Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss DS-1 epäkuntoilee
1
Jaristoteles
18.01.2003 12:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koetetaan nyt tälläkin osastolla kun kitarakamat-palsta ei tyydyttänyt haluani Tietoon.
 
Siis..

Tuo orangin värinen Bossin DS-1 rouheuttaja on ruvennut epäkuntoilemaan säännöllisesti. Mokoma ei meinaa mennä päälle polkaistessani.

Onko muilla ilmennyt samanlaisia ilmeisen kovasta käytöstä ja hypinnästä johtuvia vikoja? Mikä avuksi, saanko kolvata ja jos saan niin mitä? Sen tiedän, että porata en saa. Harmittaa.

Käväisi muuten mielessäni, että kaikestä päätellen tuo kytkin on aika kuluva osa tuossa murkulassa. Tästä mieliini johtui ajatus mahdollisuudesta rakentaa erillinen kytkin tuolle pedaalille. Sellanen Norsun kestävä footswitch, jonka voisi vetää johdolla naapuriin ja mennä sinne polkemaan särmää soitantaan.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
asaksala
19.01.2003 13:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..ilmeisesti siis pedaali on kokenut kovia.
kannattaa tarkistata se kytkin. jos ei ole saatavilla samanlaista kytkintä tilalle niin sittenhän joudut kai virittelemään siihen erillisen kytkimen.
 
duane
19.01.2003 19:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko se hajotti sen? Tuo mulle, minä katon kenet se on syöny..
 
I got debts no honest man can pay...
Jaristoteles
19.01.2003 19:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko se hajotti sen? Tuo mulle, minä katon kenet se on syöny..
 
Tuu ite tänne. Täällä on sun kolvikin. Saat kahavia. Ehkä. Pedaali söi saippuaa. Ehkä.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
duane
19.01.2003 19:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minoon koululla mulla alkaa treenit. ota huomenna se laite mukaan.
 
I got debts no honest man can pay...
Kalm
26.01.2003 17:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käväisi muuten mielessäni, että kaikestä päätellen tuo kytkin on aika kuluva osa tuossa murkulassa.
 
Kytkimen pitäisi olla aika kestävä koska se on mekaanisesti enemmänkin hipaisunäppäin kuin perinteinen kytkin eikä sisällä juurikaan liikkuvia osia. Varsinainen kytkentä tapahtuu sitten siellä piirikortilla sähköisesti (FET-kytkin).
 
Itse kytkimen pitäisi siis kestää ellei sinne ole sitten kaatunut jotain sahtia/olutta tms. Epäilisin enemmänkin kylmäjuotoksia eli tsekkaa epäilyttävät juotokset ja putsaa samalla se katkaisija...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «