Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oulun musiikkikoulusta kokemuksia?
1 2 3 4 5
18is9
02.02.2013 19:06:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, hyvä lähestymistapahan on kirjautua uutena sivustolle, haukkua kaikki keskustelijat ja heidän mielipiteensä, ja sitten kehua itseään (tai sitten omalla palkkalistallaan olevaa heppua) kokeneeksi ja kaiken nähneeksi artistiksi. Lisää bonuspisteitä saa dissaamalla Epistä, aika harvalla taitaisi olla siihen pokkaa oikeassa elämässä, varsinkaan jos on nähnyt hemmon koskaan soittavan mitään, vaikka sikaa. Onnea valitsemallenne tielle!
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
kokenu
02.02.2013 22:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Joo, hyvä lähestymistapahan on kirjautua uutena sivustolle, haukkua kaikki keskustelijat ja heidän mielipiteensä, ja sitten kehua itseään (tai sitten omalla palkkalistallaan olevaa heppua) kokeneeksi ja kaiken nähneeksi artistiksi. Lisää bonuspisteitä saa dissaamalla Epistä, aika harvalla taitaisi olla siihen pokkaa oikeassa elämässä, varsinkaan jos on nähnyt hemmon koskaan soittavan mitään, vaikka sikaa. Onnea valitsemallenne tielle!
 
Olet ilmeisen katkeroitunut tyyppi kun rupeat jo arvuuttelemaan kirjoituksen laatijaa
ja tunnut jopa tietävän kuka on kyseessä. Taisi osua arkaan kohtaan kun tunnut olevan itse aikamoinen guru kun tuollaisia kirjoituksia lähettelet. Tule esille mielipiteinesi ja taitoinesi. Koulun opettajat ovat joka päivä esillä omana itsenään toisin kuin sinä joka nimimerkin takana räksytät. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa sanoo vanha kansanviisaus. Hyviä jatkoja myös sinulle valitsemallasi tiellä vaikkakin taitaa olla aika kivinen.
Todettakoon edelleen että Oulun Musiikkikoulun opettajisto on ammattitaitoista väkeä!
Saanen vielä huomautta että sivustolle voi vapaasti kirjautua eikä sinulla ole siihen mitään vaikutusmahdollisuutta.Uudetkin keskustelijat ovat tervetulleita ettei tarvi vain sinun mielipiteitä lukea ainoana totuutena. Eläköön sananvapaus !
Hyvää yötä !
 
MissSpeed
03.02.2013 10:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heissan! Olen ihan uusi tällä palstalla, joten en ole varma onnistuuko tämä kirjoitus nyt vielä. :D En ollut varma olisiko pitänyt uutta aihetta aloittaa (tarkoituksena kun olisi siis kysellä muistakin kuin Oulun musiikkikoulusta) mutta varmaan tämän viestin voi siirtää myöhemmin omaksi aiheekseen jos tarvitsee. :)
 
Joka tapauksessa olen kiinnostunut laulamisesta ja olisi mukava päästä sanoista tekoihin. Kokemusta minulla ei ole ollenkaan, viimeisimmät kerrat olivat 7. luokalla koulussa (ja tuostahan on nyt melkein 7 vuotta aikaa). Ala-asteella lauloin myös kuorossa, mutta eihän siitä pienen tytön äänen kirkkaudesta ole mitään jäljellä. Eikä siellä varmaan mitään tekniikoita käyty läpi. Muistikuvat ainakin ovat hyvin hatarat. Ikäähän minulla on kohta 20 vuotta ja tuntuu että olen kamalan vanhakin aloittamaan mitään uutta.
 
Eli tässä ollaan tosiaan ihan lähtökuopissa ja sen mukaan pitäisi aloittaa. Olen nyt tietoinen lähinnä tästä Oulun musiikkikoulusta ja sitten siitä Musiikkikoulu 2000:sta, mutta ainakin ensin mainitusta täällä luki aika ristiriitaista palautetta. Tosin nuo viestit olivatkin aika vanhahkoja, joten kaipaisin nyt tuoreempia mielipiteitä tästä. Itseäni huolettaa tosin jos opettajat vaihtuvat tiheään, sillä minulla ainakin kestää oppia luottamaan ihan hirveän kauan. On jo valmiiksi olemassa se pelko, että opettaja nauraa minut pihalle kun avaan suuni. En tiedä onko minulla sävelkorvaakaan.
 
Olihan noiden tuntien hinta aika kova, mutta mitäpä muuta yksityiseltä musiikkikoululta voi odottaakaan. Jospa sitä töitä irtoaisi jostain päin Oulua, niin olisi varaa maksaakin noista tunneista. Oulu-opiston tunnit eivät hirveästi innosta.. Ovathan ne halpoja, mutta kurssikuvauksessa luki, että yksilötunteja on vain joka toinen viikko 30 min. enkä usko että siinä ajassa mitään oppii.
 
wewwie
05.02.2013 01:24:55 (muokattu 05.02.2013 01:30:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokenu: Kun tuntuu siltä näitä kirjoituksia lukiessa että, kommentoijat ovat joko täydellisiä amatööreja tai vain muuten asioista mitään titämättömiä niin kannattaisi tutustua asioihin paremmin ennenkuin julkisilla nettisivuilla suoltaa pellon lannoitukseen sopimatonta ja täysin asiatonta kommentointia. Tulipa tässä nyt jo sanottua totuuden sanoja niin olkoon loppukaneettina " Musiiki on iloinen asia ja siitä pitää nauttia ja antaa arvo sekä tunnustus sitä opettaville " sekää Hyvää jatkoa Oulun Musiikkikoulun toiminnalle jota arvostaviakin löytyy yllin kyllin "
Pahan ääni kauas kuuluu hyvän ääntä tuskin havaitaan !
 
EIKUN SOITTAMAAN JA LAULAMAAN

 
Aika moni tässä ketjussa huuteleva on entinen oppilas. Vielä useampi entinen työntekijä.
 
Vaihtuvuus on ollut aina aika kova. Laulunopettajat ainakin vaihtui jossain vaiheessa puolen vuoden välein, kun saivat tarpeekseen palkasta joka maksetaan, jos maksetaan ja muutenkin aika kummallisista työoloista. Edellinen työilmoitus joka tuli alani työtarjouksissa vastaan sisälti lauseen "...aiempaa kokemusta ei vaadita." Mikä pikkkkusen meinaa luoda kyllä epäluottamusta opetuksen laatuun.
 
Itsehän irtisanouduin kahdestikin. Pomo ei muistanut ensimmäistä kertaa koska oli melko lärvit. Mua myös yritettiin jatkuvasti suostutella myös pianonsoitonopettajaksi. En suostunut, koska oma osaamiseni oli noin 2/2 tasoa. Se ei ois kuulemma haitannu, ihan samahan se on osaako mitään, kunhan jotain opettaa.
 
Oulun musiikkikoululla on paikallisten ammattilaisten ja opiskelijoiden keskuudessa todella huono maine. Harva sinne suostuu töihin tai mainintaa siitä papereihinsa haluaa. Opettajia siis joudutaan rekrytoimaan vähän vaikka mistä. Tiedän koulusta jopa yhden instrumentin opettajan, joka ei soittimessaan ole itsekkään vielä tunneille asti edennyt.
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
kokenu
07.02.2013 21:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissSpeed: Heissan! Olen ihan uusi tällä palstalla, joten en ole varma onnistuuko tämä kirjoitus nyt vielä. :D En ollut varma olisiko pitänyt uutta aihetta aloittaa (tarkoituksena kun olisi siis kysellä muistakin kuin Oulun musiikkikoulusta) mutta varmaan tämän viestin voi siirtää myöhemmin omaksi aiheekseen jos tarvitsee. :)
 
Joka tapauksessa olen kiinnostunut laulamisesta ja olisi mukava päästä sanoista tekoihin. Kokemusta minulla ei ole ollenkaan, viimeisimmät kerrat olivat 7. luokalla koulussa (ja tuostahan on nyt melkein 7 vuotta aikaa). Ala-asteella lauloin myös kuorossa, mutta eihän siitä pienen tytön äänen kirkkaudesta ole mitään jäljellä. Eikä siellä varmaan mitään tekniikoita käyty läpi. Muistikuvat ainakin ovat hyvin hatarat. Ikäähän minulla on kohta 20 vuotta ja tuntuu että olen kamalan vanhakin aloittamaan mitään uutta.
 
Eli tässä ollaan tosiaan ihan lähtökuopissa ja sen mukaan pitäisi aloittaa. Olen nyt tietoinen lähinnä tästä Oulun musiikkikoulusta ja sitten siitä Musiikkikoulu 2000:sta, mutta ainakin ensin mainitusta täällä luki aika ristiriitaista palautetta. Tosin nuo viestit olivatkin aika vanhahkoja, joten kaipaisin nyt tuoreempia mielipiteitä tästä. Itseäni huolettaa tosin jos opettajat vaihtuvat tiheään, sillä minulla ainakin kestää oppia luottamaan ihan hirveän kauan. On jo valmiiksi olemassa se pelko, että opettaja nauraa minut pihalle kun avaan suuni. En tiedä onko minulla sävelkorvaakaan.
 
Olihan noiden tuntien hinta aika kova, mutta mitäpä muuta yksityiseltä musiikkikoululta voi odottaakaan. Jospa sitä töitä irtoaisi jostain päin Oulua, niin olisi varaa maksaakin noista tunneista. Oulu-opiston tunnit eivät hirveästi innosta.. Ovathan ne halpoja, mutta kurssikuvauksessa luki, että yksilötunteja on vain joka toinen viikko 30 min. enkä usko että siinä ajassa mitään oppii.

 

 
Hyvän tuttavani tytär on oppilaana Oulun Musiikkikoulussa ja hänen puheiden mukaan opetus on kannustavaa ja hyvää eikä opettaja suinkaan vaihdu eikä hyvä opettaja naura ketään pihalle vaan palautteen on oltava rakentavaa mutta, rehellistä joten, ei muuta kuin laulamaan jos siihen kerran on halu. Parempi on kokeilla kuin miettiä että olisko pitäny sittenki !!!!!!!!
Rohkea rokan syö sanoo vanha sananlasku. Kyllä se sävelkorvan puute selviää jos sitä ei ole olemassa ja jokainen ihminen on tavallansa musikaalinen. Kaikki kukat saavat kukkia.
 
MissSpeed
08.02.2013 21:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokenu: Hyvän tuttavani tytär on oppilaana Oulun Musiikkikoulussa ja hänen puheiden mukaan opetus on kannustavaa ja hyvää eikä opettaja suinkaan vaihdu eikä hyvä opettaja naura ketään pihalle vaan palautteen on oltava rakentavaa mutta, rehellistä joten, ei muuta kuin laulamaan jos siihen kerran on halu. Parempi on kokeilla kuin miettiä että olisko pitäny sittenki !!!!!!!!
Rohkea rokan syö sanoo vanha sananlasku. Kyllä se sävelkorvan puute selviää jos sitä ei ole olemassa ja jokainen ihminen on tavallansa musikaalinen. Kaikki kukat saavat kukkia.

 
Jee, vihdoin sai vähän vastauksia kysymyksiin. :) Tosin noita mielipiteitähän on aina yhtä monta kuin puhujiakin, joten varmaan se sitten kokeilemalla selviäisi. Oliko tuolla mitään sellaisia sitoumuksia, että yhdellä ilmoittautumisella tunneilla käydään koko syys/kevätlukukausi ja maksetaan se olikohan se noilla 75 e/kk vai voiko käymisen periaatteessa lopettaa heti, jos homma ei tunnu itselle mieluisalta?
 
kokenu
09.02.2013 12:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MissSpeed: Jee, vihdoin sai vähän vastauksia kysymyksiin. :) Tosin noita mielipiteitähän on aina yhtä monta kuin puhujiakin, joten varmaan se sitten kokeilemalla selviäisi. Oliko tuolla mitään sellaisia sitoumuksia, että yhdellä ilmoittautumisella tunneilla käydään koko syys/kevätlukukausi ja maksetaan se olikohan se noilla 75 e/kk vai voiko käymisen periaatteessa lopettaa heti, jos homma ei tunnu itselle mieluisalta?
 
Jos luet Oulun Musiikkikoulun nettisivuja niin sieltä käy selville että, ensimmäinen tunti on ilmainen ja jollei homma kiinnosta eikä miellytä niin homman voi lopettaa.
Maailmaan puhetta riittää ja pahansuopaisuutta on maailma täynnä. Ota selvää asiasta ja muodosta oma mielipiteesi äläkä luota kaikenmaailman katkeroituneisiin juttuihin. On fiksua tarttua härkää sarvista niin saapahan varmuuden asioihin jotka mieltä askarruttaa. On kuitenkin päivänselvää ettei Olun Musiikkikoulu olisi toiminut yli 30-vuotta jos se on noin huono kuin jotkut huom. jotkut kirjoituksissaan väittävät eikä myöskään opettajakunnassa olisi 15-jopa 20 vuotta koulussa toimineita opettajia jos kaikki olisi niin päin p........tä kuin noissa kirjoituksissa annetaan ymmärtää. Kyllä maailmaan paskapuhetta mahtuu kun saa piiloutua jonkun nimimerkin taakse. Olen kuitenkin vakuuttunut opetuksen tasosta kun tuttavani tytär käy edelleen tunneilla ja opiskelee musiikkilukiossa että, se siitä ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
MissSpeed
09.02.2013 21:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokenu: Jos luet Oulun Musiikkikoulun nettisivuja niin sieltä käy selville että, ensimmäinen tunti on ilmainen ja jollei homma kiinnosta eikä miellytä niin homman voi lopettaa.
Maailmaan puhetta riittää ja pahansuopaisuutta on maailma täynnä. Ota selvää asiasta ja muodosta oma mielipiteesi äläkä luota kaikenmaailman katkeroituneisiin juttuihin. On fiksua tarttua härkää sarvista niin saapahan varmuuden asioihin jotka mieltä askarruttaa. On kuitenkin päivänselvää ettei Olun Musiikkikoulu olisi toiminut yli 30-vuotta jos se on noin huono kuin jotkut huom. jotkut kirjoituksissaan väittävät eikä myöskään opettajakunnassa olisi 15-jopa 20 vuotta koulussa toimineita opettajia jos kaikki olisi niin päin p........tä kuin noissa kirjoituksissa annetaan ymmärtää. Kyllä maailmaan paskapuhetta mahtuu kun saa piiloutua jonkun nimimerkin taakse. Olen kuitenkin vakuuttunut opetuksen tasosta kun tuttavani tytär käy edelleen tunneilla ja opiskelee musiikkilukiossa että, se siitä ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Tuo ilmainen tunti kyllä olisi ainakin ihan mukava kokeilla, ihan kätevä että edes vähän näkee sitä toimintaa ja toimitilat varsinkin. Eihän siinä vielä paljoa ehdi opetuksesta sanoa, mutta kuitenkin että vähän näkisi millaista porukkaa siellä on.
 
Itsekin tosiaan ihmettelen miten koulu olisi voinut toimia reilut 30 vuotta jos homma olisi ihan hanurista. Mutta täytyypä kyllä kokeilla tuota ilmaista tuntia, kerta sellaiseen on mahdollisuus.
 
misre
15.02.2013 10:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä millaista laulunopetusta aiempina vuosina koululla on ollut, mutta nyt olen itse toiminut siellä laulunopettajana vuodesta 2011 asti. Olen itse laulututkinnon suorittanut ja valmistun musiikkipedagogiksi tänä keväänä sivuaineenani laulunopetus, joten sanoisin olevani aikalailla pätevä ope.
Jos minulle tulee oppilaaksi, niin en mie ketään sieltä naura ulos :) Ja vaikka sävelkorvaakaan ei olisi aluksi niin kyllä se siitä alkaa muodostua. Uskokaa pois, pari kertaa olen sen jo oppilaille onnistuneesti saanut. Tunneilla käydään tekniikkaa todella paljon ja perehdytään eri äänenavausharjoituksiin. Haluan, että oppilaani oppivat laulamaan puhtaalla terveellä äänellä ja hengitystekniikalla, jonka jälkeen voidaan alkaa harjoitella muuta. En todellakaan halua pitää tunteja "rahat pois"-periaatteella.
Minun tunneille kun tulee, niin pitää olla valmis tekemään töitä ja jos tekniikka on väärä sen parantaminen vie hetken. Se ei tapahtu yhden eikä kolmenkaan tunnin aikana. Sinne ei tulla rallattelemaan, ellei sitä sitten varsinaisesti halua, mutta olisi outua jos sellaisesta haluaisi maksaa...
Eli rohkeasti vain jos kiinnostusta löytyy, en mie pure enkä naura ketään ulos :)
 
rane.kesti
17.02.2013 18:43:23 (muokattu 18.02.2013 12:38:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on ollut monenlaista kirjoitusta, joten laitan tänne myös oman kantani! Olen ollut n.18 vuotta päätoimisena rumpujensoiton opettajana Oulun musiikkikoululla ja olen ollut tyytyväinen työolosuhteisiin kaikin puolin! Varsinkin uudet tilat asemakatu 23.messa ovat kodikkaat ja toimivat musiikinopetukseen! Minulla on n 70 yksityisoppilasta viikoittain! Tervetuloa uudet oppilaat niin rumpu kuin muille tunneillekki!
 
MissSpeed
23.02.2013 01:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän alkaa kuulostaa jo ihan lupaavalta. :D Täytyypä kyllä katsella sitten kunhan sinne Oulun suuntaan pääsee ja rahatilanne on sen verran tiedossa, että pystyisi maksamaan nuo tunnit. On meinaan opiskelijan/tulevan työttömän (ellen jotain työpaikkaa kesäksi keksi) budjetille aika paha tuo 75 €/kk. Tokihan siitä olisi valmis maksamaankin, jos raha vain kasvaisi puissa.
 
Nyt kun täällä kerta teitä opettajiakin pyörii, niin pidättekö tunteja ihan pitkin päivää? Tai siis meinaan, että riittääkö tunteja siihen malliin, että mahdollisesti työssäkäyvä ihminen ehtii vielä iltapäivästä/alkuillasta käydä tunnilla? Ei ainakaan sitten aikataulujen yhteensopimattomuudesta jäisi kiinni.
 
Jospa tässä rohkeutta alkaisi pikkuhiljaa keräämään, olisihan se kiva tietää millainen ääni itsestä lähtee, jos vaan osaisi.
 
misre
26.02.2013 20:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, tule vain tunnille kyllä miulle ainaki mahtuupi vielä pitkin kevättä oppilaita! Alotan yleensä vasta opettamisen neljän maissa, niin kyllä siinä opiskeleva/työssäkäyvä ehtii tunnille, piän yleensä sinne iltaan kasiin asti tunteja. Nyt olis muutama paikka vielä heti vapaana :) Rohkeasti vain! :)
 
MissSpeed
11.08.2013 16:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häpeällisen kauan kesti tämä rohkeuden kerääminen, mutta nyt siirryin vihdoin sanoista tekoihin ja ilmoittauduin tunneille. Ensimmäinen tuntini on tiistaina puoli neljän aikoihin. Täytyy todeta, että ihan sikana jännittää, mutta toisaalta olen aika innoissani siitä että olen vihdoin ottanut askeleen eteenpäin selvittääkseni noita oman äänen ulottuvuuksia. :) Yöunet tosin varmaan menee kun yritän miettiä miten valmistautua tuntiin, mutta toisaalta on tämä jännitys pitkästä aikaan aika hauskakin tunne.
 
therealseppo
21.09.2013 09:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmettelen kovin miten tuo kyseinen koulu on vieläkin pystyssä? Vaikka omistajaksi on merkitty Keijo Minervan hallinnoima osakeyhtiö sen Käkelän Matin verosotkujen takia. Vaikka siellä se vaikuttaa edelleen samalla tavalla! Lisäksi mietin, että kuka haluaa viedä lapsensa sinne kun siellä ne Käkelän Matin kaverit kännissä pörräävät lasten edessä! Olen muummuassa nähnyt tämän Matin avopuolison Eija Hautamäen konttaamassa oppilaiden edessä kuset housussa vessaan. Siinä teille faktaa hyvät ihmiset.
 
Khassera
25.09.2013 08:57:12 (muokattu 25.09.2013 08:58:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Tarkoitat kai anekdoottista todistetta?
 
Sinun, kuten monen muunkin, tulis katsoa (eli kuunnella) ainoastaan tuloksia ja kuunnella niitä jotka on käynyt ko. lafkassa. Junnuja tai ei.
 
En ole muuten käynyt tässä koulussa, enkä opeta siellä, mutta vituttaa katsoa kun joku keijo huutelee jotain asioita millä todennäköisimmin ei ole mitään merkitystä opetustilanteen kannalta. Jos siellä ihmiset päissään hilluu ja opetus on huonoa niin asiakkaat loppuu ja lafka kaatuu, simple as that.
 
Jos taas siellä ihmiset päissään hilluu ja leipoo hyviä laulajia jotka tykkäävät käydä ko. koulussa niin se ei ole muilta kuin kilpailijoilta pois, ja hehän voivat vaikka hajota penkkiinsä.
 
Ts. ei se voi ihan kädetön laitos olla jos se on ollut parikytä vuotta pystyssä. (katsomatta montako kertaa se on uudelleen pystytetty, ehkä)
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
MissSpeed
04.10.2013 14:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erikoinen kommentti tuosta päissään olevista hillujista tms. Sen enempää siihen tosin nyt puuttumatta ihan "oikeaa" asiaan.
 
Olen nyt käynyt kuukauden päivät tuolla ja olen ollut todella tyytyväinen. Opettajani on juurikin Keijo Minerva ja no myönnettäköön, että yllätyin alkuun hieman siitä, että laulunopettajani olisi mies. Ei kuitenkaan näin alkuvaiheessa ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Mies vaikuttaa oikein pätevältä ja minulle ainakin sanoo heti, jos joku menee pieleen ja sitten veivataan samaa pätkää uudestaan niin pitkään että se menee oikein. Osa virheistä tosin täytyy laittaa omaan piikkiin ja viimeksi jouduin tunnustamaan laiskuuteni hengitysharjoitusten tekemisessä..
 
Ainakin nyt laulunopetuksessa lähdettiin ihan perusasioista, kun sanoin, etten oikein mitään laulamisesta tiedä. Opettaja on myös tosi kannustava ja ainakin minusta tuntuu, että huomioi aika hyvin yksilön tarpeet. Minulle hän esimerkiksi sanoi, että yrittää lähestyä tilannettani johdonmukaisesti kun on selkeästi tullut esiin että olen ujo ja arja. Missään vaiheessa ei siis olla pakotettu mihinkään ja kai se rohkeus pikku hiljaa on alkanut kasvaa. Sanoi se opettaja minulle myös että ääniala olisi kuukaudessa laajentunut jo puoli oktaavia, mitä en olisi ensimmäisellä tunnilla todellakaan uskonut.
 
Ei siis mitään pahaa sanottavaa. Muutkin opettajat keitä on siinä odotellessa nähnyt vaikuttavat mukavilta ja asiansa osaavilta. Huoneet on myös hyvin äänieristetty, vaikkei siinä eteisessä istuessa ehkä kuulostaisi siltä.
 
wewwie
06.10.2013 23:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Khassera: ^ Tarkoitat kai anekdoottista todistetta?
 
Sinun, kuten monen muunkin, tulis katsoa (eli kuunnella) ainoastaan tuloksia ja kuunnella niitä jotka on käynyt ko. lafkassa. Junnuja tai ei.
 
En ole muuten käynyt tässä koulussa, enkä opeta siellä, mutta vituttaa katsoa kun joku keijo huutelee jotain asioita millä todennäköisimmin ei ole mitään merkitystä opetustilanteen kannalta. Jos siellä ihmiset päissään hilluu ja opetus on huonoa niin asiakkaat loppuu ja lafka kaatuu, simple as that.
 
Jos taas siellä ihmiset päissään hilluu ja leipoo hyviä laulajia jotka tykkäävät käydä ko. koulussa niin se ei ole muilta kuin kilpailijoilta pois, ja hehän voivat vaikka hajota penkkiinsä.
 
Ts. ei se voi ihan kädetön laitos olla jos se on ollut parikytä vuotta pystyssä. (katsomatta montako kertaa se on uudelleen pystytetty, ehkä)

 
Oppilaissa vaihtuvuus oli monesti aika kova, opettajissa ehkä vielä kovempi. Kyllähän firma kannattaa kun työntekijöille maksetaan hiluja. Itse osasin vaatia, ne jotka ei osanneet, saivat sitten hiluja. En sanoisi tasokkaaksi opetukseksi sitä, kun mm. ensimmäisen vuoden musiikkikasvattaja opettaa instrumenttia tuntipalkalla, millä ei muut siivoaisi edes vessaa.
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Khassera
06.10.2013 23:25:51 (muokattu 06.10.2013 23:30:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wewwie: En sanoisi tasokkaaksi opetukseksi sitä, kun mm. ensimmäisen vuoden musiikkikasvattaja opettaa instrumenttia tuntipalkalla, millä ei muut siivoaisi edes vessaa.
 
Editoin liian agressiivisen postin uusiksi:
 
Jos opettaja, oli se kuka tahansa, on riittävän pätevä opettamaan oppilaita niin että ne tulevat takaisin niin onko tällä sun näkemyksellä mitään merkitystä?
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
kokenu
09.10.2013 10:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se kummallista tämä nykyaika että netissä saa suoltaa millaista paskaa tahansa ihmisistä ja yrityksistä ilman tosiasiallista tietoa. Musiikkikoulu on siisti ja viihtyisä paikka, opettajat ammattitaitoisia eivätkä jatkuvasti vaihtuvia. joten kohtuuden nimissä ottakaa selvää asioista ennenkuin teette niistä julkisia ja mollaatte kunnon ihmisiä ja heidän työtään. Koululla ei kulje känniläisiä nyt eikä tulevaisuudessa. Jos joskus on näin ollut niin siihen en ota kantaa vaan jätän moiset paskapuheet omaan arvoonsa.
 
kokenu
09.10.2013 10:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

therealseppo: Ihmettelen kovin miten tuo kyseinen koulu on vieläkin pystyssä? Vaikka omistajaksi on merkitty Keijo Minervan hallinnoima osakeyhtiö sen Käkelän Matin verosotkujen takia. Vaikka siellä se vaikuttaa edelleen samalla tavalla! Lisäksi mietin, että kuka haluaa viedä lapsensa sinne kun siellä ne Käkelän Matin kaverit kännissä pörräävät lasten edessä! Olen muummuassa nähnyt tämän Matin avopuolison Eija Hautamäen konttaamassa oppilaiden edessä kuset housussa vessaan. Siinä teille faktaa hyvät ihmiset.
 
Siinäpä sinulla on ihmettelemistä: ensinnäkään siellä ei kännissä pörrää kukaan ja se mitä kerrot Matin läsnäolosta on myöskin "tuubaa" ja jos Eija on kontannut siellä kuset housussa niin sinä ilmeisesti olet ollu kaverina kun tunnut niin hyvin asiat tietävän. " Hold youre horses" ja jätä tuollaiset kommenttisi pellon lannoittamiseen niin jopa pottu rupeaa kasvamaan.Todella ällistyttävää" faktaa" sinulle ihminen. Adjektiivi jätetty edestä pois TARKOITUKSELLA.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «