Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voimasointuja kitaristeille
1 2 3 4 5 6 7
KaniZ
01.10.2010 15:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitähän nämä olisivat?
 
I--------------I
I--------------I
I--------------I
I--5---7---9--I
I--x---x---x--I
I--3---5---7--I
 
metallica on ainaki käyttäny näitä
 
Tonski
03.10.2010 12:03:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaniZ: mitähän nämä olisivat?
 
Oktaavi-intervalleja.
 
http://www.youtube.com/watch?v=hZi0IHX1Wgg
Charge
23.10.2010 20:32:13 (muokattu 23.10.2010 20:37:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mienkäs H menee voimasointuna? Vai onko sellaista edes?
 
Ja tuota, jos soitan vaikka jotain biisiä, jossa on C tai Cm, ja jos vedän siihen C5, niin käykö se siihen? tarkoitan siis, että voiko voimasoinnulla korvata tavallisen duurin tai mollin niin, että se sopii biisiin?
 
"Historys Written Today".
baron
23.10.2010 21:50:22 (muokattu 23.10.2010 21:50:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mienkäs H menee voimasointuna? Vai onko sellaista edes?
 
Ja tuota, jos soitan vaikka jotain biisiä, jossa on C tai Cm, ja jos vedän siihen C5, niin käykö se siihen? tarkoitan siis, että voiko voimasoinnulla korvata tavallisen duurin tai mollin niin, että se sopii biisiin?

 
1. Kaivat kitarastasi niin monta H:ta ja F#:iä kuin löydät.
 
2. Voit. Voimasointu sopii periaatteessa sekä duuri- että mollisoinnun korvikkeeksi jos kuulostaa hyvältä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Charge
24.10.2010 09:56:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: 1. Kaivat kitarastasi niin monta H:ta ja F#:iä kuin löydät.
 
2. Voit. Voimasointu sopii periaatteessa sekä duuri- että mollisoinnun korvikkeeksi jos kuulostaa hyvältä.

 
Kiitoksia. :)
 
"Historys Written Today".
Mental_Schok0_Gummi
30.04.2011 01:25:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käytän yleensä bassosointuja. Diskanttisointu on ollut vaikeampi, joskin olen kokeillut. Kolmikielisiä sointuja käytän, harvoin kahta taikka neljää sointukieltä.
 
MSG + Menta-Chocolat-Mastik + Shocking Blue |=> viritykset tähän käyttäjänimeen ;-D
gte83
02.05.2011 18:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs (voima?)sointuja nämä ovat ja miten ne kirjaimina merkitään, kun kyseessä on normaali vire?
 
Esim:
 
I--------
I--------
I--------
I--------
I--1--3--5--
I--1--3--5--
 
baron
02.05.2011 21:23:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gte83: Mitäs (voima?)sointuja nämä ovat ja miten ne kirjaimina merkitään, kun kyseessä on normaali vire?
 
Esim:
 
I--------
I--------
I--------
I--------
I--1--3--5--
I--1--3--5--

 
Jos mä ei-kitaristina ymmärrän oikein niin haluat tietää soinnun nimen kun kahdelta alimmalta kielellä soitetaan ekalta nauhalta jne?
Ekat nauhat on sävelet F ja Bb ja sointu Bb5
Kolmannelta nauhalta sävelet G ja C ja sointu C5
Viidenneltä nauhalta sävelet A ja D ja sointu D5
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jerepih
26.07.2011 19:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dimebag darrel käyttää biisissä ''walk'' tälläistä otetta.
 
D|--------
A|--------
F |--3----
C|--1-----
G|--1-----
D|--------
 
lasketaanko tuo power soinnuksi?
 
baron
26.07.2011 19:32:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jerepih: dimebag darrel käyttää biisissä ''walk'' tälläistä otetta.
 
D|--------
A|--------
F |--3----
C|--1-----
G|--1-----
D|--------
 
lasketaanko tuo power soinnuksi?

 
Jos mä taas itselleni vaikealla soittimella pähkäilen niin saan aikaiseksi sävelet Ab, Db ja Ab joka on Db5 sointu eli power chord eli voimasointu.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jerepih
26.07.2011 19:48:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Jos mä taas itselleni vaikealla soittimella pähkäilen niin saan aikaiseksi sävelet Ab, Db ja Ab joka on Db5 sointu eli power chord eli voimasointu.
 
okei kiitos tiedosta :D
 
Jucciz
13.08.2011 02:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Jos mä taas itselleni vaikealla soittimella pähkäilen niin saan aikaiseksi sävelet Ab, Db ja Ab joka on Db5 sointu eli power chord eli voimasointu.
 
Baron, vanha kitaristi. Tajuut huomattavasti enemmän kitaroista kuin minä pianosta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Mental_Schok0_Gummi
02.11.2011 20:09:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ny yrittäny woimazointuja mollissa. Ei oikein tahdo onnistua, tämä sormitekniikka... *supernolo*
Käytän tav. kolmea bassokieltä eli niitä alimpia. Harvoin kahdella kielellä. Kaikkia kuutta hyvin vähän käytän kompissakaan.
 
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
baron
02.11.2011 23:35:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mental_Schok0_Gummi: Mä olen ny yrittäny woimazointuja mollissa. Ei oikein tahdo onnistua, tämä sormitekniikka... *supernolo*
Käytän tav. kolmea bassokieltä eli niitä alimpia. Harvoin kahdella kielellä. Kaikkia kuutta hyvin vähän käytän kompissakaan.

 
Voimasoinnussa on vain perussävel ja kvintti eli siitä ei voi sanoa onko se duuri vai molli eli ihan samat voimasoinnut sopii piisiin meni se kummassa tahansa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
leavings
08.09.2012 23:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I--------
I--------
I--------
I--------
I--5------
I--6------
 
Entäs tällaiset soinnut, yritin eräälle henkilölle selittää ja mielestäni tämä on pelkistetty kutossointu, olenko väärässä?
 
Ekku01
09.09.2012 00:17:06 (muokattu 09.09.2012 00:17:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bum: I--------
I--------
I--------
I--------
I--5------
I--6------
 
Entäs tällaiset soinnut, yritin eräälle henkilölle selittää ja mielestäni tämä on pelkistetty kutossointu, olenko väärässä?

 
Jos tarkoitat, että pohjasävelen lisäksi on pelkästään kuudes ääni, niin käsittääkseni silloin se olisi esim. näin:
 
I--------
I--------
I--------
I--5-----
I--------
I--6-----
 
tai
 
I--------
I--------
I--------
I--------
I--10----
I--6------
 
"Joh. 3:16"
baron
09.09.2012 10:26:34 (muokattu 09.09.2012 10:26:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Jos tarkoitat, että pohjasävelen lisäksi on pelkästään kuudes ääni, niin käsittääkseni silloin se olisi esim. näin:
 
Kaksi säveltä on intervalli, vähintään kolme säveltä tarvitaan sointuun.
Power chord/voimasointu on ainoa poikkeus eikä sekään ole oikeasti sointu.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ekku01
09.09.2012 10:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Kaksi säveltä on intervalli, vähintään kolme säveltä tarvitaan sointuun.
Power chord/voimasointu on ainoa poikkeus eikä sekään ole oikeasti sointu.

 
Aivan, kuutossointuun tarvitaan toki kolmisointu sekä lisäksi se kuudes ääni, mutta kun kysyjä puhui pelkistetystä kuutosesta, ajattelin haettavan jotain voimasoinnun kaltaista, mutta kuudennen äänen kanssa.
 
"Joh. 3:16"
leavings
09.09.2012 12:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Aivan, kuutossointuun tarvitaan toki kolmisointu sekä lisäksi se kuudes ääni, mutta kun kysyjä puhui pelkistetystä kuutosesta, ajattelin haettavan jotain voimasoinnun kaltaista, mutta kuudennen äänen kanssa.
 
Juuri sitä tarkoitin, eli juurisävelen lisäksi se kuudes ääni.
 
sepisti
04.11.2012 16:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bum: I--------
I--------
I--------
I--------
I--5------
I--6------
 
Entäs tällaiset soinnut, yritin eräälle henkilölle selittää ja mielestäni tämä on pelkistetty kutossointu, olenko väärässä?

 
Tässä esimerkissä on sävelet Bb ja D, jotka toimivat "voimasointuna", mikäli varsinainen sointu olisi Bb-duuri.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «