Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sustain-pedaali
1 2 3 4 5 6 747 48 49 50 51
BaariMikko
01.04.2009 23:29:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Analogisen viulukoneen toiseksi paras kaveri on Phaser!
 
Toki! Ai niin joo, mikä se on sit se paras? Putkistyrkkari? Omnista oon oikeestaan toistaiseksi enemmän käyttänyt tota synapuolta. Joku MXR Phase 90 pitäis varmaan kyl hommata jousia pyörittämään.
 
http://maihinnousu.net/tellus
Mikael
02.04.2009 09:45:17 (muokattu 02.04.2009 09:48:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaariMikko: Toki! Ai niin joo, mikä se on sit se paras? Putkistyrkkari? Omnista oon oikeestaan toistaiseksi enemmän käyttänyt tota synapuolta. Joku MXR Phase 90 pitäis varmaan kyl hommata jousia pyörittämään.
 
Mä kelasin et analoginen delay tai nauhakaiku on kyl paras, mut phaser tulee siinä hyvänä kakkosena ja putkivahvistin on myös hyvä. Phasereista MXR Phase 90 on tosi hyvä ja aika edullinen, mut jos jostain löydän Maestron Phaserin http://www.geocities.com/SunsetStrip/Vine/6655/images/Maestro_MP1.JPG niin se on kyl vielä superimpi... Tietty Roland SPH-323 http://www.crazyanalog.com/largeimage/323l.jpg on kyl oma suosikki mut noita ei kyl paljoa liiku ja omaani en myy :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Epämuusikko
03.04.2009 02:43:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme asiaa vituttavat minua ylitse muiden.
 
1) Joycen keikan missaaminen juuri silloin, kun olin helsingissä. Olisin kerennyt katsomaan, en tiennyt että se oli siellä silloin.
 
2) Dave Carpenterin kuolema. Tästäkään ei kukaan kertonu. Kepeät mullat,
 
3) Ientulehdus. Viisaudenhammas lähtee nyt.
 
"Pay peanuts, get monkeys". Kesy animaali #1
Juho L
03.04.2009 19:42:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=9ki5dYODSQ4
 
Ei ole kiipparisteilla helppoa.
Mikael
04.04.2009 11:19:20 (muokattu 04.04.2009 11:20:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumankauta jäbät! Kattelin viime yönä Ike & Tina Turnerin keikkaa jostain kuuskytluvulta ja AIVAN ÄLYTÖN meininki. Varsinkin just Tina ja sen kolme taustalaulajaa... HUH HUH! Mä en oo aikaisemmin mitenkään erityisesti digannut Tina Turnerista - oikeestaan vähän niinku päinvastoin - mut tää kyl riisui aseista. Pitääpä tutkia löytyyks juutubiista mitään...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
baron
04.04.2009 16:11:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: http://www.youtube.com/watch?v=9ki5dYODSQ4
 
Ei ole kiipparisteilla helppoa.

 
Tä? Rutiiniroudaustahan tuo on,
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lennu
05.04.2009 08:54:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Jumankauta jäbät! Kattelin viime yönä Ike & Tina Turnerin keikkaa jostain kuuskytluvulta ja AIVAN ÄLYTÖN meininki. Varsinkin just Tina ja sen kolme taustalaulajaa... HUH HUH! Mä en oo aikaisemmin mitenkään erityisesti digannut Tina Turnerista - oikeestaan vähän niinku päinvastoin - mut tää kyl riisui aseista. Pitääpä tutkia löytyyks juutubiista mitään...
 
"me singing private dancer"
maza
08.04.2009 11:38:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä kelasin et analoginen delay tai nauhakaiku on kyl paras, mut phaser tulee siinä hyvänä kakkosena ja putkivahvistin on myös hyvä. Phasereista MXR Phase 90 on tosi hyvä ja aika edullinen, mut jos jostain löydän Maestron Phaserin http://www.geocities.com/SunsetStrip/Vine/6655/images/Maestro_MP1.JPG niin se on kyl vielä superimpi... Tietty Roland SPH-323 http://www.crazyanalog.com/largeimage/323l.jpg on kyl oma suosikki mut noita ei kyl paljoa liiku ja omaani en myy :D
 
Phase 90 (etenkin se uudempi versio, jossa on ns. rajumpi efekti) on kyllä sellanen vehe, että sen läpi laitettuna kaikki kuulostaa Phase 90:ltä, eikä miltään muulta. Mä sanoisin, että Small Stone tai Bossin phaserit on viulukonehommiin kivempia. Oma suosikkini on ollut Boss RPH-10, sellanen 1/3 räkkiyksikön kokoinen ränkylä.
 
Viulukoneet muuten toimii mun mielestä parhaiten linjaan soitettuna. Niiden yläpään kihinä on mielestäni nimenomaan just Se Juttu, ja se ei vahvarin läpi tule samalla tavalla enää esiin.
Mikael
08.04.2009 12:43:35 (muokattu 08.04.2009 12:47:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Phase 90 (etenkin se uudempi versio, jossa on ns. rajumpi efekti) on kyllä sellanen vehe, että sen läpi laitettuna kaikki kuulostaa Phase 90:ltä, eikä miltään muulta. Mä sanoisin, että Small Stone tai Bossin phaserit on viulukonehommiin kivempia. Oma suosikkini on ollut Boss RPH-10, sellanen 1/3 räkkiyksikön kokoinen ränkylä.
 
Viulukoneet muuten toimii mun mielestä parhaiten linjaan soitettuna. Niiden yläpään kihinä on mielestäni nimenomaan just Se Juttu, ja se ei vahvarin läpi tule samalla tavalla enää esiin.

 
Phase90:n ongelma on se ettei siinä ole mix-säätöä - soundi on kyllä sinänsä hyvä mut todella Phase90 eikä siis kovinkaan hienovarainen. Äänittäessä ei tietty mikään iso ongelma koska aina voi äänittää sekä suoran että efektoidun ja sit miksata tarpeen mukaan.... Livenä samaan hommaan pitää sit olla sekä splitteri että mikseri = hankalaa. Mut silti Phase90 on soudiltaan mun mielestä tosi jees - varsinkin se vanhempi :D
 
Small Sone on kans juu hyvä! Tosta bossista ei oo kokemusta. Music Man Seventy-five Reverb -nupissa on muuten tosi hyvän soundinen Phaser ja mahtava freeze-ominaisuus jolla sen saa joko pysähtymään haluamaansa kohtaan tai voi toimia itse sorminensa LFO:na :D
 
Mä oon vahvistimesta sitä mieltä että molemmat ovat hyvä mut vaan eri asia. Vahvismilella saa kivasti tummennettua/pehmennettyä soundin hienoksi padiksi, mut toki ylin kihinä jää silloin pois mikä taas toimii joissain jutuissa - riippuu siis biisitä. Linjaan mäkin tosin useimmiten viulukonetta ajelen. Mut luultavasti keikalla vaikka joku twini olis parempi vaihtoehto kuin suurin osa laulukamoista tai pienten keikkamestojen pa-vehkeistöstä, puhumattakaan monitoroinnista itselle...
 
Mitenkäs on Maza: Vaikka se Hammond-homma ei tainnutkan mennä ihan suunnitelmien mukaan (vai oliks Janne suhun yhteydessä?) niin kiinnostaisko sua silti toi "mun" Chilton Talentmaker -optourun kunnostus? Sillä ei nyt oo mitään kiirettä ja mä voisin vaik roudata sen sulle... tai jotain.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
samulijp
08.04.2009 15:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, täällähän mennään ihan asialinjalla. Mä oon miettinyt baari vahvistimen hommaamista. Pitäisi saada samasta purkista piano, rhodesit ja hammond... tai siis electrot ainakin ulos. Suosituksia?
 
Hammaslääkärikammo häviää muuten ihan kivasti käymällä pari kertaa viikossa vastaanotolla... :/
 
Hyvää pääsiäistä kaikille! :)
 
"Funkin up tonight!"
Mikael
08.04.2009 16:15:50 (muokattu 08.04.2009 16:24:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samulijp: Kas, täällähän mennään ihan asialinjalla. Mä oon miettinyt baari vahvistimen hommaamista. Pitäisi saada samasta purkista piano, rhodesit ja hammond... tai siis electrot ainakin ulos. Suosituksia?
 
Fender Twin Reverb tai Super Reverb. Meillä on studiolla tollanen uusintajulkaisu Super Reverbistä ja ainakin Rhodesin ja Wurlizerin kanssa se on todella mainio.
 
Siis tällanen:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0217600000
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
BaariMikko
08.04.2009 17:25:39 (muokattu 08.04.2009 17:32:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosen mäkin hommaisin. Tosin Hammond-hommia en kyllä diggaa soittaa monona yhtään. Vaik toisaalta eipä sitä keikalla ikinä kuule ite muutenkaan.
 
Small Stonea vois ehkä sit kokeilla Omnin perässä. Tosin mulla on kyllä keikoilla yleensä pikkumikseri, jonka efektilenkissä on muutakin roinaa, et sikäli vois toi Phase 90 toimia sekin. Tosin diggaan Omnissa suuresti siitä ominaisuudesta, et synan ja sirkkelit saa omista outputeistaan ulos. Esim. phaseria en mielellään sotkis synaosioon ollenkaan, jne. Miksatessakin voi tehdä kuulokuvan kanssa kokeiluja laittamalla noita osioita vähän eri puolille... jne.
 
Mulla oli joskus myös EHX:n Bad Stone eli Small Stonen isoveli, ja siinä oli kans toi manuaali-moodi. Ei sitä kyllä tullut sit lopulta käytettyä juuri lainkaan käytettyä ja toi vehje myös syö soundia melko radikaalisti.
 
http://maihinnousu.net/tellus
Mikael
09.04.2009 09:55:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaariMikko: Tommosen mäkin hommaisin. Tosin Hammond-hommia en kyllä diggaa soittaa monona yhtään. Vaik toisaalta eipä sitä keikalla ikinä kuule ite muutenkaan.
 
Ainoa järkevämpi vaihtoehto on sit joku oikea Leslie tai sit kaks twiniä :D. Se että Leslie-mallinnus menee keikalla suoraan johonkin PA/laulukamahommaan ei mun mielestä toimi senkään vertaa. Kuulostaa vaan yleensä omituiselta ja soittaja ei kuule siitä mitään. Muutenkin live-hommissa stereo-asiat on useimmiten täysin käyttökelvottomia - ehkä jossain konserttisalikeikoilla...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
M.i.k.key
09.04.2009 09:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Ainoa järkevämpi vaihtoehto on sit joku oikea Leslie tai sit kaks twiniä :D. Se että Leslie-mallinnus menee keikalla suoraan johonkin PA/laulukamahommaan ei mun mielestä toimi senkään vertaa. Kuulostaa vaan yleensä omituiselta ja soittaja ei kuule siitä mitään. Muutenkin live-hommissa stereo-asiat on useimmiten täysin käyttökelvottomia - ehkä jossain konserttisalikeikoilla...
 
Tuli tästä mieleen että ostin sitten Hammondit. A-100. jeah.
 
möllisty
baron
09.04.2009 09:59:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Tuli tästä mieleen että ostin sitten Hammondit. A-100. jeah.
 
Ota nyt ihmeessä keikalle mukaan ja samoin Nord 3.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
M.i.k.key
09.04.2009 10:02:33 (muokattu 09.04.2009 10:02:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ota nyt ihmeessä keikalle mukaan ja samoin Nord 3.
 
Eihän mulla mitään keikkoja ole, Nord 3 on juu nyt kehissä.
 
möllisty
Mikael
09.04.2009 10:13:05 (muokattu 09.04.2009 10:14:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Tuli tästä mieleen että ostin sitten Hammondit. A-100. jeah.
 
A S I A A ! btw: Onks sua kosiskeltu viime aikoina hittilään?
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
jon lord
09.04.2009 12:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo B-200 edelleen "särki". Nyt olis tilausta kun Purple keikat jatkuu.
 
COVS jäsen N.o 3
M.i.k.key
09.04.2009 12:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: A S I A A ! btw: Onks sua kosiskeltu viime aikoina hittilään?
 
villeen?
Helmikuun lopussa tuli kysely. Houkuttelevaa juu, mutta mä tarvisin oman työhuoneen. Siihen kylkeen varastotilaa. Mielellään keskustasta, helppo roudaus, halpa...
 
ei ole helppoa.
 
möllisty
Mikael
09.04.2009 12:57:18 (muokattu 09.04.2009 12:57:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: villeen?
Helmikuun lopussa tuli kysely. Houkuttelevaa juu, mutta mä tarvisin oman työhuoneen. Siihen kylkeen varastotilaa. Mielellään keskustasta, helppo roudaus, halpa...
 
ei ole helppoa.

 
Rima korkealla... :D Onks natsannut? Mulle villelä on just hyvä koska meidän oma pienempi studio on siinä samassa rakennuksessa, joten isommat sessiot on helppo aloittaa siellä ja sit taas jatkaa omassa pajassa päällesoitto/edit/miksaus-hommia.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 747 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «