Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIY rumpupadi
1
Terok
20.01.2003 21:20:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli keksittyä ajankuluksi tämmönen, aika pro vehje:
 
http://files.mikseri.net/pics/shkrumpu.jpg
 
Hiirimatto johon tietokoneesta revin piipparin triggeriksi, sitten mankka etuasteena josta äänikortin sisääntuloon.
Soundit tulee reaali aikasena drumagog drum replacer softalla N-Trackissa.
 
Ihan hauska vehje ja helppo rakentaa, pikkusäätämisellä ei ole paha latenssi ja dynamiikkaa löytyy, jos tehot riittää niin seuraavaksi basari toiseen vapaaseen kanavaan..
 
Harza
20.01.2003 23:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. Itse olen miettinyt pitkään millä järkevällä konstilla saisi hyvän triggeroinnin Drumagogia varten. Oikeen sukkela keksintö!
Terok
21.01.2003 15:00:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. Itse olen miettinyt pitkään millä järkevällä konstilla saisi hyvän triggeroinnin Drumagogia varten. Oikeen sukkela keksintö!
 
Kyllä nuo piipparit toimii yllättävän hyvin, ottaa tarkasti ja kevyestä lujaan iskuun eikä ylimääräisiä iskuja kuulu. Pitää kattoa jos sais Ddrumeja lainaan niin vois vertailla.
 
Pitää kohta alkaa testailemaan miten sais kiinnitettyä tomareihin, taitaa vaan dempata liikaa jos halua alkuperäistäkin soundia. Basarissa varmaan toimii mainiosti kun siinä se ei haittaa, pitääkin varmaan seuraaviin treeneihin ottaa tietokone rumpujen viereen ja laittaa virvelin tilalle hiirimatto, siinä on sitten muille soittajille ihmettelemistä.
 
ali-arvostettu
10.02.2003 21:54:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voisko tohon jotain ohjeita !
siis noihin johtojen liitäämiseen?
 
teen sitä mitä itsestä tuntuu hyvältä mutta myös pahalta
Terok
11.02.2003 18:04:11 (muokattu 11.02.2003 18:04:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voisko tohon jotain ohjeita !
siis noihin johtojen liitäämiseen?

 
Siis kaiutinpiuha piezokaiuttimeen (plussat ja miinukset kohilleen) ja toisen päähän 6.3 mm plugi? Jos et itse osaa niin maksaa n. 5e kun käyt teettämässä. Softapuoli on sitten vähän monimutkasempaa.
 
Snowblind
18.02.2003 20:52:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Siis kaiutinpiuha piezokaiuttimeen (plussat ja miinukset kohilleen) ja toisen päähän 6.3 mm plugi? Jos et itse osaa niin maksaa n. 5e kun käyt teettämässä. Softapuoli on sitten vähän monimutkasempaa.

 
Siis johtojen toiset päät vain tietokoneen piipperiin jo toiset päät plugiin ja siitä jonkun etuasteen kautta äänikorttiin. Pitääpä varmaan kokeilla. Kävisiköhän tuossa etuasteena vaikka zoomin 505 :)
 
Taskunorsut ovat sellaisia pieniä elefantteja jotka mahtuvat taskuun!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «