Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hakusessa äänikortti kahdeksalla etuasteella
1
akiha
17.01.2024 20:05:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarvetta löytää äänikortti, joka soveltuisi rumpusetin äänityksiin. koneena on Mac Book Air M1 ja DAW Reaper. Eli minimi olisi kahdeksan etuasetta, jolla saisi jo perus kolmen tomarin ja yhden basarin setin äänitettyä. Olen miettinyt Focusrite Scarlett 18i20 3rd Gen äänikorttia. Kokemusta on pienemmästä vastaavasta, eikä ongelmia ole ollut. Ajattelin katsella ainakin alkuun, jos löytyisi suht tuore vähän käytetty. Mitä muita vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa kannattaisi seurata myyntipalstoilla kuin tuota Focusritea?
 
Vessajono
17.01.2024 20:17:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaavat Presonukset pyörii varmaan suunnilleen samoissa hinnoissa, nekin on ihan asiallisia vehkeitä.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Mikael
17.01.2024 20:36:16 (muokattu 17.01.2024 20:39:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha:Mitä muita vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa kannattaisi seurata myyntipalstoilla kuin tuota Focusritea?
 
Yksi vaihtis on hommata joku pieni 2-kanavainen jossa ADAT-väylän kautta laajennusmahdollisuus ja sille kaveriksi vaikkapa ADA 8200. Mulla on Audient iD14 ja ADA 8200 sen kaverina. Näillä siis 10 kanavaa kerralla sisään, mutta ADA:n voi jätttää pois silloin kun ei tarvitse ja setti on sitä myöden paljon pienempi/kevyempi/mobiilimpi kuin räkkikokoinen laitos.
 
Fuzz is Clean!
akiha
18.01.2024 17:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Vastaavat Presonukset pyörii varmaan suunnilleen samoissa hinnoissa, nekin on ihan asiallisia vehkeitä.
 
Kiitti vinkistä! Täytyypä laittaa nämäkin tutkintaan.
 
akiha
18.01.2024 18:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Yksi vaihtis on hommata joku pieni 2-kanavainen jossa ADAT-väylän kautta laajennusmahdollisuus ja sille kaveriksi vaikkapa ADA 8200. Mulla on Audient iD14 ja ADA 8200 sen kaverina. Näillä siis 10 kanavaa kerralla sisään, mutta ADA:n voi jätttää pois silloin kun ei tarvitse ja setti on sitä myöden paljon pienempi/kevyempi/mobiilimpi kuin räkkikokoinen laitos.
 
Tämä onki mielenkiintoinen ratkaisu. Itselle tuo ADAT-välän käyttö ei ole tuttua. Nykyisessä Focusrite Scarlett 4i4 äänikortissa ei tuota ADAT-väylää ole, ja se olisikin tarkoitus jättää työpöydän ääreen, jossa sillä pärjään vallan mainiosti. Vanha PC aikainen äänikortti E-mu 0404 sen sijaan sisältää S/PDIF liittimet. Siihen ei ajureita enää saa, mutta äänikorttia voi kuitenkin käyttää itsenäisesti etuvahvistimena. Esim treenikämpällä rumpalin klikkikanava tulee tuohon E-mun korttiin ja se toimii kuulokevahvistimena. Mietin myös sitä, voisikohan tuota E-mun korttia käyttää esim Focusrite Scarlett 18i20 3rd äänikorttiin S/PDIF liittimien kautta lisäämään pari raitaa, vai olenko tässä ihan hakoteillä?
 
Mikael
18.01.2024 20:20:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADATin käyttö on helppoa ja varmatoimista hommaa!
 
Fuzz is Clean!
pappasfin
19.01.2024 19:54:10 (muokattu 20.01.2024 19:23:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Poistettu oma kirjoitus
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «