Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran petsaus
1 2 3 4
yaffa
21.03.2005 21:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, jos asian osaavat voisivat kertoa perustietoa petsauksesta, että miten suoritetaan? (Vesipetsi lähinnä) ja miten se pinta viimeistellään, ihan spraylakalla vai?
 
"I smoke my cigarette with style"
Juzzu
21.03.2005 21:33:29 (muokattu 21.03.2005 21:37:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lämmität veden, sekoitat siihen väriaineen, vatkaat tovin. Annat jäähtyä ja sivelet puulle sopivalla pensselillä tai jollain "rätillä". Tsuumailet ja nypit pensselin karvat pois sitten pinnalta :P Kokeile ensin johonkin testipalaan. Suoraan puulle petsattuna 'luonnolliset' sävyt keltaisesta punaiseen toimii nätisti - plus musta. Siniset jne. kannattaa unohtaa. (=nyt tosin voi tulla vastalauseiden ryöppö, mutta mie en vaan ossoo :o)
 
Lakkauksen voi tehä monella tapaa, riippuu fasiliteeteistä ja ruisku- jne. mahdollisuuksista. Autolakkaa pönttöspreynä olen itse käyttänyt.
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
spyykko
21.03.2005 21:42:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siniset jne. kannattaa unohtaa. (=nyt tosin voi tulla vastalauseiden ryöppö, mutta mie en vaan ossoo :o).
 
En mäkään. Mutta toiset ne vaan osaa, esimerkiksi vaikka tämä mun silmään käsittämättömän hieno musta-sininen double stain http://www.guitarfrenzy.netfirms.com/Strat/blueburst1.jpg
 
Ite olis taas tarvinnu tehdä
yaffa
21.03.2005 21:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suoraan puulle petsattuna 'luonnolliset' sävyt keltaisesta punaiseen toimii nätisti - plus musta. Siniset jne. kannattaa unohtaa.
 
No damn!! Ajattelin jo sähkönsinisenvioletinpurplea! :D
No eips, ihan sellanen tumma viininpunanen ois ihan mukavata..
 
"I smoke my cigarette with style"
Juzzu
21.03.2005 21:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mäkään. Mutta toiset ne vaan osaa, esimerkiksi vaikka tämä mun silmään käsittämättömän hieno musta-sininen double stain http://www.guitarfrenzy.netfirms.com/Strat/blueburst1.jpg
 
vaan ei olne vespetsiä? Kyllä mä mulkolin sivusta kun tuttu värjäs tinnerillä ohennetulla värillä saarnistraton kanssa tuommoseksi, tosin oli enemmän turkoosi. Tuli tosi nätti!
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
Juzzu
21.03.2005 21:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii ja punaisesta vielä ruskeaan toimii kanssa sitten. Niin. Tuota.
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
yaffa
21.03.2005 21:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta toiset ne vaan osaa, esimerkiksi vaikka tämä mun silmään käsittämättömän hieno musta-sininen double stain http://www.guitarfrenzy.netfirms.com/Strat/blueburst1.jpg
 
Hmm.. Kyllä, kyllä. Ois kyllä ihan kiva jos osais tollasen kietasta! Toi pelkkä bursti tuottais varmaan jo pienen nivaskan ongelmia..
 
"I smoke my cigarette with style"
Niq
21.03.2005 21:51:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siniset jne. kannattaa unohtaa. (=nyt tosin voi tulla vastalauseiden ryöppö, mutta mie en vaan ossoo :o)
 
Hö. Kyllä mun jammusta tuli sininen. :)
 
Pistän kuvaa jahka saan kaivettua jostain.
 
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
yaffa
21.03.2005 21:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hö. Kyllä mun jammusta tuli sininen. :)
 
Pistän kuvaa jahka saan kaivettua jostain.

 
Ja teitkö vesipetsillä vai..?
 
"I smoke my cigarette with style"
spyykko
21.03.2005 21:54:53 (muokattu 21.03.2005 21:58:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaan ei olne vespetsiä?
 
Eikun joo, sori, muistin väärin. Ei ole tuo vesipetsiä ei. Siirryn tietokoneelta sohvan pohjalle häpeämään.
 
Edit, niin mutta juzzu, mikä sun mielestä on ongelma sinisen vesipetsin käytössä? Kyllä mun veestä tuli sininen, liiankin sininen.
 
Edit2, pannaan vielä todistusaineisto
http://www.seppopyykko.net/vee/kuvat.php?gal=1&pic=40
 
Ite olis taas tarvinnu tehdä
yaffa
21.03.2005 22:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit, niin mutta juzzu, mikä sun mielestä on ongelma sinisen vesipetsin käytössä? Kyllä mun veestä tuli sininen, liiankin sininen.
 
Edit2, pannaan vielä todistusaineisto
http://www.seppopyykko.net/vee/kuvat.php?gal=1&pic=40

 
Joo, ei muuten mikää ruma keppi, kelpais mullekkin! ;)
 
"I smoke my cigarette with style"
tonicaster
21.03.2005 22:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainostan tällaista tuotetta jolla saa värisävyja laidasta laitaan, toimii niin vesi petsi periaatteella, kuin lakan sekaan sekoitettunakin hyvin ja on todella riittoisaa, tipalla tekee jo ihmeitä..=) Oma tele värjätty siten että tuo lakan/petsin seos on vedetty kirkas lakka kerrosten väliin.
Niin ja ihmeaineen nimi on COLOR PETSI, valmistajan nimi ei pullosta selviä, mutta jos tuota maalikaupasta kysyy niin eiköhän saa ainakin tilaamalla.
 
McNulty
21.03.2005 23:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi itsekin hioa varovasti stanu lespasta maalit pois ja petsata sellasella ruskealla vesipetsillä "vähän sinne päin"... vielä kun jostain löytäis käytetyn Giban Dirty Fingers mikin tallaan ja tallaksi messinkinen t-o-m niin niin... poistuu "Shine on me"-tahdissa takavasuriin :)
 
k_laakso
22.03.2005 07:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi itsekin hioa varovasti stanu lespasta maalit pois ja petsata sellasella ruskealla vesipetsillä "vähän sinne päin"... vielä kun jostain löytäis käytetyn Giban Dirty Fingers mikin tallaan ja tallaksi messinkinen t-o-m niin niin... poistuu "Shine on me"-tahdissa takavasuriin :)
 
Tee mielummin uus body, kun tollain ei sit oo voileipää. (sandwitch body jos joku ei tiedä/ymmärrä/jotain/)
 
"Do you trust who I trust me, myself and I."
Tim
22.03.2005 08:11:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla joku stewmacin petsauskuvasarja
http://www.stewmac.com/tradesecrets … ric/tsblueguitar/blue_guitar01.html
 
Juzzu
22.03.2005 08:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit, niin mutta juzzu, mikä sun mielestä on ongelma sinisen vesipetsin käytössä?
 
No sen mitä olen kokeillut niin en ole saanut semmoista hyvää sävyä, vaan enemmän semmoista harmaan sinistä mössöä. Jotenkin se väri ei ole sillei sinistynyt nätisti.. vaikee selittää :o)
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
kato
22.03.2005 08:44:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sen mitä olen kokeillut niin en ole saanut semmoista hyvää sävyä, vaan enemmän semmoista harmaan sinistä mössöä. Jotenkin se väri ei ole sillei sinistynyt nätisti.. vaikee selittää :o)
 
Vetäisitkö vielä lakkaa päälle,sitten vasta rupeaa löytymään petsin oikeat värit.(Mitä useampi kerros sen paremmat sävyt)
 
Juzzu
22.03.2005 09:10:06 (muokattu 22.03.2005 09:37:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vetäisitkö vielä lakkaa päälle,sitten vasta rupeaa löytymään petsin oikeat värit.(Mitä useampi kerros sen paremmat sävyt)
 
En.
Mutta en mä enää edes yritä noita (kaikkia) värejä vesipetseillä, jos siirtyisi jo "uuteen" vaiheeseen ja kokeilis enemmän lakan seassa värjättyjä versioita.
 
E: Onhan tuossa tonicasterin telecasterissakin tosi nätti sininen, en tiedä sitten miten on kaveri tuon tehnyt. http://muusikoiden.net/dyn/members/27156.jpg
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
McNulty
22.03.2005 10:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee mielummin uus body, kun tollain ei sit oo voileipää. (sandwitch body jos joku ei tiedä/ymmärrä/jotain/)
 
Millä teen uuden bodyn setneck-skittaan? Menis koko skitta uusiksi... Kuhan tässä haaveilen omiani tuosta Suomen legendaarisimmasta LP Deluxesta (ainakin minun mielestäni legendaarisin) =)
 
En mie tuota Stanua rupea hinkkaan, saa vanheta ittekseen tyylikkäästi kolhuineen päivineen.
 
Mutta asiasta kaktukseen (eli off-topikkia)...
 
Millä sitä voisi simuloida kitaran rakennusvaiheessa katkennutta+korjattua kaulaa? Muistaakseni tuo Peten Lepa oli lavasta katki jossain välissä... saisikohan sellaista "railoa" väsättyä jollain tummalla petsillä sinne lakan alle? Ei viitsisi todellisuudessa poikkasta kaulaa ehdontahdoin uudesta soittimesta... tai työnalla olevasta soittimesta.
 
Tosin, tuo nyt on ikuisuus projekti kun tässä puskee kaikki muut hankinnat ja maksut päällensä... mutta hiljaa hyvä tulee ja joskus sitten tulevaisuudessa pistetään 1:1 Walli-Replicasta specsiä ja kuvakkeita jonnekin.
 
Juzzu
22.03.2005 10:46:28 (muokattu 22.03.2005 10:47:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä teen uuden bodyn setneck-skittaan?
 
Irroittamalla kaulan. Kyllä se onnistuu, kyllähän noihin wanhoihin '52 (jne.) Les pauleihin esim. muutetaan kaulan kulmaa että passaa Tune-o-maticeille.
 
Millä sitä voisi simuloida kitaran rakennusvaiheessa katkennutta+korjattua kaulaa?
 
Rakennusvaiheessa? Oliko se rakennusvaiheessa mennyt poikki..?? Eiii...? Ettei vain ois perinteinen lapaus poikkeus myöhemmin?
 
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «