Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huuliharppu, tänään, kahen vaiheilla, kiire =)
1
Rocktron
10.01.2005 07:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helerempsis koko orkesterille. Otetaan tällanen päivän mittanen pikagallup, mielellään et ois kuiten jonninlaisia perusteita =)
 
Vaihtoehtoina Marine Band S. Baker Specia ja sit Cross Harp.
 
http://www.millbrook.fi/Huuliharput.htm#
 
Milbrookilta meinasin hankkia, paikallisessa ei muistaakseni ole (pitää vielä soittaa) ja ei tule nyt muutakaan paikkaa mieleen. Tietenki jos joku tietää paremman paikan (suomessa) mistä hankkia, niin ideoita otetaan vastaan.
 
Toksia jo nyt vastauksille, mikäli niitä tulee =)
 
-Näääiin!-
Mase
10.01.2005 07:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marine Band: Normaali diatoninen, mulla on yks tällainen ja tykkään. Helppo soittaa & bendata
 
Marine Band Steve Baker Special: Normaali Marine Band erikoisella viritysellä, en ole testannut
 
Cross harp: En ole testannut, mutta ilmeisesti ohuilla liuskoilla, joten helppo soittaa...
 
Marine bandin johdannaisia on tuon Cross harpin lisäksi ainakin big river harp ja Pro harp. Mulla on näitä molempia yksi ja noista helpompi soittoinen on tuo big river harp. Hohnerilta löytyy muitakin hyviä esim. Special 20. Kannattaa valita muovirunkoinen harppu ettei tartte ruveta tappelemaan puun turpoamisen vuoksi vuoto-ongelmien kanssa.
 
Lisää infoa diatonisista harpuista tuolta:
http://www.hohnerusa.com/hdiatonic.htm
 
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Rocktron
10.01.2005 08:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sehän tuli ku apteekin hyllyltä. Taitaa kallistua cross harp:n. Tuota Big river harppua ei milbrookilla näytä olevan, että missähän hinnoissa mokoma kapistus. Vaikka eihän nuo kalliita ole yksikään. =)
 
-Näääiin!-
Mase
10.01.2005 08:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sehän tuli ku apteekin hyllyltä. Taitaa kallistua cross harp:n. Tuota Big river harppua ei milbrookilla näytä olevan, että missähän hinnoissa mokoma kapistus. Vaikka eihän nuo kalliita ole yksikään. =)
 
Big River on suurin piirtein samoissa hinnoissa kuin marine bandikin eli parikyt euroa.
 
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
vanhami
11.01.2005 08:44:42 (muokattu 11.01.2005 08:48:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
En ole mikään pro noisas harppuhommissa, mutta on tullut kuitenkin jonkin verran puhalleltua.
 
EDIT: nyt kun katsoin tarkemmin, puhuttiin tuolla Big River harpusta, eikä omistamastani Big Valley harpusta, jotka on siis ihan eri pelejä, joten kirjoitin ihan asian vierestä. No antaa olla tekstin kuiteskis.
 
Mulla itsellä on pari pitkää echoa Siis noita kakspuoleisia puurunkoisia Em/D ja Am/C sekä Big River ja special 20 Echo ja Big Valley Aika samanlaisia soitella, itseasiasa, kun hieman pääsee jyvälle, kohtuullisen helppojakin. Tuon bluesharpun sisintä en koskaan oikein oppinut löytämään.
 
Itse tykkään noista ECHOista. ne on sellaisia jokapaikanhöyliä. Niissä kun on moli ja duuripuoli erikseen, niillä vetää jo melkeen mitä vaan. saahan duuriharpusta myös molliasteikon, mutta menee hankalaksi. Kyllä sillä nyt jotain vetää kuitenkin.
 
Echohan on sellainen, joka pitä olla jokaisella vähänkän musikaalisella jannulla joka kapakkareissulla mukana. On meinaan saatu välillä melkoinen meno aikaan pelkällä huuuliharpulla.
 
Mika
 
Klezberg
21.01.2005 23:39:39 (muokattu 21.01.2005 23:40:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itsellä on pari pitkää echoa Siis noita kakspuoleisia puurunkoisia Em/D ja Am/C sekä Big River ja special 20 Echo ja Big Valley Aika samanlaisia soitella, itseasiasa, kun hieman pääsee jyvälle, kohtuullisen helppojakin. Tuon bluesharpun sisintä en koskaan oikein oppinut löytämään.
 
Itse tykkään noista ECHOista. ne on sellaisia jokapaikanhöyliä. Niissä kun on moli ja duuripuoli erikseen, niillä vetää jo melkeen mitä vaan. saahan duuriharpusta myös molliasteikon, mutta menee hankalaksi. Kyllä sillä nyt jotain vetää kuitenkin.
 
Echohan on sellainen, joka pitä olla jokaisella vähänkän musikaalisella jannulla joka kapakkareissulla mukana. On meinaan saatu välillä melkoinen meno aikaan pelkällä huuuliharpulla.
 
Mika

 
Mä soitin tuollaista Echo Harppia 70-luvulla, se ei kyllä ollut niitä pisimpiä. Joskus ostin pitemmänkin, mutta sen kanssa oli vaikeuksia.
 
Viime viikolla tuli sitten valtava tarve saada äkkiä tuollainen ja kävin ostamassa, peräti kaksi että sävellajien kanssa on pelivaraa. Kokeilin ensin niitä pitkiä, mutta minulla on niiden suhteen henkilökohtainen ongelma. Soitan huuliharppua väärin päin, matalat oikealla. Tuossa Echo Harpissa kun on reiät erikseen puhaltamiselle ja imemiselle, ja itselläni menee sitten nuotit outoon järjestykseen. En ole miettinyt, miksi ongelma sitten ei haittaa tuon lyhyemmän kanssa. Ja kai sitä pitäisi opetella soittamaan oikein päin.
 
Mutta kylläpäs vaan on kivoja pelejä.
 
StJerky
24.01.2005 20:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut Hohnerin Chromonicaa?
 
Teijo K.
24.01.2005 20:18:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen soittanut Marine bandia, Pro harppia ja Blues harpia. Jos olisi varaa niin Pro harppeina heh, ostaisin koko setin, nyt on niitä kolme. Noita puurunkoisia on jäljellä yksi Blues harp, mutta senkin tilalle ostan Pron kun on varaa. Näin sunnuntaisoittajalle hyvä. Tarpeeksi helppo soittaa ja muovirunko helpottaa elämää huomattavasti.
 
Sitten muista kuin Hohnereista, niitäkin on. :)
 
Minulla on kolme Huang-muovirunkoharppua. Ei ihan helpoin soittaa se, mutta ei niistäkään kuulija huomaa eroa Hohneriin. Kestävyydestä en tiedä sitten sanoa. Tombo -merkkisiä on ollut jokunen, yksi vielä jonkunlaisessa hapessa tuossa. Kyllä niilläkin soittaa, ei sillä. Jotenkin tuntuma on, että juuri kestävyyttä näistä puuttuisi.
 
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Mase
24.01.2005 20:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut Hohnerin Chromonicaa?
 
Onhan tuollaista joskus tullut testattua... Tarkemmin siis 280/64 The 64 Chromonica (http://www.hohnerusa.com/hchromatic.htm). Aika ison kokoinen eikä ainakaan mulla sopinut/istunut hyvin käteen, tottunut noihin pieniin & näppäriin diatonisiin ;) Kyllähän tuollainen kätevä varmaan johonkin biiseihin olisi, mutta itsellä ei ainakaan tullut mitään valaistumiselämystä testatessa...
 
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Klezberg
24.01.2005 21:22:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut Hohnerin Chromonicaa?
 
Mulla on jokin Hohnerin kromaattinen. Kromaattisuudesta ei ole niin paljon hyötyä kuin kenties luulisi. Voi olla, että riippuu soittotavasta, mutta oman käsitykseni mukaan ei sillä kuitenkaan voi soittaa kuin yhdessä sävellajissa, ainakaan jos soittaa kielellä komppia samalla, mutta saapahan ainakin satunnaiset poikkeavat sävelet oikein.
 
StJerky
25.01.2005 13:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jokin Hohnerin kromaattinen. Kromaattisuudesta ei ole niin paljon hyötyä kuin kenties luulisi. Voi olla, että riippuu soittotavasta, mutta oman käsitykseni mukaan ei sillä kuitenkaan voi soittaa kuin yhdessä sävellajissa, ainakaan jos soittaa kielellä komppia samalla, mutta saapahan ainakin satunnaiset poikkeavat sävelet oikein.
 
Minusta saa hauskan efektin, kun voi sillä vimpstaakilla pudottaa puoli sävelaskelta soittaessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «