Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratovarius
1 2 3 4 536 37 38 39 40
Tuomoo
28.10.2022 23:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy on tullut kuunneltua kyllä luvattoman monta kertaa. Tykkään, oikein mainio levy.
 
19.2.2021 never forget
G.F
03.11.2022 10:14:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: Uusi levy on tullut kuunneltua kyllä luvattoman monta kertaa. Tykkään, oikein mainio levy.
 
Olen tykännyt kaikista Kupiaisen aikaisista levyyistä eikä uusikaan tuota poikkeusta. Menee minun listalla Elysiumin ja Nemesiksen tasolle. On 7v tauko tehnyt hyvää sävellyskynälle
Loistava levy. Odotan innolla tulevia keikkoja
 
Shredator
03.11.2022 11:13:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G.F: Olen tykännyt kaikista Kupiaisen aikaisista levyyistä eikä uusikaan tuota poikkeusta. Menee minun listalla Elysiumin ja Nemesiksen tasolle. On 7v tauko tehnyt hyvää sävellyskynälle
Loistava levy. Odotan innolla tulevia keikkoja

 
Oikeastaan ainut heikko levy on Nemesis. Muut sisältää kovia kipaleita, erityisesti ne jotka on nopeita ja tilutetaan paljon. Event Horizon saisi päätyä kyllä vakioksi settilistaan, just parasta.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
G.F
06.12.2022 13:38:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G.F: Olen tykännyt kaikista Kupiaisen aikaisista levyyistä eikä uusikaan tuota poikkeusta. Menee minun listalla Elysiumin ja Nemesiksen tasolle. On 7v tauko tehnyt hyvää sävellyskynälle
Loistava levy. Odotan innolla tulevia keikkoja

 
Eka Stratovarius keikka 3,5vuoteen eilen Lahdessa. Bändi aivan kaameassa iskussa ja paikka lähes loppuunmyyty. Aivan loistava keikka ja uudelta levyltä setissä peräti 6 biisiä. Hieno veto!
 
Regalis Apertura
06.12.2022 19:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Oikeastaan ainut heikko levy on Nemesis. Muut sisältää kovia kipaleita, erityisesti ne jotka on nopeita ja tilutetaan paljon. Event Horizon saisi päätyä kyllä vakioksi settilistaan, just parasta.
 
Jaa mun mielestä Nemesis oli ihan ok noin useamman kuuntelun jälkeen (ekalla oli vähän mitäh? ihmettelyä). Jotain samaa fiilistä tällä uusimmallakin mukana...
 
Mad-Mike
06.12.2022 21:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt täytyy kyllä tunnustaa että tämä uusin Survive iski tänne ja lujaa. En tiedä miksi ja miten mutta tämä uusin kiekko sai minussa heräämään halun hankkia loputkin Kupiaisen ajan kiekot hyllyyni. Vieläkö saisi mahdollisuuden päästä keikalle. Olen tosin nähnyt sekä Tolkin että Kupiaisen aikaiset kokoonpanot kyllä livenä mutta tätä uutta kiekkoa olisi mahtava todistaa myös livenä. Yksi vuoden kovimpia julkaisuja.
 
E#
-J.-
21.12.2022 19:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kupiaisen Matias Rockwayn rig rundownissa
https://www.youtube.com/watch?v=E3pjbvE05DE&t=99s
 
Jos jottain kiinnostaa eikä oo vielä nähnynnä.
 
Missä on oikeasti hyvät riffit perkele? Tuommosta 00110011- riffiä toisensa perään. Saatana! - keppi2
G.F
10.12.2023 18:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G.F: Eka Stratovarius keikka 3,5vuoteen eilen Lahdessa. Bändi aivan kaameassa iskussa ja paikka lähes loppuunmyyty. Aivan loistava keikka ja uudelta levyltä setissä peräti 6 biisiä. Hieno veto!
 
Stratovarius samalla rundilla edelleen. Tällä kertaa paikkana Lahden Finlandia Klubi. Aika erilainen settilista kuin 1v sitten siitä plussaa. Paikka melkein täysi
Alku jotenkin vähän tahmea, mutta loppua kohti taattua Stratovarius laatua
 
Miinuksena se, että Kupiaisen aikaisilta levyiltä soitettiin (uutta levyä lukuunottamatta) vain Unbreakable. Harmillista, mutta kai niitä vanhoja ralleja on sitten vaan pakko soittaa? Etenkin jonkun Destinyn soittamisen voisi jättää pois. Vie suht pitkänä biisinä turhaan tilaa uudemmilta biiseiltä
 
kurkimies
12.12.2023 23:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G.F: Stratovarius samalla rundilla edelleen. Tällä kertaa paikkana Lahden Finlandia Klubi. Aika erilainen settilista kuin 1v sitten siitä plussaa. Paikka melkein täysi
Alku jotenkin vähän tahmea, mutta loppua kohti taattua Stratovarius laatua
 
Miinuksena se, että Kupiaisen aikaisilta levyiltä soitettiin (uutta levyä lukuunottamatta) vain Unbreakable. Harmillista, mutta kai niitä vanhoja ralleja on sitten vaan pakko soittaa? Etenkin jonkun Destinyn soittamisen voisi jättää pois. Vie suht pitkänä biisinä turhaan tilaa uudemmilta biiseiltä

 
No Jens ehdotti aikanaan Black Diamondin poisjättöä, ehtivät pari keikkaa vetää ilman. Kumman nopeasti ottivat takaisin.
 
G.F
13.12.2023 08:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kurkimies: No Jens ehdotti aikanaan Black Diamondin poisjättöä, ehtivät pari keikkaa vetää ilman. Kumman nopeasti ottivat takaisin.
 
Pakko kertoa se, että olin joskus Nosturissa keikalla missä EI soitettu Black Diamondia :D
 
Angra Mainyu
04.01.2024 17:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en edes tykkää black diamond biisistä. Keskinkertainen veisu. Kertokaa mulle mikä siinä biisissä on muka niin hyvää? Stratolla on monia parempiakin esim. vaikka twilight symphony
 
Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta)
Regalis Apertura
04.01.2024 18:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Angra Mainyu: Minä en edes tykkää black diamond biisistä. Keskinkertainen veisu. Kertokaa mulle mikä siinä biisissä on muka niin hyvää? Stratolla on monia parempiakin esim. vaikka twilight symphony
 
Kai siitä tuli sellainen Straton oma "Smoke On The Water" ymv.? Varmaan eka "hittibiisi" aikanaan niin nyt pitää edelleenkin soittaa sitä radiorock-sukupolven/satunnaiskuulijoiden takia ettei näkyisi yleisömäärän pienenemisenä... Näin spekuloisin.
 
ttpp44
05.01.2024 11:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Angra Mainyu: Minä en edes tykkää black diamond biisistä. Keskinkertainen veisu. Kertokaa mulle mikä siinä biisissä on muka niin hyvää? Stratolla on monia parempiakin esim. vaikka twilight symphony
 
Kuten aina, makuasioita. Mutta kyllähän tuossa täyttyy kirkkaasti kaikki hittibiisin ainekset: tarttuva, menevä, ytimekäs, sisältää genren olennaisuudet, helposti "ymmärrettävä" jne jne.
 
Aina löytyy porukkaa, joiden mielestä Enter Sandman/Livin' On A Prayer/Welcome To The Jungle jne jne. ovat myös ko. bändien tuotannosta täydellisen yliarvostettuja ja jopa huonoja biisejä mutta suurille massoille ne ovat täysin olennaisia eikä tätä tosiasiaa voi sivuuttaa vaikka olisi itse asiasta mitä mieltä tahansa.
 
Fantasmic
07.01.2024 18:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttpp44: Kuten aina, makuasioita. Mutta kyllähän tuossa täyttyy kirkkaasti kaikki hittibiisin ainekset: tarttuva, menevä, ytimekäs, sisältää genren olennaisuudet, helposti "ymmärrettävä" jne jne.
 
Aina löytyy porukkaa, joiden mielestä Enter Sandman/Livin' On A Prayer/Welcome To The Jungle jne jne. ovat myös ko. bändien tuotannosta täydellisen yliarvostettuja ja jopa huonoja biisejä mutta suurille massoille ne ovat täysin olennaisia eikä tätä tosiasiaa voi sivuuttaa vaikka olisi itse asiasta mitä mieltä tahansa.

 
Ymmärrän kyllä että hittibiisin pitää olla tarttuva mutta helposti ymmärrettävä?
Hyvä biisihän se on muttei missään nimessä mikään maailmaa mullistava... Fanien ulkopuolisista massoista joku sen nyt tunnistaa tuosta synakuviosta ja "maaai bläk daiimooond"-lainista..
 
Ei minua haittaa että tuota keikoilla soittavat mutta mieluummin kyllä sen tilalla kuulisin milloin tahansa Legionsin, Abyss of your eyes tai vaikka Forever freen.
 
Cadaver
07.01.2024 21:52:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle Black Diamondin paras anti on mollisävellajista toiseen pomppiva soolo-osuus, ja sen jälkeinen melodia. Hieman samaa fiilistä kuin Ynkän ja Jensin "kaksintaisteluissa" aikanaan.
 
My Ka is screaming, my pulse is speeding until - I cross the line
Regalis Apertura
08.01.2024 09:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Abyss of your eyes tai vaikka Forever freen.
 
Joo samaa mieltä. Onkos tuota Abyssia ikinä soitettu livenä?
 
Fantasmic
08.01.2024 10:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Joo samaa mieltä. Onkos tuota Abyssia ikinä soitettu livenä?
 
On mutta valitettavan harvoin.
 
ttpp44
08.01.2024 12:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Ymmärrän kyllä että hittibiisin pitää olla tarttuva mutta helposti ymmärrettävä?
Hyvä biisihän se on muttei missään nimessä mikään maailmaa mullistava...

 
No tarttuva ja helposti ymmärrettävä ovat aika pitkälti toki sama asia, mutta kyllä hittibiisiin kuuluu olennaisesti se ominaisuus, että se aukeaa heti ekalla kuuntelulla kun se jossain radiossa tms. soitetaan. Jos biisi vaatii monta kuuntelukertaa auetakseen, voi aika varmasti sanoa, ettei siinä ole hittibiisin ainesta vaikka voisi lopulta aueta tarttuvaksi. Ja nyt tarkoitan hittibiisillä nimenomaan sellaista isoille massoille hitiksi muodostuvaa.
 
Shredator
08.01.2024 14:10:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä se on.
 
Olisi toivottavaa että vetäisivät enemmän tavaraa Episodeltakin, Will the Sun Rise tai Father Time nimittäin.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Regalis Apertura
08.01.2024 15:11:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Hyvä se on.
 
Olisi toivottavaa että vetäisivät enemmän tavaraa Episodeltakin, Will the Sun Rise tai Father Time nimittäin.

 
Myöskin Uncertainty ja Babylon noin keskitempoisista biiseistä...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 536 37 38 39 40

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «