Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tama Star Maple Vai Pearl Masterworks?
1
Petscu
16.05.2023 16:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo pidemmän aikaa harkinnut vakavasti uuden setin hankintaa. Kumpi olisi mielestänne fiksumpi valinta, kun saundien tulee olla isot ja täyteläiset - Tama Star Maple vai Pearlin Masterworks?
 
pekkap82
16.05.2023 19:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Masterworks on custom-sarja. Eli pitää sisällään hyvin erilaisia settejä.
 
iekku84
18.05.2023 09:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petscu: Olen jo pidemmän aikaa harkinnut vakavasti uuden setin hankintaa. Kumpi olisi mielestänne fiksumpi valinta, kun saundien tulee olla isot ja täyteläiset - Tama Star Maple vai Pearlin Masterworks?
 
Itse suosin käytettyjä, mut Masterworksilla saat ihan millaiset vaan. Niissä saat räätälöidä kaiken. Taman star on kans aina varma arpa, toki taitaa tehdas määritellä värit.
 
Vaikea sanoa kumpi on parempi. Vaahteralla ei mene metsään. Itse tykkään koivuisesta soundista, jotka saan halvoista vanhoista mastersseista. Jyhkeät atakkiset soundit löytyy niistä. Nyt vaan ei taida koivukannut olla kovin muodissa. Mut en ole minäkään..
 
Sihi ja Sorva ne yhteen sopii, huomenna mennään studio koppiin=)
Petscu
23.05.2023 11:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koivusella Recording Custom -setillä oon soitellut jo lähes kolme vuosikymmentä, mutta nyt tosiaan tekisi mieli jotakin uutta. Yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona edellä mainittujen lisäksi on myös Tama Star Bubinga-setin hankkiminen, koska haikailen edelleen 80-luvun Artstar Cordioiden perään. Onko teillä kokemusta Star Bubingoista, eli onko jyhkeä saundi vai liian ohut, koska rungot niissä ovat melko ohuet?
 
pekkap82
23.05.2023 19:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petscu: onko jyhkeä saundi vai liian ohut, koska rungot niissä ovat melko ohuet?
 
Näissä asioissa on sikäli juuri vaikea neuvoa, kun ihmiset tuntuu kuulevan ja kokevan niitä jonkin verran eri tavalla. Esim. itsellä on ollut Pearl Masterssin vaahteraa ja koivua 5 mm ja 7,5 mm rungolla. Omaan korvaani paksu vaahterarunko oli näistä neljästä täyteläisin ja ohut koivurunko ohutsoundisin. Valmistajan mukaan taas ohuessa rungossa pitäisi olla täyteläisempi soundi.
 
hollmi-5
23.05.2023 22:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petscu: Koivusella Recording Custom -setillä oon soitellut jo lähes kolme vuosikymmentä, mutta nyt tosiaan tekisi mieli jotakin uutta. Yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona edellä mainittujen lisäksi on myös Tama Star Bubinga-setin hankkiminen, koska haikailen edelleen 80-luvun Artstar Cordioiden perään. Onko teillä kokemusta Star Bubingoista, eli onko jyhkeä saundi vai liian ohut, koska rungot niissä ovat melko ohuet?
 
Etsi ne Artstar Cordiat, jos niistä olet haaveillut. Minä haaveilin Sonor Signatureista pitään. Kun ne sitten sain, niin pääsin yhteen maaliin. Enää ei tehdä rumpuja samalla laadulla. Uudet hyvät on hyviä, mutta samaan hintaan saa parempaa laatua ja hinnanpitoa vanhoista.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «