Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floyd kitaroista..
1
Bentley
31.03.2003 10:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Onko kukaan törmänny sellaiseen että floyd-tallassa olisi joku kieli liian alhaalla? Minulla nimittäin on b-kieli liian alhaalla kun olen säätänyt sen sellaiseksi että o hyvä/kiva soitella ja täten tämän kielen ääni sitten kuolee.
 
Miten olisi mahdollista nostaa tätä kieltä? Kuulin musaliikkeestä että olisi mahdollista hommata korkeampi pala siihen tallaan mutta en oikein luottais siihen koska sehän on yleensä mukautettu kaulaa nähden ne palat.
 
Olen sen verran huomioinut että b-kielen tallapala on matalempi mitä muiden kitarassa on. Olisiko sittenkin paree hommata se uusi pala?
 
2. Miten porukka suhtautuu jos vaihtaa floyd-kitaraan aidon floikan? Onko paljon parannusta ja mitä pitäisi huomioida? Minulla on tällä hetkellä ESP-MH100.
 
3. Onko kukaan huomioinu sellaista että kun olet saanut kielien korkeudet hyvin ym asetukset niin sitten joskus kun säädät kaularautaa niin kielien korkeudet muuttuu kans.. ei suhteessa vaan esim. toinen pää nousee ja toinen pää laskee (tai jää paikallensa)??
 
For those who can't be without the music!
Grimmu
31.03.2003 12:30:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2. Miten porukka suhtautuu jos vaihtaa floyd-kitaraan aidon floikan? Onko paljon parannusta ja mitä pitäisi huomioida? Minulla on tällä hetkellä ESP-MH100.
 
Katot vaan, että originaali mahtuu siihen koloon, koska kopiot on usein (ainakin Jacksonin kopiot) pari senttiä lyhempiä takaostasta.
 
Ehkä suurin parannus on se, että talla on todennäköisesti 10 vuoden kuluttua vielä ehjä.
 
"Peace means reloading your guns."
superfly
31.03.2003 16:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, mulla on sama ongelma, mutta ylä-eessä. Jostain joskus luin, että joku oli laittanut ohuen pellinpalan sinne alle. Kuulostaa vähän hepposelta... Kerro, jos keksit jotain.
 
superfly
31.03.2003 16:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitappas ensi kerralla tuonne "Kitarakamat"- osioon, niin varmaan saisit enempi vastauksia.
 
Lauri666
31.03.2003 23:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellasta elämä on... ;)
 
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
Bentley
01.04.2003 08:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellasta elämä on... ;)
 
-sanoo Lauri666 kun Bentley käsittelee sen Jaskaansa :) *pirullista naurua*
 
For those who can't be without the music!
Lauri666
01.04.2003 22:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


-sanoo Lauri666 kun Bentley käsittelee sen Jaskaansa :) *pirullista naurua*

 
:o
 
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
viltsu-79
11.04.2003 14:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattais harkita Ibanezin edge, tai lo-pro edge tallaa.Tarkemmilla toleransseilla tehtyjä kuin "alkuperäset" floydit ja kammen saa tiukaksi vaihtamalla uudet holkit(halvat) mikä ei oo niin yksinkertasta originaalin kanssa, kun se vähänki kuluu.Kuulemma paljon vähemmän ollu ongelmia Ibanezin tallojen kanssa kertoi maailmankuulu suomalainen kitararakentaja.
 
Let the music flow...tai jotain =)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «