Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hevitiluliidisaundin FAQ.
1 2 3 4 5 6 7
Warmen
08.05.2008 09:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko vinkkejä miten saisi Rudess tai sitten Johanssonmaisemman saundin. Tulee liian tommonen terävä ja säröinen. Tai sitten jos veivaa säröä ym. pois nii tulee liian pehmeä/suttuinen pilipalisaundi.
 
No one know's what is like, to be a batman.
Hipelius
08.05.2008 11:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko vinkkejä miten saisi Rudess tai sitten Johanssonmaisemman saundin. Tulee liian tommonen terävä ja säröinen. Tai sitten jos veivaa säröä ym. pois nii tulee liian pehmeä/suttuinen pilipalisaundi.
 
No se Rudess on sen verran vaikea tapaus, että en osaa sanoa siihen juuta enkä jaata.
 
Jens onkin sitten helpompi. Pari pulssiaaltoa lievästi detuneen, reippaasti low-pass filtteröintiä, vähän resonancea, hidas flanger -> kevyt särö. Oon nähnyt kuvan Jenssin särön säädöistä ja sitä ei ole juuri yhtään.
 
Jenssin soundihan "hyppii" sillain jännästi, se löytyy kokeilemalla eri säätöjä flangerin ja filsun välillä.
 
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Murmeli
08.05.2008 22:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No se Rudess on sen verran vaikea tapaus, että en osaa sanoa siihen juuta enkä jaata.
 
Sillähän on vaikka mitä kurren pianoa ja sähkökitarasamplea siinä "wanhassa" saundissa. kyllä se sen saman OASYSilläkin tekee, mutta mutta.
 
Kannattaa kokeilla samplattua PWM:ää ja sitä sähkökitara-aaltomuotoa.
Kitaralle filtteriä vähän enempi kiinni ku pwm:lle.
Ne isket legatoksi, ja reipas portamento päälle. Artikuloimalla ne "nopeat" nuotit.
ja säröä reippaasti, se alkuperäissaundiki on melko sähäkkä, ja filtteriä ohjataan velocity + lfo.
Pitchbendiin -12 ja +2, saapi leikkiä :)
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
Hipelius
09.05.2008 10:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillähän on vaikka mitä kurren pianoa ja sähkökitarasamplea siinä "wanhassa" saundissa. kyllä se sen saman OASYSilläkin tekee, mutta mutta.
 
Kannattaa kokeilla samplattua PWM:ää ja sitä sähkökitara-aaltomuotoa.
Kitaralle filtteriä vähän enempi kiinni ku pwm:lle.
Ne isket legatoksi, ja reipas portamento päälle. Artikuloimalla ne "nopeat" nuotit.
ja säröä reippaasti, se alkuperäissaundiki on melko sähäkkä, ja filtteriä ohjataan velocity + lfo.
Pitchbendiin -12 ja +2, saapi leikkiä :)

 
Hyvät ohjeet sait tehtyä. Itselläni on K2500R:ssä jonkun Rudess-fanin tekemä Liquid T Lead -programmi (ei siis sama kuin mikä K2600:n setissä tulee mukana, tämä jopa kuulostaa Rudessin soundilta :P). Siinä on joku 13 layeria, kaikenmaailman säröoboeta ja semmoista, kaikki reippaasti detunessa keskenään, ja vielä aivan ympäri stereokuvaa :D.
 
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Synastikki
10.05.2008 09:05:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvät ohjeet sait tehtyä. Itselläni on K2500R:ssä jonkun Rudess-fanin tekemä Liquid T Lead -programmi (ei siis sama kuin mikä K2600:n setissä tulee mukana, tämä jopa kuulostaa Rudessin soundilta :P). Siinä on joku 13 layeria, kaikenmaailman säröoboeta ja semmoista, kaikki reippaasti detunessa keskenään, ja vielä aivan ympäri stereokuvaa :D.
 
eikös K2500 saa ladattua ihan originellin Liquid T:n... muistelisin ainakin että olis yhteensopivaa ladata K2600 saundeja K2500... joka tapauksessa http://www.progsounds.com/forum/showthread.php?t=303 tuolta löytyy ne kaikki layerit ja vieläpä semmonen kevennetty versio :)
 
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
ekikoo
10.05.2008 09:45:30 (muokattu 10.05.2008 21:20:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johanssonilla on btw ihan viihdyttävää tekstiä kotisivuillaan (joita ei ole aikoihin päivitetty). Tässä hieman mietteitä, joista osa saattaa jopa liipata aihettakin läheltä:
 
http://www.panix.com/~jens/parse.cgi/music-musings.par
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Hipelius
10.05.2008 23:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikös K2500 saa ladattua ihan originellin Liquid T:n... muistelisin ainakin että olis yhteensopivaa ladata K2600 saundeja K2500... joka tapauksessa http://www.progsounds.com/forum/showthread.php?t=303 tuolta löytyy ne kaikki layerit ja vieläpä semmonen kevennetty versio :)
 
Ei ole originaali-Liquid T:tä muuta kuin Rudessilla itsellään, se "light" versio, joka tulee K2600:n mukana ei loppujen lopuksi kuulosta paljoakaan alkuperäiseltä. Nuo samplet tuolla sivulla ovat siis tästä K2600:n mukana tulevasta setistä.
Löysin Rudessin foorumilta joskus aikoinaan erään Rudessin tuttavan ohjelmoiman emulaation ko. leadista, joka on _huomattavasti_ autenttisempi.
 
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Terzi
22.05.2008 01:28:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku avata mulle soundia joka on Sonata arctican Paid in full -kappaleen soolossa? Se on niin hieno ja haluaisin edes suurin piirtein samanlaisen, mutta olen vielä aika kädetön soundin muokkauksessa. =P Kiitos jo etukäteen.
 
Murmeli
23.05.2008 12:52:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukee FAQ:n nyt kun semmoinen on. Perusmuoto saundissa on jokseenkin samanlainen kuin esimerkeissä 1 & 2.
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
Pide
29.05.2008 10:40:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä ne kaikki näytölle ilmestyvät lyhenteet ovat. Oma ohjelmoimiseni kaatuu aina siihen kun eteen tulee lyhenteitä/ merkintöjä tyyliin DT+00, AT+00 jne jne...
 
Tässä kuukauden vanha juttu, mutta vissiin vielä vastaamatta..
 
Nuo lyhenteet viittais kovasti amplituudikäyrään (Amplitude Envelope tai ADSR Envelope) = mitä saundin voimakkuudelle tapahtuu, kun kosketin painetaan pohjaan ja vastaavasti kun päästetään ylös. AT = Attack Time, DT = Decay Time.
 
Tässä vähän legendaa ADSR:stä. Käyrässä on neljä perusosaa:
 
1) Attack = Kuinka nopeasti ääni syttyy, kun kosketin painetaan alas
2) Decay = Kuinka nopeasti ääni hiipuu Attackin jälkeen (kosketin alhaalla)
3) Sustain = Mille voimakkuudelle ääni vakiintuu Decayn jälkeen (kosketin yhä alhaalla)
4) Release = Kuinka nopeasti ääni sammuu, kun kosketin päästetään irti.
 
Nämä voivat vaihdella soittimittain, usein esim. Sustain jää pois tai Decay on jaettu kahteen palaseen jne. Sivuhuomautusena, että Release on itte asiassa yksinkertainen tapa matkia kaikua. Lisätietoa ADSR:stä Wikipediassa: http://en.wikipedia.org/wiki/ADSR_envelope
 
Ja soitin on siis Korg X5D.
 
Ah, uskollinen työjuhta. Itsekin käytin vuosia moduuliversiota...
 
--- http://www.mestrada.fi/blogi - ajatuksia pianovaparista, bänditouhuista ja MeSTRADAsta.
J. Cool
06.07.2008 05:12:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

woohoo! jos täällä saa tilauksia heittää niin tarjotkaas jotain Nord Stagelle myös! :)
Synastikki
16.07.2008 21:56:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=1CQvUhfkOqE
tuossa demoa meikäläisen liidistä... speksejä saa kysymällä :)
 
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Murmeli
16.07.2008 22:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uuu.. tyylipuhdas jenssi :D
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
Synastikki
16.07.2008 22:20:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uuu.. tyylipuhdas jenssi :D
 
ei ihan, mutta melkein xP... Saan pitkälti kiittää mestari Hipeliusta tuosta liidistä! *kumarrus*
 
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Hipelius
16.07.2008 22:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei ihan, mutta melkein xP... Saan pitkälti kiittää mestari Hipeliusta tuosta liidistä! *kumarrus*
 
...mitä? Mistä hyvästä kiittelet? :DD
 
*repii Synastikin takaisin ylös*
 
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Synastikki
16.07.2008 22:33:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mitä? Mistä hyvästä kiittelet? :DD
 
*repii Synastikin takaisin ylös*

 
no siis tuota tuo meikäläinsen liidi on pääasiassa väännetty suoraan niiden ohjeiden mukaan jotka laitoit siihen yhteen leadi-threadiin... suoraan sen sun silloisen Trinity-varaliidin mukaan :)
 
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Hipelius
16.07.2008 22:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no siis tuota tuo meikäläinsen liidi on pääasiassa väännetty suoraan niiden ohjeiden mukaan jotka laitoit siihen yhteen leadi-threadiin... suoraan sen sun silloisen Trinity-varaliidin mukaan :)
 
Jaajaa :D. Sekin soundi on muuttunut aikalailla sitten ko. threadin. Hyvältä kuulosti omasi!
 
Nyt kun olen tällä hetkellä studiossa bändini Baranduinin kanssa, ehdin todennäköisesti äänittämään näytteitä omista leadeistani ja riipustamaan ohjeita. Säröpedaali ei ole täällä mukana, mutta lähtöääni on se, mikä ratkaisee.
 
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
The Thorn
04.08.2008 16:43:27 (muokattu 04.08.2008 17:23:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla hiukan tyhmä kysymys tässä vaiheessa ketjua, mutta mistäs tuon jo aloitusviestissä mainitun Synth1 VST:n saa ladattua? Googletin kyllä, mutta mitään järkevää ei näyttänyt löytyvän. Laittakaa vaikka suora linkki, niin minäkin tajuan, mistä sen löytää.
 
edit: Joo, pieni ajatuskatkos tuli, löytyihän tuo.
 
Quru
04.08.2008 16:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä olisi uskonut, että hakusanoilla "Synth1 vsti" voisi löytyä googlesta. Niinhän se sitten tekikin.
 
http://www.kvraudio.com/get/214.html
 
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
kauhee apina
07.09.2008 16:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=327745&type=hi
 
Siinä vähän toisenlainen, tommonen Cob-viritelmä KORG-ympäristöön.
 
Speksit:
 
PROG: Mono, Double Osc, Legato priority last.
 
OSC1: 263 saw, level 64
Filter: LP, trim 99, freq 60, reso 10
Filter mod. velocity +20
Filter LFOmod +10
 
OSC2: 270 pulse-33%, level 64
Filter: LP, trim 99, freq 30, reso 10
Filter mod. velocity +30
Filter LFOmod +10
Pitch: OSC 2 lfo 1 & 2 intensity +00.03
 
AMP Eg kummassakin sama, s:+99, a:+99 b:+99 s:+99
 
LFO 1.1 & 2.1 Waveform sine, Freq +20
 
Sitten COMBI:
 
2 x edellinen,
volume kummassakin 64,
 
IFX 1: St.Graphic7EQ, sendit täysiin.
Type 5 Half Wide 2 trim 100.
160hz -18db 320hz +10db 750hz + 10db, 1.5khz +10db, 3khz +10db, 6khz -10db, 12khz -10db.
 
MFX 1 20:St.Flanger
freq: 0.40hz
delay 0.5ms
depth 38
Feedback -75
High Damp 80%
w/d -Wet
 
MFX 2 82:OD/HG-M.dly
Hi-gain, drive 100, level 7
Lo: 440hz +2db
M1: 1.5khz q:0,5 +4db
M2: 3,6khz q:7,0 +2db
Delay:
t1:350ms, T2:500ms
Level 40, FB +20
delay w/d 14:86 high damp: 50%
w/d: wet.
 
MFX Chain MFX1 -> MFX2
 
MEQ:
220hz +6db
3.2khz, q:1.0 +8db
8khz, +10db
 
huhhuh.
Olkaapas hyvä :)

 
onkos sen pakko olla monona? ikävä soittaa jos on monona, mut jos pistää polyllr niin se särkee aika pahasti? onko ratkasua ongelmaan?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «