Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ural Tone Combo vihdoinkin valmis
1
lexa53
15.12.2004 18:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoinkin sain valmiiksi tuon Ural Tone combon. Itse vahvistinhan on ollut jo käytössä puolisen vuotta ilman kunnon koteloa, mutta nyt sain aikaiseksi tehdä nuo kuoretkin valmiiksi.
Rakennussarjahan on suunniteltu tehtäväksi "nuppi" muotoon, mutta lisäsin putkien kiinnitysjouset ja rakensin Comboksi ja hyvin toimii ja hienolta kuulostaa.
Koteloon mahtuu kaksi 12" elementtiä, mutta tällä hetkellä siinä on kiinni vain yksi Celestionin Super65, sekin vain väliaikaisesti, sillä tilauksessa on Vintage30.
 
Kuva löytyy "omasta kuvasta":
http://muusikoiden.net/dyn/members/7347.jpg
 
K100#9
Funkyshiva
15.12.2004 19:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas hieno.Paljonko tuli maksamaan ja miltä kuulostaa?
 
Funkyshiva
lexa53
15.12.2004 19:35:33 (muokattu 15.12.2004 21:22:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas hieno.Paljonko tuli maksamaan ja miltä kuulostaa?
 
Hintaa on hankala tarkasti määritellä, koska mulla oli kahvaa, kulmarautaa, vaneria ym. nippeliä kertynyt vuosien varrella varastoon, eli elementin ja tuon vahvistimen rakennussarjan lisäksi piti ostaa joitakin ruuveja, liimaa lakkaa yms.
 
Rakennussarja oli n.250 euroa ja tuo elementti n.60euroa, jos nuo koteloon tarvittavat kilkkeet ja puut olisi kaikki pitänyt ostaa, voisi kotelolle laskea hintaa n.90euroa, eli nelisensataa tuli suunnilleen maksamaan. Lisäksi mulle on tulossa vielä se Celestionin V30 elementti, joten hinta vähän "pompsahtaa" ylemmäksi.
 
Soundit mielyttää minua. Tuon vahvistimen soundejahan saa muokkailtua paljon erilaisia putkia vaihtamalla. Olen omistanut seuraavat putkivahvistimet: Marshall 2550, CarvinX-60, Peavey Classic 30 ja Marshall JMC 800 Lead Series ja tämä UralTone hakkaa mielestäni nuo kaikki Cleaneissa soundeissa ja pikku "rosolla", kovemmat säröt ovat sitten eri asia.
 
K100#9
maza
15.12.2004 21:45:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaunis kuin alaston nainen. Teetkö mullekin muutaman kotelon? (:
 
Mikko Kankaanpää
16.12.2004 00:30:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuva löytyy "omasta kuvasta":
http://muusikoiden.net/dyn/members/7347.jpg

 
Wow! Todella hyvänäköinen!!
 
t,
Mikko
 
http://www.uraltone.com
Mikko Vainiala
16.12.2004 01:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tyylikäs peli! Lieneeköhän edes ihan ensimmäisiä combojasi...ehkä jatkossa voisi kokeilla myös ilman kulmapaloja, makuasioita tietty.
 
lexa53
16.12.2004 07:52:38 (muokattu 16.12.2004 08:00:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tyylikäs peli! Lieneeköhän edes ihan ensimmäisiä combojasi...ehkä jatkossa voisi kokeilla myös ilman kulmapaloja, makuasioita tietty.
 
Juu, tuota kulmapalojen asentamista, mietiskelin itsekin kauan, mutta lopuksi kuitenkin laitoin ne paikoilleen.
 
Kaunis kuin alaston nainen. Teetkö mullekin muutaman kotelon? (:
Kyllähän noita koteloita äkkiä tekisi, jos olisi kunnon verstas ja koneet, mutta tällä hetkellä käytettävissä vain kylpyhuone, porakone, hiomakone ja kuviosaha.
 
K100#9
Juzzu
16.12.2004 07:57:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä sen näköinen peli että on pakko kuulostaa hyvältä :O) Tuommosen kun roudaa keikkapaikan kulmalle niin varmaan saa jo rock-poliiseiltakin hyväksynnän ilman ensimmäistäkään soitettua nuottia. Hiano!
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Mikko Kankaanpää
16.12.2004 09:14:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tuota kulmapalojen asentamista, mietiskelin itsekin kauan, mutta lopuksi kuitenkin laitoin ne paikoilleen.
 
Minun silmiini nuo kulmapalat toimii hienosti ja kyllähän ne jotain suojaakin...
 
http://www.uraltone.com
Juzzu
16.12.2004 11:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun silmiini nuo kulmapalat toimii hienosti ja kyllähän ne jotain suojaakin...
 
Kyl munkin mielestä parempi palojen kanssa kuin ilman.
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Mikko Vainiala
16.12.2004 17:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun silmiini nuo kulmapalat toimii hienosti ja kyllähän ne jotain suojaakin...
 
Kulmapalat toimii kun niiden säde on mitoitettu tarkkaan puukehyksen pyöristyssäteen kanssa. Mittaa Mikko niiden osalta mitä sinulla on myynnissä ja laita ne sivuillesi. Taisin itse kerran tilata joitain paloja, mutta eivät sopineet valmiiksi tehtyyn koteloon.
 
Kemppilä
16.12.2004 21:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nätti kun sika pienenä. Pärskule kun olis tilat missä tehä niin kyllä olis kyyllää... Tekisin kaikennäköstä.
 
www.evvk.fi
efunkelist
16.12.2004 22:30:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaunis on. Saisko myös ääninäytteitä?
maza
16.12.2004 23:43:46 (muokattu 16.12.2004 23:44:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän noita koteloita äkkiä tekisi, jos olisi kunnon verstas ja koneet, mutta tällä hetkellä käytettävissä vain kylpyhuone, porakone, hiomakone ja kuviosaha.
 
Kauanko muuten väänsit tuota koteloa ko. varustuksella? Ja millainen pintakäsittely, montako kerrosta lakkaa? Tai mitä lie petsiä.
 
lexa53
17.12.2004 07:35:49 (muokattu 17.12.2004 07:49:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nätti kun sika pienenä. Pärskule kun olis tilat missä tehä niin kyllä olis kyyllää... Tekisin kaikennäköstä.
 
Ei se välttämättä kummoisia tiloja tarvi, tämä vahvistin on siis tehty kerrostalon kylpyhuoneessa, eikä naapureiltakaan ole tullut kommentteja porailun ja sahailun aiheuttamasta mekkalasta. Miinuksena voin sanoa, että kylppäri vaatii perusteellisen siivoamisen joka työskentelykerran jälkeen.
Tehtiinhän ne huonekalutkin ennenvanhaan tuvan nurkassa puhdetöinä :)
 
K100#9
lexa53
17.12.2004 07:48:09 (muokattu 17.12.2004 07:51:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko muuten väänsit tuota koteloa ko. varustuksella? Ja millainen pintakäsittely, montako kerrosta lakkaa? Tai mitä lie petsiä.
 
Olisikohan tuo kuukauden päivät ollut työn alla. Töitä tein muutamana iltana viikossa. Työ oli hidasta koska halusin käyttää perinteisiä työmenetelmiä. Kotelon tekemiseen ei ole käytetty ruuveja lainkaan, vaan kaikki kulmien liitokset on tehty sormisalvoksilla (en tiedä onko tuo oikea nimitys) ja muihin liitoksiin on käytetty puutappeja, eli liimausten kuivuminen joka liitoksen jälkeen vei paljon aikaa. Ainoastaan takakansi, kaiutin, vahvistinosa kulmaraudat, "tassut" ja kahva on kiinnitetty ruuveilla.
Pintakäsittelyn tein vesiohenteisella petsilakalla (en muista merkkiä) ja sitä tuli neljä kerrosta, sävy:tammi.
 
K100#9
KoskPaavo
17.12.2004 08:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tehnyt n kymmenkunta erikokoista putkivahvistinta täysin perinteisin työvälinein, Jotenkin siinä hommassakin on erilainen saundi kun käsipelillä tekee, tietysti kyseessä täytyykin olla harrastuspöhjainen puuhailu. Esim. pylväsporakoneen olen omistanut vasta n. puoli vuotta.Kulmathan saa puukoteloon pyöristettyä suht. helposti pienellä hiomakoneella kun vaan ottaa vähän karkeampaa paperia alkuun.
Tuossa avatarissani on 5-wattinen AX-84 -sivuston vinkkien mukaan tehty Elli -vahvistin ,joita tein kolme lähes identtistä lähes puoli-ilmaisista osista käyttäen vanhojen putkiradioitten osia.
 
Soittaja selviää aina.
spm
17.12.2004 19:50:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno on kun sika pienenä!
Mistä/Mitä tuo etukangas on?
 
javia
17.12.2004 23:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa työtä, hieno koppa, lisää persoonallisia vahvaimia vaan maailmaan..... plussaa.
Oman 18wattisen 1 X 12 kitarakaappiin rupesin kanssa väsään noita sormiliitoksia, ois ollu leuhka kaappi mutta hernehän siinä nenään meni, joten vinyylit päälle vaan. Tein itse vahvistimen nuppimuotoon, ja nupin kotelon lainasin vanhasta helvar ratiosta. Aika vintagehan siitä tuli, yritin siihen saaha vähän sitä marsuakin. Soundinäytteitäkin olen tehnyt ja kuviakin on, kunhan saan ne jollekin sivulle... niin ja muuten, tuolla mun omakuvassa on huonohko kuva siitä marsusta...
 
(vinkkejä otetaan vastaan miten tehään yksinkertaset kotisivut...)
 
lexa53
19.12.2004 23:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mistä/Mitä tuo etukangas on?

 
Säkkikangasta, löytynee lähes kaikista kangaskaupoista.
 
K100#9
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «