Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Melasniemi
1 2
Kakemakeväke
12.03.2003 11:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin, miltä kanavalta se sitten tulikaan, tätä Ultra Bran "jäähyväiskonserttia", ja jotenkin se Joel pisti silmään enemmän ku ikinä levyltä korviin. Tyyppi osas tiluttaa sooloissa, mut se mitä se pysty tekee myös biisin seassa ja mukana, puhumattakaan jätkän live-esiintymisestä.
 
m/ m/
Keppi
12.03.2003 13:12:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisilla on ihmeellisiä käsityksiä kitaransoitosta tyyliin...osaa tiluttaa=osaa soittaa.:)
Kyllä Ultra Bra oli täynnä osaavia muusikoita...
 
Juuup!
Jankku
12.03.2003 14:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se kova kitaristi ei siinä mitään...
 
Yeah rock, rock!
Kakemakeväke
12.03.2003 15:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin, miltä kanavalta se sitten tulikaan, tätä Ultra Bran "jäähyväiskonserttia", ja jotenkin se Joel pisti silmään enemmän ku ikinä levyltä korviin. Tyyppi osas tiluttaa sooloissa, mut se mitä se pysty tekee myös biisin seassa ja mukana, puhumattakaan jätkän live-esiintymisestä.
 
Katso tarkkaan viimeistä osaa kirjoituksesta.
Allekirjoittanut ei todellakaan välitä, osaako kitaristi soittaa nopeasti vai ei. Arvostan tekniikkaa enemmän, kuten jokainen itseään kitaristiksi kutsuva.
Virheen tosiaan kirjoituksessani tein, ja se oli enemmän tekniikasta kuin asiasta kiinni. Kirjoitus oli tarkoitettu kitarasooloja käsittelevään, toiseen aiheeseen.
 
m/ m/
Keppi
12.03.2003 15:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä mä en sitt ymmärtänyt kommenttiasi oikein.
Kyllähän Melasniemi toi monenlaisia elementtejä Ultra Brahan. Heavystä Jazziin. Ehkä siksi Ultra Bra kuulostikin niin monipuoliselta.
 
Juuup!
Dee
12.03.2003 22:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon kanssa huomannut että tämä UB:n kitaristi todella osaa soittaa. niitä kitarajuttuja on vaan vähän vaikee poimia levyltä, ei tartu ihan ensimmäisenä korvaan. haluisin kyllä oppia soittamaan samalla tavalla.
 
"Pelkästään kolmisoinnun kanssa jo ollaan helposti tilanteessa, jossa asiat riistäytyvät hallinnasta." - Robert Fripp
Keppi
13.03.2003 08:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon kanssa huomannut että tämä UB:n kitaristi todella osaa soittaa. niitä kitarajuttuja on vaan vähän vaikee poimia levyltä, ei tartu ihan ensimmäisenä korvaan. haluisin kyllä oppia soittamaan samalla tavalla.
 
Itsekkin tykkään tollasesta soitosta, missä on just paljon eri elementtejä. Ultra Brassa on aika paljon soittajia, joten Joelin on mukava heitellä kaikenlaisia hienoja jutskia soiton sekaan ja sen soitosta selkeesti huomaa, ett se nauttii soittamisesta.
Usein ihmisillä on sellainen käsitys, ett hyvä kitarointi on aina hirveen "pinnalla"...että kitaran pitää tulla kovaa ja sen pitää olla vähän niinkun hallitseva tekijä.
 
Juuup!
Kakemakeväke
13.03.2003 10:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Usein ihmisillä on sellainen käsitys, ett hyvä kitarointi on aina hirveen "pinnalla"...että kitaran pitää tulla kovaa ja sen pitää olla vähän niinkun hallitseva tekijä.
 
Ei pahalla, mutta sinulla taitaa olla jokin kompleksi, kun tunnut tietävän jokaisessa kirjoituksessasi ihmisten käsitykset milloin mistäkin.
Olit jo kerran väärässä, joten itse en niitä hirveästi viljelisi.
Muuten olen kyllä samaa mieltä tästä Melasniemen asemasta. Tyyppi tosiaan nauttii soittamisesta.
 
"Teachers, leave us, kids alone..."
Keppi
13.03.2003 11:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olit jo kerran väärässä, joten itse en niitä hirveästi viljelisi.
 
Hä?! Nyt en ymmärrä?
 
Juuup!
jogo3000
13.03.2003 11:22:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melasniemi on kyllä varmaan suomalaisen rok skenen parhaita kitaransoittajia. Juuri saman ohjelman katselin ja olin ihan ällikällä lyöty.
 
On totta muuten että levyllä ei erotu kuten livenä. Livet olikin UBlla aina parempia.
 
JAH!
Keppi
13.03.2003 11:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On totta muuten että levyllä ei erotu kuten livenä. Livet olikin UBlla aina parempia.
 
Mielestäni yksi suomen kovinpia Live-bändejä!
 
Juuup!
Qtamo
13.03.2003 12:43:55 (muokattu 13.03.2003 12:53:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en osaa vielä soittaa kitaraa (ostin vasta kuukausi sitten), eikä Ultra Bran esiintymisiäkään paljoa ole tullut seurattua. Mutta ihan amatööripohjaltakin tuli Scandinavian Music Groupin keikalla Tavastialla kyllä kiinnitettyä huomiota Mr. Melasniemen osaamiseen ja ansiokkaaseen esiintymiseen. Jos kitaristin katu-uskottavuutta mitataan (en sano että pitäisi) sillä, miten alhaalla skitta roikkuu, niin Joelista on vaikea enää parantaa - mies tilutteli pariin otteseen kitara nilkoissa.
 
Melasniemen ja muun SMG:n joukosta paistoi selvästi soittamisen hauskuus, ja kun sen lisää taidokkaaseen soittoon, niin silloin musaa on tietysti yleisönkin kiva kuunnella.
 
Terhi Kokkonen: "Seuraava biisi on Onnelliset kohtaa."
kaiuttimista kuuluu vähän kitaran vinguntaa
Antti Lehtinen: "...ja onnellinen Joel virittää!"
Joel Melasniemi: "Virittää toikin!" (viittaa basistiin)
Antti Lehtinen: "Joo mutta siitä ei kuulu ääntä!"
 
Mainio posse. :)
 
Kauas on pitkä matka.
Prian
13.03.2003 13:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää:
Kuinka paljon kerkko sovitti kitaroita ja kuinka paljon oli joelin omia juttuja. Ainakin viimeisellä levyllä vois olettaa soiton tulleen suureksi osaksi joelin lapasista.
 
Prian
13.03.2003 13:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli tuo viimeinen levy oli UB:n viimeinen :vesireittejä
 
Keppi
13.03.2003 13:32:15 (muokattu 13.03.2003 13:33:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää:
Kuinka paljon kerkko sovitti kitaroita ja kuinka paljon oli joelin omia juttuja. Ainakin viimeisellä levyllä vois olettaa soiton tulleen suureksi osaksi joelin lapasista.

 
Jonkun haastattelun katoin, missä Kerkko sanoi, ettei hän tee nykyään(melko loppuajasta) enää minkäänlaisia sovituksia, koska rytmiryhmä sovittaa ne kuitenkin oman mielensä mukaan...eli eiköhän Joelilla ollu aika vapaat kädet. Toikin on hieno tapa mun mielestä. Saa biisiin väriä, kun on enemmän "näkijöitä". Yhteistyössä on voimaa!
 
Juuup!
kimurantti1
17.03.2003 22:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melasniemi on kyllä varmaan suomalaisen rok skenen parhaita kitaransoittajia. Juuri saman ohjelman katselin ja olin ihan ällikällä lyöty.
 
On totta muuten että levyllä ei erotu kuten livenä. Livet olikin UBlla aina parempia.

 
Sanoisin että Melasniemen lisäksi Suomen tulevat toivot ovat Varre Vartiainen ja Marzi Nyman...varsinkin jälkeenpäin mainittua arvosta kovasti.
 
Kimurantti on homojen kunkku!
kimurantti1
17.03.2003 22:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en osaa vielä soittaa kitaraa (ostin vasta kuukausi sitten), eikä Ultra Bran esiintymisiäkään paljoa ole tullut seurattua. Mutta ihan amatööripohjaltakin tuli Scandinavian Music Groupin keikalla Tavastialla kyllä kiinnitettyä huomiota Mr. Melasniemen osaamiseen ja ansiokkaaseen esiintymiseen. Jos kitaristin katu-uskottavuutta mitataan (en sano että pitäisi) sillä, miten alhaalla skitta roikkuu, niin Joelista on vaikea enää parantaa - mies tilutteli pariin otteseen kitara nilkoissa.
 
Melasniemen ja muun SMG:n joukosta paistoi selvästi soittamisen hauskuus, ja kun sen lisää taidokkaaseen soittoon, niin silloin musaa on tietysti yleisönkin kiva kuunnella.
 
Terhi Kokkonen: "Seuraava biisi on Onnelliset kohtaa."
 
Antti Lehtinen: "...ja onnellinen Joel virittää!"
Joel Melasniemi: "Virittää toikin!" (viittaa basistiin)
Antti Lehtinen: "Joo mutta siitä ei kuulu ääntä!"
 
Mainio posse. :)

 
Miten määrittelet "kitaristin katu-uskottavuuden" selittäisitkö minullekin tuon kun en nyt oikeen ymmärtänyt.
Eikös soitosta ´ja siitä tyylistä, etä onko esim. solota vain mielikuvituksetonta tiluttamista vai onko ne tarkkaan harkittuja tai loistavasti improvisoituja, niin ekös nuo tuo enemmän sitä uskottavuutta kitaristille...vai?
 
Kimurantti on homojen kunkku!
walther
24.03.2003 11:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin, miltä kanavalta se sitten tulikaan, tätä Ultra Bran "jäähyväiskonserttia", ja jotenkin se Joel pisti silmään enemmän ku ikinä levyltä korviin. Tyyppi osas tiluttaa sooloissa, mut se mitä se pysty tekee myös biisin seassa ja mukana, puhumattakaan jätkän live-esiintymisestä.
 
No niin no... Eihän tuo tiluttaminen ole mikään kitaristin mitta. Meiningillä: kaupungin pitkätukkaisin hevijumala tekee bändinsä kanssa sound checkiä ja vetää kaikki tuntemansa sweep- ja finger tapping-kuviot. Bändin alkaessa sitten soittaa tää jannu vetää samat jutut biiseissä...
 
Mielestäni Mr.Melasniemen "eleetön" soitto biiseissä on parasta. Se kun jannu jemmaa näitä pieniä melodioita sinne väliin. Huomaamatonta ja hienoa soitantaa joka parantaa biisiä huomattavasti. Ja aivan toinen kertomus on livesoitanta...
 
"Never lived in a ghetto, fell in love with ghetto music" -Common-
sahava
24.03.2003 15:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä olen sitten jälkeenjäänyt (todennäköistä), mutta Melasniemi, eikä Warre säväytä mua yhtään. Marzia opin kyllä kunnioittamaan kun tarpeeksi jaksoin katsoa JHS:ää, mutta mielestäni Marzi oli valinnut aivan väärän shown missä taitojaan lähteä kasvattamaan. Lenniinkin meni respectit tyhmien juttujen jälkeen :)
 
Melasniemen kitarakuviot eivät ole hirveän vaikuttavan kuuloisia, digitaaliselta kuulostava soundimaailma ei hirveästi iske muhun ja jos tosi on että kaveri soittaa "katu-uskottavasti" kitara nilkoissa niin tekee mieli enemmän itkeä kuin nauraa. Kyllä kaiken järjen mukaan kitaraa soitetaan sellaiselta korkeudelta josta sitä on mukava soittaa, ei se hirveän fiksulta näytä se Apulanta-roikotus nimittäin.
 
Mielipiteitä mielipiteitä. Mielestäni todelliset kyvyt piilevät aivan muualla kuin poppilistojen kärkipäässä, ja harmi vaan, Suomesta niitä ei niin hirveästi löydy. Kuitenkin pari kaveria, kuten Silvennoinen, Bjöerkenheim, Lerche, Lindholm ynnä muut sen kastin kaverit säväyttävät aina.
 
Terve, Simo
 
Shake it and break it
Keppi
24.03.2003 16:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä olen sitten jälkeenjäänyt (todennäköistä), mutta Melasniemi, eikä Warre säväytä mua yhtään. Marzia opin kyllä kunnioittamaan kun tarpeeksi jaksoin katsoa JHS:ää, mutta mielestäni Marzi oli valinnut aivan väärän shown missä taitojaan lähteä kasvattamaan. Lenniinkin meni respectit tyhmien juttujen jälkeen :)
 
Melasniemen kitarakuviot eivät ole hirveän vaikuttavan kuuloisia, digitaaliselta kuulostava soundimaailma ei hirveästi iske muhun ja jos tosi on että kaveri soittaa "katu-uskottavasti" kitara nilkoissa niin tekee mieli enemmän itkeä kuin nauraa. Kyllä kaiken järjen mukaan kitaraa soitetaan sellaiselta korkeudelta josta sitä on mukava soittaa, ei se hirveän fiksulta näytä se Apulanta-roikotus nimittäin.
 
Mielipiteitä mielipiteitä. Mielestäni todelliset kyvyt piilevät aivan muualla kuin poppilistojen kärkipäässä, ja harmi vaan, Suomesta niitä ei niin hirveästi löydy. Kuitenkin pari kaveria, kuten Silvennoinen, Bjöerkenheim, Lerche, Lindholm ynnä muut sen kastin kaverit säväyttävät aina.
 
Terve, Simo

 
Kyllä mun mielestä Joelin soittotyyli vaan kävi UB:n musiikkiin niin hyvin. Poikkes sillain sopivasti ja omalta osaltaan vaikutti kokonais soundiin. Kyllä varmasti suomessa on parempiakin kitaristeja. Sen varmaan Melasniemikin myöntää, mutt kyllä musta tollainen...välillä rankkakin "lähestyminen" toi mukavan vivahteen musaan.
 
Ehkä nämä uuden sukupolven kitaristit on hieman enempi riippuvaisia tollasesta rankemman puolisesta kitarasoundista?
 
Itsekkin diggaan noita...lukuunottamatta Silvennoista, joka ei ole ikinä erityisemmin säväyttänyt. Lindholm kyllä sitäkin enemmän! Kyllähän näitä nyt suomesta löytyy.
 
Juuup!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «