Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektisuosituksia
1
KooAa
29.03.2003 20:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittopelit on Fender Stratocaster USA ja Marshall JCM-800. Haluasin sooloihin syvyyttä eli kai säröä ja kaikua esim. niin mitä suosittilisette. Rytmit kyllä irtoo ilman efektejä mun soittotyylille mutta yhden kielen jutut kuulostaa vähän ohuilta.
 
Kommentteja kiitos laidasta laitaan ja jos sopii niin maininta omasta musiikkimausta.
 
Fortune
29.03.2003 20:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, budjettikehystä jos saisi?
 
Jokin hyvä overdrive voisi olla paikallaan, aivan loistava olisi esimerkiksi Baby Blue OD, jonka soundi on kohdillaan (ja hintakin myös :)
 
http://www.custom-sounds.com/babyblue.htm
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=60
 
Tietenkin jokin delay voisi olla toimiva ratkaisu, jos tyyli on edes vähän hevimpi, nopealla delaylla saa mukavan "paksunnoksen" soundiin. Bossilla on hyviä delay-purkkeja, myös Linekuutosen Delay Modeler on kehuttu peli.
 
Itse en rock- ja kevyempään soittoon tuon soitin- ja vahvistinkombinaation kanssa kyllä varmaan tarvitsisi muuta kuin nuo kaksi efektiä, jos puhtaat kerran ovat kunnossa. Ei niitä liidisoundeja kannata liioilla efekteillä sotkea, joten overdrivekin riittänee alkuun perinteisempään soittoon.
KooAa
29.03.2003 22:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, budjettikehystä jos saisi?

 
Hämilläni ilmoitan että budjettirajoitusta ei ole, ts. kaikki vaihtoehdot huomioidaan. Miten sen nyt sanois että tulot on aika kohdillaan .... porvari ??
En silti halua että asennetta mollataan (en ole mijonääri) mutta rokki on poikaa, sellainen Hellacopter - Peer Gynt linjainen.
 
Eli kiitos vinkistä, Blue Baby arvostelujen perusteella on mun laite. Vaikuttaa meikäläiseltä, ruma ulkoapäin ja sisusta musta mutta silti jotkut arvostaa. Herran tai perkeleeen siunausta heille. Viinipullon tossa tyhjensin niin että kommentit on kai normaalia vapautuneempia.
 
Kaiulle kuitenkin laitan budjettirajoituksen, nauhakaiut taitaa olla ammattilaisille.
 
Fortune
30.03.2003 11:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Hämilläni ilmoitan että budjettirajoitusta ei ole, ts. kaikki vaihtoehdot huomioidaan. Miten sen nyt sanois että tulot on aika kohdillaan .... porvari ??
En silti halua että asennetta mollataan (en ole mijonääri) mutta rokki on poikaa, sellainen Hellacopter - Peer Gynt linjainen.

 
No eihän se nyt meitä haittaa, jos joku tekee töitä :)
 
Ostelevathan nuo ihmiset kalliita autoja ja metsästysaseita, eikä niistä kukaan kitise.
 
Eli kiitos vinkistä, Blue Baby arvostelujen perusteella on mun laite. Vaikuttaa meikäläiseltä, ruma ulkoapäin ja sisusta musta mutta silti jotkut arvostaa.
 
Itsekin olen tuota miitissä polkenut (HS:n vehjettä siis) ja kyllähän se prkleen hyvältä kuulostaa. Ensi kesänä en uskalla vain kyllä kesätienestejä investoida, kun erehdyin sanomaan vaimokkeelle että ostan 2000 euron Les Paulin. Muuta en kuulemma saa ostaa, kun asuntosäästöön pitäisi kuulemma laittaa jotakin ja autokin pitäisi ostaa ja...
 
:)
sahava
30.03.2003 12:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen hyvä ja "halpa" OD.boksi on Maxonin OD808. Sisältää sen TS-808:n JRC4558-piirin ja on saanut erittäin mairittelevia arvosteluja esim. harmony-centralissa. Thomannilta kai 178E tai jotain, en muista. Ihan kivan näköinenkin. Kannattaa kokeilla!
 
Terve, Simo
 
Shake it and break it
JPL
30.03.2003 19:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos massia siis on käytössä niin kyllä Straton kaveriksi menis esim. Fulltone Fulldrive2. Marsun kanssa en oo käyttänyt mutta muutaman hyvän combon kanssa kyllä. Jo mainittu Baby Blue kuuluu myös samaan aateliseen kategoriaan.
 
PJS
30.03.2003 22:05:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite olen ajatellut bossin bluesdriveria fendrin 100w hybridin seuraksi, tyyliin poprock/blues rock
 
kivi ja vierähdys!!!!
KooAa
30.03.2003 22:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinisen vaavelin tilasin äsken. 14 vrk:n palautusoikeus näkyy olevan. Täytyy kokeilla huolellisesti.
 
Kommentointi saa jatkua. Oon tässä ajatellu vanhemmalla iällä alkaa harrastaa soittoa vähän enemmin tosissaan joten mielelläni lueskelen laitteita käyttäneiden tai kokeilleiden kommentteja. On ne efektitkin mulle aikalailla utopiaa ja jotenkin ne digitaalimultiefektipedaalihirviöt arveluttaa. Saatanpa olla siinäkin väärässä.
 
Reno.
30.03.2003 23:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa oma ostoslistani:
 
Boss Compression sustainer
Boss Super overdrive
Boss Metalzone
Boss DD3
Boss eq
Morley Bad Horsie Wah
 
Noilla nyt saa melkein mitä vaan aikaan.
 
I've been attacked by storms of disillusions
James Mc Brown
01.04.2003 13:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wahwahwah
 
Kuinka käytännöllinen ja hupaisa ja hyödyllinen ja mukava tuollainen wahhi on? vähän tekisi mieleni sellainen hankkia sitten kun tästä ylioppialaslahjuksia saan :)
 
On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun. -Tony Halme
Fortune
01.04.2003 16:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wahwahwah
 
Kuinka käytännöllinen ja hupaisa ja hyödyllinen ja mukava tuollainen wahhi on? vähän tekisi mieleni sellainen hankkia sitten kun tästä ylioppialaslahjuksia saan :)

 
Oikeissa käsissä hyvä ja maukas efekti, tyylitajuttoman käytössä maailman kauhein.
 
Toivottavasti kukaan ei tule hakemaan minun rakasta Morleytani nyt pois.
 
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «