Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: huuliharpun soiton aloitus
1
korento
27.12.2005 19:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on kakspuolinen huuliharppu, C duuri ja A molli, 20 reikänen. Millasii biisejä sellasella voi alkaa harjotella, ja lähinnä et mitä musiikkilajii. Nyt oon vaa vähä yrittäny tuttuja biisejä et harjottus toi sävelten löytäminen. Sit vielä siitä et mitä ääniä siitä puuttuu, mm f en oo ainaskaa c:stä saanu
 
Klezberg
28.12.2005 22:08:11 (muokattu 28.12.2005 22:08:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on kakspuolinen huuliharppu, C duuri ja A molli, 20 reikänen. Millasii biisejä sellasella voi alkaa harjotella, ja lähinnä et mitä musiikkilajii. Nyt oon vaa vähä yrittäny tuttuja biisejä et harjottus toi sävelten löytäminen. Sit vielä siitä et mitä ääniä siitä puuttuu, mm f en oo ainaskaa c:stä saanu
 
Alimmasta oktaavista voi puuttua säveliä, mutta kyllä f pitäisi jo toisesta oktaavista löytyä c-harpussa.
 
NoCo
29.12.2005 16:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on C-harppu, 10 reikänen f löytyy vain sisäänhengityksessä.
 
N.C.
Klezberg
29.12.2005 18:17:50 (muokattu 29.12.2005 18:19:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on C-harppu, 10 reikänen f löytyy vain sisäänhengityksessä.
 
No niin tietysti. Olisko sekin pitänyt muistaa sanoa. Meinaan että puhaltimena huuliharpusta löytyy vain puolet potentiaalista, pitää imeä myös.
 
korento
29.12.2005 22:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin tietysti. Olisko sekin pitänyt muistaa sanoa. Meinaan että puhaltimena huuliharpusta löytyy vain puolet potentiaalista, pitää imeä myös.
 
no sen oonki tienny, mut ei sitä 1. oktaavin f ainakaan meinaa kyllä saada
 
Klezberg
29.12.2005 23:02:40 (muokattu 29.12.2005 23:05:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no sen oonki tienny, mut ei sitä 1. oktaavin f ainakaan meinaa kyllä saada
 
Kuten tuossa toisessa ketjussa kirjoitin niin samanlainen on täälläkin, Se ensimmäinen oktaavi on tosiaan vajaa. Eli normaalisti soitan melodian toisesta oktaavista, ensimmäisestä voi vähän säestää tai jos tarvitsee melodia aloittaa geestä (C:ssä) tai eestä (aa-mollissa).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «