Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cup-mute
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23
Epämuusikko
24.08.2009 09:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä tännekin palstalle. Estonian Dream Big Band on aika hyvä!
 
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
Pete V.
15.09.2009 04:04:59 (muokattu 15.09.2009 04:13:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: Täältä voisin yrittää kysäistä, mikä 1960-luvun iskelmäkappale se on missä on pitkät käyrätorvitaustat/obligaatot, esim. ta-di-da-dii-daa-dii-da-daaaaa, siis vaikkapa Aaveratsastajat, tai joku muu, en löytänyt Tuupista ainakaan nyt sellaista versiota, Dannyn 1968 versio siellä oli, mutta siinä oli luultavasti vaan synajouset ei mitään oikeata kunnon torvea, eikä niitä obligaatioitakaan ...
 
Onkohan nyt sitten kyse ihan jostain muusta kappaleesta, lännenfilmisävelmä kuitenkin ...

 
OK, aikansa kun jaksaa odottaa, niin kyllä tiukkakin kysymys selviää, jotenkin ihan vaan niinkuin itsestään ... tänä iltana kuulin taas sattumalta tämän ...
 
Kostaja - Frederik (3:05) v. 1971 (Big Iron v. 1959)
Sov. Markku Johansson
San. Veikko Salmi
Säv. Marty Robbins
(Alkup. san. Marty Robbins)
 
http://www.youtube.com/watch?v=NpgqnPRE7AI
 
Eli, onhan tämä hieno lännen melodia, ja tosihienot käyrätorvitaustat/obligaatot by Markku Johansson, kukahan ne nyt siinä sitten mahtaa soittaakaan ...
 
Pete V.
15.09.2009 04:58:21 (muokattu 15.09.2009 17:00:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen hieno sävelmä johon olen törmännyt muutamaankin kertaan lähiaikoina on
 
Rakkauden rikkaus - Taisto Tammi (Lundberg) v. 1964
Säv. Toivo Kärki
San. Reino Helismaa
Sov. ?
 
http://www.youtube.com/watch?v=2vCwK9hOMlk
 
Tässä taas on hieno esimerkki pasuunasektion taustoista ja soolosta välisoittona laulusäkeistön jälkeen ... luultavimmin Radion Tanssiorkesterin pasuunat Jussi Aallon johdolla ... kenenkähän sovitus ...
 
Tämä kappale oli Suomen Euroviisujen v. 1964 kansan suosikki, mutta asiantuntijaraadit saivat nostettua Lasse Mårtensonin esittämän kappaleen Laiskotellen selväksi voittajaksi, kun eihän silloin voinut ajatella lähettää "kielitaidotonta vähemmistön" edustajaa Eurooppaan/Kööpenhaminaan suureen katselmukseen/kilpailuun ...
 
Edit: Tätä kappaletta ovat tietysti levyttäneet/esittäneet monet muutkin, mm. Paula Koivuniemi v. 1991, mutta tällaista hienoa ison orkesterin taustaa ei muilla enää ole, vaan pienemmät sovitukset ja ainakin osa tehty koneilla ...
 
isojussi
15.09.2009 11:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Laiskotellen on miljuuna kertaa parempi biisi, kun tommonen ranteet auki ja kuumaan suihkuun - mollijollotus.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pete V.
21.09.2009 20:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa tosihiljaista ... eihän se vika vaan mitenkään ole minussa ... no, onpa tietenkin kun en kirjoittele!
 
Lupailin tuossa kirjoitella tännekin, jotain puuta-heinää ainakin, ja tässähän sitä tulee ... (lainaus TM-Aromakillasta ...)

Meinasin tässä vaan vielä ilmoittautua ennenkuin taas lähden illan soittoharharetkilleni tuonne Keskustaan ... sieltä on sitten kiva taas joskus aamuyöstä, pää tyhjennettynä ja jälleentäytettynä, tulla kirjoittelemaan "viisshhaita" kaikkien ihmeteltäväksi ... Öitä vaan kaikille, "kullanmuruille"!
 
P.S. On minulla yksi asiallinenkin aihe tänne mielessä, palailen siihen lähipäivinä ... voi jo etukäteen vaikka henkisesti valmistautua ... meinasinpa koittaa kartoittaa "oman genreni", viihdetrumpettiscenen tilannetta tällä hetkellä Suomessa, alkaen vaikkapa niin kovin harvenneesta soittajistosta, puhumattakaan sitten jo harvinaisista elävistä esitystilanteista ...
 
EP
21.09.2009 20:30:49 (muokattu 21.09.2009 20:37:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Kyllähän Laiskotellen on miljuuna kertaa parempi biisi, kun tommonen ranteet auki ja kuumaan suihkuun - mollijollotus.
 
Mikäs "ranteet auki jollotus" toi "Rakkauden rikkaus" muka on?
Kuuntelepa teksti, rehellinen rakkaudentunnustushan tuo on!
 
E: "Laiskotellen" on tietenkin myös ihan huippubiisi, mutta ei näitä voi verrata, niin eri sarjaa ovat!
 
isojussi
21.09.2009 22:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mikäs "ranteet auki jollotus" toi "Rakkauden rikkaus" muka on?
Kuuntelepa teksti, rehellinen rakkaudentunnustushan tuo on!

 
eihän siitä oo viä kolmeekymmentäkään vuotta, ekan kerran oon ko biisiä vetäny. Ikinä en oo tykänny.
 
"Niin köyyyyyyhä olen rakkain, jos kuuuuuultaa kaivanneeet...."
 
Liukuhihnaslaavilaismollimelankoliatusinaesaa.
 
Ei läheskään tekijöidensä parasta tuotantoa.
 
E: "Laiskotellen" on tietenkin myös ihan huippubiisi, mutta ei näitä voi verrata, niin eri sarjaa ovat!
 
Joo laiskotellen parasta A-sarjaa, kun taas toi kaukana siitä.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
22.09.2009 00:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: eihän siitä oo viä kolmeekymmentäkään vuotta, ekan kerran oon ko biisiä vetäny. Ikinä en oo tykänny..
 
Sitten ei kannata "vetää"!
 
."Niin köyyyyyyhä olen rakkain, jos kuuuuuultaa kaivanneeet...."
 
Usein valitettava tosiasia ja sisältää elämän perustotuuden.
 
Pete V.
22.09.2009 02:30:12 (muokattu 22.09.2009 12:12:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Sitten ei kannata "vetää"!
Usein valitettava tosiasia ja sisältää elämän perustotuuden.

 
Ooo-koo, kaikessa kauheudessaansaakkin, sattuu olemaan mielikappaleitani ... eli, mielelläni kuuntelen, kun vaan jostain tuutista tulee, useimmiten Paulan versio, ja itsekin mielelläni soitan, jos tilannetta osuu, miel. Gm, orig. Taisto Em, Paula sama?, ja tuntuu olevan PO-sovituskin olemassa, olisikohan Markku J:n ...
 
Pete V.
28.09.2009 21:29:32 (muokattu 29.09.2009 09:30:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Jostain iski mieleen ajatus että tarttis hommaa trumpetti ja opetella vetämään jotain tän tyylisiä arreja:
 
http://www.youtube.com/watch?v=egmM … laynext=1&playnext_from=PL&index=38
 
Vaan sanokaas arvon trumpetistit että kuinka vaikeita nuo on? Kokemus vaskipuhaltimista siis pyöreä nolla. Entä tekeekö tämmösellä yhtään mittään?
http://www.thomann.de/fi/thomann_tr4bbtrompete.htm
 
Päivärahoilla mennään niin ei hirveän montaa satasta viittis uhrata tämmöseen "leikkikaluun".

 
Laitanpa tämän kirjoitelmani tännekin kopiona tuolta TM -palstan Thomann ketjusta.
 
Siis, tulipahan asia juuri kenttä-testattua ...
 
Ostin T-kaupasta Bb-trumpetin, merkki Thomann, malli TR-200, ML, kultalakattu muutamin hopeisin putkin ja osin, 1/3 -venttiilien haarukalla/renkaalla liikuteltavin putkin ja myös itse rengas, siistillä pienehköllä kovalla kantolaukulla, tarjoushinta 111e, ovh 146e jotain, ja toimitus kotiovelle 20e.
 
Siis, käytännössä "ilmainen" trumpetti, aika lähelle Bach -kopio, vaikkapa sitten känniörvellysjuhliin! Tai varakäyttöön, niinkuin nyt, niin saan varsinaisen 2100e Bach'ini alkukesän jäljiltä korjaamolle pariksi viikoksi, hyvin on toiminut kyllä jo muutenkin kotikonsteinkin korjattuna, mutta mm. vesiventtiilin akseliruuvi on sen verran vääntynyt, etten sitä ala edes yrittämään itse korjata ...
 
Laitoin tilauksen sisään to 24.09. klo 09:45, tilausvahvistus/pakkaamisilmoitus tuli hetikohta klo 13:56 ja paketti, aika juhlallisen kokoinen, suoraan ovelle tänään ma 28.09. klo 12:15.
 
Siis, hinta/toimitus/logistiikka ym. täydet *****!
 
Sitten suoritin visuaalisen tarkastelun ja sanoisinpa, että viimeistely saa kyllä täydet *****!
 
Pientä rakenteellista heppoisuutta havaitsin heti esim. vesiventtiilien ja pumppuventtiilien rakenteissa, jä nämä jälkimmäiset pitävät kyllä nopeaan näpytellessä aikamoista raksutusta, ja vaski lienee ohuehkoa laatua, näistä ehkä sitten vaan *** - ****.

Soittoakin kokeilin jo hiukan, ja ääni oli kirkas, vire kohdallaan, ainakin minulle kun vetää viritysböögeliä auki reilut 2 cm, mutta jotenkin pelkän 2-venttiilin äänet tuntuivat vähän matalahkoilta. Ylärekisteri, soivat Eb3-G3 tulivat melkein ihmeenkin kevyesti ja rekisteritaite F2-G2 luontui aika jouheasti, ääni ehkä kuitenkin jotenkin ohuen oloinen, eli, näistä varmaan ainakin ****.
 
Mutta, katsotaanpa sitten illalla "kenttätestissä" roots&roll tositilanteessa, mitä tulee vastaan.
 
Edit: Kokeilu tosiolosuhteissa toi esiin pari pikkuseikkaa, 1-venttiilin haarukkaputki tahtoi jäädä jumiin kun aukaisi ihan auki, ehkä korjaantuu vaseliinilla kun nyt siinä on vaan öljyä. Toinen seikka, mikä saattaa olla vaan uudella erilaisella torvella soittamisen ilmiö, ansatsi jotenkin ihan aavistuksen verran muuttui ja väsyi nopeammin, mikä ilmiö tulee ainakin minulla vastaan aina, kun kokeilee jotain uutta/toista suukapaletta, myös vire alkoi illan mittaan hieman muuttua, piti vetää viritysböögeliä hiukan sisäänpäin, saattavat nämä olla kyllä ihan yksilöllisiä asioita.
 
Jussi-R
30.09.2009 08:38:55 (muokattu 30.09.2009 08:41:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peten Thomann-torvesta
Petelle kiitokset torven testi-raportista.Mä tilasin kuukausi sitten tollasen TR-400G mallin myöskin T-kaupasta.Osoittautui hintaansa nähden mainioksi torveksi.Mukana ok kova kotelo ja torvi ihan ok.Työn laatu ja vire ihan ok.Mukana tullut suukappale oli kyllä aika hirveä.Tossa G-mallissa on kultamessinkinen kello ja saundi on vähän pehmeämpi kun mun muissa torvissa.Torvella soiteltu nyt Torvi/viihde ja Big Bandissä.Mun havaintoni mukaan käyttökelpoinen torvi.Mulla on toiminut torvi ongelmitta.Yleensä halvalla ei taida saada hyvää mut tän torven kohdalla sai ihan käyttökelpoisen.Kun olin torvea tilaamassa,niin ei Googlettamalla löytynyt ihmeemmin tietoa torvesta.Jollain foorumilla joku oli vastannut jollekkin että on hintaansa nähden hyvä ostos.Mua kiinnosti että missä maassa torvi on tehty mutta sitä tietoa ei löytynyt. Kun sitten kun torvi tuli.Kotelossa ja torvessa oli liimattu pieni tarra missä luki made in viet nam.Mut aivan käyttökelpoinen härveli hintaansa nähden.Kyllä sillä soittaa voi.
 
Pete V.
30.09.2009 09:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussi-R: Peten Thomann-torvesta
Petelle kiitokset torven testi-raportista.Mä tilasin kuukausi sitten tollasen TR-400G mallin myöskin T-kaupasta.Osoittautui hintaansa nähden mainioksi torveksi.Mukana ok kova kotelo ja torvi ihan ok.Työn laatu ja vire ihan ok.Mukana tullut suukappale oli kyllä aika hirveä.Tossa G-mallissa on kultamessinkinen kello ja saundi on vähän pehmeämpi kun mun muissa torvissa.Torvella soiteltu nyt Torvi/viihde ja Big Bandissä.Mun havaintoni mukaan käyttökelpoinen torvi.Mulla on toiminut torvi ongelmitta.Yleensä halvalla ei taida saada hyvää mut tän torven kohdalla sai ihan käyttökelpoisen.Kun olin torvea tilaamassa,niin ei Googlettamalla löytynyt ihmeemmin tietoa torvesta.Jollain foorumilla joku oli vastannut jollekkin että on hintaansa nähden hyvä ostos.Mua kiinnosti että missä maassa torvi on tehty mutta sitä tietoa ei löytynyt. Kun sitten kun torvi tuli.Kotelossa ja torvessa oli liimattu pieni tarra missä luki made in viet nam.Mut aivan käyttökelpoinen härveli hintaansa nähden.Kyllä sillä soittaa voi.

 
OK, hienoa ... mutta yllätys tämä Vietnam, Kiinan lisäksi luulin tuotantomaaksi Intiaa, siellähän tehdään mm. niitä edullisia "Aida-trumpetteja", joita myydään esim. eBayssä.
 
Ihmettelen kyllä, että miten tällaisella reilulla satasella voi saada tämänkin tasoisen torven, kun vaski/kulta maksavat jotain, alihankintaosat ja laukku myös, työtunteja menee torvea kohti, vaikka sarjatuotannossakin niin mitä lie 5-10 h, sitten jonkunlaiset fasiliteetit/koneet pitää olla, vaikka olkimajassa, sitten päälle tulevat kuljetuskulut, markkinointi/hallintokulut ym. ym., ja jossain pitäisi vielä olla katettakin ainakin kahdelle portaalle, liekö kolmelle ... siis, ei ainakaan länsimaisella liiketoiminnan laskentatavalla jää tästä kyllä kenellekään yhtään mitään!
 
Pete V.
30.09.2009 10:51:23 (muokattu 30.09.2009 10:57:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkona tuohon ed. kirjoitelmaani, kun viimeeksi olin New York'issa ja tein Times Square'n tuntumissa, parisataa metriä hotelliltani olevalla Sam Ash'illä vaihtokaupat ed. Bach'istani uuteen nykyiseeni, kultalakattu ML 37, muistaakseni n. $1100/850e:lla, niin Bach'in tehdas oli ollut jo puoli vuotta lakossa ja kaikkien myyjien varastot ympäri maailmaa lähes loppuun myydyt ... nyt viime aikona en ole kysellyt tilanteita, ehkäpä taas kohta, mutta tuntuu jotenkin, hintasuhdeluvun Suomessa ollessa näinkin huikean kuin jotain 1/15 - 1/20 ammattimalleihin ja vaikka 1/5 - 1/10 opiskeljamalleihin nähden näiden kaukoidän halpatorvien hyväksi, muualla ei sitten tietysti kyllä ihan näin kovia lukemia, niin mahdettiinko/aanko Selmer/Bach'illa enää saada businesta pyörimäänkään taloudellisesti järkevästi näin kovassa hintakilpailussa!
 
Pete V.
02.10.2009 02:21:50 (muokattu 02.10.2009 02:23:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussi-R: ... Kun sitten kun torvi tuli.Kotelossa ja torvessa oli liimattu pieni tarra missä luki made in viet nam.Mut aivan käyttökelpoinen härveli hintaansa nähden.Kyllä sillä soittaa voi.
 
Ooo-koo ... juteltuani joidenkin kanssa tässä parina iltana, niin kyllä tuo Vietnam tuntui kaikista hyvinkin oudolta ... Kiina liene suurin ja ehkä Intiassakin ilmeisesti tehdään jotain, mutta Vietnam ... no, ainakin ne kantolaukut on saatettu tehdä siellä, ja siksi ehkä joku tarra sopivasti pudonnut myös torven päälle tai jotain ...
 
Asia vaatinee tarkempaa analyysia, ja tietoa miel. joltakin joka sattuisi asiasta jotain oikeasti tarkemmin tietämäänkin ...
 
Baryton-B
02.10.2009 17:41:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: Asia vaatinee tarkempaa analyysia, ja tietoa miel. joltakin joka sattuisi asiasta jotain oikeasti tarkemmin tietämäänkin ...
 
Minä kysyin sähköpostilla missä maassa Thomannilla myynnissä oleva halvin baryton on tehty. Hyvin pian tuli vastaus suomeksi, että "Kiinassa".
 
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
Pete V.
11.10.2009 13:13:36 (muokattu 11.10.2009 13:15:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: Siis, tulipahan asia juuri kenttä-testattua ...
 
Ostin T-kaupasta Bb-trumpetin, merkki Thomann, malli TR-200, ML, kultalakattu muutamin hopeisin putkin ja osin, 1/3 -venttiilien haarukalla/renkaalla liikuteltavin putkin ja myös itse rengas, siistillä pienehköllä kovalla kantolaukulla, tarjoushinta 111e, ovh 146e jotain, ja toimitus kotiovelle 20e.
 
Siis, käytännössä "ilmainen" trumpetti, aika lähelle Bach -kopio, vaikkapa sitten känniörvellysjuhliin! Tai varakäyttöön, niinkuin nyt, niin saan varsinaisen 2100e Bach'ini alkukesän jäljiltä korjaamolle pariksi viikoksi, hyvin on toiminut kyllä jo muutenkin kotikonsteinkin korjattuna, mutta mm. vesiventtiilin akseliruuvi on sen verran vääntynyt, etten sitä ala edes yrittämään itse korjata ...
 
Laitoin tilauksen sisään to 24.09. klo 09:45, tilausvahvistus/pakkaamisilmoitus tuli hetikohta klo 13:56 ja paketti, aika juhlallisen kokoinen, suoraan ovelle tänään ma 28.09. klo 12:15.
 
Siis, hinta/toimitus/logistiikka ym. täydet *****!
 
Sitten suoritin visuaalisen tarkastelun ja sanoisinpa, että viimeistely saa kyllä täydet *****!
 
Pientä rakenteellista heppoisuutta havaitsin heti esim. vesiventtiilien ja pumppuventtiilien rakenteissa, jä nämä jälkimmäiset pitävät kyllä nopeaan näpytellessä aikamoista raksutusta, ja vaski lienee ohuehkoa laatua, näistä ehkä sitten vaan *** - ****.

Soittoakin kokeilin jo hiukan, ja ääni oli kirkas, vire kohdallaan, ainakin minulle kun vetää viritysböögeliä auki reilut 2 cm, mutta jotenkin pelkän 2-venttiilin äänet tuntuivat vähän matalahkoilta. Ylärekisteri, soivat Eb3-G3 tulivat melkein ihmeenkin kevyesti ja rekisteritaite F2-G2 luontui aika jouheasti, ääni ehkä kuitenkin jotenkin ohuen oloinen, eli, näistä varmaan ainakin ****.
 
Mutta, katsotaanpa sitten illalla "kenttätestissä" roots&roll tositilanteessa, mitä tulee vastaan.
 
Edit: Kokeilu tosiolosuhteissa toi esiin pari pikkuseikkaa, 1-venttiilin haarukkaputki tahtoi jäädä jumiin kun aukaisi ihan auki, ehkä korjaantuu vaseliinilla kun nyt siinä on vaan öljyä. Toinen seikka, mikä saattaa olla vaan uudella erilaisella torvella soittamisen ilmiö, ansatsi jotenkin ihan aavistuksen verran muuttui ja väsyi nopeammin, mikä ilmiö tulee ainakin minulla vastaan aina, kun kokeilee jotain uutta/toista suukapaletta, myös vire alkoi illan mittaan hieman muuttua, piti vetää viritysböögeliä hiukan sisäänpäin, saattavat nämä olla kyllä ihan yksilöllisiä asioita.

 
Joskohan nyt sitten hieman päivitän näitä kenttätestihuomioitani, parin viikon lähes päivittäisen käytön jälkeen.
 
Kopiomalliksi tuntuukin asettuvan Yamaha, näyttäisi olevan paremminkin samoja alihankintaosia Yamaha'n kuin Bach'in suunnalla.
 
Yleisvireen osalta ansatsini on nyt muuttunut hieman siten, että viritysböögeli on siirtynyt normaaliasemaan eli auki vain n. 2-3 mm ... ja, varsinkin 1 ja 1-2 venttiliäänet tuntuvat olevan suht. kohdallaan ilman 1-putken ulosvetoa, pikemminkin tekisi mieli vähän työntää sisäänpäin eli korottaa, mutta ei ole mahdollista, Bach'issani vedän kyllä hieman ulospäin ... 3-venttiilin äänissä hieman ulosvetoa, mutta selvästi vähemmän kuin Bach'issa. No, katsotaan miten sitten joskus lähipäivinä, jos/kun taas otan Bach'in käyttöön ehkä joksikin aikaa, varmaan taas ansatsi hieman muuttuu, ja takaisin Thomann'iin jne. ...
 
Sellainen käytännön huomio tuli tuossa, että vesiventtiilin reikä putkessa on kyllä liian pieni n. reilu 1 mm, ei oikein tahdo saada nopeasti lennossa tyhjennettyä ja muutenkin aika ajoin kerää ja jää pisaroita korisemaan ja pitää tyhjentää ottamalla koko böögeli ulos ... ja tästä sitten seuraa sisäänlaitto, joka ei mene ihan nappiin vaan pitää "alta vähän auttaa" (niinkuin, miten sen talitintin kohdalla oli ...) ja sitten on venttiilisormet öljyssä/rasvassa ja liukastelevat venttiileillä! Siis, ei kiireessä, jotta ehtii sormet pyyhkiä/kuivata ... (juu, ei siis mitään seksistisiä mielikuvia tästä ...).
 
No, vielä se 1-venttiliin putken täysin aukinaisena jumitus tuntuu kyllä jatkuvan, mutta eipä sitä ole lennossa kyllä tarvinnutkaan, vrt. yllä, ja eipä ole myöskään osunut vaseliinia käsille, että voisi sitä siihen koittaa laittaa ...
 
OK, päivitän näitä asioita sitt' joskus, jos jotain uutta tulee vastaan.
 
Martso
24.10.2009 17:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä mnetin puhallinpalsta on ehkä maailman huvittavin. Soittakaa! Elkää selittäkö niin vitusti. Saattaa olla isompi apu moneen "ongelmaan"!.
 
Pete V.
24.10.2009 19:33:35 (muokattu 24.10.2009 19:48:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martso: Tämä mnetin puhallinpalsta on ehkä maailman huvittavin. Soittakaa! Elkää selittäkö niin vitusti. Saattaa olla isompi apu moneen "ongelmaan"!.
 
No, juu, mikähän tämän palstan idea oikein mahtaa olla ... minun mielestäni jakaa kokemusta/tietoa kolleegoiden kesken, ettei jokaisen tarvitsisi yksinään miettiä/kokeilla samoja asioita yrityksen ja erehdyksen kautta ...
 
Ja, joku, niinkuin minä, on 1000-sanainen, ja joku toinen vain ehkä sitten 10-sanainen, joista niistäkin suurin osa v:tä, p:tä, m:ää, k:ta jne. muita "sivistyssanoja" ...
 
Klezberg
25.10.2009 00:37:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks juttu on varmaan se, että kaikki meistä ei voi soittaa yöt ympäri näitä puhaltimia, jottei tule häätö tms, jolloin osan aikaa sitten pitää vain keskustella soittamisesta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Baryton-B
26.10.2009 00:05:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martso: Tämä mnetin puhallinpalsta on ehkä maailman huvittavin. Soittakaa! Elkää selittäkö niin vitusti. Saattaa olla isompi apu moneen "ongelmaan"!.
 
Mihin muuhun palstaan vertaat, toivottavasti et Aromakillan sisäpiirijuttuihin "Huomenta, aion tänään keittää juuri poimimiani uusia perunoita" jne.?
 
"Soittakaa", mitä tuo tarkoittaa. Mitä ketään hyödyttää, jos kotonasi tai jossain muualla soitat? Jos tarkoitat soittonäytteitä, niin ne ovat tervetulleita myös sinulta. Minusta on mitä hyödyllisimpää kertoa, että satasella saa ihan kelvollisen trumpetin tai 300 eurolla barytonin. Mikä olisi tuon hyödyllisempi aihe?
 
Tähän voin lisätä, että tyttäreni osti ompelukoneen ja tinkasi ylimääräisen pullon ompelukoneöljyä minulle...fiksu tyttö. En ole kokeillut vielä venttiileihin, mutta hyvin notkeaa on ja ei haise minun nenääni lainkaan. Pullon kyljessä nettisivun osoite:
www.adfinnland.fi
...joka ei kerro oikeastaan mitään.
 
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «