Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyväksi havaittuja putkisäröjä?
1
Juhani_t
11.03.2024 15:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain omakohtaista kokemusta toimivasta ja hyvänkuuloisesta yhden putken suristimesta? Olen tässä kaivellut netistä jonkinlaisen tukun lähinnä ecc83:n ympärille tarkoitettuja kytkentöjä, mutta ei oikein mieleistä löydy. Noita 9-12V juttuja en edes haluaisi kokeilla kun laite on tulossa vahvarin sisään joten siinä on tarjolla jo normaalit putkivehkeen jännitteet.
 
gemisti
11.03.2024 15:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan tuohon itsetehtyyn JTM45-tyyppiseen vahvistimeen rakensin sillä tavalla, että volumenuppia vetämällä kytkentään lisätään yksi putki vai olikohan pelkkä triodi lisää JCM800-tyylisenä kytkentänä, siihen taisi Kevin O'Connorin TUT1-kirjasta löytyä jonkinlainen ohje. Tuo ainakin säröä aika reilusti lisää. Se oli ainakin yksinkertainen kytkentä tehdä, jos ei halua mitään täysin erillistä särölaitetta sinne samoihin kuoriin.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Juhani_t
11.03.2024 15:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Omaan tuohon itsetehtyyn JTM45-tyyppiseen vahvistimeen rakensin sillä tavalla, että volumenuppia vetämällä kytkentään lisätään yksi putki vai olikohan pelkkä triodi lisää JCM800-tyylisenä kytkentänä, siihen taisi Kevin O'Connorin TUT1-kirjasta löytyä jonkinlainen ohje. Tuo ainakin säröä aika reilusti lisää. Se oli ainakin yksinkertainen kytkentä tehdä, jos ei halua mitään täysin erillistä särölaitetta sinne samoihin kuoriin.
 
Tämä on ollut tässä nyt vähän tarkemman tutkinnan alla http://www.dairiki.org/hammond/pics/KonsNewEQOverdrive-20070901.png Tuosta kun karsisi ylimääräiset napit pois niin ajatus olisi aika samankaltainen.
 
Vahvari on omatekoinen, joten siihen on helppo lisäillä tämmönen suoraan sisään, kun olen lattialaitteille vähän allerginen.
 
Dr. Muff
15.05.2024 09:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Tämä on ollut tässä nyt vähän tarkemman tutkinnan alla http://www.dairiki.org/hammond/pics/KonsNewEQOverdrive-20070901.png Tuosta kun karsisi ylimääräiset napit pois niin ajatus olisi aika samankaltainen.
 
Vahvari on omatekoinen, joten siihen on helppo lisäillä tämmönen suoraan sisään, kun olen lattialaitteille vähän allerginen.

 
Ootko tsekannu Sir#36 kytkennän? Siinähän lisätään marsnalliin yksi putkenpuolikas. Kuten sanoit, jos tosta linkin kytkennästä jätetään säädöt pois, ei jää kuin yksi putki minkä kytkennässä ei mun silmään ole mitään erikoista.
 
I swallow my words to keep from lying
Juhani_t
15.05.2024 19:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: Ootko tsekannu Sir#36 kytkennän? Siinähän lisätään marsnalliin yksi putkenpuolikas. Kuten sanoit, jos tosta linkin kytkennästä jätetään säädöt pois, ei jää kuin yksi putki minkä kytkennässä ei mun silmään ole mitään erikoista.
 
Aika varmaan katselin tuotakin. Noita ECC83-kytkentöjä on aika paljon. Päädyin kasaamaan 2U korkeaan projektilaatikkoon tämän hetken tarpeet täyttävän vahvarin jossa on säröä vähintään tarpeeksi. Kytkis nähtävillä omissa kuvissa. Tässä on erityisen kiva optinen kompressori pääteasteessa. Olkoon nyt näin ja kun taas innostun niin kokeilen jotain muuta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «