Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikinteko-ohjelmia?
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Ganes-75
26.09.2023 11:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Anapena vastauksesta! Jaksaisitko vielä selventää, että kuinka tuon audion vieminen tietokoneeseen onnistuu? Tuossa Ur:ssähän on tosiaan audio uloslähdöt. Eli onko olemassa jokin piuha, joka muuttaa audiolähdön niin, että sen voi kytkeä läppärin usb:hen? Ja näinkö alkaisi esim vaikka just tää mun musicmaker toistamaan ääntä sellaisena, kuin sen soitettavasta soittimesta kuulen?
Nythän olen siis käyttänyt tuota midisisääntuloa ja sit usbin kautta läppäriin ja ankeelta kuullostaa.
 
Henri Henri Olavi
26.09.2023 14:02:15 (muokattu 26.09.2023 14:02:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis sä kytket sun kiipparin ulostuloista (tai jos erillisiä sellaisia ei ole, niin phones outista) piuhat sun UR:n sisäänmenoihin. Sitten DAW:in sisäänmenokanavista, esim. 1 & 2 rec päälle ja kovaa soittoa. Toki kiipparista säädät ulostulovolumen halutunlaiseksi ja samoin UR:n sisääntulon gainin sopivaksi.
 
Deminutiones in culum trudite!
Ganes-75
26.09.2023 21:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä taas! Mutta siinä kävi juuri niinkuin pelkäsinkin. Eli mitään en saa tuolla systeemillä tulemaan Musicmaker-ohjelmaan, enkä siis kuule edes omaa soittoani mitenkään. Kaikenlaisia asetuksia yritin säädellä asetuksista ja sisääntuloista, mitä nyt ohjelmasta löysin. Mutta ei! En tiiä onko ohjelmasta kiinni, vai mistä? Juuri tälleen mulle on aiemminkin joskus käynyt ja sit ketuttaa niin paljon, että musiikintekohaaveet saattaa jäädä useaksi vuodeksikin tauolle. Keljuttaa kun sitä on niin saamarin tyhmä tämmösissä tietotekniikkahifistelyissä:(
 
Henri Henri Olavi
26.09.2023 21:49:27 (muokattu 26.09.2023 21:53:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kone sulla on? Jos Mac, niin siihen saa ilmaisen Garageband-softan, joka voisi olla tuollaista Musicmakeria parempi. Tai sitten Reaper, joka ei ole ilmainen, mutta toimii ilmaiseksi aivan hyvin. PC:lle saa myös Reaperin tai vaikka Cakewalkin, joka on oikeasti ilmainen. Veikkaan että tuo Musicmaker on aika lelu, mutta en tunne sitä.
 
E: googlettelin hieman ja vaikuttaisi siltä, että audion äänitys vaatisi maksullisen Music Maker Premium -softan. Onko sulla sellainen?
 
Deminutiones in culum trudite!
Ganes-75
27.09.2023 09:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kone on Windows-kone joku Fujizu-Siemens se on onhan seki nyt jo useemman vuoden vanha, mutta uskon, että jaksais pyörittää musiikkiohjelmaa, kun vaan osaisin sellaista käyttää. Se oli kuiteski ostettaessa ihan suht hyvä kone. En viitsisi tän takia ostaa toista konetta. Ja joo se Garageband oli ihan sopiva ohjelma mulle, mutta kun toi mun Ipad2, jolla sitä pyöritin on jo kohta 15v vanha, niin sitä en viitsis enää ottaa käyttöön...kaikki musiikin jakamiset, nettiyhteydet ja muut eivät siinä enää juurikaan toimi, kun tuoe ym on loppunert jo ajat sittten.
Mutta hyvä kun olit huomannu ton, että vain maksullisessa versiossa toimis tuo audiolla pelaaminen...kiitos siitä Täytyykin sitten alkaa funtsimaan, että ostanko jonkin maksullisen ohjelman, vai koitanko ensin tuota ilmais-Reaperi
 
Ianuarius
27.09.2023 09:38:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper on aivan pirun hyvä ja hakkaa varmaan monet muut kalliimmat dawit mennen tullen.
 
Mutta valitse joku mikä vaikuttaa kiinnostavimmalta ja pistä ilmainen testiversio pyörimään niin näet ainakin miten homma lähtee toimimaan.
 
Your soundcard works perfectly!
iec
27.09.2023 09:57:26 (muokattu 27.09.2023 10:13:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ganes-75: Mun kone on Windows-kone joku Fujizu-Siemens se on onhan seki nyt jo useemman vuoden vanha, mutta uskon, että jaksais pyörittää musiikkiohjelmaa, kun vaan osaisin sellaista käyttää. Se oli kuiteski ostettaessa ihan suht hyvä kone. En viitsisi tän takia ostaa toista konetta. Ja joo se Garageband oli ihan sopiva ohjelma mulle, mutta kun toi mun Ipad2, jolla sitä pyöritin on jo kohta 15v vanha, niin sitä en viitsis enää ottaa käyttöön...kaikki musiikin jakamiset, nettiyhteydet ja muut eivät siinä enää juurikaan toimi, kun tuoe ym on loppunert jo ajat sittten.
Mutta hyvä kun olit huomannu ton, että vain maksullisessa versiossa toimis tuo audiolla pelaaminen...kiitos siitä Täytyykin sitten alkaa funtsimaan, että ostanko jonkin maksullisen ohjelman, vai koitanko ensin tuota ilmais-Reaperi

 
Komppaan jäsen Ianuariuksen kommentteja Reaperistä. Se on ehkä helpoin vaihtoehto ja siihen löytyy Ianuariuksen tekemät suomenkieliset ohjevideot ja käyttäjiä löytyy muusikoiden.netistä aika runsaasti. Ja huoletta voit kokeilla maksuttomana niin pitkään kuin haluat. Reaperin lisenssipolitiikka on yksi parhaista mitä on ja tuo toistaiseksi "ikuisesti" voimassa oleva ilmainen kokeiluaika on suuri kädenojennus harrastelijoille. Softa on kevyt ja helppo asentaa myös useammalle koneelle.
 
Omasta tuttavapiiristä löytyy suunnilleen saman verran Reaperin ja Logic Pro:n käyttäjiä. (Ne joilla on Mac käyttävät useimmiten Logic Pro:ta, mutta esim mulla on Macillä nuo molemmat. Ja oman kokemukseni perusteella Reaper toimii ihan yhtä hyvin olipa sitten Macci tai Win-kone.)
 
Vilkaisin Musicmakerin sivuja ja onhan tuossa softassa silmäkarkkia ja muuta bling-blingiä. Luultavasti myös hyvin kohdennettu mainoskampanja myös. En ole koskaan tuosta kuullut aiemmin. Reaper on huomattavan paljon karumpi vakioasetuksilla. Vastapainona Reaper toimii ja vieläpä hyvin. Ja hintapolitiikkakin on paljon parempi kuin Musicmakerilla. Siinä ei ole mitään rajoituksia vaikket maksaisi lisenssiä (Tämä on fakta jonka tiedän oman kokemukseni perusteella. Toki omistan Reaperistä ihan maksullisen version. Aluksi käytin sitä ilmaisena.)
 
Yleisohjeena aloittelijoille (itsekin olen kyllä edelleen aika noviisi) voisin sanoa, että kannattaa antaa ensin kokeneiden konkareiden testailla näitä softauutuuksia ja sitten jos alkaa tulla positiivisia kommentteja, niin voi asennella ja kokeilla. Muussa tapauksessa vanhat ja hyväksi havaitut softat ovat helpompia kun niihin löytyy oppaita/ohjevideoita netistä ja saa vertaistukea muilta käyttäjiltä.
 
Tässä aiempaa keskustelua ammattilaisten käyttämistä tunnetuista DAW-softista: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=247277&co=30
 
Ja täältä voi ladata Reaperin:
https://www.reaper.fm/
 
Tässä vielä kertauksena jäsen Ianuariuksen jo aiemmin jakama youtube-kanava, jossa suomenkielisiä Reaper ohjevideoita: https://www.youtube.com/playlist?li … =PLv-Y0h6oG-UEUhSzb0Pe_sJC0EICt2AsR
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Ganes-75
27.09.2023 11:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvistä neuvoista ja linkeistä !! Täytyykin ladata tuo Reaper ja yrittää opetella sen käyttöä...
 
Ganes-75
29.09.2023 14:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei tyypit, vielä kerran kiitoksia kaikille ja varsinkin tästä Reaper-ohjelman maininnasta Nyt se on asennettu ja toimii loistavasti...jippii !!! No oli kyllä haasteita sen latenssin kanssa mutta oikeella Asio-ajurilla ja säädöillä toimii nyt hienosti. No paljon on tietenkin opeteltavaa ja säätöjä ja vaihtoehtoja kaikkeen näyttäisi olevan älytön määrä. Mutta nyt pääsen oikeesti väsäämään omaa musiikkia, tai covereita, kunhan vaan aikaa löytyis jostskin rakosista. THÄNKS
 
iec
29.09.2023 14:53:35 (muokattu 29.09.2023 14:54:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ganes-75: Hei tyypit, vielä kerran kiitoksia kaikille ja varsinkin tästä Reaper-ohjelman maininnasta Nyt se on asennettu ja toimii loistavasti...jippii !!! No oli kyllä haasteita sen latenssin kanssa mutta oikeella Asio-ajurilla ja säädöillä toimii nyt hienosti. No paljon on tietenkin opeteltavaa ja säätöjä ja vaihtoehtoja kaikkeen näyttäisi olevan älytön määrä. Mutta nyt pääsen oikeesti väsäämään omaa musiikkia, tai covereita, kunhan vaan aikaa löytyis jostskin rakosista. THÄNKS
 
Jäsen Ianuariuksen Reaper-ohjevideot ovat todellakin kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoiset. Niiden avulla on moni opetellut ohjelman käyttöä. Näin tämä Muusikoiden.netti toimii parhaimmillaan :)
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
anapena
01.10.2023 20:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitku Riipperi kyllästyttää, niin Sequel on myös ilmainen:
https://www.steinberg.net/sequel/
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
rintapek
03.10.2023 10:50:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Sitku Riipperi kyllästyttää, niin Sequel on myös ilmainen:
https://www.steinberg.net/sequel/

 
Kiitos vinkistä.
Just latasin ton tähän mun viihdeläppäriin testattavaksi.
 
Jos yhtään ymmärsin oikein niin toi on jokseenkin iäkäs Steinbergin vastine gargebandille win-maailmaan?
Kattoo ny millainen toi on ja mitä rajoituksia siinä on.
Jos joku osaa tosta jotain kertoa niin viisaus otetaan kiitollisuudella vastaan.
 
Mulla on duunissa yks asukas joka on hemmetin pätevä soittaja jota kiinnostais musanteko tietokoneella ja garageband olis varmaan oikein vaihtoehto, mut maccia hänelle ei oo tulossa enkä mä osais sen kanssa auttaa edes alkuun. Täysverisen DAWin haltuunotto on täs vaihees hänen kärsivällisyydelleen liikaa joten aattelin kokeilla tota, jos saan tosta itte jotain tolkkua.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
anapena
03.10.2023 16:40:13 (muokattu 03.10.2023 16:40:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kiitos vinkistä.
Just latasin ton tähän mun viihdeläppäriin testattavaksi.
 
Jos yhtään ymmärsin oikein niin toi on jokseenkin iäkäs Steinbergin vastine gargebandille win-maailmaan?
Kattoo ny millainen toi on ja mitä rajoituksia siinä on.
Jos joku osaa tosta jotain kertoa niin viisaus otetaan kiitollisuudella vastaan.
 
Mulla on duunissa yks asukas joka on hemmetin pätevä soittaja jota kiinnostais musanteko tietokoneella ja garageband olis varmaan oikein vaihtoehto, mut maccia hänelle ei oo tulossa enkä mä osais sen kanssa auttaa edes alkuun. Täysverisen DAWin haltuunotto on täs vaihees hänen kärsivällisyydelleen liikaa joten aattelin kokeilla tota, jos saan tosta itte jotain tolkkua.

 
En osaa iästä sanoa, ei se nyt mikään ikivanha kuitenkaan ole. Muttasiis ilmainen sisäänheittotuote Cubasen suuntaan, Apple-sopivuus on tiputettu pois. Joka sitten taas löytyy Cubaseista. En ole itse juurikaan käyttänyt, mutta vaikuttaisi aika garagebandmaiselta.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Ganes-75
19.10.2023 23:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn nyt varmaan ihan itsestäänselvyyden, mutta kun ihan aloittelija siis olen, niin kysympä siltikin.
Eli onko mahdollista kvantisoida audioraitoja?
Oon nyt muutaman viiikon käyttänyt Reaper-ohjelmaa, joka on omiin tarkoituksiini just hyvä, mutta kyllähän rumpu- ja bassoraitojen kanssa on aikamoisia haasteita saada ne soimaan täsmälleen samoille iskuille, vaikka klikkiin yritänkin niitä soittaa.
Midinähän tuo kvantisointi tietenkin onnistuisi, mutta kun tykkään Rolandini laajasta soundivalikoimasta, niin en jaksaisi opetella käyttämään netistä imuroitavia soundeja.
Midinähän nuo Rolandin soundit ei raidalle siirry...eikös vaan ?
Vai kannattaisiko kuitenkin sitäkin vielä opetella? Olisko tähän minkälaisia kokemuksia/vinkkejä?
 
Henri Henri Olavi
20.10.2023 16:22:45 (muokattu 20.10.2023 17:06:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä Reaperista, mutta ainakin Abletonilla voi "kvantisoida" audioraidat.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Ganes-75
21.10.2023 10:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitos vastauksesta. Täytyypä yrittää vielä kerran tällä Reaperilla, jos vaikka onnistuisinkin.
 
iec
21.10.2023 14:24:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ganes-75: Ok. Kiitos vastauksesta. Täytyypä yrittää vielä kerran tällä Reaperilla, jos vaikka onnistuisinkin.
 
Olisko tässä vinkkiä asiaan: https://youtu.be/PXCbvjU9t6Q?si=3hGCS0vj7qk25IJP
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Ganes-75
21.10.2023 21:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kiitos taas! Näyttäisi tuo tän videon perusteella onnistuvan. Tosin aikas monimutkaiselta näyttää. Täytyypä yrittää..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 520 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «