Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käsi kramppaa - liianko vanhaksi tullut?
1
Hannu H.
10.03.2003 15:19:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ikää vasta rahtusen alle 17 joten sen ei pitäisi vaikuttaa. Eli olisiko jostain lämmittelyista ennen soittoa apua? Enimmäkseen tuo ote käsi kramppaile välillä.. Jotain yksinkertaisia ja nopeita lämmittelyjä voi kanssa antaa jos joku ne toteaa hyödyllisiksi..
 
vieraile kotisivuillani
MacGyver
10.03.2003 15:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ikää vasta rahtusen alle 17 joten sen ei pitäisi vaikuttaa. Eli olisiko jostain lämmittelyista ennen soittoa apua? Enimmäkseen tuo ote käsi kramppaile välillä.. Jotain yksinkertaisia ja nopeita lämmittelyjä voi kanssa antaa jos joku ne toteaa hyödyllisiksi..
 
http://www.freewebz.com/macgyver/treeni.tab
 
Tuo on aina käypää kamaa =). Päivittelen sitä kaiken lisäksi ajoittain. Kannattaa tsekkailla.
 
-MacGyver
 
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Mia
11.03.2003 00:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koin kauhunhetkiä kun lääkäri kerran määräs mulle soittokiellon viikoks. Oli niin ilkee jännetupentulehdus. Ei siinä auttanu muuta kun tekniikan vaihto. Tuo tapahtui "urani" alkuaikoina. Eri tavalla piti sit vaan treenata ottaa kaulasta kiinni.
 
In the world where you can be anything-be yourself.
funkypick
11.03.2003 10:26:14 (muokattu 11.03.2003 10:30:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ikää vasta rahtusen alle 17 joten sen ei pitäisi vaikuttaa. Eli olisiko jostain lämmittelyista ennen soittoa apua? Enimmäkseen tuo ote käsi kramppaile välillä.. Jotain yksinkertaisia ja nopeita lämmittelyjä voi kanssa antaa jos joku ne toteaa hyödyllisiksi..
 
Tarkista missä asennossa tuo otekäsi on soittaessasi. Jos se on pahasti vinossa niin voi aiheuttaa tuon kramppaamisen. Guitar.comissa oli jonku klasarinaisen videopätkä missä hän selittää paljon oikeista otteista yms. Katso se siis.
 
Löytyikin nopsasti osoite eli,http://www.guitar.com/features/viewfeature.asp?eatureID=250#LESSON
 
Tuossa oli aika hyviä neuvoja muistaakseni. Muistaakseni.
 
Edit: URLi pitää kopata näköjään. Sharon Isbin oli tuo neitonen.
 
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
kivi
11.03.2003 11:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kädet lakkasi kramppaamasta, kun muutaman vuoden teki erilaisia taivutusharjoituksia (peukaloa varovasti ranteeseen, avata vuoronperään etu+keskisormea ja nimetöntä+pikkusormea ja vain etu- ja pikkusormea...) ja opetteli olemaan jännittämättä /puristamatta käsiä soittaessa. Mutta ekoina soittovuosina noita rasitusvammoja kyllä tuli, muistan.
 
Nykyään jos kättä alkaa särkeä, puristan käden tiukasti nyrkkiin ja avaan äärimmäisen hitaasti suoraksi taas. Sitten mennään taas:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Hannu H.
11.03.2003 21:38:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan vastauksista. Niin sen unohdin mainita, että olen jo melkein 4 vuotta soittanut, mutta vasta nyt on alkanut kramppaamaan... Tietenkin itse oppineene tekniikka virheitä varmasti löytyy :-)
 
vieraile kotisivuillani
PsychoTapu
12.03.2003 10:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.freewebz.com/macgyver/treeni.tab
 
Ja nämä luonnollisesti soitetaan niin nopeasti kuin pystyy.
 
Fashions will fade, black never does
Brian May jr.
12.03.2003 15:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanki vaikkapa pumping nylon kirja ilman tabulatuureja.
 
MacGyver
12.03.2003 18:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ja nämä luonnollisesti soitetaan niin nopeasti kuin pystyy.

 
Mieluiten metronomin kanssa ja keskeytyksittä. Tahtivirheet korjataan lennosta.
 
-MacGyver
 
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Huevos
17.03.2003 12:21:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin vähän aikaa sitten itselläni saman vian. Mulle auttaa tosi paljon se, että koetan soittaa mahdollisimman rennosti. Jos jännität joka paikasta, niin tottakai sulla paikat kramppaa. Siis, ei niitä kieliä tartte painaa kovasti, muista se. rennosti vaan. (siis mulla toimii ainakin)
 
Juunsku
02.04.2003 14:26:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama homma ku urheilussa. Paikat kramppaa jos ei venyttele. Toimii ainakin mulla. Saa painaa kieliä niin paljonku rahkeet riittää.
 
Iso D
02.04.2003 18:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja minulla kun komppikäsi meinaa krampata jo paranoidia soitettaessa.
 
KooAa
02.04.2003 22:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun vaihdoin mehiko straton jenkki stratoon niin kramppaus hävisi. Epäilen kaulan (siis kitaran) muotoilua. Jenkki on v. 2000 mallia ja kaula ei ole niin pyöreä kuin mehikomallisessa.
Sopii siis mulle ainakin, osasyy saattaa olla se että sormet eivät ole kovin pitkiä.
 
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «