Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhojen poisto
1 2 3 4 58 9 10 11 12
SaBer
22.02.2004 18:51:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta nauhaton toiseksi bassoksi.Ei vituta niin paljon, kun huomaat, että tämä nauhattoman soittaminen on aivan homojen hommaa.
 
...ja basson soitto idioottien hommaa. Eli jos soitat nauhatonta bassoa olet homo idiootti.
Tämänhän me kaikki tiedämme äärimmäiseksi totuudeksi, joten pidetäänhän kommentit itsellämme, jookosta?
 
mr.bungle
21.04.2004 21:41:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeah! Nauhat on nyt irti. Kaikki lähti siististi, tosin nauhojen väkäset jätti sellasen sahalaitakuvion kolojen reunoille. Jatkosuunnitelma on tämä:
 
1. Vaahteraviilua puusepältä
2. Viilunpalaset nauhojen reikiin runsaan liiman kera (liima toivonmukaan vakauttaa sahalaitakuvionkin)
3. Hionta teräsvillalla
4. Polyuretaanilakkaa päälle
5. Satulan uria alemmaksi
 
Miten polyuretaanilakka kannattaa levittää?
 
Uteliaisuudesta viritin basson jo nyt soittokuntoon, ja ihan hyvältä kuulostaa!
 
käki
21.04.2004 22:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uteliaisuudesta viritin basson jo nyt soittokuntoon, ja ihan hyvältä kuulostaa!
 
Mulle kävi aikanaan niin, etten sitten rempannut nauhojen poiston jälkeen soitinta enempää. Johtui suurimmalta osin laiskuudesta ja tuolloisesta rahanpuutteesta, mutta myös siitä, että soundi oli niin käsittämättömän hyvä(omasta mielestä, heh), etten nähnyt enempiin töihin tarvetta.
 
Tuo saattaa useimpien mielestä olla hölömöä, vaan glissandot sun muut tulivat niin "portaattomasti", että remontti jäi kesken.
 
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
SaBer
22.04.2004 11:48:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kävi aikanaan niin, etten sitten rempannut nauhojen poiston jälkeen soitinta enempää. Johtui suurimmalta osin laiskuudesta ja tuolloisesta rahanpuutteesta, mutta myös siitä, että soundi oli niin käsittämättömän hyvä(omasta mielestä, heh), etten nähnyt enempiin töihin tarvetta.
 
Tuo saattaa useimpien mielestä olla hölömöä, vaan glissandot sun muut tulivat niin "portaattomasti", että remontti jäi kesken.

 
Kaula ei välttämättä tykkää hyvää. Nauhat nimittäin lisäävät kaulan jäykkyyttä aika paljon.
 
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
mr.bungle
25.04.2004 13:28:41 (muokattu 25.04.2004 13:29:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Defretistä on nyt ääninäyte
 
http://www.uta.fi/~pk66115/Sound_1.wma
 
äänitetty ilman DI -boksia, suhina on hirveä.
 
Kaulaa pitää vielä hioa, mutta nyt jo diggailen saundista aika kybällä.
 
fomira
28.04.2004 08:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä aloitin tuon "nauhattomuusprojektin" myöskin äskettäin. Näin se on edennyt:
 
-ensimmäisenä säädin kaulan mahdollisimman suoraksi
-nauhat irti pihdeillä
-hiomista suht. hienolla hiekkapaperilla aina välillä pikaliimaa nauhojen koloihin lirauttaen. (puupölyn jätän siis niihin uriin, enkä puhalla välillä pois)
 
Viimeinen vaihe on vielä kesken, koska liima loppui! :) Täytyypi jatkaa taas illalla... Tähän mennessä asti hyvältä!
 
Sitten vielä yksi kysymys: Mitenkä sitä satulaa (messinkinen) kannattaa laskea? Ottamalla puuta sen alta pois? Hiomalla itse satulan alaosaa vaiko kieliuria?
 
SaBer
28.04.2004 09:45:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä aloitin tuon "nauhattomuusprojektin" myöskin äskettäin. Näin se on edennyt:
 
-ensimmäisenä säädin kaulan mahdollisimman suoraksi
-nauhat irti pihdeillä
-hiomista suht. hienolla hiekkapaperilla aina välillä pikaliimaa nauhojen koloihin lirauttaen. (puupölyn jätän siis niihin uriin, enkä puhalla välillä pois)
 
Viimeinen vaihe on vielä kesken, koska liima loppui! :) Täytyypi jatkaa taas illalla... Tähän mennessä asti hyvältä!
 
Sitten vielä yksi kysymys: Mitenkä sitä satulaa (messinkinen) kannattaa laskea? Ottamalla puuta sen alta pois? Hiomalla itse satulan alaosaa vaiko kieliuria?

 
Kaularauta pitäisi löysätä kokonaan, ja antaa kaulan asettua pari päivää. Nyt jos kaula jossain vaiheessa taipuu taaemmas, kuin se asento jossa täytit kolot, voi tayttö repeillä tjsp.
 
Satula kannattaa varmaan hioa alapuolelta. Aina voi ostaa uuden satulan, jos menee pilalle, mutta puuta on vaikea saada takaisin.
 
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
fomira
28.04.2004 10:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Je. Löysäsin kaularaudan jo viikko takaperin, joten kaula kerkesi kyllä asettumaan kunnolla. Tarkistin vielä ennen hiomista, ja suorassa näytti olevan.
 
Näin minä sen satulan hiomisen alustavasti itsekin pähkäilin. Ajattelin vain vielä kysäistä kokeneemmilta. Täytynee kysellä vielä lisää, jos tulee mutkia matkaan.
 
slapfinger
20.11.2004 16:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi varmaan ihan kiva tuommonen... Sitten joskus jos saan uuden basson, niin voisi tuota vanhaa alkaa takomaan... En kylläkään ole mitenkään erityisen näppärä käsistäni...
 
Wil-J
20.11.2004 20:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketä muuta korpeaa tuo 'munsta'?
 
_0/
 
slapfinger
20.11.2004 20:52:06 (muokattu 20.11.2004 20:52:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Defretistä on nyt ääninäyte
http://www.uta.fi/~pk66115/Sound_1.wma
äänitetty ilman DI -boksia, suhina on hirveä.

 
ei siinä mitään suhinaa kuulunut. Pehmeääää...
 
Lume
16.12.2004 11:33:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta nauhaton toiseksi bassoksi.Ei vituta niin paljon, kun huomaat, että tämä nauhattoman soittaminen on aivan homojen hommaa.
 
Täss'oli munnoo!
Tai ota lainaksi, et sä sillä kauaa jaksa
kuitenkaan kikkailla.
 
pardy
16.12.2004 11:44:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täss'oli munnoo!
Tai ota lainaksi, et sä sillä kauaa jaksa
kuitenkaan kikkailla.

 
Justjoo. Ostin taannoin nauhattoman ykkösbassoksi, jonka jälkeen ostin vuoden päästä siitä nauhallisen uudeksi ykkösbassoksi ja nyt nauhaton on kakkosbassona. Hyvä että tein näin, oli pakko opetella soittamaanki sillä nauhattomalla. Nyt oon tyytyväinen ku osaan vetää molemmilla. Nauhattoman taitamisesta ei oo ku hyötyä, ja kun ei vaan ole munaton luovuttaja niin siitä on pitemmän päälle iloakin.
 
Tätä kuunneltakoon.
Lume
16.12.2004 14:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justjoo. Ostin taannoin nauhattoman ykkösbassoksi, jonka jälkeen ostin vuoden päästä siitä nauhallisen uudeksi ykkösbassoksi ja nyt nauhaton on kakkosbassona. Hyvä että tein näin, oli pakko opetella soittamaanki sillä nauhattomalla. Nyt oon tyytyväinen ku osaan vetää molemmilla. Nauhattoman taitamisesta ei oo ku hyötyä, ja kun ei vaan ole munaton luovuttaja niin siitä on pitemmän päälle iloakin.
 
En mä nyt niistä munista niinkään, mutta oikeasti
tarkoitin, että kannattaa kokeilla joka tapauksessa
nauhattomalla soittoa, ennenkuin ainoansa menee
fiksaamaan. Paluuta ei ole, ja joutuu musiikkikauppaan
jos se ei omalle tunnukaan.
 
pardy
16.12.2004 15:18:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä nyt niistä munista niinkään, mutta oikeasti
tarkoitin, että kannattaa kokeilla joka tapauksessa
nauhattomalla soittoa, ennenkuin ainoansa menee
fiksaamaan. Paluuta ei ole, ja joutuu musiikkikauppaan
jos se ei omalle tunnukaan.

 
No joo, tossa oot oikeessa. Aattelin vaan et tuet tota typerää ja naurettavaa ideaa että nauhattoman soitto olisi homojen hommaa tms...
 
Möh.
Lume
16.12.2004 19:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, tossa oot oikeessa. Aattelin vaan et tuet tota typerää ja naurettavaa ideaa että nauhattoman soitto olisi homojen hommaa tms...
 
Nukkuminenhan se homojen hommaa on,
eikä soittaminen, soittaapa sit vaikka pikkolohuilua!
 
Teijo K.
16.12.2004 22:08:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paluuta ei ole, ja joutuu musiikkikauppaan
jos se ei omalle tunnukaan.

 
Jaa mitenkä niin? Kyllä ne nauhat saa takaisinkin laitettua. Mot *2.
 
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Lume
17.12.2004 10:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa mitenkä niin? Kyllä ne nauhat saa takaisinkin laitettua. Mot *2.
 
No sanotaan, että siinä tapauksessa joutuu soitinverstaalle.
Jos sitä ensin epoksien kanssa joutuu läträämään ja
syntyneitä rosoja ja koloja peittelemään, ei se nauhojen
laitto ihan kotikonstein rälläkällä ja pokasahalla onnistu.
Mutta enhän minä tästä sen enempää;
"isännänhän on lehmä" -niinkuin vitsissä sanotaan.
UGH, olen puhunut.
 
Teijo K.
17.12.2004 17:50:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sanotaan, että siinä tapauksessa joutuu soitinverstaalle.
Jos sitä ensin epoksien kanssa joutuu läträämään ja
syntyneitä rosoja ja koloja peittelemään, ei se nauhojen
laitto ihan kotikonstein rälläkällä ja pokasahalla onnistu.
Mutta enhän minä tästä sen enempää;
"isännänhän on lehmä" -niinkuin vitsissä sanotaan.
UGH, olen puhunut.

 
No siksi Mot, että olen sen kaksi kertaa tehnyt, kotikonstein mutta ilman rälläkkää ja porakonetta. Tosin epoksia en ole käyttänyt koskaan, enkä sitä suosittele mihinkään soitinrakenukseen tai huoltoon. Jos et usko, kysy Kenyltä. Ni!
 
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Lume
17.12.2004 19:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siksi Mot, että olen sen kaksi kertaa tehnyt, kotikonstein mutta ilman rälläkkää ja porakonetta. Tosin epoksia en ole käyttänyt koskaan, enkä sitä suosittele mihinkään soitinrakenukseen tai huoltoon. Jos et usko, kysy Kenyltä. Ni!
 

 
No tottapuhuen en mäkään tätä itse olisi tiennyt,
mutta Pekka tietää ja Peku on viisaampi kuin minä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «