Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez SR400EQM vs Fender Player Precision
1 2
KarppaKari
19.03.2024 11:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso on alkanut mielessä kuumottaa. Noiden kahden välillä oon tuumaillut. Tulisi ihan yleissoittimeksi kotipömpsyttelyyn.
 
Tuo Ibanez on tosi hyvännäköinen. Kyllähän ulkonäkö jotain merkkaa. :) Ainakin kun ei oo mitään kokemusta bassoista. Onko tuo Fender sen kummempi soittimena? Hintaeroo noilla vähän on. Fender on aina Fender, vai onko?
 
https://www.thomann.de/fi/ibanez_sr400eqm_deb_570088.htm
 
https://www.thomann.de/fi/fender_player_precision_bass_pf_car.htm
 
pehko
19.03.2024 13:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse menisin ibanezilla. Monipuolisempi ja luultavasti parempi laatu. Presarihan on yhden tempun poni ja näissä Fenderin halvemmissa laatukin voi olla heikompi.
 
vt_17
19.03.2024 16:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa kahdessa on hyvin erilaiset kaulat, Ibanezin kaula on kapeampi ja ohuempi kuin presarissa. Kannattaa käydä kokeilemassa jos mahdollista. Ibanezit on mielestäni järjestään olleet mukavia soittaa, joten jos et kokeilemaan pääse ja satut tykkäämään sirommista kauloista niin osta Ibanez. Mutta tämäkin on aika vahvasti makuasia.
 
Presari tekee hieman kärjistäen soundillisesti yhden jutun todella hyvin, Ibasta taas saa monipuolisemmin erilaisia soundeja ulos.
insight
20.03.2024 07:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ottaisin selkeesti presarin. En oo ikinä innostunu noista Ibanezeista.
 
Kefiiri
21.03.2024 07:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

insight: Itse ottaisin selkeesti presarin. En oo ikinä innostunu noista Ibanezeista.
 
No sepä se. Ibanez on varmaan ihan ok basso mutta olemukseltaan liian epämääräinen.
 
En ole musiikin asiantuntija.
KarppaKari
21.03.2024 09:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen kokeilin kahta ESP LTD bassoa. Neli- ja viisikielistä. Vaikutti mukavalta soittimelta. Hintaluokka noilla näyttäs olevan suurinpiirtein sama kun tuolla minun miettimällä Ibanezilla. Noita ESP bassoja taitaa olla paljon käytössä? Kannattaako sitä harkita?
 
Tuon kokeilun perusteella kyllä vahvistui se, että todellakin haluan basson. Tykkäsin soitella. Jotenkin tuntui hyvältä eri tavalla kun kitara.
 
vt_17
21.03.2024 09:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KarppaKari: Eilen kokeilin kahta ESP LTD bassoa. Neli- ja viisikielistä. Vaikutti mukavalta soittimelta. Hintaluokka noilla näyttäs olevan suurinpiirtein sama kun tuolla minun miettimällä Ibanezilla. Noita ESP bassoja taitaa olla paljon käytössä? Kannattaako sitä harkita?
 
Tuon kokeilun perusteella kyllä vahvistui se, että todellakin haluan basson. Tykkäsin soitella. Jotenkin tuntui hyvältä eri tavalla kun kitara.

 
Kyllä LTD:tkin ihan asiallisia soittimia on. Mikäli omaan käteen sopii ja ulkonäkö miellyttää niin antaa palaa vaan. Mitä malleja testasit?
KarppaKari
21.03.2024 10:12:38 (muokattu 21.03.2024 10:13:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vt_17: Kyllä LTD:tkin ihan asiallisia soittimia on. Mikäli omaan käteen sopii ja ulkonäkö miellyttää niin antaa palaa vaan. Mitä malleja testasit?
 
Olikohan 205 ja sitä nelikielistä ei tullut katsottua, mikä malli. Samannäköisiä molemmat. Nelikielisen kaula yhdestä palasta tehty.
 
J.Nikkanen
21.03.2024 15:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse unohtaisin tässä kohtaa nuo mainitut soittimet, hinta, laatu ja saundi ei mun mielestä kohtaa. Squierin CV Jazzi, sillähän tulis ja menis sekä lähtis.
 
pehko
21.03.2024 16:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Itse unohtaisin tässä kohtaa nuo mainitut soittimet, hinta, laatu ja saundi ei mun mielestä kohtaa. Squierin CV Jazzi, sillähän tulis ja menis sekä lähtis.
 
Tälle toki ääni täältä myös. Jazzari on paras.
 
s151669
21.03.2024 16:28:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita. Jatsarista ei saa Presarisoundia. Itse saan siitä vain *ttumaista kilinää tai mutaista hurinaa. Suorastaan vihaan sitä soundia joka jazzarityylisestä laitteesta mun käsissä lähtee.
 
Tokihan olen Lemmyn jalanjäljillä soittotekniikassani että sen mukaan arvioikaa. Presarisoundi on namua ja meikäläisenkin käsissä syntyy ihan itsestään. SG:n soundi vielä namumpaa vaikkei varmasti kaikkien mielestä.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
iec
21.03.2024 19:06:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Itse unohtaisin tässä kohtaa nuo mainitut soittimet, hinta, laatu ja saundi ei mun mielestä kohtaa. Squierin CV Jazzi, sillähän tulis ja menis sekä lähtis.
 
Täältä myös ääni Jazzarille. Mutta kuten jo todettukin, toiset tykkää presarin soundista.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
pehko
22.03.2024 07:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Makuasioita. Jatsarista ei saa Presarisoundia.
 
Tämä on vain ja ainoastaan hyvä asia.
 
s151669
22.03.2024 09:02:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: Tämä on vain ja ainoastaan hyvä asia.
 
Kyllä.
 
Tästä syystä aloittajan kannattanee myös käydä noita jossain koittamassa _vahvistettuna_. Kyllä se oma korva kertoo mikä toimii.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
KarppaKari
22.03.2024 10:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Kyllä.
 
Tästä syystä aloittajan kannattanee myös käydä noita jossain koittamassa _vahvistettuna_. Kyllä se oma korva kertoo mikä toimii.

 
Kun olis mahdollisuus testailuun, niin oikein mielellään tekisin sen. Nytcei vaan oikein taida olla sitä tilannetta, joten joutunee ihan arviosta basson hankintaan.
 
iec
22.03.2024 12:02:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KarppaKari: Kun olis mahdollisuus testailuun, niin oikein mielellään tekisin sen. Nytcei vaan oikein taida olla sitä tilannetta, joten joutunee ihan arviosta basson hankintaan.
 
Jos haluat Presarin soundin (se soundi on harvoin täysin huono mihinkään, eli toisin sanoin on luultavasti se kaikkein levytetyin bassosoundi), niin osta Presari. Jos haluat Jazz-basson soundin, osta Jazz bass. Kaikki nämä modernit Ibanezin ja Yamahan yms mikitykset harvoin kuulostavat millään säädöillä Presarilta tai Jazzarilta ja niiden kanssa menee helposti sellaiseksi säätämiseksi. Fenderin Presari tai Jazzari toimii aina kutakuinkin niinkuin olettaisi.
 
Tässä vertailua Presarin ja Jazzarin välillä: https://www.youtube.com/watch?v=5PmttVjopIA
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mpekkanen
22.03.2024 12:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Jos haluat Presarin soundin (se soundi on harvoin täysin huono mihinkään, eli toisin sanoin on luultavasti se kaikkein levytetyin bassosoundi), niin osta Presari. Jos haluat Jazz-basson soundin, osta Jazz bass. Kaikki nämä modernit Ibanezin ja Yamahan yms mikitykset harvoin kuulostavat millään säädöillä Presarilta tai Jazzarilta ja niiden kanssa menee helposti sellaiseksi säätämiseksi. Fenderin Presari tai Jazzari toimii aina kutakuinkin niinkuin olettaisi.
 
Tässä vertailua Presarin ja Jazzarin välillä: https://www.youtube.com/watch?v=5PmttVjopIA

 
Aika hyviltä nuo kuulostaa molemmat. Jatsarista saa ehkä aavistuksen enemmän kirkkautta ja se voi olla hyvä johonkin funk juttuihin. Muutoin presari on kyllä aika hyvä ihan mihin vaan ja ehkä enemmän rock basso.
Oikeastaan suurin ero noissa on että jatsareissa on yleensä hieman sirompi kaula kuin presarissa. Kummallikin kyllä kuulostaa bassolta, että ei sen puoleen niin väliä.
 
ruma
22.03.2024 13:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Jos haluat Presarin soundin (se soundi on harvoin täysin huono mihinkään, eli toisin sanoin on luultavasti se kaikkein levytetyin bassosoundi), niin osta Presari. Jos haluat Jazz-basson soundin, osta Jazz bass. Kaikki nämä modernit Ibanezin ja Yamahan yms mikitykset harvoin kuulostavat millään säädöillä Presarilta tai Jazzarilta ja niiden kanssa menee helposti sellaiseksi säätämiseksi. Fenderin Presari tai Jazzari toimii aina kutakuinkin niinkuin olettaisi.
 
Tässä vertailua Presarin ja Jazzarin välillä: https://www.youtube.com/watch?v=5PmttVjopIA

 
Jazzbassosta saa presarimaista meininkiä kytkemällä mikit sarjaan. Mulla on käyttöjassossa nostopotikalla sarjaan/rinnan.
 
Ehdottomasti ehkä.
KarppaKari
22.03.2024 17:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Aika hyviltä nuo kuulostaa molemmat. Jatsarista saa ehkä aavistuksen enemmän kirkkautta ja se voi olla hyvä johonkin funk juttuihin. Muutoin presari on kyllä aika hyvä ihan mihin vaan ja ehkä enemmän rock basso.
Oikeastaan suurin ero noissa on että jatsareissa on yleensä hieman sirompi kaula kuin presarissa. Kummallikin kyllä kuulostaa bassolta, että ei sen puoleen niin väliä.

 
Tuo kaula tuli tänään puheeksi. En haluaisi mitään erityisen ohutkaulaista. Muutenkin olis kiva vähän räyheempi soitin. Fender P vaikuttas semmoselta. Kattelin netistä Cort B bassoja. Vaikuttas ihan kiinnostavalta. Mulla on tässä aikaa ennen kun ostan basson, niin voi rauhassa katella.
 
pehko
22.03.2024 21:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites PJ, jos haluaa P soundia mutta toisinaan tietty kirkkaus myös jees?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «