Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofonin soitto kiinnostaa
1
minski
14.02.2005 22:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaas muut saksofonistit/jotain aiheesta tietävät, että kuulostaako ihan tyhmältä jos alkaisin nyt vasta (17v) harjottelemaan saksofonin soittoa, ku ihastuin siihen soittimeen! En oo ikinä käyny missää musiikkiopistossa, mutta oon ite harjotellu soittamaan kitaraa ja pianoa ja nuoteistakin soitto onnistuu, vaikka teoria muuten on aika huonolla pohjalla (osaan perusasiat)..?! mitäs ootte mieltä?
 
funkylord
15.02.2005 09:26:28 (muokattu 15.02.2005 09:28:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaas muut saksofonistit/jotain aiheesta tietävät, että kuulostaako ihan tyhmältä jos alkaisin nyt vasta (17v) harjottelemaan saksofonin soittoa, ku ihastuin siihen soittimeen! En oo ikinä käyny missää musiikkiopistossa, mutta oon ite harjotellu soittamaan kitaraa ja pianoa ja nuoteistakin soitto onnistuu, vaikka teoria muuten on aika huonolla pohjalla (osaan perusasiat)..?! mitäs ootte mieltä?
 
Kuuleppas. tunnen ainakin viis kolmekymppistä joka on alottanu fonin soiton ihan nollasta.
Ihan kevyeen pystyt aloittamaan. Näin se minusta kannattaa alottaakin, että vähän vanhempana ihastuu, koska silloin fonia soitetaan aidosta ilosta, kun taas ite ihastuin foniin vasta kutosluokalla, soitettuani jo pari vuotta. Se on semmosta. Mutta olet luultavasti opettajien ihanneoppilas. Kannattaa ottaa pari ekaa kuukautta joltain yksityisopettajalta, ja sanoa sille opettajalle, että tarkoitus on päästä siis vain alkuun. Jos on hyvä opettaja kyseessä, niin se tajuaa lähteä vähän erikautta opettamaan, että saa kaikki tärkeimmät asiat käytyä.
 
edit. jos asut kuopion lähellä, niin minä voisin harkita opettamista. heh... mainosta. =D
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
minski
15.02.2005 17:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitoksii kannustavasta kommentista!!
 
veilä ois tämmönen huoli että josko joku tietää että miten asiat on iso-britanniassa, kun tarkoitus olis ens lukukausi viettää siellä (ei mitään tietoa että missä päin)? onko iso-britanniassa samanlaista/samantapaista musiikki -koulu tai -opisto systeemiä, kuin suomessa?
 
Saima
18.02.2005 12:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ihan varma, mutta mitä kavereiltani olen kuullut, niin I-B:ssä on jokseenkin samankaltaista toimintaa. Heidän mukaansa niihin parhaimpiin opistoihin on kuitenkin erittäin hankala päästä.
Olet siis menossa vain vuodeksi, eli on kai aika hankalaa pyrkiä sisään. Jos vähän heikkotasoisempi käy niin aina kannattaa yrittää!:)
Mä aloitin saksofonin soiton ehkä jotain kaksi vuotta sitten. Ensimmäinen ope oli täysin osaamaton. Viime syksynä pyrin sellaiseen puhallinorkesteriin, pääsin sinne. Nyt olen kehittynyt todella paljon siitä, sillä orkesterissa on kaksi muutakin fonistia ja opettaja on todella kannustava.
Toivottavasti löydät järkevän tuntuisen vastauksen pulmaasi!
 
magic
18.02.2005 14:20:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... kuulostaako ihan tyhmältä jos alkaisin nyt vasta (17v) harjottelemaan saksofonin soittoa
 
No ei todellakaan, itse aloitin 45 v eikä kaduta yhtään, tosin en ole enää ns. ihanneoppilas, tässä iässä nimittäin oppimistaidot on jo pahasti ruostunut.
 
Lycka till, hyvän soittimen olet valinnut.
 
Jelena
19.02.2005 20:52:10 (muokattu 19.02.2005 20:54:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie aloitin 18-vuotiaana enkä oo käynyt yhdelläkään tunnilla, konservatorion nihilistipäättäjä ei antanut sitä miulle sivuaineeksi. Anteeksi purkaus. Tosin vähän eri asia tämä tunneillakäymättömyys kun oon soittanut klarinettia 9 vuotta, joka huolimatta siitä et on erilainen, toimii kumminkin aika samalla tavalla. Ja jos periaatteessa tietää miltä pitäis kuulostaa, niin kyllähän siihen voi päästä. Tosin ehkä pitemmän kaavan kautta, ja tuskin miusta tällä tavalla mikään ammattilainen tulee. kunhan saan jotain törinää.
 
Mut ei 17-vuotias oo kyllä liian vanha aloittamaan. Just hyvä. Ja oppivainen kun ymmärtää jo jotain, ja osaa iloita soittimesta eikä soita vaan kun "äiti käski".
 
Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «