Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5306 307 308 309 310
kincy
19.06.2011 14:24:19 (muokattu 19.06.2011 14:33:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonama: Useimmiten hommaan tavarat Thomannilta. Syynä se, että weppikauppa ja toimitus on heillä niin hyvin toimiva. Vastaavaa en ole huomannut kotimaasta. Sinänsä melkein jokaisen tavaran saisi nykyisin varmaan halvemmalla kotimaasta - jos olisi aikaa soitella (puhelimella, neropatit) tai kierrellä.
 
Minusta Thomannin toimitus ei ole yhtään sen parempi kuin kotimaan kaupoilla.
Soundstoren ja Soitin Laineen nettisivuthan ovat hiton toimivat. Soitin Laineen sivuilla esimerkiksi nuo rumpukalvot ovat todella selvästi esillä ja koko järjestyksessä, Thomannilla ne menee ihan miten sattuu. Ja eihän nyt yksi puhelinsoitto niin hankalaa ja vaivalloista ole. Tämä just kummastuttaakin nykyään, kaikki pitää tapahtua eleettömästi ja mennään sieltä mistä aita on matalin. Kauppiaalta kysyttäessä voit ihan oikeasti säästää rahaa tai saat suoraan vastauksen esimerkiksi siihen, jos jotain haluamaasi tavaraa ei juuri nyt ole saatavilla. Thomannille pitää sähköpostia sun muuta diipadaapaa laitella.
 
Tilaaminen tapahtuu yhtä aivottomasti kuin Thomannilla. Thomann ei edes postiennakolla enää lähetä, joten miten se muka olisi helpompaa? Etuna vielä se, että kotimaassa kusti polkee parissa päivässä, thomannilta parissa viikossa. Joten sinänsä en hiffaa perustelujasi. Ja onhan se nyt ihan älytöntä työntää rahojansa Saksaan kun saman saa Suomestakin?
 
E: Lisäksi vielä takuut yms. Tiedän yhen tapauksen, jossa henkilö tilasi setin Thomannilta. Siinä ilmeni sitten vikaa ja hänen piti koko hoito lähettää takaisin Saksaan, meni taas se pari viikkoa, että sai uuden. Eli koko operaatio kesti reilun kuukauden?
 
Itse kun ostin paikalliselta nykyisen setin, se tilattiin perjantaina iltapäivällä ja maanantaina kävin setin pois. Jos ongelmia tulee, niin vien setin sinne ja parissa päivässä on uusi. Miten Thomannin toiminta muka pystyisikään olemaan enää helpompaa?
 
Jokainen toki voi rahansa käyttää ja sijoittaa ihan minne sattuu, ei siinä mitään. Ihmetyttää vain, että kun tuntuu, ettei kaikkia edes kiinnosta kotimaan tarjonta vaan tilataan aina suoraan sieltä Saksasta, vaikka jotain hiton mikkipiuhoja ja plektroja. Sieltä asti? Ei vaan käy jakeluun.
 
Mikkou
19.06.2011 14:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin. Olen koittanut tonkia kauan netistä mutta en ole löytänyt. Itse en ole hommannut näitä. Ovat ollut 4 vuotta mulla. Tiedän vaan että nämä ovat 80 luvulta ja aku syrjän vanhat. Blue olive badget rummuista löytyy. Väri mattamusta. Virveli on pearlia eli ei ole alkuperäinen. Settiin kuuluu oikeasti 12" ja 13" pikkutomi sekä 16" lattiatomi ja 22" basari. 13" pikkutomi ei ole jossain kuvissa kiinni. Lisää kuvia löytyy mun profiilista. Toivon että joku osais kertoo tälläselle toopelle rumpujen mallin. http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg, http://muusikoiden.net/jasenet/omatkuvat.php
 
Bumbarr
19.06.2011 16:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkou: Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin. Olen koittanut tonkia kauan netistä mutta en ole löytänyt. Itse en ole hommannut näitä. Ovat ollut 4 vuotta mulla. Tiedän vaan että nämä ovat 80 luvulta ja aku syrjän vanhat. Blue olive badget rummuista löytyy. Väri mattamusta. Virveli on pearlia eli ei ole alkuperäinen. Settiin kuuluu oikeasti 12" ja 13" pikkutomi sekä 16" lattiatomi ja 22" basari. 13" pikkutomi ei ole jossain kuvissa kiinni. Lisää kuvia löytyy mun profiilista. Toivon että joku osais kertoo tälläselle toopelle rumpujen mallin. http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg, http://muusikoiden.net/jasenet/omatkuvat.php
 
Miksi on tuossa minun profiili? :D
 
Kilpikonnat rockkaa!
BanZai88
19.06.2011 16:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: Miksi on tuossa minun profiili? :D
 
Jos katsoo linkkiä vähän tarkemmin, niin ehkä tajuaa? Sattumoisin vie jokaisen sisälle kirjautuneen omalle profiilisivulle tuo linkki. Tässä se oikea:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg
 
Kailis
20.06.2011 00:00:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo tuumannilta mitään tilannu...enkä tilaa.
 
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
joonama
20.06.2011 00:07:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meitä asiakkaitahan on monella eri profiililla ja hyvä niin.
 
kincy: Minusta Thomannin toimitus ei ole yhtään sen parempi kuin kotimaan kaupoilla.
Soundstoren ja Soitin Laineen nettisivuthan ovat hiton toimivat. Soitin Laineen sivuilla esimerkiksi nuo rumpukalvot ovat todella selvästi esillä ja koko järjestyksessä, Thomannilla ne menee ihan miten sattuu. Ja eihän nyt yksi puhelinsoitto niin hankalaa ja vaivalloista ole. ...

 
Hiton toimiva on varmaan aika suhteellinen käsite ja sitähän helpoimpana pitää mihin on tottunut. Useimmiten tiedän mitä olen haluamassa jolloin hakuun pari rimpsua ja ostoskoriin. Silloin kun en tiedä, niin arvostan tarjonnan laajuutta ettei joudu erikseen eri puolilta ostelemaan. Koska tämä on minulle nykyisin harrastus niin niihin aikoihin kun ehtisin rauhassa puhelimella soittelemaan ovat kauppiaat Euroopassa jo unten mailla.
 
kincy: Tilaaminen tapahtuu yhtä aivottomasti kuin Thomannilla. Thomann ei edes postiennakolla enää lähetä, joten miten se muka olisi helpompaa? Etuna vielä se, että kotimaassa kusti polkee parissa päivässä, thomannilta parissa viikossa. Joten sinänsä en hiffaa perustelujasi. Ja onhan se nyt ihan älytöntä työntää rahojansa Saksaan kun saman saa Suomestakin?
 
Käytän mieluiten luottokorttia nettiostoksiin. Postiennakon joutuisi hakemaan postista, ja se ei moottoripyörällä (ainoa kesäkulkuneuvoni polkupyörän lisäksi) ole mukavaa, usein edes mahdollista.
 
kincy: E: Lisäksi vielä takuut yms. Tiedän yhen tapauksen, jossa henkilö tilasi setin Thomannilta. Siinä ilmeni sitten vikaa ja hänen piti koko hoito lähettää takaisin Saksaan, meni taas se pari viikkoa, että sai uuden. Eli koko operaatio kesti reilun kuukauden?
 
Onneksi olen välttynyt näiltä melkein kokonaan. Jos postitse toimii on ihan sama minne paketti menee. Lähikauppias olisi tässä vahvoilla.
 
kincy: Itse kun ostin paikalliselta nykyisen setin, se tilattiin perjantaina iltapäivällä ja maanantaina kävin setin pois. Jos ongelmia tulee, niin vien setin sinne ja parissa päivässä on uusi. Miten Thomannin toiminta muka pystyisikään olemaan enää helpompaa?
 
Setti on sen verran iso hankinta, että sen luultavimmin hankkisin paikan päältä. Toisaalta olen ostanut uuden rummun vain kerran, sen ostin ensimmäisestä Tampereen liikkeestä missä sopiva oli varastossa.
 
kincy: Jokainen toki voi rahansa käyttää ja sijoittaa ihan minne sattuu, ei siinä mitään. Ihmetyttää vain, että kun tuntuu, ettei kaikkia edes kiinnosta kotimaan tarjonta vaan tilataan aina suoraan sieltä Saksasta, vaikka jotain hiton mikkipiuhoja ja plektroja. Sieltä asti? Ei vaan käy jakeluun.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
artsipartsi
20.06.2011 08:26:47 (muokattu 20.06.2011 08:27:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkou: Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin. Olen koittanut tonkia kauan netistä mutta en ole löytänyt. Itse en ole hommannut näitä. Ovat ollut 4 vuotta mulla. Tiedän vaan että nämä ovat 80 luvulta ja aku syrjän vanhat. Blue olive badget rummuista löytyy. Väri mattamusta. Virveli on pearlia eli ei ole alkuperäinen. Settiin kuuluu oikeasti 12" ja 13" pikkutomi sekä 16" lattiatomi ja 22" basari. 13" pikkutomi ei ole jossain kuvissa kiinni. Lisää kuvia löytyy mun profiilista. Toivon että joku osais kertoo tälläselle toopelle rumpujen mallin. http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg, http://muusikoiden.net/jasenet/omatkuvat.php
 
Kuva on aika huono,siis tuo ainoa jonka itse näin:kuva profiilissasi.
Blue olive badge...eh,onko siinä pyöreät,vai terävät reunat...tietäisi about miltä aikakaudelta nuo on?
 
Aika vaikea tuon kuvan perusteella sanoa,tietty voisi luulla että Syrjän vanhat kannut ei mitään kuraa ole,niinpä veikkaan Classic Maple sarjaksi.
 
Hollmilta kannattas kysyä,se haistelee tuota kuvaa pari sekuntia,keittää vahvat kahvit ja ilmoittaa tarkat specksit heti ne sumpit juotuaan ;)
 
Hyvät kannut varmasti,en luopuisi itse.
 
artsipartsi
20.06.2011 08:30:30 (muokattu 20.06.2011 08:32:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä itsekin kyssärin tänne:
 
Olen jonkun aikaa selaillut netistä rummunsoittoon käypiä dvd lättyjä,varsinkin tekniikan kehittäminen kiinnostaa...mikä olisi hyvä?
 
Nämä pari olen ainakin alustavasti saanut kutkuttamaan mielenkiintonystyrääni:
 
Tommy Igoe: great hands for lifetime
Johnny Rabb:30 days to better hands
 
Jos muita,tai parempia niin ehdotusta tulemaan.
 
Edit:jaa,oiskohan pitäny tonne soittamispuolelle tämä laittaa...nooh...
 
JanneO
20.06.2011 08:33:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artsipartsi: Heitänpä itsekin kyssärin tänne:
 
Olen jonkun aikaa selaillut netistä rummunsoittoon käypiä dvd lättyjä,varsinkin tekniikan kehittäminen kiinnostaa...mikä olisi hyvä?
 
Nämä pari olen ainakin alustavasti saanut kutkuttamaan mielenkiintonystyrääni:
 
Tommy Igoe: great hands for lifetime
Johnny Rabb:30 days to better hands
 
Jos muita,tai parempia niin ehdotusta tulemaan.

 
http://www.youtube.com/watch?v=vE-aTHwIEzA
Tuo Jojon pläjäys on viihdyttävä ja siitä saa kyllä virikkeitä ja vinkkejä soittoon varmasti.
 
Legenda
20.06.2011 09:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkou: Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin. Olen koittanut tonkia kauan netistä mutta en ole löytänyt. Itse en ole hommannut näitä. Ovat ollut 4 vuotta mulla. Tiedän vaan että nämä ovat 80 luvulta ja aku syrjän vanhat. Blue olive badget rummuista löytyy. Väri mattamusta. Virveli on pearlia eli ei ole alkuperäinen. Settiin kuuluu oikeasti 12" ja 13" pikkutomi sekä 16" lattiatomi ja 22" basari. 13" pikkutomi ei ole jossain kuvissa kiinni. Lisää kuvia löytyy mun profiilista. Toivon että joku osais kertoo tälläselle toopelle rumpujen mallin. http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg, http://muusikoiden.net/jasenet/omatkuvat.php
 
Onko tomeissa vahvikerenkaat, kun ei tuosta kuvasta saa selvää?
 
legenda on hyvä juoma!
pgroves
20.06.2011 10:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs pelti sopisi kakkoscrashiksi tuon Paiste Signature Full crash 16" kanssa? Itse olen katsellut saman sarjan 17" power crashia, mutta vinkit olisi nyt tarpeen.
 
kincy
20.06.2011 13:34:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piller9: Mikäs pelti sopisi kakkoscrashiksi tuon Paiste Signature Full crash 16" kanssa? Itse olen katsellut saman sarjan 17" power crashia, mutta vinkit olisi nyt tarpeen.
 
Olisiko Signature Full Crash kokoa 17"--> ?
 
JanneO
20.06.2011 14:09:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Olisiko Signature Full Crash kokoa 17"--> ?
 
Tai peräti Signature Full Crash 18"... jos ihan villiksi meinaa heittäytyä.
 
Speedy
20.06.2011 14:30:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukkaan päässy testailemaan noita uusi(?) DW:n eco X settejä.. Miten ne eroaa, lähinnä saundillisesti muista maailmaa saastuttavimmista DW:stä..?
 
Itseäni kun on nyt oikein urakalla alkanu himottamaan DW:n setti, niin mitäs pitäisitte ajatuksesta kerätä setti pönttö kerrallaan? Niin paljoa se ei himota että kehtais laittaa monta tonnia kiinni samantein settiin, varsinkin kun ennestäänkin on jo hyviä settejä millä pärjää.. Aika ajoin näyttää olevan irtorumpuja myynnissä, jos niistä sitten kasailis pikku hiljaa.. Ainoa kriteeri ulkonäöllisesti olisi että pinta olisi sparkle, värillä ei väliä..=) Ja HW tietty sais olla samaa väriä.. Mutta kun en noista vireistä ja VLT yms ratkaisuista ole perillä, niin olisiko siinä mitään järkeä ylipäätäänkään saada soivaa settiä kasaan?
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
marktark
21.06.2011 14:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä...
 
http://www.musik-service.de/dw-eco-x-set-1-prx395769072en.aspx
 
tai vaikkapa länsinaapurista käytettynä
 
http://www.blocket.se/jonkoping/DW_ … tors_series_31377561.htm?ca=1_5&w=3
 
juujuu, tarjouslaarin puolelle...;)
 
Play that song.
Sonormies
21.06.2011 18:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkou: Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin. Olen koittanut tonkia kauan netistä mutta en ole löytänyt. Itse en ole hommannut näitä. Ovat ollut 4 vuotta mulla. Tiedän vaan että nämä ovat 80 luvulta ja aku syrjän vanhat. Blue olive badget rummuista löytyy. Väri mattamusta. Virveli on pearlia eli ei ole alkuperäinen. Settiin kuuluu oikeasti 12" ja 13" pikkutomi sekä 16" lattiatomi ja 22" basari. 13" pikkutomi ei ole jossain kuvissa kiinni. Lisää kuvia löytyy mun profiilista. Toivon että joku osais kertoo tälläselle toopelle rumpujen mallin. http://muusikoiden.net/dyn/users/88332.jpg, http://muusikoiden.net/jasenet/omatkuvat.php
 
Aika jännä, kun klikkasin jälkimmäistä linkkiä niin sieltä paljastui mun omat kuvat profiilistani...
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
hollmi-5
22.06.2011 10:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkou: Hei voisko joku auttaa tunnistamaan mun Ludwigien oikean mallin.
 
Ludwig Big Beat. Väri on Black Panther ja vuosimalli ajoittuu 1974-77 haarukkaan tuon kuvan perusteella ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bumbarr
23.06.2011 18:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei..
 
Nyt on ostettu kalvot ja ihan suomesta :)
Mutta seuraava ongelma on edessä. Kyselin jo tuolla toisessa threadissa, onko reunaviisteille mitään tehtävissä ihan kotikonstein. Setti joka on kunnostuksen alla on asama 60 luvulta. Se ei ole aikanaankaan ollut mitenkään maailman huippua ja on selkeästi ollut suhteellisen huonosti pidetty. Näin ollen reunaviisteissä on pieniä koloja.
Työkaluja löytyy rautakaupasta, mutta mitään isompaa satsausta en haluaisi tehdä. Enkä ainakaan haluaisi jyrsintä ruveta ostamaan, tai sen käyttöä rumpuihini opettelemaan.
Setistä saa hyvän soundin kalvotuksella ja virityksellä jo nyt. Mutta jos viisteet saisi vielä kondikseen, soundi todennäköisesti paranisi entisestään.
 
Kilpikonnat rockkaa!
Vallu-Veke
23.06.2011 19:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: Hei..
 
Mutta jos viisteet saisi vielä kondikseen, soundi todennäköisesti paranisi entisestään.

 
Liimaa filmivanerilevyn päälle hienon hienoa hiekkapaperia kauttaaltaan. Pyöritä siinä päällä sitten niitä tomeja. Tulee tasaista jälkeä. Viisteet tulee vintagetyyliin pyöreämmiksi ?? Jos kolot on syviä ei tietty onnistu näin.
Hatusta heitetty kikka. En ole kokeillut itse. Omalla vastulla :)
 
kincy
23.06.2011 19:50:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Liimaa filmivanerilevyn päälle hienon hienoa hiekkapaperia kauttaaltaan. Pyöritä siinä päällä sitten niitä tomeja. Tulee tasaista jälkeä. Viisteet tulee vintagetyyliin pyöreämmiksi ?? Jos kolot on syviä ei tietty onnistu näin.
Hatusta heitetty kikka. En ole kokeillut itse. Omalla vastulla :)

 
Muuten hyvä, mutta ite laittaisin lasilevyä vasten. En luota filmivanerin suoruuteen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5306 307 308 309 310

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «