Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa ja hyvä lyhyt skaalalainen basso?
1 2 3
Roitto
26.04.2005 21:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eli on tuo basson soitto alkanut innostamaan ja ajattelin jos hankkisi basson. Basson olisi hyvä olla lyhyt skaalainen koska olen tottunut kitaran lyhyempään skaalaan. Hinta haarukka sellaset 200-250 jeuroo.
 
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Incarnation
26.04.2005 21:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ostamaan kerralla ihan oikean basson eli 34" tai 35" skaalalla varustetun beissin. Tämä siksi, että jos etenet basismin ritarillisella tiellä, olet jo valmiiksi tottunut tavalliseen bassoskaalaan.
Soitanhan mäkin kitaraa ja bassoa. Se on tottumiskysymys ja totutteleminen ei vie kauaa.
 
Rest in peace Dime
Roitto
26.04.2005 21:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ostamaan kerralla ihan basson eli 34" tai 35" skaalalla varustetun beissin. Tämä siksi, että jos etenet basismin ritarillisella tiellä, olet jo valmiiksi tottunut tavalliseen bassoskaalaan.
Soitanhan mäkin kitaraa ja bassoa. Se on tottumiskysymys ja totutteleminen ei vie kauaa.

 
Ongelmana myös lyhyet sormet.
 
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Incarnation
26.04.2005 21:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana myös lyhyet sormet.
 
Ei ole ongelma. Jos on lyhyet sormet niin ei se lyhyt skaala siihen mitään auta.
 
Rest in peace Dime
Roitto
26.04.2005 21:38:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ongelma. Jos on lyhyet sormet niin ei se lyhyt skaala siihen mitään auta.
 
Selvä, mutta nyt ehdotuksia.
 
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Teijo K.
26.04.2005 21:39:31 (muokattu 26.04.2005 21:42:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ostamaan kerralla ihan basson eli 34" tai 35" skaalalla varustetun beissin. Tämä siksi, että jos etenet basismin ritarillisella tiellä, olet jo valmiiksi tottunut tavalliseen bassoskaalaan.
Soitanhan mäkin kitaraa ja bassoa. Se on tottumiskysymys ja totutteleminen ei vie kauaa.

 
Oikea basso on kondra.
 
Lyhytskaalaisia sbassoja sensijaan on ihan hyviä Gibsonilla ja Fenderillä. Esim. Niistä on vanhoja keskusteluja, voin yrittää etsiä.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=87539
 
Noin. Toisaalta jos haluat halvan ja hyvän, joudut ostamaan 2. Danelectroa katselisin.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Incarnation
26.04.2005 21:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kato kuule vaikka se perinteinen Ibanez GSR200.
 
Rest in peace Dime
möhköfanttimies
26.04.2005 21:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kato kuule vaikka se perinteinen Ibanez GSR200.
 
Niin kyllä se sulle auttaa. Osta vaikka multa.
 
"If bullshit was music, that fellow would be a brass band." Paddy Crosbie.
balzary
26.04.2005 22:07:27 (muokattu 26.04.2005 22:08:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ostamaan kerralla ihan oikean basson eli 34" tai 35" skaalalla varustetun beissin.
 
no höpöhöpö, lyhytskaalanen on ihan tasan yhtä bassobasso kun normiskaalanenkin.
 
edit: ja kyllä vaan mun 156cm vaimo kummasti helpommin soittelee tuolla lyhytskaalasella, että voi se joillekin olla koko kysymyskin.
 
Karlsson
27.04.2005 09:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danelectroa katselisin.
 
Jeps, Danon Longhorn on kyllä oiva peli, näennäisestä ritsa-statuksesta huolimatta.
 
Ulkomuoto taas on sitten makujuttu...
 
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Royal Banzai
27.04.2005 13:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne Gibsonin EB-0:t on tosiaan sen vähän päälle 200 eugea. Musafasulla on pari fender mustangia, mutta en muista paljonko maksavat, varmaan enemmän. Ihan hauskoja pelejä ne.
 
Nii, ja on sitä useempiki bassosankari lyhytskaalaisella soittanut, kyllä se on ihan oikea basso. Erilainen toki.
 
Does your mama like to reggae?
balzary
27.04.2005 13:54:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musafasulla on pari fender mustangia, mutta en muista paljonko maksavat, varmaan enemmän. Ihan hauskoja pelejä ne.
 
ne mustangit on tonnin pintaan. eb-0:ssa on vaan se yks humppari kaulalla, että ei mitään hirveen terävää soundia saa. ihan mukava soundi mun mielestä, varsinkin ku kaivoin kaapista melko käyttämättömät warwickin red labelit (gauheeta!) odotellessa thomannin tilauksen saapumista.
 
NYdoll
27.04.2005 14:09:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota Japani reissue Mustangia oon nähny myytävän 850€ Ja se on kyllä helvetin hyvä soitin ainakin mun mielestä.
 
metalli sykkii...
disarm
27.04.2005 18:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne mustangit on tonnin pintaan. eb-0:ssa on vaan se yks humppari kaulalla, että ei mitään hirveen terävää soundia saa. ihan mukava soundi mun mielestä, varsinkin ku kaivoin kaapista melko käyttämättömät warwickin red labelit (gauheeta!) odotellessa thomannin tilauksen saapumista.
 
Mitä mikkejä muuten EB-0.n ison mikin tilalle sopii?.
 
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
balzary
27.04.2005 21:01:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mikkejä muuten EB-0.n ison mikin tilalle sopii?.
 
dimarzio model one muistaakseen sopii siihen.
 
balzary
14.05.2005 16:39:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytiin testailemassa lyhytskaalasia, mun käteen yllättävän hyvä oli musafasulla se hamer slammerin lyhytskaalanen. ei paha ostos 225e hintapyynnöllä.
 
Bob - not war!
thompsu
19.05.2005 09:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squierin Bronco Bass! :D siinä on halpa ja pieni basso! tosi helppo soittoonen!
 
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_squier_bronco_bass_prodinfo.html
 
Itellä oli toi joku 2vuotta ekana bassona ja kyllähän sillä ny soitteli (joskus meni hermot vaan saundiin)
 
NYdoll
20.05.2005 01:04:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Bronco on ihan kauhee jousi! Ne kielet on niiiiiin lerput, että se on ihan epäinhimillinen soittaa.. Ainakin mun mielestä.
 
metalli sykkii...
Teijo K.
20.05.2005 09:22:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Bronco on ihan kauhee jousi! Ne kielet on niiiiiin lerput, että se on ihan epäinhimillinen soittaa.. Ainakin mun mielestä.
 
No se nyt johtuu enemmän varmaankin ensiasennuskielistä kuin itse bassosta. Lyhytskaalaisissa mielestäni hiotut kielet toimivat oivasti, vähän paksummat vielä... Tulee jämäkkä tatsi.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
M.Hanski
20.05.2005 09:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytiin testailemassa lyhytskaalasia, mun käteen yllättävän hyvä oli musafasulla se hamer slammerin lyhytskaalanen. ei paha ostos 225e hintapyynnöllä.
 
Komppaan!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «