Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rautaverkkoa kaappiin elementtien suojaksi?
1 2
skebajaba
23.02.2005 20:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jeps eli en haulla onnistunut löytämään tämmöistä juttua.
elikkäs nyt kun on noi celestionit saatu kaappiin kiinni niin eihän niitä huvita heti saada rikki, eli kunnon järeätä paksua metalli verkkoa/ritilää tarttis elementtien eteen, siitäpä siis kysymys mistä semmoista kannattaa hommata tai ylipäänsä saa hommattua?
 
kiitoksia
 
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
kilroy
23.02.2005 21:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En perehtyny asiaan sen paremmin mut ku luin ton viestin ni ensimmäisex tuli iha tavalline rautakauppa mielee!!! ;)
 
Dr. Muff
23.02.2005 21:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biltemassa olen nähnyt suojaverkkoja elementtien päälle. Autodiskoiliat käyttää sellasia.
 
Tuumasta toiseen.
Puavali
23.02.2005 22:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biltemassa olen nähnyt suojaverkkoja elementtien päälle. Autodiskoiliat käyttää sellasia.
 
Ja kodin-maxi myy kans. Puuilo. Mitä niitä ilmat pois-likkeitä ja muita vastaavia on.
 
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Crackis
23.02.2005 22:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin paikallisessa Rautiassa löytyy tuollaista aika lähelle samanlaista ritilää mitä on esim. ENGLin kaapeissa. On vähän pyöriny itelläkin mielessä että vois tuon hartken pistää ulkonäön osalta hieman uuteen uskoon tuolla tavalla.
 
efunkelist
23.02.2005 22:16:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin että kaksi kerrosta kanaverkkoa :D
 
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
Olli.M
23.02.2005 22:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.ljudia.com
 
Sieltä pitäisi löytyä ainakin noita pelkästään elementin peittäviä suojaritilöitä.
 
Solemmie.
skebajaba
24.02.2005 08:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei tosiaan tossa lähirautakaupassa ollut, tosin varmasti saisivat tilattua, aattelin semmosta engli tai krank tyylistä "pervoa" metalliristikkoa laittaa siihen=)
 
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
Mikko Kankaanpää
24.02.2005 08:58:00 (muokattu 24.02.2005 08:58:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita elementtien päälle tarkoitettuja verkkoja varmaan löytyy biltemoista ym, mutta kokonaisissa levyissä en löytänyt mistään kun noin vuosisitten yritin etsiä. Rautakaupoista ei saanut kunnollisia ja noita myyvät firmat taas oli niin isoja ettei niitä kiinnostanut myydä yhtä kappaletta. Vinkkinä sai että jotkut pikkupajat tekisivät juuri sellaista mitä pyytää, mutta tässä vaiheessa lopahti etsijän into...
 
http://www.uraltone.com
kilroy
24.02.2005 09:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu laitoin googleen haku sanax ritilä ja löyty tämmöne ku
http://www.cronvall.fi/
 
Löytyy jos jonkinlaista ritilää ja verkkoo,ja on HEVIN näkösiä ;)
 
PL
24.02.2005 10:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin tuo "salmiakkikuvioinen" verkkolevy on maailman v..mäisintä tavaraa. Leikatessa jää käsittämättömän teräviä piikkejä, suojattu jollakin sitkeällä rasvalla, pestävä rasvanpoistoaineella ennen maalausta ja toimii kyllä suojana mutta venähtää helposti popparin jalan alla.
 
Muutamien kymmenten kaappien kokemuksella laittaisin jotakin hitsattua verkkoa tai jonkinlaista reikälevyä.
 
Hirvi
24.02.2005 12:27:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös haku päällä metalliverkkojenlevyjen suhteen.
 
"Paras" mitä olen toistaiseksi löytänyt on Bilteman auton tuunaukseen tarkoitettu alumiininen maskiverkko. Alumiini on kuitenkin niin heppoista tavaraa, että tuo verkko soveltuu lähinnä ulkonäkötarkoituksiin, ei niinkään suojaa antamaan. Lisäksi tuo on liian kapea mun bassokaappiin.
 
http://www.biltema.fi/osteri/osteri … goria=220&SID=771484374912013281777
 
Ljudia myy näköjään asiallisen näköistä reikälevyverkkoa, mutta tuotakin vaivaa leveyden puute. Vähän turhan kalliskin.
 
http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/online/af0fi.cgi?id=511151%20&cart_id=
 
Täytyy varmaan käydä irroittamassa yön hämärinä tunteina sopiva verkko jostain sillan kaiteesta.
 
Jos joku tietää mistä saan yhden 617 x 617 mm kokoisen reikälevyverkon tai salmiakkiverkon, niin saa kertoa!
 
Rokkaa kuin hirvi!
vrajala
24.02.2005 15:01:22 (muokattu 24.02.2005 15:02:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli reikälevy kelpaa, kannattaa käydä tustumassa lähieudun pellisepänliikkeisiin/metallipajoihin. Ohuempia reikälevyjä (0,3-2mm) käytetään isommassakin mittakaavassa erilaisissa eristyksissä (esim. ilmastointikanavat, konehuoneet, koneiden suojat ym.). Hinnatkaan eivät päätä huimaa. Useimmiten levyt ovat galvanoituja mutta mustana, rosterina ja happosenakin niitä on tullut vastaan.
 
Reunathan noissa joutuu käytännössä listottamaan tai upottamaan, pirun teräviksi kun jäävät.
 
Ota näistä sitten selvää
skebajaba
24.02.2005 17:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu laitoin googleen haku sanax ritilä ja löyty tämmöne ku
http://www.cronvall.fi/
 
Löytyy jos jonkinlaista ritilää ja verkkoo,ja on HEVIN näkösiä ;)

 
tuolta löyty ainakin sitä mitä haen, pitäis vaan saada leikattua oikeeseen kokoon, leikkaisikohan nuo tuolla?
 
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
Crackis
24.02.2005 21:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuolta löyty ainakin sitä mitä haen, pitäis vaan saada leikattua oikeeseen kokoon, leikkaisikohan nuo tuolla?
 
Tollanen verkko nyt ei hirveästi laikkaa syö jos sattuu omistamaan rälläkän. Tai ainahan voi kaverilta lainata ja ostaa pari laikkaa tuohon hommaan.
 
skebajaba
24.02.2005 22:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollanen verkko nyt ei hirveästi laikkaa syö jos sattuu omistamaan rälläkän. Tai ainahan voi kaverilta lainata ja ostaa pari laikkaa tuohon hommaan.
 
niin joo, kerpele onhan mulla rälläkkä...paljonkohan tommonen iso levy maksaa? vois samalla laittaa terraan uudet ilmastoinnit=)
 
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
JK
25.02.2005 20:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuolta löyty ainakin sitä mitä haen, pitäis vaan saada leikattua oikeeseen kokoon, leikkaisikohan nuo tuolla?
 
Ei leikkaa. Kuukausi sitten etsin verkkoa, löysin kyseisen firman sivut ja kävin paikan päällä. Ovessa on iso lappu "Ei vähittäismyyntiä" eli eivät myy sieltä jos menet itsellesi kysymään. Kaikki menee firmoille.
 
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
efunkelist
30.06.2005 08:56:57 (muokattu 30.06.2005 08:58:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olen kirjoittamassa yli 124 päivää vanhaan ketjuun! :)
 
Kävinpä paikalliset rautakaupat läpi. Kanaverkkoa tosiaan löytyy isoissa rullissa (80% menisis siis hukkaan...) ja se olikin heppoisempaa kuin muistin. Ei taida nykypäivän kanaverkkokaan olla samanlaista kuin ennen, mummolassa se oli aika jöötiä se kanahäkki :)
 
No, katselin muita vaihtoehtoja. Käytännössä rautakaupassa oli tarjota vain grilliverkkoa (em. "salmiakkikuvioinen??) ja se voisi ehkä toimiakin... veemäistä vain tosiaan työstää, ja melko raskastakin.
 
Biltema/bebek/autotuning-valmisverkotkin tsekkasin, mutta ne vaikutti aika heppoisilta. Kaiken lisäksi ne mielestäni peittävät aika paljon kaiutinta joka ei ole suotavaa.
 
Melko hyvän vaihtoehdon näin eräissä autokaiuttimissa, vaan milläs mä tällaiset tekisin:
 
http://www.niskahiki.com/images/elementinsuojat.jpg
 
Siis pari (tai voisi olla vaikka useampi, riippuen elementin koosta) metallitankoa joiden päissä on taivutukset jotka voi upottaa etulevyyn tai laittaa vaikka ruuvilla kiinni, sehän on se ja sama miten kiinni. Upotetut olisi kyllä tyylikkäät. Mutta miten/mistä sais nuo tangot homattua? Ei liene muuta vaihtoehtoa kuin teettää jossain pajalla?
 
EDIT: Nuossa on se lyömätön etu että ne ei aiheuta kummempaa diffuusiota silloin kun se ei ole toivottua. Omiin kaappeihini ajattelin kehittää irroitettavat diffuusorit.
 
efunkelist
30.06.2005 13:20:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse itselleni vastaten, rautakaupasta löytyy kierretankoa metrin paloina. Siitä vaan itse pätkimään sopivia paloja jee!
 
Tim
30.06.2005 13:31:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä nuo tangot paljoa suojaa, jos joku tökkää jollain RR lavalla soolon syövereissä.
Itse hommasin tulevaan kaappiin Biltemasta kaiutinsuojan elementin päälle. Koko kaapin etuseinän päälle pitäisi tulla sitten jotain mustaa kangasta tai verkkoa. Mutta kangas joustaa varmaan liikaa.
Tuollaista tiheää salmiakkiverkkoa pitäisi varmaan jostain etsiskellä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «