Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kolme kitaraa
1
ma_ke_87
15.04.2003 18:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kolmen kitaran bändissä. Bändissä on soolokitaristi (ainakin muita vahvasti parempi soittaja) ja vahvojen sointujen soittaja. Itse laulan ja soitan kitaraa hieman. Mitä minun kannattaisi kitarallani soittaa? Soitamme jotain hard rock ja metallin väliltä. Olen yrittänyt katsoa videota Trio Niskalaukauksen keikkaa mutta olen aika kokematon enkä kyllä keksi miten Timo Rautiainen hoitaa osansa (omistamme ilmeisesti aika saman roolin). Onko kellään samaa tilannetta ja mitä itse tekee??
 
Prowleri
15.04.2003 19:50:23 (muokattu 15.04.2003 19:51:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laula.
 
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Muhvinssi
15.04.2003 19:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laula.
 
Jos nyt sitäkään osaat...
 
lxi
15.04.2003 20:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timppa ja kivat pojat soittavat paljon kaksiäänisiä melodialinjoja kolmannen kitaran soittaessa riffiä pohjalla. Säkeistöjen ja yleensäkin laulun aikana voi kolmas kitara olla soittamatta yhtään mitään, tai sitten kaksi kitaraa soittavat sointukulkua tai riffiä eri asemista (toinen ylempää, toinen alempaa) kolmannen soittaessa jotain melodiaa tai muuta koristelukuviota.
 
Joka tapauksessa oleellista on se ettei kukaan soita kovin paljon ja peittävästi. Kolme kitaraa, basso, rummut ja laulu saavat aikaan sellaisen ääni- ja puurovallin, että sovittaminen on oleellisesti hankalampaa jos lopputuloksesta mielii saada selvää.
 
Tsekkaa suomalainen angstirokin legenda Mana Mana. Otra Romppanen teki miehen työtä sovitellessaan bändin kolmen kitaristin osuudet biiseihin. Luulen myös, että nimimerkki Esko Deelillä saattaisi ainakin olla tiukkaa kokemusperäistä faktaa aiheesta.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Makuupussimies
15.04.2003 21:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ihan samanlaisessa bändissä. Mä olen bändin paras soittaja(anteeksi itsekehuskeluni). Soitetaan trioniskalaukausta ja meillä on 2 kitaristia, ja laulaja... Basisti ja rumpali puuttuu.
 
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Dumb
15.04.2003 22:12:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ihan samanlaisessa bändissä. meillä on 2 kitaristia, ja laulaja... Basisti ja rumpali puuttuu.
 
Miksei toi tunnu oikein järkevältä? 8-)
 
Kaitsu85
15.04.2003 22:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Miksei toi tunnu oikein järkevältä? 8-)

 
hyvä kysymys.=)
 
Arkka
16.04.2003 01:23:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmella kitaralla saa aikaan vaikka mitä hauskaa. Iron Maiden hommiin kannattaa tutustua.
 
Soinnut voi aina tuplata toisella kitaralla, tai sitten tehdä sointuihin/riffeihin sovitukset kolmelle kitaralle. Esim kaks soittaa samaa sointua kolmas terssejä. Tai yks soittaa niitä vitosia ja yks soittaa sointujen perusääniä kolmas terssejä, kvinttejä tms.
 
Ja duosooloissa kolmekitaraa on loistava yhdistelmä, koska yks kitara jää alle pauhaan sointuja/riffejä/woteva.
 
kolmen kitaran harmoniatkin alkaa jo kuulostamaan joltain =)
 
Puukkoo kurkkuun!
mikko1
16.04.2003 09:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin tai sit voi se kolmas kitaristi heittää sen kitaran helvettiin ja keskittyä kaikenlaiseen riehumiseen...B)
 
hyvä minä.
Fingolfin
16.04.2003 11:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Iron Maidenin kolmen kitaran jutut on niin hienoja, että tulee kylmät väreet ja tippa linssiin niitä kuunnellessa.
 
Strength and Honor
Makuupussimies
16.04.2003 17:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Miksei toi tunnu oikein järkevältä? 8-)

 
Ei niitä tahdo löytyä. kyllä se tästä sitten. Ei me soiteta kunnolla vielä.
 
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
Super-Jari
17.04.2003 12:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaks komppaa ja yks soittaa liidiä. Ainakin meillä toimii. Välillä kaikki komppaa. :)
 
seittemäs kieli on vähän kuin lisäkives.. onhan siinä vähän enemmän potkua..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «