Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimien liitännöistä
1
Niskamies
28.10.2004 15:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulla on Ashdownin 4*10" kaappi jossa on 8 ohmin elementit. Mietin että noihan saisi laitettua niin että kokonaiskuormaksi tulisi 2 ohmia nykyisen 8 ohmin sijaan. Vahvari puskee paremmin 2 ohmiin. Niin että onko vaikeaa tehdä itse, vai pitääkö viedä ammattilaiselle.
 
Meitsi on meshissä.
M.Hanski
28.10.2004 17:06:19 (muokattu 28.10.2004 17:10:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppoahan se on kuin lapsen lyöminen. Kytket vaan kaikki elementit rinnan ja sillä sipuli eli kaikki plus-navat yhteen ja kaikki miinus-navat yhteen. Jos pelottaa, mä voin tehdä sen sun puolesta.
 
Edit: Jakosuotimen kanssa voi tosin tulla vähän pulmia, kun se on todennäköisesti mitoitettu sekä alipäästö- että ylipäästöpuolella 8 ohmin kuormalle. Jos tarttet lisää meteliä, suosittelisin ostamaan toisen samanlaisen kaapin.
 
Se pittee tietee!
Niskamies
28.10.2004 18:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppoahan se on kuin lapsen lyöminen. Kytket vaan kaikki elementit rinnan ja sillä sipuli eli kaikki plus-navat yhteen ja kaikki miinus-navat yhteen. Jos pelottaa, mä voin tehdä sen sun puolesta.
 
Edit: Jakosuotimen kanssa voi tosin tulla vähän pulmia, kun se on todennäköisesti mitoitettu sekä alipäästö- että ylipäästöpuolella 8 ohmin kuormalle. Jos tarttet lisää meteliä, suosittelisin ostamaan toisen samanlaisen kaapin.

 
Ei silleen että tarttisin lisää mökää, ajattelinpa vaan. Elikkä ei ole vaikeaa, hyvä:)
 
Meitsi on meshissä.
ReBeat
28.10.2004 18:58:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa on vielä linkki:
http://colomar.com/Shavano/4x12wiring.html
 
Kertosäkeet ovat hidasoppisia varten
Kumiankka
28.10.2004 20:56:42 (muokattu 28.10.2004 20:57:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Jos pelottaa, mä voin tehdä sen sun puolesta."
 
Tämä on erittäin hyvä ja tee-se-itse -henkisyyteen kannustava attitude, plussaa siitä. Muistan kerran hieman offtopiccina eräästä tietokoneenkorjausvinkistä, joka oli hieman hurjalta kuulostava. Vinkissä neuvottiin pyytämään jotain tunteetonta hemmoa apuun jos ei itse uskalla, ja lisäksi sanottiin että "joka tapauksessa tämä on ensimmäinen asia, jonka ne huollossa koneellesi tekevät, ja lisäksi laskuttavat siitä."
 
M.Hanski
29.10.2004 09:14:55 (muokattu 29.10.2004 09:18:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei silleen että tarttisin lisää mökää, ajattelinpa vaan. Elikkä ei ole vaikeaa, hyvä:)
 
Minkä ihmeen takia sitten haluaisit modata kaappisi?
 
Se pittee tietee!
Niskamies
29.10.2004 10:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä ihmeen takia sitten haluaisit modata kaappisi?
 
Ajattelinpa vaan että se on teoriassa mahdollista tehdä noin. Ei sitä lisämöykkää tarvitse, ainakaan vielä.
 
Meitsi on meshissä.
pardy
29.10.2004 11:42:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelinpa vaan että se on teoriassa mahdollista tehdä noin. Ei sitä lisämöykkää tarvitse, ainakaan vielä.
 
Ostit sitten sen Kenyn TD650:n, vai?
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
M.Hanski
29.10.2004 11:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostit sitten sen Kenyn TD650:n, vai?
 
No niin tietty, oishan se pitänyt arvata. :D
 
Se pittee tietee!
Niskamies
30.10.2004 17:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostit sitten sen Kenyn TD650:n, vai?
 
En ostanu, ei ollu rahaa:(
 
Meitsi on meshissä.
pardy
30.10.2004 19:25:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ostanu, ei ollu rahaa:(
 
Sillä vaan ku kyselet tosta 2 ohmista. Eikös siin HD350:ssa oo minimikuorma 4 ohmii eikä kaks? Siitä vaan vedin sen johtopäätöksen et oisit ostanu Kenyltä TD650:n ku siinä se minimikuorma on sitten taas sen 2 ohmia...
 
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Niskamies
31.10.2004 18:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillä vaan ku kyselet tosta 2 ohmista. Eikös siin HD350:ssa oo minimikuorma 4 ohmii eikä kaks? Siitä vaan vedin sen johtopäätöksen et oisit ostanu Kenyltä TD650:n ku siinä se minimikuorma on sitten taas sen 2 ohmia...
 
Kyllä HD:n minimikuorma on 2 ohmia.
 
Meitsi on meshissä.
pardy
31.10.2004 23:08:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä HD:n minimikuorma on 2 ohmia.
 
Ai? Luulin et se on nelejä. Se siis antaa 350 wattia 2 ohmiin eikä neljään? Noniin, uusi ehdokas tulevaksi vahvariksi mulle...
 
"Kyllä kunnon kissa on aina kunnon kissa!" -chief
poppamies
01.11.2004 10:05:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... Mietin että noihan saisi laitettua niin että kokonaiskuormaksi tulisi 2 ohmia nykyisen 8 ohmin sijaan...
 
Tuollainen 2 ohmin kaappi on kyllä aikamoinen ympäristö riski!
Lähtökohtaisesti kaikki ajattelee että kitarakaappi tai bassokaappi on 8 ohminen. Jos joku "vahingossa" käyttää sinun 2 ohmin kaappia vaikkapa lisäkaappina niin huonosti käy...
 
"G-strings are for strippers"
M.Hanski
01.11.2004 10:10:47 (muokattu 01.11.2004 10:11:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen 2 ohmin kaappi on kyllä aikamoinen ympäristö riski!
Lähtökohtaisesti kaikki ajattelee että kitarakaappi tai bassokaappi on 8 ohminen. Jos joku "vahingossa" käyttää sinun 2 ohmin kaappia vaikkapa lisäkaappina niin huonosti käy...

 
Toisaalta kukaan ei todennäköisesti lainaa 2-ohmista kaappia, joten jos ei tykkää ylipäätänsä lainailla kamojaan, tuo voisi olla ihan hyvä veto. Iso punainen varoituskyltti vaan kaapin kylkeen. :D
 
Se pittee tietee!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «