Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vapaamuotoista keskustelua bassoista.
1 2 3 4 547 48 49 50 51
ituvirtanen
25.10.2017 17:12:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joskus hyvin kauan aikaa sitten Clevingerin viiskielisen. Pesee ja linkoaa akustisen vanerikontrani soitettavuudessa, äänessä, roudattavuudessa ja niin edelleen. Eikä kierrä ihan äkkiä. Oli tietysti paljon arvokkaampikin. Vaatii toki vahvistimen kylkeensä.
 
BassoSisko
26.10.2017 06:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Ostin joskus hyvin kauan aikaa sitten Clevingerin viiskielisen. Pesee ja linkoaa akustisen vanerikontrani soitettavuudessa, äänessä, roudattavuudessa ja niin edelleen. Eikä kierrä ihan äkkiä. Oli tietysti paljon arvokkaampikin. Vaatii toki vahvistimen kylkeensä.
 
Mä olen vain harrastaja, joten korkeahinta nousee esteeksi. Mikä on tietty valitettavaa, mutta jossain se raja jokaisella menee.
 
jperala
26.10.2017 12:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hyvää hihnaa travitset.
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1305711
 
Rickenbacker 4003 Ruby Red
öl m
26.10.2017 12:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Jos hyvää hihnaa travitset.
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1305711

 
75 cm leveä? Sillä tosiaan roikottaa vaikka sinkoa sen 4-6 settiä illassa kuin vettä vaan.
 
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
jperala
26.10.2017 12:21:10 (muokattu 26.10.2017 12:23:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: 75 cm leveä? Sillä tosiaan roikottaa vaikka sinkoa sen 4-6 settiä illassa kuin vettä vaan.
 
Näin tekee :) ei tule hartia pipi. Korjataan ilmo.
 
Rickenbacker 4003 Ruby Red
balzary
26.10.2017 16:02:27 (muokattu 26.10.2017 16:03:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Mä olen vain harrastaja, joten korkeahinta nousee esteeksi. Mikä on tietty valitettavaa, mutta jossain se raja jokaisella menee.
 
Tässä meidän livekeikka, mikä oon äänitetty saman rakentajan toisella bassolla.
https://soundcloud.com/rattya/stara-pekarna-brno-2452017
 
Mun mielestä perusvirhe noissa soittimissa on, että niihin laitetaan liian ohuet kielet kiinni. Tatsi on tosi huono, kun kielet on superlöysät.
Keny
27.10.2017 18:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa tänne.
 
Huomenna 15.00 eteenpäin on Soundtools musiikki liikkessä kamojen testaus tapahtuma.Saa testaa talon kamoja ja voi tuoda omatkin.
Yllärinä on Darglass kaapit testissä eli 2x10 ja 4x10.
 
Tulkaa ihmeessä ja kahvia kans.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Keny
27.10.2017 18:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Näin tekee :) ei tule hartia pipi. Korjataan ilmo.
 
mikäs ton pituus olisi mr,war....eiku mr.Rickenbacker..
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
jperala
27.10.2017 23:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keny: mikäs ton pituus olisi mr,war....eiku mr.Rickenbacker..
 
Hihna on menossa jo mutta 107-118cm
 
https://esory.kuvat.fi/kuvat/Luonto/Nimet%C3%B6n.jpg/_img1280.jpg
 
Rickenbacker 4003 Ruby Red
Kunnallisjäte
28.10.2017 12:52:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites kitaravahvistin ja basso? Mulla on siis UralTone jr pikkuputkari kotona ja siinä Texas heat elementti kaapissa. Kokeilin äsken, että ihan hyvin toimii, mutta taitaa vähän ääni kuitenkin säröytyä kun elementti ei tahdo pysyä mukana.
Mitä jos ostaisin pienen bassokaapin niin olisiko tulos parempi? Vai onko sitä kuitenkin sijoitettava erilliseen bassovahvariin? Ja kotisoitosta siis kyse.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
anapena
28.10.2017 15:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Mites kitaravahvistin ja basso? Mulla on siis UralTone jr pikkuputkari kotona ja siinä Texas heat elementti kaapissa. Kokeilin äsken, että ihan hyvin toimii, mutta taitaa vähän ääni kuitenkin säröytyä kun elementti ei tahdo pysyä mukana.
Mitä jos ostaisin pienen bassokaapin niin olisiko tulos parempi? Vai onko sitä kuitenkin sijoitettava erilliseen bassovahvariin? Ja kotisoitosta siis kyse.

 
Kannattaa varmistua ettei särö tule jo vahvistimessa mukaan, silloin se on haluttu ominaisuus todennäköisesti. Paha sanoa mikä kannattaa, toisaalta bassovahvistin on aina hyvä sijoitus:) Soitteletko myös sähkökitaraa näillä vehkeillä?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Kunnallisjäte
28.10.2017 17:50:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Kannattaa varmistua ettei särö tule jo vahvistimessa mukaan, silloin se on haluttu ominaisuus todennäköisesti. Paha sanoa mikä kannattaa, toisaalta bassovahvistin on aina hyvä sijoitus:) Soitteletko myös sähkökitaraa näillä vehkeillä?
 
Joo, sähkökitaraa samalla, mutta melko puhtaasti. Oikeastaan vähän tilaongelmaa ehkä myös. Mutta joo, ehkä tuollainen MarkBass Micromark voisi olla hyvä sijoitus. Eihän siinä hirveetä eroa ole pelkkään kaappiin hinnassa.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
balzary
28.10.2017 20:38:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Mites kitaravahvistin ja basso? Mulla on siis UralTone jr pikkuputkari kotona ja siinä Texas heat elementti kaapissa. Kokeilin äsken, että ihan hyvin toimii, mutta taitaa vähän ääni kuitenkin säröytyä kun elementti ei tahdo pysyä mukana.
Mitä jos ostaisin pienen bassokaapin niin olisiko tulos parempi? Vai onko sitä kuitenkin sijoitettava erilliseen bassovahvariin? Ja kotisoitosta siis kyse.

 
Mä soittelen kotisoitot Marshallin 1w putkivahvistimen kautta. Riittävän kovaa soi kerrostaloon. Soundissa pikkasen lepsu alapää, mutta en näe syytä hommata erillistä vahvistinta kotiin.
anapena
29.10.2017 11:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Joo, sähkökitaraa samalla, mutta melko puhtaasti. Oikeastaan vähän tilaongelmaa ehkä myös. Mutta joo, ehkä tuollainen MarkBass Micromark voisi olla hyvä sijoitus. Eihän siinä hirveetä eroa ole pelkkään kaappiin hinnassa.
 
Mä katselisin muusikoidennetin tori-osastoa, suurin piirtein joka toinen kombo on osastoa makuuhuoneeseen sopiva. Tai sitten ostat Uraltonelta jonkun Eminencen elementin ja nikkaroit nätin kotelon sille. Ja on noita elementtejäkin siellä tarjolla, muistaakseni ainakin Nikkasella oli jotain, ja Antti Klla.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
jperala
30.10.2017 10:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienillä bassocomboilla tulee hyvin toimeen, itsellä "stereo" setup, eli bassomikki omalle ja treble omalle, yllättävän täyteläinen äänimaailma näin. toinen on 25w ja toinen 30w combo. Bassolle 10" ja treblelle 8"
 
Rickenbacker 4003 Ruby Red
J.Nikkanen
30.10.2017 10:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Mites kitaravahvistin ja basso? Mulla on siis UralTone jr pikkuputkari kotona ja siinä Texas heat elementti kaapissa. Kokeilin äsken, että ihan hyvin toimii, mutta taitaa vähän ääni kuitenkin säröytyä kun elementti ei tahdo pysyä mukana.
Mitä jos ostaisin pienen bassokaapin niin olisiko tulos parempi? Vai onko sitä kuitenkin sijoitettava erilliseen bassovahvariin? Ja kotisoitosta siis kyse.

 
Kyllä mä olen kitaranupeilla bassoa tööttäillyt bassokaappiin, hyvinhän ne ovat pelanneet jos siellä ei mitään alapääleikkuria ole ollut. Basso kitarakaapin kautta kuulostaa mun korvaan melko surkealta, kartiot eivät juurikaan liiku jolloinka basson alakerta kuulostaa melko näkkileivältä. Pieni sievä 12" kaappi jollain Eminence Beta 12A-2 tai Delta LFA töttöröllä toimii jo huomattavasti paremmin. Jos jaksaa kaapin väkästellä itse ja tekee kerralla hyvän niin kestää tehoja vaikka keikkakäytössäkin isolla nupilla.
 
Kunnallisjäte
30.10.2017 19:05:43 (muokattu 30.10.2017 19:12:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Kyllä mä olen kitaranupeilla bassoa tööttäillyt bassokaappiin, hyvinhän ne ovat pelanneet jos siellä ei mitään alapääleikkuria ole ollut. Basso kitarakaapin kautta kuulostaa mun korvaan melko surkealta, kartiot eivät juurikaan liiku jolloinka basson alakerta kuulostaa melko näkkileivältä. Pieni sievä 12" kaappi jollain Eminence Beta 12A-2 tai Delta LFA töttöröllä toimii jo huomattavasti paremmin. Jos jaksaa kaapin väkästellä itse ja tekee kerralla hyvän niin kestää tehoja vaikka keikkakäytössäkin isolla nupilla.
 
Mulla on UralTonelta ostettu Palmerin 1x12 kaappi, jossa siis Texas Heat elementti. Toimisko se jos ostan jomman kumman alta siihen tilalle?
http://en.uraltone.com/speakers/emi … sslite-s2012-12-8ohm-150w-97db.html
 
http://en.uraltone.com/speakers/emi … p122-bassokaiutin-12-8ohm-500w.html
 
aika halvalla pääsisin.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
J.Nikkanen
30.10.2017 19:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Mulla on UralTonelta ostettu Palmerin 1x12 kaappi, jossa siis Texas Heat elementti. Toimisko se jos ostan jomman kumman alta siihen tilalle?
http://en.uraltone.com/speakers/emi … sslite-s2012-12-8ohm-150w-97db.html
 
http://en.uraltone.com/speakers/emi … p122-bassokaiutin-12-8ohm-500w.html
 
aika halvalla pääsisin.

 
En tiedä tuon Palmerin mittoja mutta S2012 elementin voi istuttaa niinkin pieneen umpikaappiin kuin 32-33 litraa. Palmerista pitäisi silloin siis askarrella takaseinä umpeen ja koska umpikaappi niin olisi hyvä tunkea täytettä kaapin sisään elementin kaveriksi.
 
Valmistaja lupailee tehonkestoa 125W ja kuvailee bassosaundia termein "ultra clean bass".
 
Ja jos joskus haluaa askarrella itselleen vaikka bassorefleksikaapin niin S2012 toimii hienosti siinäkin. Ehdottomasti vakavan harkinnan paikka!
 
Kovempaa soittaessa saattaa Palmer alkaa vastustamaan mutta kotisoitossa toiminee vallan ok.
 
anapena
31.10.2017 10:42:54 (muokattu 31.10.2017 10:44:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisessa Eminencessä on hämmentävän laajat speksit kotelon tilavuuden suhteen!
http://www.eminence.com/pdf/Legend_BP122.pdf
Ihan vaan mutuilisin, että Legendissä olis vintagempi soundi ja Basslitessä moternimpi...onko nikkasella kokemuksia?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
J.Nikkanen
31.10.2017 11:06:22 (muokattu 31.10.2017 11:34:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Toisessa Eminencessä on hämmentävän laajat speksit kotelon tilavuuden suhteen!
http://www.eminence.com/pdf/Legend_BP122.pdf
Ihan vaan mutuilisin, että Legendissä olis vintagempi soundi ja Basslitessä moternimpi...onko nikkasella kokemuksia?

 
Kyllä mä komppaan tässä kohtaa että speksien valossa tuo Legend olisi semmoinen perinteisempi saundiltaan ja neo-töttöröstä saisi modernimpaa saundia ulos.
 
Enpä muuten huomannutkaan katsoa sen tarkemmin tuon BP122 töttörön speksejä, lienee oikein hyvä valinta jos lämmin ja rehevä (edit: rehevä? hoho! ota näistä nyt sitten selvää!) bassosaundi kiinostaa.
 
Sekin menisi tuohon Palmerin kaappiin heittämällä samoilla ohjeila kuin tuo toinenkin, eli takaseinä umpeen ja vaimennusmatskua sisuksiin isolla kädellä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «