Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keilwerth
1
vega64
02.08.2019 13:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei. Onko kokemuksia saksalaisesta tenorifonista Keilwerth? Tietoa hintaluokasta käytettynä..esim. hyväkuntoinen 60-70-luvun soitin?
 
Hekku56
03.08.2019 12:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellä kaksikin, toinen harvinainen Modell 4, ennen sotaa valmistettu Graslitsissa ja toinen sodan jälkeen. Vanhempi on parempi, toisessa on kunnostus vähän kesken. Laatusoittimia kumpikin. Vanhat soittimet on kivoja. Kun oppii käyttämään, voi silti soittaa modernejakin soittima mutta modernien soittaja voi olla ihmeissään, kun kaikkia vipuja ei olekaan
 
Blue sax
02.09.2019 21:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut noin kymmenisen vuotta Keilwerth tenorifoni ja on todella hyvä.
 
Hekku56
10.09.2019 00:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni Keilwerth foneja tehtiin Weltklang nimellä DDR:ssä tai ainakin laitteita ja osaamista siirtyi sinne Tsekeistä. Minulla on myös sellainen ja muistuttaa hyvin paljon. Ihan hyvä soitin.
 
Keilwerth jatkoi omalla nimellään Länsi-Saksassa, firma oli Frankfurtin lähellä ja vähän aikaa teki vain korjauksia. Sitten alkoi uusi tuotanto. Firma kai myytiin jollekin isommalle konsernille (Ranskaan?)
 
Joku sukuhaara tekee edelleen sillä nimellä mutta ehkä jotain kiistoja. Olin sielläpäin liikkeellä ja kysyin voisiko poiketa. Kehuin omaa foniani. Kun kuulivat sen, eivät halunneet olla missään tekemisissä. Sanoivat että heillä on omia foneja. Jäi käymättä.
 
Laatumerkki joka tapauksessa, ainakin nämä vanhemmat
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «