Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Meinl Byzance-sarjaan vinkkejä
1
Mysterum X
20.06.2023 01:21:26 (muokattu 23.06.2023 00:50:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vuosi aikaa 3 uutta Byzance crash-symbaalia settiin.
"Ykkös" crash: 17" medium thin crash
Komppi crash: 18" medium crash
"kolmos" crash: 17" thin crash
Testasin comboa liikkeessä ja kuullosti hyvältä (kaksi ensiksi mainittua todella loistavia). Mutta kun sain ne omaan settiin, niin tuo 17" thin crash tuntuikin kauhean hiljaiselta ja soundiltaan "irralliselta" muihin verrattuna.
Itse tuota peltiä käytän tottakai aksentteihinkin, mutta myös komppaamaan ns. "euroviisu-nostatuksiin" mikäli kertsiä on aikaisemmin soitettu isompaan crashiin :D Pitäsi tuolle 17"thin crashille löytää jokin parempi vaihtoehto.
Olisiko mahd. Byzance 16" medium crash? Tai joku ihan muu? Esim. joku efekti-symbaali?
Helsinkiin testaamaan on sen verran matkaa, ettei viittisi kovin usein tehdä reissua. Joten kaikki vinkit huomioidaan.
 
EDIT. Omat crashit siis Brilliant-sarjaa.
 
Weetoz
20.06.2023 08:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä jos ostaisit esim. 19" med. thin crashin, ja sitten tekisit noista 17" ja 18" ykkösen ja kolmosen? Mulla on joskus ollut tollanen 19", ja itse ainakin tykkäsin siitä kovasti isoissa komppaushommissa. Mutta onhan tuossa Byzance-sarjassa vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon, eli riippuu ihan siitä, minkälaista soundia ollaan hakemassa.
 
Jeltz
21.06.2023 10:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein tunne Meinlejä, mutta jos haluat pysyä samassa sarjassa niin eikö isompi ja ohuempi olisi oikein luonteva valinta tuohon kaveriksi? Vaikkapa joku tämmöinen 20": https://www.thomann.de/fi/meinl_20_byzance_extra_thin_crash.htm
 
Wirtanen049
21.06.2023 11:37:32 (muokattu 21.06.2023 11:40:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: En oikein tunne Meinlejä, mutta jos haluat pysyä samassa sarjassa niin eikö isompi ja ohuempi olisi oikein luonteva valinta tuohon kaveriksi? Vaikkapa joku tämmöinen 20": https://www.thomann.de/fi/meinl_20_byzance_extra_thin_crash.htm
 
Ihan vaan koska omistan kyseisen pellin niin huomautan, että toi ei oo mikään tavallisimman kuulonen cräshi vaan aika lähellä noita "crash of doom" -juttuja.
 
Hyvän kuulonen pelti siis mut ei välttämättä mikään peruscräshi, jos nyt ymmärsin oikein et semmosta tässä haetaan? Enneminkin semmonen blendi cräshin ja jonkinmoisen efektipellin välillä.
 
Jeltz
21.06.2023 14:12:40 (muokattu 21.06.2023 14:13:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wirtanen049: Ihan vaan koska omistan kyseisen pellin niin huomautan, että toi ei oo mikään tavallisimman kuulonen cräshi vaan aika lähellä noita "crash of doom" -juttuja.
 
Hyvän kuulonen pelti siis mut ei välttämättä mikään peruscräshi, jos nyt ymmärsin oikein et semmosta tässä haetaan? Enneminkin semmonen blendi cräshin ja jonkinmoisen efektipellin välillä.

 
Hyvä huomio. Olen Crash of Doomin suuri ystävä, niin ehdotus oli sikäli ehkä vähän värittynyt. Mutta ainakin t-kaupan ääninäyte Meinlistä vaikutti hiukan kesymmältä ("tavallisemmalta") kuin CoD. Toki tuollaiset symbaalit on selkeästi mielipiteitä jakavia.
 
Mysterum X
22.06.2023 23:34:03 (muokattu 23.06.2023 00:48:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Entä jos ostaisit esim. 19" med. thin crashin, ja sitten tekisit noista 17" ja 18" ykkösen ja kolmosen? Mulla on joskus ollut tollanen 19", ja itse ainakin tykkäsin siitä kovasti isoissa komppaushommissa. Mutta onhan tuossa Byzance-sarjassa vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon, eli riippuu ihan siitä, minkälaista soundia ollaan hakemassa.
 
Joo, pitääpä miettiä tätä. Tosin toi 18" on aika täydellinen itelle tohon komppaamiseen, niin voi olla et 19 menee jo liiankin isoks. Mut pitää tutustua.
 
Mysterum X
22.06.2023 23:47:22 (muokattu 23.06.2023 00:48:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: Hyvä huomio. Olen Crash of Doomin suuri ystävä, niin ehdotus oli sikäli ehkä vähän värittynyt. Mutta ainakin t-kaupan ääninäyte Meinlistä vaikutti hiukan kesymmältä ("tavallisemmalta") kuin CoD. Toki tuollaiset symbaalit on selkeästi mielipiteitä jakavia.
 
Hyvän kuullonen symbaali, mut menee kyl tosiaan omasta tarkotuksesta vähän ehkä eri suuntaan.
Mahdollisesti siis perus crash hakusessa. Eikä tosiaan ole pakko edes olla Byzance. Muutkin käy. Vähän joku trash crash:kin kiinnostelis, mut viime kesänä kun Levytukussa kävin, niin silloin ei ainakaan kaupassa ollut kuin yks vaihtoehto (en muista edes kokoa tai sarjaa), mut ei sopinut omaan korvaan. Ja toisaalta, et jos ostaa 300-400€ maksavan pellin, niin oon vähä skeptinen tilailemaan sellasia pelkästään youtuben soundiesittelyn perusteella :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «