Muusikoiden.net
11.06.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lojo, Lohja
1
d-iivil
11.03.2009 12:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tämmöinen keskikokoinen kapakka Lohjalla jonne on hiljattain aloitettu myös aktiivinen livebändien pyörittely.
 
Itse kävin tuolla keikalla joulukuussa 2008 ja sen verran joutuu risuja antamaan, että liksoja odotellaan vieläkin..
 
Mites muut?
jortsu
12.03.2009 13:52:23 (muokattu 12.03.2009 13:53:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu oltiin joulukuussa kanssa soittamassa tuolla ja liksaa ei saatu kun kori kaljaa kolmeen pekkaan mutta muuta ei kyl pyydettykkään ku ensimmäistä kertaa sillä kokoonpanolla keikka heitettiin ja pääbändin kamoilla soitettiin. Tekniikka pelas ja soundit oli kohillaan ni ei mitään valittamista tältä suunnalta. Ja tupa oli aivan täynnä ku ruvettiin veivaamaan puol kahentoista aikaan. Ja paikkakuntalaisena mitä oon tuolla muutamaan otteeseen käyny ni noi bändi-illat vetää aina mukavasti jengiä paikalle.
Omasta puolesta en voi ku suositella.
 
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä!
d-iivil
13.03.2009 14:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Kaniin, hankala teitin on mitään liksaa odottaakaan jos ette semmoista ole pyytäneet.
 
Meille sovittu keikkaliksa viimein eilen tuli tilille, tosin täysin kolmannen osapuolen toimesta eikä suinkaan ravintolan itsensä.
 
Olihan toi aika perseestä venata yli kolme kuukautta liksoja.
luutunkantaja
28.03.2009 11:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liksan saanti kesti nelisen kk. Lopulta saatin rahat useamman laskun, meilien+ puheluiden jälkeen clubin äänentoistoa hoitavalta firmalta, jolla ei sinänsä ollut asian kanssa mitään tekemistä. Toiste ei mennä ellei diili ole "Maksu käteisellä heti keikan jälkeen".
 
j-kill
14.05.2009 09:16:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no jos se raha on noin iso asia ja merkitsee noin paljon, niin kai jokainen Suomen pienempi keikkapaikka on "Ihan paska, ei mennä toiste"
 
Itse olen tuolla viimeisen puolen vuoden aikana kolme kertaa ollut eribändien kanssa keikoilla, pari lisää on jo varattu ja yhtään ei vituta ettei palkkaa saa (en siis edes käytä alkoholia), kun on niin kiva paikka vetää.
 
M.Paisley
14.05.2009 13:21:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liksan saanti kesti nelisen kk. Lopulta saatin rahat useamman laskun, meilien+ puheluiden jälkeen clubin äänentoistoa hoitavalta firmalta, jolla ei sinänsä ollut asian kanssa mitään tekemistä. Toiste ei mennä ellei diili ole "Maksu käteisellä heti keikan jälkeen".
 
Ai että haluatte liksanne pimeästi?
 
no jos se raha on noin iso asia ja merkitsee noin paljon, niin kai jokainen Suomen pienempi keikkapaikka on "Ihan paska, ei mennä toiste"

Itse olen tuolla viimeisen puolen vuoden aikana kolme kertaa ollut eribändien kanssa keikoilla, pari lisää on jo varattu ja yhtään ei vituta ettei palkkaa saa (en siis edes käytä alkoholia), kun on niin kiva paikka vetää.

 
Nyt en ihan ymmärrä. Uskoisin että luutunkantajalla on lähinnä kyse siitä että kyseinen anniskeluliike ei ole pitänyt sovituista asioista kiinni. On täysin eri asia jos keikkaliksaksi on sovittu tietty summa, eikä sieltä saa mitään.Jos sovitaan heti alunalkaen että keikasta ei saa korvausta, niin homma on luonnollisesti täysin ok.
 
Pieni rumpalipoika
14.05.2009 14:37:36 (muokattu 14.05.2009 14:40:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.Paisley: Ai että haluatte liksanne pimeästi?
 
Se, että haluaa palkan maksettavan käteisellä keikan yhteydessä ei liity mitenkään siihen, tapahtuuko asia ns. pimeänä vai ei.
 
Ei ole aivan tavatonta isommistakaan rahoista puhuttaessa, että esim. tietyiltä ravintoloilta ohjelmatoimisto pitää maksuehtona käteismaksua.
 
Edit. Lisätäänpä nyt vielä, että laskuttajan kontollahan se on joka tapauksessa, maksaako saamistaan rahoista veroja ja muita lakisääteisiä asioita. Tuli ne fyrkat sitten tilille, pullopostina mökin rantaan tai suoraan handuun.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
M.Paisley
14.05.2009 15:31:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit. Lisätäänpä nyt vielä, että laskuttajan kontollahan se on joka tapauksessa, maksaako saamistaan rahoista veroja ja muita lakisääteisiä asioita. Tuli ne fyrkat sitten tilille, pullopostina mökin rantaan tai suoraan handuun.
 
Näinhän se on, jokatapauksessa maksajalla on velvollisuus tarkistaa että laskuttaja on ennakkoperintärekisterissä.
 
Aihetta sivuten, olen pohdiskellut, että kenellä on vastuu verojen ja muiden lakisääteisten maksujen suhteen kun tilaisuuteen myydään pääsylippuja. Kun ei ole mitenkään poikkeuksellista, että ravintola X luovuttaa lipputulot yhtyeen Y yksityishenkilölle Z. ALVia ei makseta, muista työnantajamaksuista puhumattakaan.
 
Pieni rumpalipoika
14.05.2009 17:54:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.Paisley: Näinhän se on, jokatapauksessa maksajalla on velvollisuus tarkistaa että laskuttaja on ennakkoperintärekisterissä.
 
Aihetta sivuten, olen pohdiskellut, että kenellä on vastuu verojen ja muiden lakisääteisten maksujen suhteen kun tilaisuuteen myydään pääsylippuja. Kun ei ole mitenkään poikkeuksellista, että ravintola X luovuttaa lipputulot yhtyeen Y yksityishenkilölle Z. ALVia ei makseta, muista työnantajamaksuista puhumattakaan.

 
Minun _käsittääkseni_ näissä tapauksissa ravintola voi pestä kätensä sillä, että joku muu (tässä tapauksessa bändi) myy liput. Se, miten homma käytännössä tuosta etenee "lipunmyyjien" osalta, saattaakin olla hieman hämärämpää liiketoimintaa : )
 
Minulla olisi tästä ihan konkreettisia esimerkkejä, mutta en viitsi alkaa nimeltä mainitsemaan kun en tiedä kuinka laillista tuo on. Mitä henkilökohtaisia kokemuksia on, niin niissä tapauksissa lipputulot on kyllä kierrätetty ihan laillisia reittejä.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
miffe
14.05.2009 18:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.Paisley: Aihetta sivuten, olen pohdiskellut, että kenellä on vastuu verojen ja muiden lakisääteisten maksujen suhteen kun tilaisuuteen myydään pääsylippuja. Kun ei ole mitenkään poikkeuksellista, että ravintola X luovuttaa lipputulot yhtyeen Y yksityishenkilölle Z. ALVia ei makseta, muista työnantajamaksuista puhumattakaan.
 
Entäs tilanteessa, jossa keikkasoppari määrittelee kaikki lipputulot ohjelmatoimiston omaisuudeksi siihen saakka, kunnes koko keikkapalkkio on maksettu viimeistä latia myöten?
 
Entä, jos samalla festivaalilla on useiden eri ohjelmatoimistojen listoilla olevia bändejä ja kaikkien sopimuksessa on tuollainen pykälä?
 
Ei ole helppoa olla tapahtumia ja elävää musiikkia järjestävä taho.
 
turkulainen
M.Paisley
15.05.2009 06:43:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun _käsittääkseni_ näissä tapauksissa ravintola voi pestä kätensä sillä, että joku muu (tässä tapauksessa bändi) myy liput. Se, miten homma käytännössä tuosta etenee "lipunmyyjien" osalta, saattaakin olla hieman hämärämpää liiketoimintaa : )
 
Näin olen kuullut myös sanottovan, olisi kyllä paikallaan että joku yritysverotukseen perehtynyt ihminen selvittäisi asiaa. Lisätäämpä vielä soppaa kattilaan, jos lippuja myy bändin A, B ja C soittajat(yht.15kpl), keikan on buukannut yksityishenkilö, kuka on vastuullinen taho?

Minulla olisi tästä ihan konkreettisia esimerkkejä, mutta en viitsi alkaa nimeltä mainitsemaan kun en tiedä kuinka laillista tuo on. Mitä henkilökohtaisia kokemuksia on, niin niissä tapauksissa lipputulot on kyllä kierrätetty ihan laillisia reittejä.
 
Samoin.
 
luutunkantaja
21.05.2009 01:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se instanssi joka jotain myy, on verovelvollinen.
Ei pitäis olla kovin vaikeaa.
Jos samalle "tapahtumalle" sopimuksia on useita, ja nämä ovat keskenään ristiriidassa, on kyseessä sopimuspetos johon jompikumpi sopimusosapuolista on syyllistynyt.
 
sirdickyj
31.05.2009 21:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luutunkantaja: Se instanssi joka jotain myy, on verovelvollinen.
Ei pitäis olla kovin vaikeaa.
Jos samalle "tapahtumalle" sopimuksia on useita, ja nämä ovat keskenään ristiriidassa, on kyseessä sopimuspetos johon jompikumpi sopimusosapuolista on syyllistynyt.

 
höpö höpö
 
jos bändi on keikalla, ja sovittu on, että saavat kaikki lipputulot itselleen, ei se tarkoita, että bändi olisi myynyt ne liput
 
jos keikkapaikka myy liput, ja bändi kuittaa ne lipputulot sieltä ohjelmatoimiston tekemää laskua vastaan (summa avoin, koska ei ole etukäteen tiedossa), kuten toi homma normaalisti menee, niin sitten se keikkapaikka on maksanut laskunsa, ja sen jälkeen verovelvollisia ovat ne, jotka tuosta hommasta palkaa saavat, eli ne soittajat, joille ohjelmatoimisto tuon lipputuloja vastaavan laskun muuttaa palkoiksi otettuaan päältä ensin oman provikkansa/sovitun kulun palkanmaksusta ja maksettuaan siitä soittajien sotut y.m. henkilösivukulut, sekä mahdolliset verottomat korvaukset, kuten päivärahat ja kilometrikorvaukset.
 
Soittajat ovat niitä verovelvollisia, keikkapaikka on laskunmaksuvelvollinen, ja saa joissain tapauksissa jopa vähentää bändin keikkaliksoja verotuksessa, olikse nyt joku "viihdetarjonta" vai mikä pykälä.
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «