Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koskettinsoittimien ym. määrittelyjä.
1 2 3 4 5 6
KoskPaavo
25.11.2003 00:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Minimoogi oli siis mummon "märkä uni" Heh
 
Juho L
26.11.2003 14:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Minimoogi oli siis mummon "märkä uni" Heh
 
Ehkä se oli sille mummolle vanhaa rojua, jonka isu aikoinaan oli ostanut.
 
Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille. - Torilla: Nord Modular Rack 700€ tai eniten tarjoavalle.
DreAxl
09.03.2004 23:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin sellaista kysellyt kun itellä erittäinkin epäselvää. Itsellä ollut arhkerassa käytössä Korgin Triton, ja ostin hiljattain särö pedaalin (kitaramallia) saamaan soolosaundiin asennetta. Tiedustelisin jos jolla kulla on tietoa siitä, että miten ihmeessä saan homman pelittämään. Kun en tiedä pitääkö miten se ohjelmoida synaan tai vastaavaa. Olen kokeillut vaihtoehtoa:
-synasta plugi säröpedaaliin (input)
ja syntikasta plugi vahvariin. Vaan ei tapahdu mitään. Olen Tritonissa kytkenyt plugin kohtaan Assignable - Pedal.
 
m6mm
10.03.2004 16:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin sellaista kysellyt kun itellä erittäinkin epäselvää. Itsellä ollut arhkerassa käytössä Korgin Triton, ja ostin hiljattain särö pedaalin (kitaramallia) saamaan soolosaundiin asennetta. Tiedustelisin jos jolla kulla on tietoa siitä, että miten ihmeessä saan homman pelittämään. Kun en tiedä pitääkö miten se ohjelmoida synaan tai vastaavaa. Olen kokeillut vaihtoehtoa:
-synasta plugi säröpedaaliin (input)
ja syntikasta plugi vahvariin. Vaan ei tapahdu mitään. Olen Tritonissa kytkenyt plugin kohtaan Assignable - Pedal.

 
Pitäisi kuulua kun vedät säröpedaalista (output) piuhan vahvariin.
 
"Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..."
SLTe
12.03.2004 16:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... Olen kokeillut vaihtoehtoa:
-synasta plugi säröpedaaliin (input)
ja syntikasta plugi vahvariin. Vaan ei tapahdu mitään. Olen Tritonissa kytkenyt plugin kohtaan Assignable - Pedal.

 
Hetkinen, hetkinen... Siis olet kytkenyt efektipedaalin syntikan plugiin jossa lukee 'Assignable - Pedal'? No ei ihme ettei toimi. Sehän on tarkoitettu polkimelle syntikan ohjaukseen eikä siitä plugista lähde ääntä ulosvietäväksi! Eli laita piuha lähtemään Tritonin pääulostulosta L/MONO kohdasta efektipedaalin sisääntuloon niin saat siihen ääntä sisään ja efektipedaalin ulostulosta sitten jatkat toisella johdolla vahvistimeen. :-)
 
Kannattaa kyllä muutenkin tutustua sen soittimen käyttöön, koska siitä luultavasti löytyy valmiina ihan kohtalaisia ellei jopa loistavia säröefektejä(?) sinun tarpeisiisi. En ole Triton:ia testannut kuin liikkeessä joskus, mutta luulisin sen soundissa olevan säröjenkin suhteen melko mukavasti muokkausvaraa.
 
reiska p
17.03.2004 11:55:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SystemExclusive (SysEx) viesteillä saadaan midi-biiseillä varsin paljon aikaan.
Voidaan muunnella soundia ja efektejä kappaleen soiton aikana.
 
Esim. saxofoni-soundia käytettäessä voidaan jokainen sävel saada erilaiseksi, kuten oikealla saxofonillakin.
Esim. sävelen alussa kova tai hiljainen puhallus ja sävelen harmonia.
 
Oikeissa soittimissa (puhaltimet, skitat, rummut,jouset...) kaikki sävelet soivat eri tavalla, siis kahta samanlaista säveltä ei ole.
Tähän saadaan siis SysEx viesteillä apu.
 
Midi biisin alkuun voidaan näillä viesteillä asettaa määrätylle biisille sopivat asetukset. Monille eri syntikoille voidaan laittaa omat asetukset ja kun midi biisi käynnistetään midi-soitin tunnistaa itselleen tehdyt viestit ja hylkää muut.
 
Varsin kätevää, mutta kovin monet eivät ole opetelleet, kun tarvitsee jonkinverran aikaa ja bittijonojen ja tarkistusbittien laskenta vaatii hiukan vaivaa.
Itse olen tehnyt Rolandille taulukkolaskennalla varsin kätevän laskentaohjelman, josta valitaan mitä halutaan ja valmiit bittijonot lasketaan tarkistusbitteinä valmiiksi.
 
Tällä hetkellä käytän Yamahan XG syntikkaa ja näillä viesteillä on suuri merkitys midi-biiseillä.
Laskentataulukko tälle on vielä vähän kesken.
 
Janus
18.03.2004 13:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin sellaista kysellyt kun itellä erittäinkin epäselvää. Itsellä ollut arhkerassa käytössä Korgin Triton, ja ostin hiljattain särö pedaalin (kitaramallia) saamaan soolosaundiin asennetta. Tiedustelisin jos jolla kulla on tietoa siitä, että miten ihmeessä saan homman pelittämään. Kun en tiedä pitääkö miten se ohjelmoida synaan tai vastaavaa. Olen kokeillut vaihtoehtoa:
-synasta plugi säröpedaaliin (input)
ja syntikasta plugi vahvariin. Vaan ei tapahdu mitään. Olen Tritonissa kytkenyt plugin kohtaan Assignable - Pedal.

 
Tritonissa saat homman toimimaan niin, että ohjaat ensin pelkän soolosoundin tulemaan ulos yhdestä INDIVIDUAL OUTPUTista. Onnistuu tietääkseni jossain päin insert fx-editointiruutua (kannattaa tässä vaiheessa kytkeä synan sisäisistä efekteistä pois soolosoundin kaikki reverbit/delayt sekä overdrive/amp simulator, jos sellaisia on - jos on kunnon särö/fuzzpedaali niin takuuvarmasti kuulostaa paremmalta kuin synan omat säröefektit). Sitten vaan piuha kys. individual outista pedaalin in-jakkiin ja pedaalin outista eteenpäin. Näin synasta pitäisi lähteä periaatteessa kolme piuhaa - L+R stereoparina kaikki muut soundit ja ylimääräisestä monolähdöstä soolosoundi.
 
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
DreAxl
26.04.2004 20:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin...Triton hässäkkä tuli selväksi, kiitos neuvoista!
Tota, semmosta kyselisin, nytten kun tahtoisin saada nauhotettua synassa raiturilla tehtyjä sävellyksiä (cd:lle) ja midi tietämys on itellä alkeellisella tasolla. Iteltä midi piuha löytyy ja tietokone, mutten vaan ole saanut koneessa aikaan mitään mikä johtaisi äänen toistamiseen siellä. Tarttenko jonkin erillisen ohjelman äänen nauhottamiseen tai vast.?
 
keyboardplayer
26.07.2004 22:33:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin...Triton hässäkkä tuli selväksi, kiitos neuvoista!
Tota, semmosta kyselisin, nytten kun tahtoisin saada nauhotettua synassa raiturilla tehtyjä sävellyksiä (cd:lle) ja midi tietämys on itellä alkeellisella tasolla. Iteltä midi piuha löytyy ja tietokone, mutten vaan ole saanut koneessa aikaan mitään mikä johtaisi äänen toistamiseen siellä. Tarttenko jonkin erillisen ohjelman äänen nauhottamiseen tai vast.?

 
hmmm...jos kappale on niin valmis ettei sitä tarvitse enään yhtään editoida niin ei muuta kun audiopiuha phonesista tietokoneen line in koloseen ja nauhoitus päälle...ääninauhurilla ei ihan kuitenkaan kannata koittaa :)
käytä jotain raituriohjelmaa...
 
Synth
03.11.2004 13:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

täällä kun tuntuu olevan niin paljon tritonin tuntijoita ni opastakaapa minua... itse olen ostamassa triton le 61 tai 73... olen tähän asti soitellut hevikäytössä semmosella casion amatöörivehkeellä ni on aika vieraita asioita kaikki mitä teknisissä tiedoissa mainitaan ja niissäkään ei aina mainita täysin kaikkea... eli tärkein mitä haen on tämä polyfonia1 toiminto eli että pystyy soittamaan vain yhden nuotin kerrallaan... enkä ole täysin varma että löytyykö tästä mallista sitä... ja toinen mitä oon kuullu... että tritonista saisi myös kuoroääniä, pitääkö se paikkansa, en hae mitään virtuaalisia voice ooh soundeja vaan semmosta massiivista mieskuorosävyä mitä esim stratovarius käyttää... ja että löytyykö tästä semmosia tallennettavia muistipaikkoja että pystyisi kesken biisin vaihtamaan ääntä ja asetuksia napin painalluksella... ja se kaikkein tärkein... kun säästöt ei vielä riitä liki vuoteen niin onko siinä mitään perää kun väitetään että triton le mallit oltaisiin poistamassa markkinoilta koska uusi triton extreme malli raivaa tietään... itsellä ei ole mitään vastaan extremeä kohtaan muuta kuin että hinta tuplaantuu... enkä tahtoisi jättää soittamistani lottovoiton varaan... kertokaa jos jotain näistä jutuista tiedätte siis tähän triton le malliin liittyen.
 
Synth
03.11.2004 13:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja jos joku tietää niin löytyykö tritonia kenties halvempaa vehjettä semmosta mistä löytyisi tuo yhden nuotin soittosysteemi...
 
Jafar
03.11.2004 16:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja jos joku tietää niin löytyykö tritonia kenties halvempaa vehjettä semmosta mistä löytyisi tuo yhden nuotin soittosysteemi...
 
Ainakin tuossa Yamaha psr 1000 ja 1100:ssa on tuo kaipaamasi "systeemi". Ne ovat halvempia, mutta ei niitä voi oikeastaan verrata Tritoneihin ja muihin..
 
"Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat."
Ragorn
19.01.2005 17:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on moduli?
 
Maailma on helppo nähdä sellaisena kuin sen luulee olevan, vaikea sellaisena jona se on.
Cirya
20.01.2005 15:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on moduli?
 
FAQ on kätevä keksintö.. :)
 
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
Ragorn
20.01.2005 15:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FAQ on kätevä keksintö.. :)
 
Katos, parkele.
Etsin sitä tuolta FAQista, mutta en löytänyt...
Taidan olla sokea...
 
Siitä synamodulista vielä, millä nämä kaksi laitetta laitetaan yhteen(moduli ja joku muu syna)?
 
Mikä vitun pastilli?
Cirya
23.01.2005 16:05:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midikaapeleilla ne yleensä yhdistetään. Kontrollerin midi-outista modulin midi-iniin. Jos yhdistettävää rautaa on enemmänkin niin sitten midi-thru:n kautta
 
Jos et vielä oo löytäny sieltä ekalta sivulta modulin syvintä olemusta niin:
 
SYNAMODULI - "Syntikka laatikossa". Yleensä tarkoittaa digitaalista syntikkaa, jossa ei ole koskettimistoa. Sitä voidaan ohjata toisen syntikan/tietokoneen kautta
 
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
JPQ
30.01.2005 04:08:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GM:ssä on muistaakseni viisi rumpusettiä. Ne on vain laitettu oudosti niin, että samaa rumpusettiä on muistaakseni kymmenessä peräkkäisessä paikassa ja sitten vasta vaihtuu setti.
 
siis 128 saundia eikä 127 tai 129 niinkuin jotkut väitti täällä. rummuista en muista mutta tuntuu että vasta GS ja XG tuo useampia rumpusettejä.
 
Ragorn
19.03.2005 20:18:24 (muokattu 19.03.2005 20:18:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on volume-pedaali?
Siis vaihetaanko sillä saundeja vai volumea(äänenvoimakkuutta)?
Vai häh?
 
Katsoin Constantinen - tulin uskoon.
Fuzzy Boner
23.03.2005 21:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on volume-pedaali?
Siis vaihetaanko sillä saundeja vai volumea(äänenvoimakkuutta)?
Vai häh?

 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=77110&o=0&co=0
 
Tuolta löytyy paljon aiheesta!
 
Olet kirjoittanut keskusteluun 7400 kirjoitusta
Ragorn
28.03.2005 17:27:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=77110&o=0&co=0
 
Tuolta löytyy paljon aiheesta!

 
Öö, en mä ainakaan saanut mitään vastausta...
Tosin hauska keskustelu :D
 
Katsoin Constantinen - tulin uskoon.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «