Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: nord electro 6 D
1
Norrja
02.02.2024 11:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, olen saanut käsiini tällaisen mahtavan vekottimen. Nyt pitäisi sitten ottaa käytöstä kaikki ilo irti ja omistan kyllä ohjeet sekä olen katsonut tutoriaaleja YouTubesta. Aika moneen juttuun en ole kuitenkaan vielä löytänyt vastauksia, eli nyt olisin kiitollinen jonkun pitkään soitinta käyttäneen vinkeistä. Laitan nyt tähän ensin pari kysymystä, myöhemmin lisää:
 
1. Kun luon omia soundeja vaikkapa livemoodiin tai program bankiin, niin pystynkö splittaamaan vain eri patcheissa olevat soittimet, eli urut, piano ja/tai syna? Eli enkö voi splitata kahta synasoundia?
 
2. Pystynkö käyttämään eri spliteissä eri pedaaliasetuksia, eli että alemmassa vaikka sustain tekee urkupisteen (sostenuto) ja ylemmässä taas ei? Jos vaikka haluan jättää jotain soimaan alle ja sitten taas käyttää ylemmässä splitissä pedaalia normaalisti?
 
3. Control pedaalista olisi vaikka ja mitä, mutta pystynkö ohjaamaan mitä tahansa efektikanavaa sillä? Ilmeisesti, kun olen siinä satunnaisesti onnistunutkin, mutta en oikein vielä hahmota itsekään mitä tein..
 
4. Pystynkö käyttämään myös control pedalia eri asetuksilla spliteille? Olisi siis kiva jos vaikka urkupiste jäisi soimaan, eikä soundi muuttuisi kun käytän efektejä ylemmälle splitille.
 
5. Tuoko lisäkoskettimiston käyttö jotain lisämahdollisuuksia em. kysymyksiin? Jos tuo urkupistehomma ei siis onnistu muuten, niin sitten lyön jonkun midikiipparin lisäksi kiinni.
 

 
Olisihan näitä lisääkin, mutta jos joku tietää edes yhteen näistä hyvän vastauksen niin olisi kiva homma.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «