Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Manouche talla, mistä tai keneltä?
1
Zeeboo
17.02.2023 21:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löydy kotimaisista kaupoista, eikä T:stä. Mikäpä neuvoksi?
 
White men can't Monk
basisti1971
18.02.2023 06:45:45 (muokattu 18.02.2023 06:46:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Oli pakko googlettaa että varmasti puhutaan samasta asiasta, kyllähän noita maailmalta löytyy varsin näppärästi.
AliBaba, Evilbay, jne.
Ellei halua itse tehdä joko blankosta tai muokata "tavallisesta".
Eikä toisaalta teettää jollain kotimaisella soitinsepällä.
 
Tämänhetkisestä geopoliittisesta tilanteesta johtuen tämänkaltaisten vähemmän merkityksellisten kikareiden saatavuus on heikkoa jos/kun varastot hupenevat.
Ja hupenevathan ne kun ollaan vuosikymmeniä tuudittauduttu siihen että lisää saadaan viikon-kahden toimitusajalla joten varastot on pidetty pieninä.
Tuosta(kin) syystä monet instrunmenttien osia välittävät tahot myyvät tällä hetkellä kaikessa vastaavanlaisessa kikareessa ei-oota.
 
T:Samuli
 
Zeeboo
19.02.2023 13:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971:
 
- - kyllähän noita maailmalta löytyy varsin näppärästi.
AliBaba, Evilbay, jne.
Ellei halua itse tehdä joko blankosta tai muokata "tavallisesta".
Eikä toisaalta teettää jollain kotimaisella soitinsepällä - -

 
Joo, toki löytyy. Itse en ole Alibabalta koskaan tavaraa tilannut, eli voin vain arvuutella millaisen lisän, tai kertoimen huolintakulut ja tullaus tekevät tallan muutaman euron hintaan. Ja laatukin tietysti mietityttää. Ajatus siitä, että muutaman viikon odotuksen jälkeen saisi jonkun kelvottoma balsatikun ei houkuttele.
 
AJL myy kyllä tarvikkeita, mutta ei talloja. Kätevä tekisi itse, mutta kun itseltäni puuttuu taitoa ja tarpeita. Täytyy jäljittää soitinseppä, joka tekisi.
 
White men can't Monk
basisti1971
20.02.2023 07:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Zeeboo: Itse en ole Alibabalta koskaan tavaraa tilannut, eli voin vain arvuutella millaisen lisän, tai kertoimen huolintakulut ja tullaus tekevät tallan muutaman euron hintaan.
 
Tuo on ostoskoriin klikkaamisen ohella niitä nettikaupankäynnin suoraviivaisimpia osa-alueita tullin tullilaskurin ansiosta:
 
https://tulli.fi/tullilaskuri#/
 
Kikareen hintaan suhteutettuna mihin tahansa muutaman euron ostokseen on sivukulujen prosentuaalinen osuus tietysti suuri (joskus moninkertainen), mutta jos mistään muualta ei edes kovempaan hintaan löydy ja kikare on "pakko" saada, vaihtoehdot ovat vähissä.
 

 
Zeeboo: Ja laatukin tietysti mietityttää. Ajatus siitä, että muutaman viikon odotuksen jälkeen saisi jonkun kelvottoma balsatikun ei houkuttele.
 
Tuo on tietysti kaikessa nettikaupassa kysymysmerkki, osviittaa laadukkuuksista/laaduttomuuksista löytänee aiheeseen pyhitetyiltä keskustelupalstoilta.
Tai Gypsy-Jazz kitaroihin erikoistuneilta sivustoilta, tai...
Syystä tai toisesta en MIMF sivustolta löytänyt käytännössä mitään moisista talloista, mitä pidän kovasti ihmeellisenä asiana.
 

 
Zeeboo: Kätevä tekisi itse, mutta kun itseltäni puuttuu taitoa ja tarpeita.
 
Ymmärettäviä ja hyviä syitä.
 

 
Zeeboo: Täytyy jäljittää soitinseppä, joka tekisi.
 
Varmasti suoraviivaisin lähestymistapa, toinen on ehkä laittaa omiin kuviin mittakuva tai linkki sellaiseen ja toivoa että joku harrastaja innostuu moisen nakertelemaan.
 
Asiahan ei sinänsä tietenkään meille kuulu, mutta mitä alkuperäiselle tallalle tapahtui?
Vai tekikö vain yksinkertaisesti kaikkia kelluvia talloja riivaavan katoamistempun.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «