Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuihin liityvää sanastoa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
PaiZild
07.01.2005 17:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl = ISS
Tama = Starcast
Sonor = T.A.R.

 
Pearlin paremmissa sarjoissa (Sessioneista eteenpäin) on Optimount -kiinnitys. Exporteissa ISS.
 
epäselvä.
Kulkunen
07.01.2005 17:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piccolo = pieni virveli.
 
Tarkennus:
Piccolovirveli = Matala virveli (4" ja alle syvä, ilmeisesti)
Sopraanovirveli = Halkaisijaltaan pieni virveli
 
The downward spiral never ends.
Remo
07.01.2005 17:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs jo ensimmäisessä viestissä mainitut lugit...
 
Aivan muistinkin nähneeni jo jossain ennemmin. No tuskin tuo mitään haittaa.
 
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
HeavyMachinery
08.01.2005 11:53:31 (muokattu 08.01.2005 11:54:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oho!
 
Minä tiedän - siis pelkään !
AP
08.01.2005 12:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vielä.
 
Jumala = Buddy Rich.
 
;-)
 
K100 #7
Tombo
08.01.2005 14:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumala = Buddy Rich.
 
Tuosta tuliki mieleeni vitsi, jonka tuossa yks päivä luin.
 
Gene Krupa sai kirjeen, jossa luki kuoressa pelkästään "To The Best Drummer In The World". Krupa ajatteli, että eihän tämä minulle voi olla ja lähetti sen eteenpäin Louie Bellsonille. Bellsonkin mietiskeli hieman ja päätti kuitenkin lähettää kirjeen edelleen Papa Jo Jonesille.
 
No, kirje jatkoi matkaansa kunnes kulkeutui Buddy Richille. Rich oli aivan innoissaan "Helevata, tämä kirjehän on mulle!" Aukaisi kirjeen ja luki ensimmäisen rivin:
 
DEAR RINGO
 
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma?
eljohnny
08.01.2005 15:47:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapulat = kepit = tikut = palikat = drumsticks
ja jokaisen eteen voi laittaa rumpu-
 
Venyttely on kaiken A ja O.
AP
08.01.2005 15:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta tuliki mieleeni vitsi, jonka tuossa yks päivä luin.
 
Gene Krupa sai kirjeen, jossa luki kuoressa pelkästään "To The Best Drummer In The World". Krupa ajatteli, että eihän tämä minulle voi olla ja lähetti sen eteenpäin Louie Bellsonille. Bellsonkin mietiskeli hieman ja päätti kuitenkin lähettää kirjeen edelleen Papa Jo Jonesille.
 
No, kirje jatkoi matkaansa kunnes kulkeutui Buddy Richille. Rich oli aivan innoissaan "Helevata, tämä kirjehän on mulle!" Aukaisi kirjeen ja luki ensimmäisen rivin:
 
DEAR RINGO

 
Buaahhah! +
 
K100 #7
dictatorsh*t
08.01.2005 16:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gene Krupa sai kirjeen, jossa luki kuoressa pelkästään "To The Best Drummer In The World". Krupa ajatteli, että eihän tämä minulle voi olla ja lähetti sen eteenpäin Louie Bellsonille. Bellsonkin mietiskeli hieman ja päätti kuitenkin lähettää kirjeen edelleen Papa Jo Jonesille.

No, kirje jatkoi matkaansa kunnes kulkeutui Buddy Richille. Rich oli aivan innoissaan "Helevata, tämä kirjehän on mulle!" Aukaisi kirjeen ja luki ensimmäisen rivin:

DEAR
LARS
 
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
"Tuostako mie vetäsen ni gigels gogels mie sanon että siin jää vitti Tommy Lee'ki kakkoseks!" - Janne Hyrkäs
totomiettinen
08.01.2005 16:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta tuliki mieleeni vitsi, jonka tuossa yks päivä luin.
 
Gene Krupa sai kirjeen, jossa luki kuoressa pelkästään "To The Best Drummer In The World". Krupa ajatteli, että eihän tämä minulle voi olla ja lähetti sen eteenpäin Louie Bellsonille. Bellsonkin mietiskeli hieman ja päätti kuitenkin lähettää kirjeen edelleen Papa Jo Jonesille.
 
No, kirje jatkoi matkaansa kunnes kulkeutui Buddy Richille. Rich oli aivan innoissaan "Helevata, tämä kirjehän on mulle!" Aukaisi kirjeen ja luki ensimmäisen rivin:
 
DEAR RINGO

 
Hohohhohoooooooooooo....!!!11!1 PlopPlopPlop!
 
Youni
08.01.2005 18:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri valmistajat nimittävät kelluvia ripustuksiaan seuraavasti:
 
Pearl = ISS
Tama = Starcast
Sonor = T.A.R.

 
Juu ja Yamahalla on YESS-kiinnitys.
Premierillä ainakin Cabrioissa on RokLok
 
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
tthei
08.01.2005 19:19:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ja Yamahalla on YESS-kiinnitys.
Premierillä ainakin Cabrioissa on RokLok

 
RokLok meinaa sitä pallonivel-vartta siitä tomitelineessä. Premierin kelluvat ripustukset on nimeltään ISO
 
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist ------------------------------- www.innervision-fin.tk
lkx
08.01.2005 19:52:02 (muokattu 08.01.2005 20:00:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon muhvi-sanaan tarttuisin sen verran, että peltiständin huopaa en ainakaan sano muhviksi - enkä ole muidenkaan kuullut sanovan...
 
EDIT: Tai siis, kun olis lukenut tarkemmin.. Tomimuffi... Eniwei, mulle muffi ja muhvi on sama asia...
 
Sit vielä kyssäri. Onko Evansin kalvon välissä oikeasti öljyä? Remolla ei ainakaan ole, ja se öljyn näkönen siellä kahden kerroksen välissä on valon taittumisesta johtuva ilmiö - näin esim. Pinstripe-kalvoissa.
 
There is no spoon...
Jeltz
08.01.2005 20:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Evansin kalvon välissä oikeasti öljyä? Remolla ei ainakaan ole, ja se öljyn näkönen siellä kahden kerroksen välissä on valon taittumisesta johtuva ilmiö - näin esim. Pinstripe-kalvoissa.
 
Evans hydrauliceissa on öljyä välissä.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
lkx
08.01.2005 20:15:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evans hydrauliceissa on öljyä välissä.
 
Tämä selvä. Remon tapauksessa, öljykalvoista puhuttaessa, kyseessä ei ole kuitenkaan öljy.
 
There is no spoon...
moderndrummer88
08.01.2005 20:22:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

direct drive= suoraveto eli ketjuvedon tilalla pedaaleissa on metallinen putkilo
strap drive = nauhaveto ketjujen tilalla pedaaleissa nylonhihna tai muu vastaavaa materiialia oleva hihna
 
o.v.o.o.v.o.v.v
Kulkunen
09.01.2005 14:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä selvä. Remon tapauksessa, öljykalvoista puhuttaessa, kyseessä ei ole kuitenkaan öljy.
 
Kyllä kai Remokin on aikanaan tarjonnut ihan öljyllä varustettuja kalvoja, mutta sittemmin luopunut niistä. Eivätkä taida enää Pinstripeja tai muitakaan 2-ply kalvoja nimittää öljykalvoiksi? En ole satavarma, mutta näin olen käsittänyt.
 
Pitäisikö tänne lisätä myös soittamiseen liittyviä termejä, eikä vain soittokamojen nimityksiä? Kaikille ei varmasti paradiddlet, double stroket ja muut ole ihan selviä...
 
The downward spiral never ends.
HeavyMachinery
09.01.2005 14:27:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kai Remokin on aikanaan tarjonnut ihan öljyllä varustettuja kalvoja, mutta sittemmin luopunut niistä. Eivätkä taida enää Pinstripeja tai muitakaan 2-ply kalvoja nimittää öljykalvoiksi? En ole satavarma, mutta näin olen käsittänyt.
 
Pitäisikö tänne lisätä myös soittamiseen liittyviä termejä, eikä vain soittokamojen nimityksiä? Kaikille ei varmasti paradiddlet, double stroket ja muut ole ihan selviä...

 
Joo soitto termejä mukaan vaan oon yrittänyt vähän jo jaotella noita sen mukaan mihin liittyy.
 
Minä tiedän - siis pelkään !
vernie
09.01.2005 16:04:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rudimentti = Iskusarja. Esim. paradiddle.
single stroke roll = Yksinkertaisin rudimentti. Soitetaan vuorokäsin. (ovovovovovovovov)
double stroke roll = Rudimentti, jossa lyödään aina kaksi kertaa peräkkäin samalla kädellä. (oovvoovvoovvoovv)
paradiddle = Soitetaan samaa kuviota käsijärjestystä vaihdellen (ovoovovvovoovovv)
 
matched grip = Suosituin kapulaote, jossa kapulaa pidetään etusormen ensimmäisen ja toisen nivelen välissä. Peukalo ja etusormi pitävät kapulasta kiinni, muut sormet ovat rennosti kapulan ympärillä. Vasen ja oikea käsi pitävät kapuloita samalla tavalla.
 
(joku muu selittäköön traditional / conventional gripin)
 
klikki = metronomi = Mekaaninen tai elektroninen apuväline, joka tuottaa napsahduksia halutulla taajuudella.
 
..Täydentäkää / korjailkaa
 
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
lkx
09.01.2005 17:08:39 (muokattu 09.01.2005 17:09:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Traditional grip, kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa...:
 
http://www.vicfirth.com/education/articles/gifs/grip/left10.jpg
http://www.vicfirth.com/education/articles/gifs/grip/left8.jpg
http://www.vicfirth.com/education/articles/gifs/grip/left9.jpg
 
Vic Firthin sivujen ohjeistus traditional-otteen saloihin:
http://www.vicfirth.com/education/articles/wesselsgrip2.html
 
There is no spoon...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «