Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sandberg bassot
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Visakoivu
05.09.2007 19:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan tätä, kun alkoi tuo Sandberg California PM-4 kiinnostamaan. Ainoa mikä arveluttaa, on kaulan leveys. Pienikätisenä olisi parempi, että kaula olisi lähempänä jatsarin kuin presarin kaulaa.
 
Eli miten on, osaako kukaan sanoa onko kaula yhtä leveä kuin Fenderin presarissa? Itse en oikein pääse testaamaan kun ainoa jälleenmyyjä on tunnetusti Soundstore Helsingissä ja itse asustelen Tampereella.
 
trackson
06.09.2007 07:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin kävin taannoin kokeilmessa sinistä Sandbergia, jonka myyjä sanoi olleen jossain bassotestissä mukana. Ihan kelpo peli. Viimeistely ja työn jälki tuntui erittäin laadukkaalta, mutta:
 
Akustisesti soundi oli tosiaan ohkainen ja tuo "plönk" -ääni itse asiassa sopii myös nelikieliseen versioon. Omat bassoni soivat jotenkin paljon terveemmin ja voimakkaamin akustisesti. Voihan se olla tietysti säädöistäkin kiinni. AInakin kokeilemassani Sandbergissa oli aika matalalle säädetty action, joten tämäkin voi vaikuttaa asiaan.
 
Nollanauha oli kovasti mieleen.
 
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
Ylläri
06.09.2007 13:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan tätä, kun alkoi tuo Sandberg California PM-4 kiinnostamaan. Ainoa mikä arveluttaa, on kaulan leveys. Pienikätisenä olisi parempi, että kaula olisi lähempänä jatsarin kuin presarin kaulaa.
 
Eli miten on, osaako kukaan sanoa onko kaula yhtä leveä kuin Fenderin presarissa? Itse en oikein pääse testaamaan kun ainoa jälleenmyyjä on tunnetusti Soundstore Helsingissä ja itse asustelen Tampereella.

 
En nyt suoralta kädeltä noiden nelosten mittoja osaa heittää, mutta yksi vaihtoehto on tehdä niin kuin minä tein ja tilata custom-Sandberg omien speksien mukaan. Itse halusin omaan JM5-bassooni hieman standardia kapeamman kaulan ja muuta pientä kivaa ja hyvä tuli. Samaan syssyyn saa sitten puut ja väritkin juuri haluamikseen. Hintaa tuli 1400 euroa, eli ei hirveästi Soundstoren hyllyhinnan yli.
 
Mutta toki suosittelen ensin kokeilemaan ihan omin käsin, kaikille eivät Sandbergit putoa, kuten tästäkin ketjusta näkyy. Jos oikeasti olet näin arvokasta instrumenttia hommaamassa niin yksi meno-paluu Helsinkiin tuskin enää siinä konkurssissa painaa. Samalla reissullahan voi sitten tutkailla muidenkin musaliikkeiden tarjontaa.
 
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
Visakoivu
06.09.2007 16:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt suoralta kädeltä noiden nelosten mittoja osaa heittää, mutta yksi vaihtoehto on tehdä niin kuin minä tein ja tilata custom-Sandberg omien speksien mukaan. Itse halusin omaan JM5-bassooni hieman standardia kapeamman kaulan ja muuta pientä kivaa ja hyvä tuli. Samaan syssyyn saa sitten puut ja väritkin juuri haluamikseen. Hintaa tuli 1400 euroa, eli ei hirveästi Soundstoren hyllyhinnan yli.
 
Mutta toki suosittelen ensin kokeilemaan ihan omin käsin, kaikille eivät Sandbergit putoa, kuten tästäkin ketjusta näkyy. Jos oikeasti olet näin arvokasta instrumenttia hommaamassa niin yksi meno-paluu Helsinkiin tuskin enää siinä konkurssissa painaa. Samalla reissullahan voi sitten tutkailla muidenkin musaliikkeiden tarjontaa.

 
Muuten nuo neuvot toimisivat hyvin, mutta kun asia pitää hoitaa Thomannin kautta, koska osa basson hinnasta hoidetaan hyvityksenä Fenkun Jazzista jota ei pystytty takuuna korjaamaan. Eikä sieltä tietenkään suoraan hyllystä edes tuota löydy. Eli odottamiseksi menee.
 
Ylläri
06.09.2007 17:51:14 (muokattu 06.09.2007 18:17:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten nuo neuvot toimisivat hyvin, mutta kun asia pitää hoitaa Thomannin kautta, koska osa basson hinnasta hoidetaan hyvityksenä Fenkun Jazzista jota ei pystytty takuuna korjaamaan. Eikä sieltä tietenkään suoraan hyllystä edes tuota löydy. Eli odottamiseksi menee.
 
OK. Kaulan mittoja voit toki kysellä sähköpostitse suoraan Sandbergiltäkin.
 
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
Visakoivu
06.09.2007 18:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK. Kaulan mittoja voit toki kysellä sähköpostitse suoraan Sandbergiltäkin.
 
Sain jo mitat jäsen donilta. California PM:ssä on suurin piirtein sama kaulan leveys kuin Fenderin Jazzissa.
 
jauheliha
07.09.2007 02:16:46 (muokattu 07.09.2007 02:21:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin pistin Sandbergille hintatiedustelua California JM4 bassosta johon tulisi öö mikä se on suomeksi, no kuitenkin quilted maple kansi tobacco sunburstilla, musarihumppari tallaan ja j-style kaulaan ja jotain omia juttuja elektroniikkaan. Vaahteraista otelautaa myös oon miettiny, mutta siitä en oo vielä varma.
Enkä oo siitäkään varma, että ostanko sitten tommosen mutta gas on kova.
 
Hintaa tuli 1400 euroa, eli ei hirveästi Soundstoren hyllyhinnan yli.
 
Onko tuossa hinnassa verot ja rahti sisällä? Jos ei niin paljonko maksoi?
 
Bottom.
jvakeva
09.09.2007 15:56:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse kokeilin todella pikaisesti sandberg jm4sta.. ainakin noin akustisesti ja tuntumalta on hyvinlähellä american fenkkua.. vahvistettuna en kerenny kokeilla, kun liike oli menossa juuri kiinne.. no tarttuihan sieltä mukaan sentään swr goliath II junior kaappi. :)
 
www.theyoungers.net
Ylläri
09.09.2007 22:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuossa hinnassa verot ja rahti sisällä? Jos ei niin paljonko maksoi?
 
1400 oli kokonaishinta rahteineen kaikkineen. Tilasin basson Soundstoren kautta, mutta keskustelin mitoista, puista ym. spekseistä suoraan Sandbergin pomon Holgerin kanssa.
 
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
Visakoivu
13.09.2007 12:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sandberg California PM4 RW High Gloss Creme tilattu. Toimitus arvioitu saapuvan lokakuun aikana. Ja ei kun odottelemaan.
 
Paka88
13.09.2007 13:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä tuntui ainakin se Rammsteinin basistin käyttämä Terra-basso.
 
Mikko.R
15.09.2007 22:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sandberg California JM5 Supreme
 
Onkosta kukkaan testannu tuollaista bassoa Soundstoressa?
 
ReBeat
30.01.2009 01:32:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä tuntui ainakin se Rammsteinin basistin käyttämä Terra-basso.
 
Luin äsken Riffistä lyhyen esittelyn tästä ja alkoi kyllä houkuttelemaan ihan hirveästi, vaikka ulkonäkö onkin aika ruma. H-kielen sointia kehuttiin ja työnjälki muutenkin ilmeisesti erittäin hyvin kohdallaan.
 
Visakoivu
30.01.2009 07:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin äsken Riffistä lyhyen esittelyn tästä ja alkoi kyllä houkuttelemaan ihan hirveästi, vaikka ulkonäkö onkin aika ruma. H-kielen sointia kehuttiin ja työnjälki muutenkin ilmeisesti erittäin hyvin kohdallaan.
 
Tuosta Terrasta ei ole kokemusta, mutta oma California PM-4 ainakin oli viimeisen päälle viimeistelty ja säädetty tehtaalta tullessaan. Reiluun vuoteen en ole muuta tehnyt kuin kielet vaihtanut.
 
"Kirkas yläpää, tiukka alapää"
laroma
30.01.2009 12:36:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin vähän aikaa sitten Terran ja on kyllä loistosoitin. Yläkyrv...yläsarven muotoilu kuvissa hiukan epäilytti, mutta luonnossa basso on oikein hieno. Soitettavuus erittäin miellyttävä ja soundi loistava.
 
Sandbergiltä kyllä vielä vois Basicin hommata. Harmi kun eBayssa meni yksi hieno yksilö sivu suun...tai myyjä ei laittanut "second chance offeria", vaikka ilmaisin kiinnostukseni.
 
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68
zookiejoe
02.02.2009 11:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..H-kielen sointia kehuttiin ja työnjälki muutenkin ilmeisesti erittäin hyvin kohdallaan.
 
Terralla on tullut toista vuotta nyt soitettua, murisee mukavasti flatwoundeilla.. ja tuntuu toimivan elixiireilläkin..
Panther GAS on iskenyt kanssa, mutta se varmaan saa odottaa kesää..
 
"Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!" - Nooa, 4341 eKr
sudenmorsian
09.03.2009 03:31:23 (muokattu 09.03.2009 04:06:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain koekäyttöön Sandberg bullet booster basson, onko kellään kokemuksia?
 
kattes
10.03.2009 14:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noi custom kaulat menee, saako sieltä esim. replican 70 luvun jazzista? Tykkään kovasti näistä bassoista, mutta niissä parissa mitä olen kokeillut on ollut aika kolhon oloinen kaula.
 
Visakoivu
10.03.2009 16:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kattes: Mites noi custom kaulat menee, saako sieltä esim. replican 70 luvun jazzista? Tykkään kovasti näistä bassoista, mutta niissä parissa mitä olen kokeillut on ollut aika kolhon oloinen kaula.
 
Saat sellaisen kaulan kuin ite haluat. Laitat vaan tiedot minkä mukaan haluat kaulan mitoitettavan.
 
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
JussiKoo
10.06.2009 19:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt katkesi Fender-putki. Olin jonkun aikaa metsästänyt testiin American Presari Deluxea PM-mikityksen takia. Ei vaan löytynyt mistään, eivätkä liikkeet olleet halukkaita sellaista myymälään tilaamaan, vaikka Fenderillä oli sellaisia Scandinavian varastossa :( Tavallaan kyllä ymmärrän.
 
Silmiin sattui Soundstoren Sandberg-tarjous ja niinhän siinä kävi, että tänään kalustoon tuli California PM4. On kyllä aktiivipeliksi loisto soundi ja mikä parasta; kytkin aktiiviosan ohittamiseen, jos sattuisi tosipaikassa patteri loppumaan.
 
Perhanan laadukkaan oloinen soitin ja hinta oli kohdallaan :) Suosittelen tsekkaamaan Sandbergit, jos perinteinen muotoilu kiinnostaa monipuolisen soundin ohella. Soundi on lyhyesti presaria ja musaria. Ei ihan niin rujo, kun presarissa, mutta sopivasti sinne päin. Huippujuttu on mikkien balanssisäädin.
 
Taas todistettiin totuus oikeaksi, että kokeilematta ei oikein viitsi ostaa. Voittaja on se liike, jossa tuote on testattavissa ja hinnat linjassa.
 
leikkaa tästä -> --------------------------------------------------------------
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «