Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: satulaan kielten urien tekeminen?
1
Tinmo
24.02.2003 18:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mul on tässä uusi Stratocasteri työn alla, olen ostanut fenderin kaulan siihen, ja siinä oli kiinni valmiiksi satulapala, mutta ilman uria ja aattelin että kai ne voi siihen itse vääntää. Voiko, kykeneekö tai onko jonkun mahdollista mitata kuinka korkealla uran alareuna on otelaudasta? Jos ymmärätte. Mieluiten aidosta stratosta, tai no sama se, edes aidon näköisestä.
 
Ja sit, millä kannattais maalata noi mikin suojukset? Tyyliä strato, eli kun ne on valkoiset ja haluis vähän erikoisemman, niin jos joku on joskus niitä maalaillut niin vinkkejä saa antaa!
 
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
poppamies
24.02.2003 18:50:20 (muokattu 24.02.2003 18:53:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko, kykeneekö tai onko jonkun mahdollista mitata kuinka korkealla uran alareuna on otelaudasta? Jos ymmärätte. Mieluiten aidosta stratosta, tai no sama se, edes aidon näköisestä.
 
Ei siitä oikein mittaamalla selviä. Paras tapa on painaa 3:lta nauhalta. Silloin kielten pitää nippa nappa olla ensimmäisen nauhan kohdalta irti.
Jos kuitenkin haluaisi ilmaista asian milleissä voisi sanoa että korkea E n. 0,3mm ensimmäisestä nauhasta ja matala E n. 0,5 mm.
 
"G-strings are for strippers"
Tinmo
24.02.2003 18:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmm... voi olla, että menee kiroiluksi mun käsillä. Mitäköhän joku soitinrakentelija tuosta mahtais velottaa?
 
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
Tinmo
24.02.2003 20:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piti vielä lisätä, jos joku holdaa pleksin värityksenkin, niin ota mieluusti neuvoja vastaan
 
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
Johnny Jazz
25.02.2003 16:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä oon lähestynyt tota siten, että oon aluks ottanut nyrkkisäännöks sen että ura on suurinpiirtein puolet kielen paksuudesta eli kielestä jää puolet uran ulkopuolelle (ainakin alakielten osalta). sitten kun on suurinpiirtein saanut kaikki urat kohdalleen ja kielet kiinni, niin sitten hienosäätöä esim. kuten poppamies totesi kolmennelta painamalla tms. ja mitään peruuttamatonta virhettähän tossa ei oikeestaan voi tehdä kun liian syvä ura on helppo täyttää jne...
 
Tumppi38
26.02.2003 08:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä oon lähestynyt tota siten, että oon aluks ottanut nyrkkisäännöks sen että ura on suurinpiirtein puolet kielen paksuudesta eli kielestä jää puolet uran ulkopuolelle (ainakin alakielten osalta). sitten kun on suurinpiirtein saanut kaikki urat kohdalleen ja kielet kiinni, niin sitten hienosäätöä esim. kuten poppamies totesi kolmennelta painamalla tms. ja mitään peruuttamatonta virhettähän tossa ei oikeestaan voi tehdä kun liian syvä ura on helppo täyttää jne...
 
Satula viilat on kans ihan yes omalle satsille (.10 - .52) hankittuna ei tarvii arvailla.
 
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
waskikaarme
26.02.2003 19:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sit, millä kannattais maalata noi mikin suojukset? Tyyliä strato, eli kun ne on valkoiset ja haluis vähän erikoisemman, niin jos joku on joskus niitä maalaillut niin vinkkejä saa antaa!
 
Eikös pienoismallimaalit olis passeleita tuohon hommaan. Värivaihtoehtoja löytyy eikä sitä maalia jää liikaa jäljelle jos ei muuta maalattavaa ole. Jonkinmoinen lakkaus päälle kannattanee kumminkin laittaa vaikka tuskin mikit joutuvat fyysiseen kuritukseen.
 
"D´Oh!" -H.Simpson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «