Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vapaamuotoista keskustelua rummuista
1 2 3 4 547 48 49 50 51
Muusikoiden.net
21.03.2007 22:45:06
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ketjussa voi poikkeuksellisesti keskustella hieman vapaammin kuin muualla palstalla. Pitää kuitenkin huomioida, että tässäkin ketjussa pätevät keskustelun tärkeimmät säännöt ja väärinkäytökset johtavat jäähyyn.

Ketju uusiutuu automaattisesti. Järjestelmä poistaa ketjun vanhempia kirjoituksia automaattisesti joka yö.
 
aap
29.03.2018 14:28:39 (muokattu 29.03.2018 14:29:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Mikähän lie korjattu ja miksi musta kauneus poistettu?
 
Mää en juuri tästä tapauksesta mitään tiedä.
Oon miettinyt että pitäskö vanha rupinen supra hiekkapuhaltaa ja tehdä jotain muuta perverssiä, vaikka hioa peilikiiltäväks. En oo tähän mennessä uskaltanu missään sitä julkisesti sanoa :D
 
Lucky 7
02.04.2018 16:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aap: Mää en juuri tästä tapauksesta mitään tiedä.
Oon miettinyt että pitäskö vanha rupinen supra hiekkapuhaltaa ja tehdä jotain muuta perverssiä, vaikka hioa peilikiiltäväks. En oo tähän mennessä uskaltanu missään sitä julkisesti sanoa :D

 
Varsinaista hiekkapuhallusta en suosittele, koska sillä saattaa venyttää rungon pilalle ja arvokin tippuu, verrattuna alkuperäiseen hilseilleeseenkin kromaukseen.
Toki omille tavaroille saa tehdä mitä vaan ja tämä on vaan minun suppea näkemys.
 
TÄ?
hollmi-5
03.04.2018 08:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aap: Mää en juuri tästä tapauksesta mitään tiedä.
Oon miettinyt että pitäskö vanha rupinen supra hiekkapuhaltaa ja tehdä jotain muuta perverssiä, vaikka hioa peilikiiltäväks. En oo tähän mennessä uskaltanu missään sitä julkisesti sanoa :D

 
Minua on moitittu, kun olen myynyt kromihilseilleitä Supria muka liian halvalla.
 
Jos hilse häiritsee, kannattaa laittaa rumpu sellaiselle, jota se ei häiritse. Kaikenlainen omakustomointi hävittää rummun jälleenmyyntiarvon hyvin helposti. Jos sen meinaa pitää itsellään pitkään, ei silti kannata tehdä mitään. Rumpua ei saa mukaan, kun pannaan ukko penaaliin.
 
Kromin poisto ja ennen kromausta tehtävät pohjatyöt vaativat aikaa, vaivaa ja tietämystä. Kromi ei peitä virheitä. Siksi rungon on oltava huippusiisti. Se ei ole helppoa. Jos sinulla on kromaamo tiedossa, voit toki käydä kysäisemässä mielipidettä ja työohjeita pohjatöille.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ultra
03.04.2018 08:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Minua on moitittu, kun olen myynyt kromihilseilleitä Supria muka liian halvalla.
 
Oikeesti? Työkalut on työkaluja ja keräilyesineet on sitten jotain ihan muuta. Noille tyypeille voisin ehkä kertoa, että toin yhden 1978 Supran tänne Kambodzaan ja se on luonnollisesti tässä ilmastossa mennyt aika rumaksi. Kromia ei ole jäljellä nimeksikään ja ruostetta on kertynyt aika rajusti sinne sun tänne. Ei tunnu missään. Hyvältä se soundaa. Toki harvemmin otan sitä enää keikoille, koska jotenkin nuo endorsement-kamat vaan toimii paremmin.. ;)
 
I'm a gooner
Seba
03.04.2018 08:40:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voishan tuota rykäistä hydrochromella punaisen supran, ei tulis heti toista vastaan.
 
jabajee
03.04.2018 23:51:34 (muokattu 03.04.2018 23:55:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hollmi-5:lle joskus ehdotin tärykiilloitusta Ludwigin rosteripöntöille. Mitenkähän vastaava operaatio toimisi tuollaiseen alumiinirunkoiseen rumpuun? Auton vanteen rosterisia ja alumiinisia kehiä kyllä tärykiilloittelevat menestyksekkäästi. Kiiloitettu alumiini ei kyllä sellaisenaan pysy kovin kauaa siistinä, vaan alkaa oksidoitumaan heti, ellei kiilloitettua pintaa jälkikäsitellä mitenkään.
 
Siinä olen kyllä edellisten kanssa samaa mieltä, että rupinenkin alkuperäinen rumpu on arvokkaampi kuin itse maalattu. Mitään hiekkapuhalluksia en myöskään missään nimessä suosittele ohuelle alumiinirungolle!
 
Tuossa yksi esimerkki auton vanteesta http://youtu.be/GXXCOEZuKnI
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Seba
04.04.2018 00:06:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Hollmi-5:lle joskus ehdotin tärykiilloitusta Ludwigin rosteripöntöille. Mitenkähän vastaava operaatio toimisi tuollaiseen alumiinirunkoiseen rumpuun? Auton vanteen rosterisia ja alumiinisia kehiä kyllä tärykiilloittelevat menestyksekkäästi. Kiiloitettu alumiini ei kyllä sellaisenaan pysy kovin kauaa siistinä, vaan alkaa oksidoitumaan heti, ellei kiilloitettua pintaa jälkikäsitellä mitenkään.
 
Siinä olen kyllä edellisten kanssa samaa mieltä, että rupinenkin alkuperäinen rumpu on arvokkaampi kuin itse maalattu. Mitään hiekkapuhalluksia en myöskään missään nimessä suosittele ohuelle alumiinirungolle!
 
Tuossa yksi esimerkki auton vanteesta http://youtu.be/GXXCOEZuKnI

 
Torbolla puhallus onnistuu, jos moiseen pääsee käsiksi.
 
aap
04.04.2018 13:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Hollmi-5:lle joskus ehdotin tärykiilloitusta Ludwigin rosteripöntöille. Mitenkähän vastaava operaatio toimisi tuollaiseen alumiinirunkoiseen rumpuun? Auton vanteen rosterisia ja alumiinisia kehiä kyllä tärykiilloittelevat menestyksekkäästi. Kiiloitettu alumiini ei kyllä sellaisenaan pysy kovin kauaa siistinä, vaan alkaa oksidoitumaan heti, ellei kiilloitettua pintaa jälkikäsitellä mitenkään.
 
Siinä olen kyllä edellisten kanssa samaa mieltä, että rupinenkin alkuperäinen rumpu on arvokkaampi kuin itse maalattu. Mitään hiekkapuhalluksia en myöskään missään nimessä suosittele ohuelle alumiinirungolle!
 
Tuossa yksi esimerkki auton vanteesta http://youtu.be/GXXCOEZuKnI

 
Toi tärykiillotus vois olla mielenkiintonen, alta satkulla sais tollasen snaren tehtyä.
Jotkut on noita alumiinivanteita kiillotuksen jälkeen jollain sinolilla pyyhkinyt ja sanonut että se auttaisi. pitää ehkä testata museoauton BBS vanteisiin tota tärykiillotusta.
Työpaikalla olis lasikuulapuhallus vehkeet mutta ei sitä ehkä raaski.
 
hollmi-5
04.04.2018 15:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärykiillotus on oiva. Jos kappaleet ovat pieniä, voi laitteen valmistaa epäkeskohiomakoneesta ja sopivista astioista. Mistä saisi sopivaa hiomaraetta? Toiset käyttävät kissanhiekkaakin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
jabajee
04.04.2018 20:53:21 (muokattu 04.04.2018 20:57:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Tärykiillotus on oiva. Jos kappaleet ovat pieniä, voi laitteen valmistaa epäkeskohiomakoneesta ja sopivista astioista. Mistä saisi sopivaa hiomaraetta? Toiset käyttävät kissanhiekkaakin.
 
Tuolta rakeita http://www.a-palojoki.fi/tuote/hiomarakeet
Tuolta ainakin vanteiden kiillotusta http://rimfix.fi
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Krice
07.04.2018 10:30:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakae PacD:n bassorumpujalusta (16" basarille) on ollut ajatuksena varmaan ihan hyvä, mutta toteutus ei ole osunut ihan nappiin. Ehkä suurin ongelma on siinä, että bassopedaalin lukitustassu ei ihan yletä rummussa olevaan laattaan, joka on asennettu liian syvälle. Hieman vaikea ymmärtää tuota ratkaisua. Nyt pedaali lähinnä osuu etureunasta laattaan eikä sitä voi lukita kunnolla. Lisäksi kun pedaalissa ei ole laattapohjaa niin se heiluu edestakaisin ja yleistuntuma on varsin heiveröinen. Tosin oma soittotyylikään ei ole mitään hevijunttausta joten tuo ei ole erityisemmin haitannut. Tilasin silti uuden pedaalin, koska innostuin melkoisesti Taman uudesta HP50 Classic -mallista. Saa sitten nähdä onko siinä pidempi kiinnitys (suhteessa haarukan sijaintiin, koska sehän siinä osuu rumpuvanteeseen lopulta) vai pitääkö keksiä jotakin tuolle laatalle. Laatta on myös hieman vino, joten sekin on pieni ongelma.
 
http://www.tama.com/product/hardware_data.php?year=2018&area=2&id=142
 
beethro
07.04.2018 16:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos palstalaisilla kokemuksia s-hoopeista snaren lyöntipuolella? Mä ostin tuossa joulukuussa Taman SLP -vaahteravirvelin, joka on valitettavasti jäänyt tosi vähälle käytölle, vaikka soundi on mahtava ja muutenkin kaikin puolin laadukas rumpu kyseessä. Syynä on se, että tuo Taman Sound Arc -vanne järsii kapulat pilalle ihan ennätysnopeasti ja brutaalisti. Pari hassua soittokertaa pysyy uudet tsebat hyvänä, minkä lisäksi soittaessa lentää jatkuvasti lastua silmiin - jotenkin tosi terävä reuna siinä. Tarttis hankkia lyöntipuolelle uusi vanne, joka on tseboille ystävällisempi, mutta sais kuitenkin olla siinä mielessä stydiä tekoa, että en menettäis hirveästi noita Sound Arcin hyviä ominaisuuksia (rumpu on tällä hetkellä todella vaivaton virittää, pitää virettä todella hyvin ja soundikin on kunnossa).
 
Seba
07.04.2018 17:31:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beethro: Onkos palstalaisilla kokemuksia s-hoopeista snaren lyöntipuolella? Mä ostin tuossa joulukuussa Taman SLP -vaahteravirvelin, joka on valitettavasti jäänyt tosi vähälle käytölle, vaikka soundi on mahtava ja muutenkin kaikin puolin laadukas rumpu kyseessä. Syynä on se, että tuo Taman Sound Arc -vanne järsii kapulat pilalle ihan ennätysnopeasti ja brutaalisti. Pari hassua soittokertaa pysyy uudet tsebat hyvänä, minkä lisäksi soittaessa lentää jatkuvasti lastua silmiin - jotenkin tosi terävä reuna siinä. Tarttis hankkia lyöntipuolelle uusi vanne, joka on tseboille ystävällisempi, mutta sais kuitenkin olla siinä mielessä stydiä tekoa, että en menettäis hirveästi noita Sound Arcin hyviä ominaisuuksia (rumpu on tällä hetkellä todella vaivaton virittää, pitää virettä todella hyvin ja soundikin on kunnossa).
 
Säästäähän sillä kapuloita ja on helpompi vetää kantti-iskuja.
Ite tykkäsin ainakin. Vaikkei yhtään virveliä ole enää, niin silti on tallella S-hoop siltä varalta että joskus on varaa hommata taas rumpuja.
 
Duro
07.04.2018 19:55:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon kahdes snares s-hoopit molemmin puolin ja oon kyllä tykänny. Säästää kapulaa, kanttisoundi on tosi makea ja on ne myös hienon näköset. Oikeestaan ainoo huono puoli niis on se, ettei livetilanteis osia mikkiklämpeistä saa laitettua niihin kiinni. Ainaki jotku shuren mikkiklämpit ei jääneet kiinni muuten ku jesaripatentilla.
 
Hi! Ask me about Impression cymbals!
beethro
07.04.2018 22:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset Seba & Duro! Kyllä se varmaan on otettava s-hoop kokeiluun. Toi mikkiklämppijuttu on tosiaan mietityttänyt myös, mutta saahan sen mikin omaan telineeseensäkin laitettua tarvittaessa. Mulla on nyt käytössä sellainen Audixin klämppi, jossa tuntuu kyllä olevan hyvin "pelivaraa". Pääasia on nyt kuitenkin saada toi snare sellaiseen kuntoon, että sillä raaskii soittaa!
 
Seba
07.04.2018 23:12:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beethro: Kiitokset Seba & Duro! Kyllä se varmaan on otettava s-hoop kokeiluun. Toi mikkiklämppijuttu on tosiaan mietityttänyt myös, mutta saahan sen mikin omaan telineeseensäkin laitettua tarvittaessa. Mulla on nyt käytössä sellainen Audixin klämppi, jossa tuntuu kyllä olevan hyvin "pelivaraa". Pääasia on nyt kuitenkin saada toi snare sellaiseen kuntoon, että sillä raaskii soittaa!
 
No jos tuo on snaren ainoa ongelma, niin sillä se korjaantuu ja uskallan väittää että parannus on muutenkin miellyttävä ja vahinkokanttilyönnit vähenee huomattavasti sekä lompakko kiittää säästyneiden kapuloiden muodossa.
 
Krice
08.04.2018 11:59:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on kanttilyöntien idea oikeastaan? Paitsi kuluttaa kapuloita.
 
Bullitt
08.04.2018 14:05:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikä on kanttilyöntien idea oikeastaan? Paitsi kuluttaa kapuloita.
 
Siitä lähtee erilainen soundi.
 
kalan haju on merkittävä. paskaho weusu käryää - haitaripartio
Seba
08.04.2018 14:14:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikä on kanttilyöntien idea oikeastaan? Paitsi kuluttaa kapuloita.
 
Sulla on rummut etkä ole koskaan testannut?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «