Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 590 91 92 93 94
Incarnation
28.10.2004 19:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistin Warwick Thumb BO 5:n, mutten enää :/
 
Die, traitor die!!
:)
pardy
28.10.2004 21:15:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Die, traitor die!!
:)

 
Älä puhu saksaa jos et osaa. Se on Der Traitor, der. :)
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Incarnation
28.10.2004 21:27:24 (muokattu 28.10.2004 21:28:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä puhu saksaa jos et osaa. Se on Der Traitor, der. :)
 
Saksaa on tullut luettua sen verran vähän, että en edes yrittänyt. Englantiahan tuo...
pardy
28.10.2004 21:28:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksaa on tullut luettua sen verran vähän, että en edes yrittänyt. Englantiahan tuo...
 
Joojoo... Näsäviisashan minä vain...
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Incarnation
28.10.2004 21:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joojoo... Näsäviisashan minä vain...
 
Kyl sä tiesit, testasit vaan? ;)
 
Aiheeseen...
Jesus Muerte
29.10.2004 00:33:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No okei. Lasketaan sitten. :)
 
Klubin perustajan heikon hetken ansiosta liityn itsekin ns. hangaround-jäseneksi oikeaa Warwickia odotellessa. Nykyinen kampe on siis Rockbass Corvette Basic 5-kielinen. Seuraavan basson paikasta kamppailevat tällä hetkellä varsin tasaväkisesti oikea Warwick Corvette tai sitten joku käsintehty luomus.
 
pardy
29.10.2004 08:46:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klubin perustajan heikon hetken ansiosta liityn itsekin ns. hangaround-jäseneksi oikeaa Warwickia odotellessa. Nykyinen kampe on siis Rockbass Corvette Basic 5-kielinen. Seuraavan basson paikasta kamppailevat tällä hetkellä varsin tasaväkisesti oikea Warwick Corvette tai sitten joku käsintehty luomus.
 
Tilaa Musamaailman kautta joku custom-Corvette! Ei oo pahat hinnat alkuunkaan. Esim. tuo mun customin ovangkol-runko toi noin 50e lisähintaa verrattuna bubinga-runkoon... Se mikä siinä sitte tulikin maksamaan oli tuo wenge-kaula... Mutta silti, jos on vaan vähänkin yli tonnin budjetti niin kannattaa kysellä Musamaailmasta että mitä sillä saa. Voi meinaan saada pienellä lisäsatsauksella jotain aika namuja ominaisuuksia.
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Niskamies
29.10.2004 09:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilaa Musamaailman kautta joku custom-Corvette! Ei oo pahat hinnat alkuunkaan. Esim. tuo mun customin ovangkol-runko toi noin 50e lisähintaa verrattuna bubinga-runkoon... Se mikä siinä sitte tulikin maksamaan oli tuo wenge-kaula... Mutta silti, jos on vaan vähänkin yli tonnin budjetti niin kannattaa kysellä Musamaailmasta että mitä sillä saa. Voi meinaan saada pienellä lisäsatsauksella jotain aika namuja ominaisuuksia.
 
Paljonko toi sun customi makso ja mitä hienoa siinä on?
 
Meitsi on meshissä.
pardy
29.10.2004 10:36:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonko toi sun customi makso ja mitä hienoa siinä on?
 
Toista tonnia aika paljon. No voin vaikka vertailla vähän että mitä eroja on sillä mun Corvetella ja normaalilla vastaavalla:
 
perus-Corvette:
 
-runko bubingaa tai saarnia
-kaula ovangkolia
-otelauta wengeä
-krominen hardware
-MECin mikit
 
Se mun:
 
-runko ovangkolia
-kaula wengeä
-otelauta ebeniä
-kullattu hardware
-D-tuner
-DiMarzion mikit (asensin tosin ite)
 
Niissä ei suoranaisesti mitään funktionaalisia eroja ole, lähinnä just noi puut sun muut. Eli molemissa sama määrä nauhoja muuten ja pulttikaulat jne. Mikitki on molemmissa J-malliset. Ne olis voinu ne mikitki valita ihan mitkä haluaa (esim. yhdistelmä P-mikki ja MM-mikki tai mitä tahansa mitä vaan osaa ajatella) , mutta noi J-mikit sopii mun tarkotuksii parhaiten, ja niitä on aina helpoin vaihtaa sitä mukaa ku haluu uudet. Ei tullu sit lisäkustannuksiakaa siltä osin.
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Niskamies
29.10.2004 10:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin, pääsen klubiin. Mulla on Rocbag bassopussi.
 
Meitsi on meshissä.
Varaani
29.10.2004 10:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pardy:
Mites toi ovangkoli materiaalina? Onko painavampi kuin perus Corvette ja miten soundaa erilaiselta?
 
pardy
29.10.2004 10:57:58 (muokattu 29.10.2004 11:31:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pardy:
Mites toi ovangkoli materiaalina? Onko painavampi kuin perus Corvette ja miten soundaa erilaiselta?

 
Okei. Oon rehellinen: se painaa AIVAN vitusti! Normaalistihan tuota ovangkolia käytetään Thumb BO:ssa, koska siinä on sen verran pienempi runko että sitä painoa ei niin paljoa sitten tuu. Tässä kuitenkin on runko just sen verran isompi että painoa on vähintäin 5kg. Varsinkin kun tuo wengekin on aika painavaa tuossa kaulassa, niin kyllä siinä menee aika hyvin selkä notkolle kun soittaa pitempään. Kaulapainoinen se ei silti ole lainkaan, siinä mielessä tosi hyvä että runkokin on painava. Ja kun nappaa hetken soiton jälkeen tuon perus-corveten, niin tuntuu kuin soittaisi jollain ultrakevyellä ritsalla (vain painon puolesta, siis).
 
Se ovangkol on soundiltaan aika lailla samanlainen kuin bubinga, ehkä vain vähän "tiukempi" ja erottelevampi kuin bubinga ainakin mun korvaan.
 
Ainakin tuo ovangkol on ulkonäöltään aivan saakutin paljon hienompaa kuin tavallinen bubinga (loimububinga sitten erikseen). Tuo puun luonnollinen kauneus pääsee todella oikeuksiinsa öljyviimeisteltynä, niinkuin nuo yleensä ovatkin. Siinä mun beisin ovangkolissa on myös sattunut aika harvinainen, joskin positiivinen yllätys: siinä on loimuja. :) Ne ne vasta hienoja ovatkin! Ovangkolhan saattaa olla ihan tummanruskeaa, tai sitten vaaleammanruskeaa jossa menee tummia raitoja; itselleni on sattunut juuri jälkimmäinen. On tosi makeet kun pituussuunnassa menee tummia raitoja ja poikittaissuunnassa loimuja. :)
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Johannes_t
29.10.2004 11:14:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tosi makeet kun pituussuunnassa menee tummia raitoja ja poikittaissuunnassa loimuja. :)
 
Ja sitten kuvia kehiin!
 
Bändit: minerva sonicmind
pardy
29.10.2004 11:27:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten kuvia kehiin!
 
Nonii, arvasin. :) Incarnationille mun on pitäny jo pitkään siitä pistää kuvia mutta kun lähipiirissä ei ole kenelläkään digikameraa niin ei oikein onnistu. Mutta kitaristi hommas just skannerin ni pitänee räpsiä ihan tavallisia kuvia. Pistelen niitä kuvia vaikka tähän ketjuun sit kun nyt tästä vaan pystyn.
 
En tosin mene vakuuseen siitä että ne kunnolla näkyisivät niissä kuvissa, koska niitä on vain parissa kohtaa, eivätkä ne mitään viiden A:n loimuja kuitenkaan ole. Mutta jos valaistus on sopiva niin ne näkyy hienosti. Keikoilla on just yleensä semmonen hyvä valaistus, ni tulee aina mukavaa lisäkomeutta siihen bassoon. :)
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Incarnation
29.10.2004 14:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon Pardyn customin ansiosta on alkanut itse kullekin tulla monenlaisia mielitekoja. Fortress-mallinen, 5-kielinen ja ehkä ovangkol- tai bubinga-runkoinen Warwick olisi kerrassaan namupala!
Lottovoittoa odotellessa...
pardy
29.10.2004 14:08:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon Pardyn customin ansiosta on alkanut itse kullekin tulla monenlaisia mielitekoja. Fortress-mallinen, 5-kielinen ja ehkä ovangkol- tai bubinga-runkoinen Warwick olisi kerrassaan namupala!
Lottovoittoa odotellessa...

 
Eii... Ensi kesää vaan. Kesätöillä minäkin tuon kustansin. Ensin kesän palkoilla pitäisi ostaa uus vahvari. :) Niin se vaan raha vaihtaa nopeesti omistajaa kun on tälläsiä rahaa säästelemättömiä muusikoita olemassa.
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
balzary
29.10.2004 14:10:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitenkäs muuten pardy dimarsiot toimii siinä warwickissa?
 
jesus muerte: toi mun warwick on ihan just sua varten.
 
Incarnation
29.10.2004 14:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eii... Ensi kesää vaan. Kesätöillä minäkin tuon kustansin. Ensin kesän palkoilla pitäisi ostaa uus vahvari. :)
 
Seuraavan kesän palkat menevät todennäköisesti Ampeg-haaveen toteuttamiseen, mutta tuon unelma-Warren kanssa todennäköisesti teen joskus ns. vantterat.
 
Niin se vaan raha vaihtaa nopeesti omistajaa kun on tälläsiä rahaa säästelemättömiä muusikoita olemassa.
 
Niin se teki täälläkin päin. "Perseaukinen, mutta onnellinen"-lausahdus kuvaisi tunnetta melko osuvasti. ;)
pardy
29.10.2004 14:24:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Perseaukinen, mutta onnellinen"-lausahdus kuvaisi tunnetta melko osuvasti. ;)
 
Tuttu tunne. :) Muutamaan kertaan oon niin tuntenu, ja aina se tuntuu yhtä mukavalta. Ei se että on täysin peeaa, vaan se että on vihdoinkin mennyt ja ostanut sen mitä on kuolannut jo pitkään. Vantteralta kyllä kova veto. Harmi ku ei saa vielä ite opintolainaa. ;)
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Anzuman
29.10.2004 15:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä Fortress I vuosimallia -94. Omituista tässä kyseisessä yksilössä on se että se on täysin mustaksi maalattu, eli puun syyt eivät loista läpi kuten Warwickeissa yleensä.
 
Ja Fortresshan on se rockein Warwick-basso...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 590 91 92 93 94

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «