Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5184 185 186 187 188
Ali
13.09.2011 10:48:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levyhän on DT:n paras sitten Six Degreesin.
 
Näinhän se kyllä on. Voisin itsekkin jotain pientä analyysiä (siis absoluuttinen totuus tietenkin) tässä lähiaikoina skriivailla.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Burn
13.09.2011 10:56:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä helvettiä, minähän tykkään tästä levystä! Tää on hyvä!
 
http://nereusprojekti.net/
Shredator
13.09.2011 14:37:00 (muokattu 13.09.2011 14:37:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arghh en malta odottaa huomista...
 
Mihin kohdin lava muuten asettuu Jäähallin keikalla, onko tietoa?
 
Nomen est omen.
SnowCrow
13.09.2011 17:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Arghh en malta odottaa huomista...
 
Mihin kohdin lava muuten asettuu Jäähallin keikalla, onko tietoa?

 
Eiköhän se perinteisesti siinä vasemassa reunassa oo.
 
vt1100
13.09.2011 17:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huvittavaa näiden uusien biisien vertailu vanhoihin, bändi siis kuulostaa itseltään?
 
Meadow
13.09.2011 17:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vt1100: Huvittavaa näiden uusien biisien vertailu vanhoihin, bändi siis kuulostaa itseltään?
 
Vielä enemmän huvittaa lukutaidon puute.
 
vt1100
13.09.2011 19:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Vielä enemmän huvittaa lukutaidon puute.
 
Enpä olisi voinut paremmin sanoa itsekään...
 
Hetfield
13.09.2011 22:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Arghh en malta odottaa huomista...
 
Mihin kohdin lava muuten asettuu Jäähallin keikalla, onko tietoa?

 
Taisin jo edellisessä ketjussa sanoa, mutta tämän http://www.helsinginjaahalli.fi/ind … com_content&task=view&id=1&Itemid=6 kuvan mukaan kun mennään, niin lava on oikealla. Parista edellisestä lipusta tarkistin.
 
I quit the band... Now I just play with myself.
pehko
14.09.2011 11:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se ois sitten tänään levykaupan paikka, kait se pitää hakemassa käydä. myönnän, että ratkesin eilen ja latasin levym. en tosin ole kun kerran kuunnellu kuulokkeilola, kun röydin tuolla noin ulkosalla, että sinänsä tutustuminen on jäänyt vähiin. tänään sitten kunnolla..
 
ihan btw, heti hewi puolelle kun tämä ketju siirty, ei ole toiettyjä heppuja näkyny. vai lieneekö syynä se, että yks jos toinenkin on heille varotuksia lätkinyt. oikein se.
nappero
14.09.2011 11:31:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: ihan btw, heti hewi puolelle kun tämä ketju siirty, ei ole toiettyjä heppuja näkyny. vai lieneekö syynä se, että yks jos toinenkin on heille varotuksia lätkinyt. oikein se.
 
Kun ketju on oikealla alueella, niin ei tarvitse valittaa että se olisi väärällä alueella? :) Eiköhän ne kaksi jossain vaiheessa löydä tännekin.
 
pehko
14.09.2011 11:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappero: Kun ketju on oikealla alueella, niin ei tarvitse valittaa että se olisi väärällä alueella? :) Eiköhän ne kaksi jossain vaiheessa löydä tännekin.
 
no, kyllä ne valitta vähän kaikesta mahdollisesta musutakin. =D mutta, toivotaan että pysyvät poissa.
Wild String Of Voodoo Strat
14.09.2011 14:25:48 (muokattu 14.09.2011 14:27:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun täytyy myöntää, etten ole pahemmin kuunnellut Systematic Chaosia taikka Black Clouds and Silver Lingingsiä muutamia yksittäisiä kappaleita ja klippejä lukuun ottamatta. Silti kyllä tämä uusi levy kuulostaa huomattavasti tuoreemmalta kuin mikään, mitä DT on pitkään aikaan tehnyt.
 
Olen kuitenkin yllättynyt siitä, että täällä foorumilla on puhuttu yllättävän vähän tuon levyn rumpuraidoista. Jossain vaiheessahan oli puhetta siitä, että tosiaan Petrucci on midinä ohjelmoinnut kappaleiden rumpukuviot, ja Magnini on saanut sitten lisätä persoonalisen kosketuksena niihin (mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaakaan). Tämä kuuluu minun mielestäni liiankin selvästi levyllä. Aloin jo toisen biisin kohdalla ärsyyntymään rumpujen "yksinkertaisuuteen"; tuntuu siltä, että biiseissä rummut soittavat suurimman osan aikaa tylsiä variaatioita peruskompista. Tämä kuuluu erityisen selvästi "erikoisemmissa" tahtilajeissa, joissa usein tulee esimerkiksi joku väkinäiseltä kuulostava kahdeksasosaisku lisää, tai yksi kahdeksasosaisku jää pois. Luonnollinen flow ja groove tuntuvat uupuvan täysin. Usein rummut soittavat samaa rytmistä kuviota kitaran kanssa, mikä toimii paikoin, mutta tässä tapauksessa ratkaisu tuntui puuduttavalta ja helpolta ratkaisulta.
 
Moni rumpali syyttää Portnoytä siitä, ettei hän kykene soittamaan tavallista peruskomppia tai yksinkertaisia komppeja ilman kikkailua. Minua ei tämä kuitenkaan ole koskaan häirinnyt DT:n musiikissa - päinvastoin! Jos vaikka miettii jotain A Nightmare to Remeberin intron jälkeistä ja verseä edeltävää riffiä, niin kyllä mä tykkään siitä, että sen peruskompin jälkeen tulee sitä kikkailua. Se maustaa muuten aika tylsää riffiä. Sitten taas jossain Glass Moonin versessä peruskomppi toimii, koska se menee kivasti lomittain kitaran rytmin kanssa.
 
Mutta mitäpä ovat muut mieltä asiasta, erityisesti rumpalit? Itse olisin ehkä Petruccin kengissä antanut Magninin itse aluksi kokeilla itse jotain kuvioita, tai sitten esitellä hänelle aluksi ne midirummut ja kysyä, mitä mieltä mies on niistä. Varmasti olisi tullut paremmat rumpuraidat, jos Magnini oli itse saanut ne väsätä. Tietysti aina voi vain unelmoida siitä, että kuinka hyvältä tämä uusi levy saattaisi kuulostaa, jos Minneman olisi kannujen takana ja olisi vieläpä saanut itse kehitellä rumpukuviot...
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
bedlam
14.09.2011 14:53:44 (muokattu 14.09.2011 15:07:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ en muuten ole rumpujen geneerisyydestä ärsyyntynyt, mutta joissain kompeissa hi-hat kuulostaa jostain syystä töksähtävän tökeröltä. Esim. Breaking All Illusionsin loppukertosäkeeseen tullessa. Toivottavasti tuo johtuu osiltaan suhisevista ämppäreistä, eikä korostu cd:llä niin paljon.
 
Edit: tuossa biisissä on kyllä yksi eriskummallisimpia sävellajinvaihdoksia mitä olen kuullut. Siis se kun laskeudutaan alkuosioista säkeeseen. Nyt siihen alkaa jo tottua, ekoilla kerroilla se tuntui aina siltä, että viimeinen laskeutuminen jää tulematta ja koko säkeistö jää jonnekin väärään välisävellajiin kellumaan :)
 
http://www.petrified-eye.net
Narcosynthesis
14.09.2011 15:16:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Mutta mitäpä ovat muut mieltä asiasta, erityisesti rumpalit? Itse olisin ehkä Petruccin kengissä antanut Magninin itse aluksi kokeilla itse jotain kuvioita, tai sitten esitellä hänelle aluksi ne midirummut ja kysyä, mitä mieltä mies on niistä. Varmasti olisi tullut paremmat rumpuraidat, jos Magnini oli itse saanut ne väsätä. Tietysti aina voi vain unelmoida siitä, että kuinka hyvältä tämä uusi levy saattaisi kuulostaa, jos Minneman olisi kannujen takana ja olisi vieläpä saanut itse kehitellä rumpukuviot...

 
Riippuu niin paljon toimintatavoista - Manginin kaltainen kaveri olisi tietty voinut väsätä sinne jotain hyvinkin omalaatuista, mutta jos esim. tilanteessa ko.biisien pohjat olivat pitkälti valmiina niin on varmaan ollut helpointa ja nopeinta lyödä ko.demot rumpalin kouraan ja sanoa että kikkaile poika soveltuvin osin. Veikkaan, että bändillä on sen reality tv-hypen jälkeen myös ollut tavoite hyödyntää siitä noussutta pöhinää levyn muodossa mahdollisimman nopeasti ja biisien kasaaminen maan tasolta uudestaan olisi tuossa vaiheessa saattanut kestää liian pitkään.
 
Tai ehkä tuo on vain heille sopiva tapa rakentaa stygejä (itse esimerkiksi diggaan rumpalina siitä, että biisintekijä toimittaa biisin mukana jotain omia komppi-ideoitaan ihan midimuodossa vaikka, koska muuten menee helposti vänkäämiseksi jos ajatusmaailmat ei kohtaakaan. Kyllä sinne kuitenkin aina omia mausteitakin mahtuu runsaasti).
 
Oon diggaillut Portnoyta pitkään, mutta omalla tavallaan kaverin maneerit ovat nykyään niin ilmiselviä (ja varmasti tarttuneet mun omaankin soittoon vuosien aikana ihan kiitettävästi), että Manginin jutut tuovat ainakin mun näkökulmasta hommaan miellyttävää raikkautta kun ei ihan etukäteen osaa kuitenkaan arvata että mitä sieltä nyt tulee.
 
Veikkaisin kuitenkin, että ensi levyllä Mangini pääsee irti ihan eri tavalla koska voi todnäk olla luomisprosessissa enemmän läsnä.
 
Siitä oon ihan samaa mieltä, että Minnemannin versio DT-biiseistä ois ollu tosi nastaa kuulla. Vituttaa edelleen kun eivät ottaneet Marcoa bändiin. Siinä on kunnon rumpuskenen mad scientist kyseessä:)
 
Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on.
Rakoni
14.09.2011 15:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild String Of Voodoo Strat: Mutta mitäpä ovat muut mieltä asiasta, erityisesti rumpalit? Itse olisin ehkä Petruccin kengissä antanut Magninin itse aluksi kokeilla itse jotain kuvioita, tai sitten esitellä hänelle aluksi ne midirummut ja kysyä, mitä mieltä mies on niistä.
 
Niinhän se oikeastaan tekikin, eli esitteli midirummut, antoi Manginin kikkailla mielensä mukaan joitakin erityisiä kohtia lukuun ottamatta ja yhdessä sitten vielä neuvottelivat osiot kuntoon.
 
Shredator
14.09.2011 15:45:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Tämähän on upea levy! Parasta on, että jälleen progeillaan ja tilutetaan oikein kunnolla :D
 
Nomen est omen.
MacGyver
14.09.2011 16:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild String Of Voodoo Strat: Minun täytyy myöntää, etten ole pahemmin kuunnellut Systematic Chaosia taikka Black Clouds and Silver Lingingsiä muutamia yksittäisiä kappaleita ja klippejä lukuun ottamatta. Silti kyllä tämä uusi levy kuulostaa huomattavasti tuoreemmalta kuin mikään, mitä DT on pitkään aikaan tehnyt.
 
Olen kuitenkin yllättynyt siitä, että täällä foorumilla on puhuttu yllättävän vähän tuon levyn rumpuraidoista. Jossain vaiheessahan oli puhetta siitä, että tosiaan Petrucci on midinä ohjelmoinnut kappaleiden rumpukuviot, ja Magnini on saanut sitten lisätä persoonalisen kosketuksena niihin (mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaakaan). Tämä kuuluu minun mielestäni liiankin selvästi levyllä. Aloin jo toisen biisin kohdalla ärsyyntymään rumpujen "yksinkertaisuuteen"; tuntuu siltä, että biiseissä rummut soittavat suurimman osan aikaa tylsiä variaatioita peruskompista. Tämä kuuluu erityisen selvästi "erikoisemmissa" tahtilajeissa, joissa usein tulee esimerkiksi joku väkinäiseltä kuulostava kahdeksasosaisku lisää, tai yksi kahdeksasosaisku jää pois. Luonnollinen flow ja groove tuntuvat uupuvan täysin. Usein rummut soittavat samaa rytmistä kuviota kitaran kanssa, mikä toimii paikoin, mutta tässä tapauksessa ratkaisu tuntui puuduttavalta ja helpolta ratkaisulta.
 
Moni rumpali syyttää Portnoytä siitä, ettei hän kykene soittamaan tavallista peruskomppia tai yksinkertaisia komppeja ilman kikkailua. Minua ei tämä kuitenkaan ole koskaan häirinnyt DT:n musiikissa - päinvastoin! Jos vaikka miettii jotain A Nightmare to Remeberin intron jälkeistä ja verseä edeltävää riffiä, niin kyllä mä tykkään siitä, että sen peruskompin jälkeen tulee sitä kikkailua. Se maustaa muuten aika tylsää riffiä. Sitten taas jossain Glass Moonin versessä peruskomppi toimii, koska se menee kivasti lomittain kitaran rytmin kanssa.
 
Mutta mitäpä ovat muut mieltä asiasta, erityisesti rumpalit? Itse olisin ehkä Petruccin kengissä antanut Magninin itse aluksi kokeilla itse jotain kuvioita, tai sitten esitellä hänelle aluksi ne midirummut ja kysyä, mitä mieltä mies on niistä. Varmasti olisi tullut paremmat rumpuraidat, jos Magnini oli itse saanut ne väsätä. Tietysti aina voi vain unelmoida siitä, että kuinka hyvältä tämä uusi levy saattaisi kuulostaa, jos Minneman olisi kannujen takana ja olisi vieläpä saanut itse kehitellä rumpukuviot...

 
Mangini itse on eri mieltä noista väitteistä:
 
"It's kind of funny: When John Petrucci called me to tell me that I wasn't going to be around for the writing process, I was elated, and I said, 'John, thank you so much.'
 
"He was curious about my reaction, and my answer to him was two-fold: Number one, I still wanted to take a lot of time to review the band's catalogue and nurture my drumset. The other thing was, I didn't want to change things right out of the box. The important thing to stress, however, is that John didn't program all the drum parts that I would play, and I didn't play them note-for-note. He created outlines for me. Some things I played as they were, other things I changed, and in some cases he and I tried something totally different. I welcomed working that way."
 
Koko haastis tuli eilen MusicRadarissa. Löytyy täältä:
 
http://www.musicradar.com/news/drum … mming-with-prog-metals-kings-496667
 
Specialization is for insects.
Perro Stupido
14.09.2011 16:02:09 (muokattu 14.09.2011 16:02:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musicradar.com/news/guit … mming-with-prog-metals-kings-496667
 
Lukekaa toi niin selviää vähän, miten se rumpuhomma meni. Mielenkiintoista juttua muutenkin.
 
Ja mitä tulee rumpuraitojen yksinkertaisuuteen niin ne ei kyllä sitä ole.. Niin paljon kaikkea, mitä moni ei varmasti pysty vetään, varsinkaan minä, ikinä. Sehän tässä hienoa onkin, että kuulostaa aluksi yksinkertaiselta soittelulta, mutta kun paneutuu asiaan, niin löytää vaikka mitä. Eka ajateltu biisiä ja sitten vasta alettu kattoon kikat kuntoon. Esimerkkinä vaikkapa On the Backs of Angelsin alkupuolella, kun basarit tulee kitaran kanssa ja kädet syntikan. Brain mash.
 
Löytyy paljon muutakin kun kuuntelee. Ehkä miksaus hieman vie ajatusta pois rummuista, mutta se nyt ei välttämättä ole huono asia kun miettii, kuinka saatanan esillä ne oli MP:n aikana.
 
Ps. olen Mangini fan boy ;)
 
edit. ja Mäkkaiveri ehti eka.. pftt :D
 
Creltar
14.09.2011 17:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On the Backs of Angelsin musiikkivideo:
 
http://new.music.yahoo.com/videos/--221576286
 
Prog On!
Boltsa
14.09.2011 17:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos muilla Levykauppa X:stä tilanneilla levyt tulleet? Omaani ei ole näkynyt.
 
Boltsa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5184 185 186 187 188

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «