Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez PhaseTonen patterineppari?
1
erkko
03.03.2003 15:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisikohan kukaan auttaa tällaisessa asiassa:
 
Vanhasta Ibanez PhaseTone -pedaalista on ilmeisesti irronnut ja hävinnyt patterineppari (oletan että se toimii 9V:n patterilla). pedaalistaei pysty arvaamaan missä nepparin pitäisi olla kiinni.
 
Eli onkohan kukaan törmännyt kyseisen pedaalin kytkentäkaavioihin netissä, tai jaksaisko joku kyseisen pedaalin omistaja katsoa omastaan mihin piuhat tulevat kiinni.
 
Kiitos jo etukäteen
 
Tässä on pari kuvaa kyseisestä tapauksesta:
http://www.kolumbus.fi/erkko.salonen/phasetone.jpg
http://www.kolumbus.fi/erkko.salonen/phasetone_auki.jpg
 
askomiko
03.03.2003 17:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei jee, on kerrankin semmoinen pedaali jonka jopa minä osaisin hyvällä tuurilla väsätä.
 
Mutta patterista en tiedä, vaan yksi paikka jossa arvopedaalisi ainakin tunnetaan on custom sounds->
 
www.custom-sounds.com
 
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
aon
03.03.2003 18:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyykin ruveta hakemaan niitä skemoja, jos vaikka löytyisi, tekee mieli rakentaa tuollainen.
 
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
erkko
03.03.2003 21:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tosta ei pedaali enää paljon yksinkertaisemmaksi voi mennä. Valitettavasti ei ole mun laite, selvitän vain asiaa, näkyy olevan aika hintava tuolla custom-soundissa.
 
Neljä Ruuvia
04.03.2003 09:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tosta ei pedaali enää paljon yksinkertaisemmaksi voi mennä. Valitettavasti ei ole mun laite, selvitän vain asiaa, näkyy olevan aika hintava tuolla custom-soundissa.
 
EI VITTU,tää on vitsi eikö vaan?Tostahan puuttuu kaikki sisuskalut.HO HO!
 
kivi
04.03.2003 19:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tosta ei pedaali enää paljon yksinkertaisemmaksi voi mennä. Valitettavasti ei ole mun laite, selvitän vain asiaa, näkyy olevan aika hintava tuolla custom-soundissa.
 
Tuota, useammankin Ibanez Phase Tonen kokemuksella menisin väittämään, että tuossa on nyt joku laittanut kuoriin jotain aivan muuta.
 
Omastani en voi tarkistaa, kun se on kämpillä, mutta Ritsa-Hemmolle juuri äskettäin myin tuollaisen yksipotikkaisen. Eikä ollut kallis.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hemmo
04.03.2003 22:15:31 (muokattu 04.03.2003 22:16:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tuota, useammankin Ibanez Phase Tonen kokemuksella menisin väittämään, että tuossa on nyt joku laittanut kuoriin jotain aivan muuta.
 
Omastani en voi tarkistaa, kun se on kämpillä, mutta Ritsa-Hemmolle juuri äskettäin myin tuollaisen yksipotikkaisen. Eikä ollut kallis.

 
Ritsa-Hemmo???
 
No, ainakin mun hieman erimallisessa (kulmikkaampi kotelo) 1-potikkaisessa Ibanez Phase Tonessa on ihan eri sisälmys: piirilevy ja muuta roinaa. Senkin tosin on tehnyt Maxon.
 
Luulen, jotta kotelo ja osa sisällöstä on aitoa. Siis Erkkon pedaalissa.
 
MUOKKA: Täydensin.
 
Kamalistani ei mahdu tähän.
kivi
05.03.2003 08:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ritsa-Hemmo???
 
Laatuverme-Hemmo?
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Neljä Ruuvia
06.03.2003 19:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tuota, useammankin Ibanez Phase Tonen kokemuksella menisin väittämään, että tuossa on nyt joku laittanut kuoriin jotain aivan muuta.
 
Omastani en voi tarkistaa, kun se on kämpillä, mutta Ritsa-Hemmolle juuri äskettäin myin tuollaisen yksipotikkaisen. Eikä ollut kallis.

 
Kyllähän tossa tosin varmaan vaihe kääntyy että ei sikäli mitään....
 
kivi
06.03.2003 20:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Kyllähän tossa tosin varmaan vaihe kääntyy että ei sikäli mitään....

 
Kääntyy, joo, mutta kääntyykö enää takaisin:-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
erkko
06.03.2003 20:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä toi PhaseTone yleensäkin tekee? Onko se jonkinlainen tremolo tai sinne päin? Mulla ei oo aavistustakaan?
 
Johtopäätös yllä olevasta ilmeisesti on että vermeellä ei tee mitään, siitä puuttuu patterinepparin lisäksi myös jotain muuta, ilmeisesti piirilevy?
 
Kun löytäs jostain kytkentäkaavion, niin tietäis mitä tolle voi tehdä.
 
Jos ei muuta niin koteloon voi ainakin tehdä jonku tee-se-itse polkimen.
 
kivi
06.03.2003 20:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä toi PhaseTone yleensäkin tekee? Onko se jonkinlainen tremolo tai sinne päin? Mulla ei oo aavistustakaan?
 
Terve, Erkko. Siteeraan omaa kirjoitustani aloittelijoiden FAQ:sta:
 
"Seuraavat delayn sovellukset perustuvat ilmiölle, joka tunnetaan vaihevirheenä. Perusta on yksinkertainen: ajatellaan ääntä siniaaltona, jonka keskiviiva on vaikkapa 0 desibeliä. Sitten kopioidaan päälle toinen samanlainen siniaalto, jota siirretään puoli aallonpituutta eteenpäin; saadaan siniaallon pystypeilikuva. Nämä äänet neutraloivat toisensa, niiden summahan on nolla.

Phaser on varhaisen delayn sovellutus, poljinkokoinen vastine pyöriväkaiuttimiselle leslie-kaapille. Phaserin suhiseva ääni perustuu "doppler-ilmiöön", joka on tuttu vaikkapa vastaan tulevan auton äänestä; ensin ääni kohoaa äänenlähteen lähestyessä, sitten laskee äänen etääntyessä. "
 
Ihan mainio peli. Sillä saa sellaista sävyä soittoon, ihan hippiosastosta tuonne Stooges: Raw Power -osastoon. Nostaa lisäksi riffit esiin ilman volyyminnousua.

Jos et tarvi koteloa, myy halvalla.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
erkko
06.03.2003 22:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-->KIVI
Kiitos infosta. Valitettavasti laatikko ei ole mun, en voi myydä sitä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «