Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran piirustuksia
1
Arsca
17.01.2003 16:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään hyvää linkkiä mistä löytää telecasterin piirustuksia? Tarkotus olis aloittaa kitaranrakennus projekti ja ajattelin kokeilla taipuuko Tele kun tuntuu saavan noita Fenderin osia paremmin kuin Gibsonin.
 
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
poppamies
18.01.2003 10:47:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään hyvää linkkiä mistä löytää telecasterin piirustuksia? Tarkotus olis aloittaa kitaranrakennus projekti ja ajattelin kokeilla taipuuko Tele kun tuntuu saavan noita Fenderin osia paremmin kuin Gibsonin.
 
tuolta minä oon hommannut kaikki piirrustukset ja puut.
 
http://www.soitinrakentajatamf.fi/
 
"G-strings are for strippers"
Miikathebest
24.01.2003 13:43:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Printatkaa vaikka netistä kuva, ja kattokaa mallii, ja tehkää siitä ite ne piirustukset.
poppamies
24.01.2003 15:13:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Printatkaa vaikka netistä kuva, ja kattokaa mallii, ja tehkää siitä ite ne piirustukset.
 
No tuo nyt ei oikein helposti toimi.
On nimittäin aika tarkkaa kaikkien kolojen ja osien paikkojen suhteen että ne kaikki tulee oikeille paikoille ja oikeassa suhteessa toisiinsa että kitara toimii oikein ja vielä kaiken lisäksi näyttäisi hyvältä.
Toki voi tehdä telen tuolla tavalla melkein omasta päästä mutta siinä tapauksessa suosittelisin että olisi käsillä täkkeitä osia niinkuin pleksi,potikkalevy,talla takamikkeineen ja virityskoneisto.
 
"G-strings are for strippers"
Miikathebest
24.01.2003 16:56:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä kaikki nyt varmaan tallan, mikit, potikat... j a kaiken muun osaa oikeisiin paikkoihin laittaa. Eikä se nyt ole niin millintarkkaa, paitsi talla/kaula.
erkko
24.01.2003 17:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tehnyt Telecasterin ja en kyllä lähtis tekemään sitä ilman kunnon piirrustusta: just Telessä tallamikin paikka ja kolon muoto on aika kriittisiä juttuja. Ja sittenkin kun on kuva niin kannattaa ostaa talla ennen kolon tekemistä: mulla itellä on about 12 vuotta vanha jenkkitele (standard) ja sen talla on ihan erikokonen (pituus, kielen reiät) kun nykyisissä. En oo kyllä testannu siihen mitään muuta tallaa, todennäköisesti sopisi.
 
Telecasterin piirrustukset saa Ikaalisten soitinrakennuskoulusta tai soitinrakentajat Amf:ltä. Ei muistaakseni maksa kun jotain 20 euroo.
 
reksa
28.01.2003 15:40:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


tuolta minä oon hommannut kaikki piirrustukset ja puut.
 
http://www.soitinrakentajatamf.fi/

 
Jaksatko luetella mitä puuta tuolta saa viiluina ja raakalankkuina. Tarkotan puuta mitä oot itse tilannut.
 
Piirustuksia sieltä ei saa vissiin mitään telecasteria eksoottisempaa mallia :(
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «