Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ilmaissoftat ja -plugarit
1 2 3 4 58 9 10 11 12
rintapek
25.10.2023 12:36:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Jos ne ominaisuudet joihin olet ihastunut, ovat myös tuossa maksullisessa Nextissä, niin mikset ostaisi sitä? Kun kerran olet ottanut yhden DAW:n haltuun, eikö olisi ihan kätevää jatkaa samalla? Tokihan aina on hyötyä jos on hanskassa useita DAW:eja, jos pitää työstää juttuja eri ympäristöissä.
 
Se Next on ihan uus "entry-level" joka ei mua kiinnosta koska se pitäis opetella joka tapauksessa.
Uuden Sonarin hinta on arvoitus mut jos se on kohtuullinen niin...
... no sanotaanko että Reaper on hinnoiteltu kohtuulliseksi.
Jos ei sen suuremmasta summasta puhuta niin mennee harkintaan.
 
enkä mä KotiStudio Gubbelandiasta ole muihin ympäristöihin siirtymässä.
Musaläppärin päivitys pöytäkoneeksi on silti edessä koska toi kärsii pienestä teho- ja muistivajeesta kuten minäkin eikä sen tartte olla läppäri koska mä en sen näytöllä/näppäimistöllä tee mitään. Vielä toimiva silmäni tahtoo kuvan isoon ruutuun tai mielummin tykille.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
25.10.2023 12:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper tosiaan on erittäin hyvän hintainen: $60 tai $225. Toisaalta, eihän tuo BandLab sun koneelta mihinkään katoa, vaikkei siihen tulevaisuudessa enää päivityksiä tulekaan. Jos pärjäät sen ominaisuuksilla, niin voithan sä jatkaa sen käyttöä niin kauan kuin haluat.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
rintapek
25.10.2023 12:50:49 (muokattu 25.10.2023 12:54:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Reaper tosiaan on erittäin hyvän hintainen: $60 tai $225. Toisaalta, eihän tuo BandLab sun koneelta mihinkään katoa, vaikkei siihen tulevaisuudessa enää päivityksiä tulekaan. Jos pärjäät sen ominaisuuksilla, niin voithan sä jatkaa sen käyttöä niin kauan kuin haluat.
 
Kyllä. Mut Windows päivittyy kuin itsestään ja cakewalk ei niin ennemmin tai myöhemmin ja luultavasti ennemmin luvassa on jotain ei-toivottua jos en irrota musakonetta verkosta kokonaan.
 
Eikä toi cakewalk tuosta musaläppäristä katoa, mut minkä asennan siihen tulevaan pöytäkoneeseen on nyt vähän mietinnässä.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
25.10.2023 12:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kyllä. Mut Windows päivittyy kuin itsestään ja cakewalk ei niin ennemmin tai myöhemmin ja luultavasti ennemmin luvassa on jotain ei-toivottua jos en irrota musakonetta verkosta kokonaan.
 
Joo, voihan se olla, että tulvaisuuden Windows-versioissa tuo lakkaa toimimasta. Sikäli jatkuvasti päivittyvä softa on hyvä.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Vessajono
25.10.2023 13:41:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tiskillä miksaamisen fiilis on se, mikä kiinnostaa, niin eikös Mixbus oo rakennettu hyvin pitkälti siltä pohjalta? Maksullinen toki, mutta ainakin minä oon yleensä lähestynyt näitä juttuja siltä pohjalta, että käytän mieluummin sopivia työkaluja kuin ilmaisia työkaluja.
 
Once is a mistake, twice is a jazz
Arkka
25.10.2023 13:48:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Joo, voihan se olla, että tulvaisuuden Windows-versioissa tuo lakkaa toimimasta. Sikäli jatkuvasti päivittyvä softa on hyvä.
 
Toi on kans vähän tuuripeliä, että kauanko vanha softa toimii Win-ympäristössä tuetta. Itellä Win10-käytössä mm. uudenkarhea Cubase-versio, joka on julkaistu 2003. Ehkä jotain vanhempiakin ohjelmia.
 
Sitten taas joku ohjelma, jonka itse joskus edellisessä elämässä tein lakkas asiakkaalla toimimasta juurikin Windows-päivityksen myötä varmaan parin kuukauden käytön jälkeen. Korjasin toki oitis, mutta jäi mieleen miten tosi pieni muutos Winukkaan teki ohjelmasta käyttökelvottoman.
 
Henri Henri Olavi
25.10.2023 14:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Toi on kans vähän tuuripeliä, että kauanko vanha softa toimii Win-ympäristössä tuetta. Itellä Win10-käytössä mm. uudenkarhea Cubase-versio, joka on julkaistu 2003.
 
Niin on. Tuollainen 20 vuoden toimivuus on kyllä aika pirun kova.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
iec
25.10.2023 15:16:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Bandlab Cakewalk ilmoitti just, että tää tuorein päivitys on todennäköisesti viimeinen,
ja että tää viimeinen päivitysversio on ainoa joka jatkossa on enää aktivoitavissa.
Sit ne julkaisee cakewalk nextin ja Sonarin jotka on maksullisia ja tää ilmainen on discontinued.
 
Ja just hiljattain kun löysin pro-cannel-ominaisuuden johon tykästyin suuresti.
Se on ollu silmien edessä alusta asti mut ei oo vaan tullu edes vilkaistua mikä se on.
Olen vaan miettiny, että kunpa daw vois olla semmoinen ja tommoinen ja miks kukaan ei oo ajatellut...
...ja toi pro-channel on just sitä mitä olen kaivannut.
Vetää vaan valmiita moduleja kanavalohkoon tarpeen mukaan ja tallentaa presetiksi ja siin on valmis channelstrippi. Moduleja on sillai, et niillä pärjää ihan sellaisenaan alkaen ssl/neve/trident-konsoliemulaattorista konvoluutiokaiun kautta kelanauhuriin ja kaikki mitä olen ehtiny kokeilla on vallan kelvollisia.
Ennenkaikkea toi workflow tossa on just sellainen jonka itte tekisin jos osaisin.
Semmoinen analogikonsolin fiilis.
 
Ottaa päähän kun tästä tulee discontinued.
 
Oli just suunnitelmissa päivittää musaläppäri vähän järeämpään pöytäkoneeseen ja nyt olen kahden vaiheilla, et lataanko siihen tän cakewalkin ja jään ihmettelemään kauanko se suostuu toimimaan vai siirrynkö suosiolla
Waveformiin
https://www.tracktion.com/products/waveform-free
tai Reaperiin.

 
Jotenkin osasin arvata että Bandlab Cakewalk ei tule olemaan ikuisesti ilmainen tai että kehitys lopetetaan jossain vaiheessa. Siksi hyppäsin Reaperin kelkkaan. Toki nyt siirryin käyttämään Macciin siirryttyäni Logic Pro:ta, mutta Reaperkin löytyy koneelta edelleen.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Henri Henri Olavi
26.10.2023 11:58:02 (muokattu 26.10.2023 11:59:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radiant Q: Pulteq-tyyppinen EQ
 
https://www.kvraudio.com/product/radiant-q-by-viator-dsp
 
epicPLATE mkII:
 
"epicPLATE delivers a modern recreation of classic plate reverberation. It covers the fast and consistent reverb build up as well as that distinct tonality the plate reverb is known for and still so much beloved today. Its unique reverb diffusion makes it a perfect companion for all kinds of delay effects and a perfect fit not only for vocals and drums.
 
The mkII version introduces a slick new user experience, VST3 support as well as higher quality processing."
 
https://varietyofsound.wordpress.co … 2023/09/18/epicplate-mkii-released/
 
Dub Delay Lite: perusdilsa
 
https://www.kvraudio.com/product/dub-delay-lite-by-juqa-solutions
 
Inner Pitch: suht monipuolinen pitchmuljutin
 
https://www.auburnsounds.com/products/InnerPitch.html
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
rintapek
26.10.2023 15:42:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tossa mieleeni, että ProTools Intro on ilmainen DAW
https://www.avid.com/pro-tools/comparison
 
Rajoituksena on 8 audioraitaa, 8 instrumenttiraitaa ja 8 midiraitaa ja se, että ei lue eikä tue videota ja äänittää max 4 raitaa kerralla. Onkohan vielä muuta oleellista?
 
Meinaan, et kaltaiseni kotitarvehumppaajan pitäis pärjätä noilla oikeestaan edes huomaamatta, että moisia rajoituksia on.
Tai ainakaan mä en edes tykkää/jaksa/viitsi splitata esim rumpuja moniraitaisiksi vaan useimmiten omissa tekeleissäni piisaa rummut yhdellä raidalla yhtenä istrumenttina.
Uskoisin, et mulla ei olis mitään ongelmia noiden rajoitusten kanssa.
Gubbelandia on pieni joten Gubbestudiokin saa olla pieni kunhan se on semmoinen jolla tekee jotain oikeeta ja jota mä osaan käyttää.
 
Toi viimeks mainittu sit on kompastuskivi koska mä en oo koskaan käyttäny Protaria.
Cakewalkiin mä sopeuduin yllättävän hyvin, monet muut vuosien varrella on sit ollu sellaisia, et c-kasettiraituri rules ja tietokoneet kuuluu toimistoon.
Kait mä opin koska mä kuitenkin suurinpiirtein tiedän mitä minkäkin musantekovehkeen on tarkoitus tehdä, mut jos toteutus on tehty mulle yhtä vastenmieliseksi kuin lääppimisnäyttöpuhelimet niin mua vaan ei kiinnosta edes opetella.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
26.10.2023 15:53:14 (muokattu 26.10.2023 15:54:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Tuli tossa mieleeni, että ProTools Intro on ilmainen DAW
https://www.avid.com/pro-tools/comparison
 
Rajoituksena on 8 audioraitaa, 8 instrumenttiraitaa ja 8 midiraitaa ja se, että ei lue eikä tue videota ja äänittää max 4 raitaa kerralla. Onkohan vielä muuta oleellista?

 
Vain 4 auxia. Ei tulisi mistään mitään tuollaisella, mutta varmaan kotidemottelussa menee.
 
Tools on aika iisi ottaa alustavasti haltuun, koska sen toimintaperiaate on periaatteessa tosi lähellä analogitiskiä.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Vessajono
26.10.2023 16:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö tossa ilmais-Toolsissa on se joku ihan älytön tallennusrajotus, että pystyy tallentamaan tyyliin neljä projektia ja nekin pitää tallentaa johonkin Avidin pilveen?
 
Once is a mistake, twice is a jazz
rintapek
26.10.2023 16:23:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Vain 4 auxia. Ei tulisi mistään mitään tuollaisella, mutta varmaan kotidemottelussa menee.
 
Tools on aika iisi ottaa alustavasti haltuun, koska sen toimintaperiaate on periaatteessa tosi lähellä analogitiskiä.

 
Kuulostaa lupaavalta.
Mä elän maailmassa jossa Sgt Pepperin tekemiseen riitti neljä raitaa.
En tarkoita, et se olis mikään itseisarvo mut mulle liika on siin mielessä liikaa, et mun on helppo hukkua vaihtoehtojen paljouteen ja kokeiluihin jos kaikki on mahdollista saamatta mitään aikaiseksi.
Ei Gubbestudiosta o muutenkaan tarkoitus lähteä mitään maailmalle.
Jos sattuu syntymään hyvä humppa niin sen voi sit käydä vetämässä oikeessa studiossa osaavampien toimesta.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
26.10.2023 16:25:26 (muokattu 26.10.2023 16:31:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kuulostaa lupaavalta.
Mä elän maailmassa jossa Sgt Pepperin tekemiseen riitti neljä raitaa.
En tarkoita, et se olis mikään itseisarvo mut mulle liika on siin mielessä liikaa, et mun on helppo hukkua vaihtoehtojen paljouteen ja kokeiluihin jos kaikki on mahdollista saamatta mitään aikaiseksi.

 
Ei raitamäärä olekaan mikään itseisarvo mutta en voisi työskennellä tuollaisella, koska edellisessäkin biisissä jonka sain miksattavaksi, oli yli 60 raitaa. Ja onhan toki Sgt. pepperissäkin varmaan paljon enemmän raitoja, mutta niitä on vaan välillä summattu. Tai luulisin niin. En tunne levyä enkä sen historiaa. Menneen maailman juttuja tuollaiset rajoitukset raidoissa ja muissa. Niiden tarkoitus on vain ja ainoastaan saada jengi ostamaan se täysi versio. Ja hyvä niin.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
rintapek
26.10.2023 17:26:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Vieläkö tossa ilmais-Toolsissa on se joku ihan älytön tallennusrajotus, että pystyy tallentamaan tyyliin neljä projektia ja nekin pitää tallentaa johonkin Avidin pilveen?
 
Eivät mainitse mitään moisesta.
 
Mutta siinä on iLok joten vaatinee toimiakseen joko usb-tikun tai nettiyhteyden pilveen.
Kerran kokeilin yhtä iLok pilviasennusta enkä aio tehdä sitä enää koskaan joten Protari ei selkeestikään ole mun juttuni.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
26.10.2023 17:44:25 (muokattu 26.10.2023 17:48:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Eivät mainitse mitään moisesta.
 
Mutta siinä on iLok joten vaatinee toimiakseen joko usb-tikun tai nettiyhteyden pilveen.
Kerran kokeilin yhtä iLok pilviasennusta enkä aio tehdä sitä enää koskaan joten Protari ei selkeestikään ole mun juttuni.

 
Mulla on tuo pilvi-iLok toiminut kuin vanhan pikajunan vessa aina. Aika monet plugaritkin vaatii iLokin (fyysisen tai pilven) toimiakseen, vaikkeivät ole sidoksissa mitenkään Pro Toolsiin.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
rintapek
26.10.2023 18:15:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mulla on tuo pilvi-iLok toiminut kuin vanhan pikajunan vessa aina. Aika monet plugaritkin vaatii iLokin (fyysisen tai pilven) toimiakseen, vaikkeivät ole sidoksissa mitenkään Pro Toolsiin.
 
Olettaa sopii, että systeemi on toimiva koska sitä paljon käytetään.
 
Se on vaan tää mun ärsytyskynnykseni koneiden ja tietotekniikan kanssa niin matala, et jos tulkitsen koneen v*ttuilevan mulle niin se ei tee sitä toista kertaa.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Henri Henri Olavi
26.10.2023 18:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:
 
Se on vaan tää mun ärsytyskynnykseni koneiden ja tietotekniikan kanssa niin matala, et jos tulkitsen koneen v*ttuilevan mulle niin se ei tee sitä toista kertaa.

 
Ymmärrän. Itse kun olen syntynyt aivan 70-luvun lopussa kotiin, jossa oli silloin jo tietokone, ovat ne mulla ihan selkärangassa. Konehan ei tee yhtään mitään ilman käyttäjää, joten kaikki koneen "vittuilut" ovat vain sitä, ettei se kone hiffaa mitä yrität tehdä. Kuten lähes kaikissa elämän ongelmissa, syyllinen löytyy peilistä.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
mhelin
30.10.2023 23:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita ilmaisia DAW softia on myös Bitwig 8-track. Käytännössä ilmainen on myös Cubase LE, jos se ei ole tullut jonkun äänikortin tai muun laitteen mukana niin ainakin jonkun lehden kylkiäisenä löytyy, samoin Ableton Lite. Satasen hintaluokassa myös Cubase Elements on erinomainen, samoin Studio One Artist ja Bitwig Studio Essentials.
 
rintapek
31.10.2023 13:49:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen niin huono tai epäonninen äänittämään vokaaleja, että ajattelin kokeilla olisko tosta TDR Proximityysta yhtään keinotekoisesti paikkaamaan mun osaamattomuuttani
https://www.tokyodawn.net/proximity/
 
legacy product jota ei enää tueta.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «