Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Standard Jazz ja Precision Bassot
1
Taavetti1
28.08.2023 12:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, osaatteko sanoa missä kyseisiä bassoja pääsisi testailemaan pääkaupunkiseudulla ja mahdollisesti jopa ostamaan?
 
Fazer musiikissa on yksi Precision testattavana..
 
-Heikki
 
phiit
28.08.2023 13:48:09 (muokattu 28.08.2023 13:48:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taavetti1: Hei, osaatteko sanoa missä kyseisiä bassoja pääsisi testailemaan pääkaupunkiseudulla ja mahdollisesti jopa ostamaan?
 
Fazer musiikissa on yksi Precision testattavana..
 
-Heikki

 
Ei ole Fazer musiikkia ollu olemassakaan sitte 90 luvun lopun ;) se on F-Musiikki
 
Ehkäpä kokeilemaan onnea DLX tai vaikka Verkkokauppa.com ?
 
iec
28.08.2023 22:38:00 (muokattu 28.08.2023 22:42:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko nyt standardilla siis hinnat alkaen-mallia, eli Player-series bassoja (meksikossa tehty)?
 
Karkeasti ottaen Fenderillä on alhaisimmasta hinnasta korkeampaan mentäessä nykyään Player, Vintera, spesiaalimallit ja sitten Japanin ja Amerikan mallit.
 
Näytti tosiaan F-musiikilla olevan hieman uupeloa uusista Fenderin bassoista tällä hetkellä ainakin verkkosivujen mukaan. DLX-musiikissa näytti olevan jonkin verran.
 
Kannattanee googlettaa pääkaupunkiseutujen soitinliikkeet, että mitkä myyvät Fenderin bassoja. Ja soittamalla selviää myös mitä on hyllyssä.
 
EDIT: Ja hieno juttu että haluat käydä testaamassa. Se on paras tapa selvittää millaisia eri mallit ovat soitettavuudeltaan ja soundeiltaan. Oma valintani on Jazz-malli, mutta jollekin muulle Precision sopii paremmin. Nämä on henkilökohtaisia juttuja. Molemmat ovat hienoja ja laadukkaita soittimia. Niin ja monelta basistilta löytyy molemmat mallit ;)
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Taavetti1
29.08.2023 10:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Tarkoitatko nyt standardilla siis hinnat alkaen-mallia, eli Player-series bassoja (meksikossa tehty)?
 
Karkeasti ottaen Fenderillä on alhaisimmasta hinnasta korkeampaan mentäessä nykyään Player, Vintera, spesiaalimallit ja sitten Japanin ja Amerikan mallit.
 
Näytti tosiaan F-musiikilla olevan hieman uupeloa uusista Fenderin bassoista tällä hetkellä ainakin verkkosivujen mukaan. DLX-musiikissa näytti olevan jonkin verran.
 
Kannattanee googlettaa pääkaupunkiseutujen soitinliikkeet, että mitkä myyvät Fenderin bassoja. Ja soittamalla selviää myös mitä on hyllyssä.
 
EDIT: Ja hieno juttu että haluat käydä testaamassa. Se on paras tapa selvittää millaisia eri mallit ovat soitettavuudeltaan ja soundeiltaan. Oma valintani on Jazz-malli, mutta jollekin muulle Precision sopii paremmin. Nämä on henkilökohtaisia juttuja. Molemmat ovat hienoja ja laadukkaita soittimia. Niin ja monelta basistilta löytyy molemmat mallit ;)

 
Moi, joo Player series haussa. Olen noin viikon soitellut. Bassona Yamaha harjoittelubasso, joita samanlaista en löydä enää netistä. Mutta onhan tuossa vähän upgreidausta jonnin verran. Mulla on pari soittotuntia vielä jäljellä opettajan kanssa, hänellä Fenderin P-Basso. Luulen, että molemmat soittimet kävis kyllä mulle.
 
Muuten youtubea kulutettu oppimistarkoituksessa. Hyviä on olleen BassBuzz ja Scott's Bass Lessons. SBL otin 2 viikon maksuttoman kokeilun. Heillä erittäin ärsyttävä markkinointi, mutta Ian Allisonin aloittelijan oppimateriaali hyvää.
 
iec
29.08.2023 13:34:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taavetti1: Moi, joo Player series haussa. Olen noin viikon soitellut. Bassona Yamaha harjoittelubasso, joita samanlaista en löydä enää netistä. Mutta onhan tuossa vähän upgreidausta jonnin verran. Mulla on pari soittotuntia vielä jäljellä opettajan kanssa, hänellä Fenderin P-Basso. Luulen, että molemmat soittimet kävis kyllä mulle.
 
Muuten youtubea kulutettu oppimistarkoituksessa. Hyviä on olleen BassBuzz ja Scott's Bass Lessons. SBL otin 2 viikon maksuttoman kokeilun. Heillä erittäin ärsyttävä markkinointi, mutta Ian Allisonin aloittelijan oppimateriaali hyvää.

 
Se myös vaikuttaa millaista soundia hakee. Esim itse soitan sormilla ja pidän soundista joka "leikkaa läpi" bändisoitossa keikoilla, eli haluan kolinaa ja kirkkautta soundiin. Säädän myös erillisellä pedaalilla lievän särön soundiin, joka toimii rokkibiiseissä todella hyvin, mutta myös hiljaisemmissa balladeissa. Presarissa on lähtökohtaisesti vähän tummempi soundeiltaan eikä niin perkussiivinen. Toki vahvarin EQ-asetuksilla saa säädettyä molempia mikkityylejä suuntaan jos toiseen. Kaulahan on Jazzarissa kapeampi (38mm) ja Presarissa se on 41mm. Se on täysin soittajasta kiinni kumpi sopii itselle paremmin.
 
Tästä Scott's Bass Lessons videosta voi tuota Jazz vs. Presari soundieroa ihmetellä. Toki laadukkailla kuulokkeilla mieluiten, jotta kuulee erot paremmin: https://www.youtube.com/watch?v=X-bHh4ppwm8
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
JukkaPena
03.09.2023 15:11:44 (muokattu 03.09.2023 15:28:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapajalla näyttää olevan jotain...Samoin Soitin Laineella tosin Turussa, mutta kyselisin että järjestyykö Turusta soitin kokeiluun Helsinkiin.
 
Suosittelen kärkkymään myös mitä täällä Muusikoiden.netin torilla on myynnissä. Kokeilu yleensä hoituu myyjän puolesta. Käytetyn hankkimalla saat Meksikossa tehdyn Player-basson hintaan muutaman satasen lisäämällä amerikkalaisen. Itse ostin aikoinaan American Standard Precisionin ja American Standard Jazz Bassin käytettynä ja ei ne laatupeleinä miksikään olleet menneet. Omaan silmään noissa klassikkosoittimissa käytön jäljet tekee niistä vaan paremman näköiset :)
 
Varsinkin jos ostat käytettynä niin voit heittää oikeastaan kolikkoa hankitko jazzarin vai presarin. Jos et ole maksanut ylihintaa niin voit pistää soittimen kiertoon samalla hinnalla, jos se ei miellytä. Hinnan saat kohdilleen kysymällä apua opettajaltasi - paitsi siinä tilanteessa, että myyjä on opettajasi, tällöin kannattaa varmistaa soittimen arvo jostakin muualta.
 
Molemmissa bassomalleissa on erittäin toimiva soundi joka sopii moneen paikkaan. Ainut paikka minne Presaria ei kannata viedä on konservatorioiden tai ammattikorkeakoulujen jazz-workshopit joissa roundwound-kielisen presarin sormisoitolla saa aika varmat huudot.
 
"Kulttuuri on vain tekosyy ryypätä pitempään. Menkää hiihtämään."
Taavetti1
05.09.2023 12:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vastauksista!
 
Jännä miten Faz.. F-Musiikissa ei ole J-bassoa kokeiltavana, vaikka kyseinen liike on Fenderin tärkein maahantuoja tms. No täytyy etsiä bassoa kokeiltavaksi jostain nyrkkipajasta.
 
Tuolla Soitin Laineella näyttäisi olevan aika korkeat hinnat. Kitarapajalta löytyy FENDER CLASSIC SERIES 60S JAZZ BASS 2003, 750 €.
 
Täytyy kärkkyä tuota J-bassoa, joko hyvällä hinnalla käytettynä tai jos vaikka tänne toriin tulee ennennäkemätön ja -kokematon tarjous.
 
Voi olla, että tilaan vaan tän kaunokaisen joku kaunis päivä:
 
https://www.thomann.de/fi/fender_player_series_jazz_bass_mn_pwt.htm
 
Nimimerkki
 
Konservatorioiden ja/tai ammattikorkeakoulujen jazz-workshopit = here i come
 
gotthard
15.11.2023 12:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DLX:ssä oli ainakin 5 kielinen jazz toissa viikolla
 
Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «