Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektejä laululle.
1 2
trust
07.05.2003 10:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laulu kuullostaa karmealta, minä suosittelen että lopetat laulamisen. Ei paska puristamalla parane.
 
Mistäs muuten tiiät, tuleehan hiilestäkin timantti, kun tarpeeksi kauan puristaa. Miettikääpäs sitä että kun paskaa puristaa tarpeeks kauan ni mitähän siitä syntyy...
 
Sleeper
08.05.2003 15:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektejähän ei käytetä. Ääni on tultava sellasena kun se on.
 
Ja sähkökitarat on nuorille kapinallisille. Klassinen kitara on ainoa oikea..
 
Viisaus on ajattelijan aivoissa.
Sleeper
08.05.2003 15:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laulu kuullostaa karmealta, minä suosittelen että lopetat laulamisen. Ei paska puristamalla parane.
 
Jos ei osaa laulaa, pitää harjoitella enemmän.
 
Viisaus on ajattelijan aivoissa.
jawalami
14.05.2003 10:25:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään käyttää kevyttä kompressointia ( n. 1:3, treshold säädettynä niin että vain huiput lähtee pois). Tuollainen ei vielä vaikuta soundiin kuuluvasti, mutta napsii pahimmat möläytykset pois. Jos on oikein hyvä fiilis niin varsinkin rokkipiiseihin tulee välillä ulvahdeltua mitä ihmeellisimipiä välihuutoja... Muuten yritän pitää äänen mhadollisimman selkeänä ja tasaisena. Myös laulamalla läheltä mikrofonia saa ainakin livetilanteessa muun mölyn pois kanavalta. Kaikuna tykkään käyttää vähäsen jotakin kirkasta platea tuomaa vähän "reunahohtoa". Paras treenipaikka on kuitenkin sopivan kokoinen huone jossa laulaa akustisesti. Mikkiin laulaminen on ainakin mulle ollut helpompi opetella siten, että ensin treenaan jutut mahdollisimman hyvin akustisesti ja sitten vasta vahvistuksen kautta. Ja mitä tuohon autotuneen tulee, niin se on varmasti kätevä työkalu äänityksen viimeistelyssä, mutta itse ainakin haluan studiossa kuulostaa jo ilman prosessointia hyvältä. Jos ei toimi, niin sitten vähän ajan päästä uudestaan... Lopettaa ei kannata.
 
MowlerDei
03.06.2003 00:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma näkemykseni autotuneen on, että sen käyttö saa olla ihan laulajan itsetunnosta kiinni. Jos tietää pystyvänsä ilman autotunea edes lähes tulkoon samaan, itseään tyydyttävään tulokseen, on ihan ok, jos haluaa levyllä tarjota kuulijalle parasta mahdollista.
 
Souleye
13.06.2003 23:28:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks hyvä kikka on(kunhan muut sähläykset on hoidettu alta) kopioda lauluraita kahdelle kanavalle, panoroida toinen täysn vasempaan toinen täysin oikeaan.Tämän jälkeen toista raitaa siirretään taaksepäin semmoinen millisekuntti... tai jotain... kyllä sen kuulee... ja jos kuulee sen voi siirtää vähän eteenpäin:D vähän tulee chorus efekti mieleen. toimii myös soolokitarassa... nostaa laulun(tai kitaran hyvin esiin)
 
Marzi
16.06.2003 15:35:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä miten saa vähän 69 eyes saundin ääneen?
 
Ainakin Beyerin Opus 69 siellä jyrkillä on mikkinä, ei kuulemma muuten erotu sitten millään mekkalan seasta. :)
 
Pidän ääntä, olen.
Unworthy Knight
17.06.2003 15:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chorus efektiä jos hakee niin millasta peliä siihen suosittlee, ite en löytänyt selaillessanen muutakun yhden laitoksen missä moinen oli...ja tuhat muuta efektiä ja hintaa myös siitä edestä:)
muttta jos haluan vain sen yhden efektin niin millanen on olis hyvä ja halpa tietysti ,kun köyhä ihmis olento olen.
 
Mitä tulee 69 laulajan ääneneen, niin sitä on pukattu matalemmkasi oikeen urakalla...Vaikka sen mataluus luokan voi saavuttaa ilman moisia temppuja...Ei oikeen heru sille jätkälle arvostusta minulta.Efektit ja EQ on vaan timantin hijontaa varten . Äänenpitää pelittää ilmankin vähintään kohtuudella.
 
Korostetaan nyt siis viellä että ei tule väärää käsitystä. Minusta EQ pitää olla aina messissä ja sitä ei passaa unohtaa.
 
"...So croak the king of Grey."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «