Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä basso soundi on tässä biisissä?
1
Biitzilla
03.03.2024 16:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Babel Otnicka
 
https://open.spotify.com/playlist/2dhp26WrphITy5wrlwSQQz
 
Se on melko terävä ja napana iskevä Basso melko alusta alkaen biisissä. Monessa muussakin biisissä toistuu tuon tapainen basso nykyään. Mutta en ole vaikka Omnispherestä ja monesta muusta synakirjastosta löytänyt ihan samanlaista.
 
Henri Henri Olavi
03.03.2024 16:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmaan ihan samanlaista löydykään. Sun pitää itse ruuvata ADSR, filsut, cut off jne. kohdilleen ja chorus/reverb/dilsa jne.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Biitzilla
03.03.2024 17:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Ei varmaan ihan samanlaista löydykään. Sun pitää itse ruuvata ADSR, filsut, cut off jne. kohdilleen ja chorus/reverb/dilsa jne.
 
Tuon tyylinen basso on monessa nyky loungenhtavassa housessa. Luulisi että löytyisi jo ihan paketista.
 
Mikä muuten on dilsa?
 
Henri Henri Olavi
03.03.2024 17:48:21 (muokattu 03.03.2024 17:50:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biitzilla: Tuon tyylinen basso on monessa nyky loungenhtavassa housessa. Luulisi että löytyisi jo ihan paketista.
 
Mikä muuten on dilsa?

 
Delay.
 
Eikö ole aivan tavattoman tylsiä käyttää valmiita soundeja? Munsta on. Toki saatan käyttää jotain presettiä joskus lähtökohtana, mutta aina ruuan soundin itse. Mieluiten niin alusta saakka kuin mahdollista.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Vessajono
03.03.2024 17:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne Omnisphereä, mutta musta toi kuulostaa niin perus FM-bassolta, että luulis löytyvän presettinä noin jokasesta FM-synasta. Tai ainakin joku tarpeeksi lähellä oleva lähtökohta, josta ruveta ruuvaamaan.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Biitzilla
03.03.2024 18:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Delay.
 
Eikö ole aivan tavattoman tylsiä käyttää valmiita soundeja? Munsta on. Toki saatan käyttää jotain presettiä joskus lähtökohtana, mutta aina ruuan soundin itse. Mieluiten niin alusta saakka kuin mahdollista.

 
Kyllä mä säädän soundeja jos on tarpeen, mutta se ei ole mulle mikään filosofinen tarkoitus. Haluan helppoutta, eikä säätäminen ole silleen itseisarvo ja varsinkaan en luota että osaisin tehdä paremman soundin kuin ammattilaisten viritykset.
 
FM bassossa on jotain samaa, mutta jotain duunaamista se kyllä vaatii. Vähemmän surinaa ja enemmän napakkuutta ja kiinteyttä siihen pitäs saada.
 
Henri Henri Olavi
03.03.2024 18:37:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biitzilla: en luota että osaisin tehdä paremman soundin kuin ammattilaisten viritykset.
 
Älä usko tuollaisia höpöjuttuja.
 
FM bassossa on jotain samaa, mutta jotain duunaamista se kyllä vaatii. Vähemmän surinaa ja enemmän napakkuutta ja kiinteyttä siihen pitäs saada.
 
Sitten vaan potikoita vääntämään! Sehän on homman suola.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Vessajono
03.03.2024 18:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biitzilla: Kyllä mä säädän soundeja jos on tarpeen, mutta se ei ole mulle mikään filosofinen tarkoitus. Haluan helppoutta, eikä säätäminen ole silleen itseisarvo ja varsinkaan en luota että osaisin tehdä paremman soundin kuin ammattilaisten viritykset.
 
FM bassossa on jotain samaa, mutta jotain duunaamista se kyllä vaatii. Vähemmän surinaa ja enemmän napakkuutta ja kiinteyttä siihen pitäs saada.

 
Kyllä se pitkässä juoksussa on kuitenkin kannattavampaa ottaa sound designia haltuun. Kun homma on hanskassa ja tietää, miten ja millä työkaluilla johonkin haluttuun lopputulokseen pääsee niin loppujen lopuksi se on huomattavasti helpompaa ja vie vähemmän aikaa ku esim. se, että mestästää miljoonan eri plugarin miljoonan eri presetin seasta jotain täydellistä soundia.
 
Case in point: avasin Logicin ja Retro Synthin, latasin ensimmäisen vastaantulevan FM-basson ja muutaman minuutin säätämisellä mulla on nyt tommonen soundi väännettynä.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Biitzilla
03.03.2024 20:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Kyllä se pitkässä juoksussa on kuitenkin kannattavampaa ottaa sound designia haltuun. Kun homma on hanskassa ja tietää, miten ja millä työkaluilla johonkin haluttuun lopputulokseen pääsee niin loppujen lopuksi se on huomattavasti helpompaa ja vie vähemmän aikaa ku esim. se, että mestästää miljoonan eri plugarin miljoonan eri presetin seasta jotain täydellistä soundia.
 
Case in point: avasin Logicin ja Retro Synthin, latasin ensimmäisen vastaantulevan FM-basson ja muutaman minuutin säätämisellä mulla on nyt tommonen soundi väännettynä.

 
Mitä säädit että sait halutun äänen?
 
Vessajono
03.03.2024 21:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biitzilla: Mitä säädit että sait halutun äänen?
 
Filsan cutoffia, resoa ja envelopea.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «