Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Melodian soinutus
1
ketaoja
05.03.2024 15:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut sellaisen jutun omassa soinnutuksessa, että viljelen herkästi molli kutosia, dimejä, maj seiskoja, jne. vaikka olis kyseessä ihan helppo melodia. Onko mun tekniikassa jotain outoa, kun en halua tehdä soinnutusta ihan perus soinnuilla?
 
Haluaisin näyttää esimerkin , mutta en tiedä, miten tänne pystyy pdf tiedoston nuoteista laittamaan..
Mun soinnutus tyyli on sellainen, että en kovinkaan mieti teoreettisesti, että sopiiko sointu oikeaoppisesti melodiaan, vaan yritän etsiä päässä soivaa harmoniaa ja sitten siihen sopivaa sointua..
 
Kertokaa, miten te soinnutatte kappaleen?
 
Vessajono
05.03.2024 15:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ketaoja: Onko mun tekniikassa jotain outoa, kun en halua tehdä soinnutusta ihan perus soinnuilla?
 
Ei.
 
Haluaisin näyttää esimerkin , mutta en tiedä, miten tänne pystyy pdf tiedoston nuoteista laittamaan..
 
Ei mitenkään, mutta sen voi ladata vaikka Driveen tai Dropboxiin ja linkata.
 
Kertokaa, miten te soinnutatte kappaleen?
 
Lähtökohtaisesti korvalla ja kitaralla, pianolla, DAW:illa tai nuotinnussoftalla, mutta tietysti jotain sellasia ihan ilmiselviä juttuja tietää vältellä jo pelkän kynän ja paperinkin kanssa.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
ketaoja
05.03.2024 15:43:20 (muokattu 07.03.2024 09:11:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poistin linkin
 
ketaoja
05.03.2024 15:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylitin itseni ja laitoin linkin tuosta pdf:stä... mahtaakohan toimia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «