Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Godspeed You Black Emperor
1 2 3 4 511 12 13 14 15
tatska
24.05.2006 23:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko kesti ja levyt hyvässä kunnossa? Itsekin olen sieltä ajatellut muutaman tilailla katsos.
 
riippuu minkä postituksen valitsee. "airmail" 1-2 viikkoa ja "surface mail" 2-4 viikkoa)
itse tilasin joku aika sitten "slow riot for new zero kanada"-epn hintaan 8,99$ ja vieläpä vinyylinä.
 
niin ja itse bändistä. kaikki levyt löytyy hyllystä,ja bändihän on todella erityinen. lift your skinny fists ehkä maailman paras levy!
 
tulisivatpa ruotsiin keikalle vielä ennen kuin hajoavat..
 
dictatorsh*t
24.05.2006 23:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tulisivatpa ruotsiin keikalle vielä ennen kuin hajoavat..
 
Mulle kelpais kyllä Suomikin.
 
tatska
24.05.2006 23:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin.
jotenkin vähän sellainen tunne että emme bändiä tule suomessa näkemään.
pahoin pelkään.. mut joo eihän sitä koskaan tiedä.
 
olisihan se melkoisen mahtavaa!.
 
ydinaukio
25.05.2006 12:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköistähän on ettei bändiä nähdä enää yhtään missään keikalla.
 
n-oise
25.05.2006 19:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olisi kyllä niin upeaa päästä livenä näkemään ettei sitä uskalla ees toivoa. A Silver Mt. Zionkin olis kiva nähä..
 
olet surrealisti, eikö niin...
pimeys
26.05.2006 11:36:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta GYBE:n levyjen laatu on lähinnä pudonnut loistavasta f#a#∞-levystä, joka on kaikin puolin mainiota tavaraa. Näistä kanadan postrokkareista Do Make Say Think ja Set Fire to Flames taasen toimivat erittäin hyvin.
 
Postrock-diggareiden kannattaa tutustua myös Bark Psychosiksen levyyn Hex ja Talk Talkin Laughing Stockiin. Hieman enemmän lihaa luiden ympärillä, kato.
 
ydinaukio
26.05.2006 11:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta GYBE:n levyjen laatu on lähinnä pudonnut loistavasta f#a#∞-levystä
 
Olet väärässä. Opettele vielä.
 
pimeys
26.05.2006 12:03:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet väärässä. Opettele vielä.
 
Mielipiteitä... :) Kuuntelin joitain vuosia sitten tuota Lift Yr... -levyä todella paljon, mutta nyt se tuntuu kuitenkin niin kovin lattealta muiden, mielenkiintoisempien levyjen jälkeen. f#a#∞ ja Slow Riot toki ovat edelleen selviä neljän tähden levyjä. Hyviä kaikin puolin.
 
GYBE on vaan nykyään aina vain sitä samaa. Maalailevia säkeistöjä, rynttäystä kertosäkeessä, lisää maalailua jne. Välipuheet ehdottomasti parhautta.
 
Exhausted
26.05.2006 12:39:03 (muokattu 26.05.2006 12:39:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GYBE on vaan nykyään aina vain sitä samaa. Maalailevia säkeistöjä, rynttäystä kertosäkeessä, lisää maalailua jne. Välipuheet ehdottomasti parhautta.
 
mitkä kertosäkeet? ei taida olla biiseissä ainakaan paljoa osuuksia, jotka toistuvat jonkun toisen osan jälkeen enää. Tosin on tuo dynamiikan kasvattelu aika ennalta-arvattavaa, mutta pakkohan sitä on 20 minuutin biisissä jotain tehdä.
pimeys
26.05.2006 12:42:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitkä kertosäkeet? ei taida olla biiseissä ainakaan paljoa osuuksia, jotka toistuvat jonkun toisen osan jälkeen enää. Tosin on tuo dynamiikan kasvattelu aika ennalta-arvattavaa, mutta pakkohan sitä on 20 minuutin biisissä jotain tehdä.
 
"Kertosäkeessä" :) Näitä kolisteluja kuunnellessa tulee termistölle ihan uutta käyttöä. Kuitenkin GYBE on sen verran "varma valinta" postrockissa, että se todellakin alkaa maistua puulta. Koko genre toistaa itseään niin ikävästi, että uudet tuulet tuntuvat todella raikkailta. A Silver Mt. Zion on melkein pahin esimerkki postrock-kliseistä.
 
ydinaukio
26.05.2006 14:43:47 (muokattu 26.05.2006 14:45:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A Silver Mt. Zion on melkein pahin esimerkki postrock-kliseistä.
 
?!
 
Kerro minulle yksi "post-rock"-klise Horses in the skylla.
 
GYBE on vaan nykyään aina vain sitä samaa.
 
En ymmärrä kun kaikki aina vetoavat tähän. Crescendo ja toisto ovat kaksi suurinta, hienointa ja tärkeintä musiikin tehokeinoa. Jos bändi osaa nämä kummatkin asiat täydellisesti, mitä väliä on itsensä toistamisella?
 
pimeys
26.05.2006 14:58:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

?!
 
Kerro minulle yksi "post-rock"-klise Horses in the skylla.

 
No tämä nyt taas on mielipidekysymyksiä. En ole viitsinyt tuota uutta levyä kuunnella, mutta hyllystäni löytyvät levyt "He Has Left Us Alone But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms" ja "Born Into Trouble as the Sparks Fly Upward", joiden parissa lähinnä haukotutti. Se, että julkaistaan aina samaa samanlaisessa paketissa, ehkä vielä hiukan heikommalla pohjalla kuin aiemmin (vrt. f#a#∞ -> Yanqui U.X.O.), ei saa minua lämpenemään. Tai sitten olen todellakin kuunnellut kyseistä genreä liikaa, löytyyhän jo pelkkiä kanadalaisten projekteja hyllystä toistakymmentä.
 
Ja kuten jo aiemmin mainitsin, näiltä kanadan veijareilta on tullut ihan loistaviakin projekteja.
 
En ymmärrä kun kaikki aina vetoavat tähän. Crescendo ja toisto ovat kaksi suurinta, hienointa ja tärkeintä musiikin tehokeinoa. Jos bändi osaa nämä kummatkin asiat täydellisesti, mitä väliä on itsensä toistamisella?
 
Kun postrock-bändejä tipahtelee kuin sieniä sateella, ja kaikki kopioivat samaa ideaa, rupeaa miettimään, missä vika. Kyllähän sieltä innovatiivisuuttakin löytyy. Vielä upeampia juttuja löytää, kun tutustuu koko genren alkujuurille jonnekin 80- ja 90-lukujen vaihteeseen (Slint, Bark Psychosis, Talk Talk). Ehkä täälläkin tarvittaisiin nuoria tekijöitä uudistamaan kenttää. :)
 
ydinaukio
26.05.2006 15:05:20 (muokattu 26.05.2006 15:06:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et ole uusinta silveriä edes kuunnellut, ei kannattaisi lähteä puhumaan bändin nykytilasta yhtään mitään. Horses in the sky on enemmänkin jotain taidefolkkia kuin post-rockia.
 
EDIT: Niin ja Spiderland ja Hex ovat kummatkin aivan uskomattomia levyjä, mutta eipä niillä GYBE:n kanssa paljokaan yhteistä ole.
 
pimeys
26.05.2006 15:12:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et ole uusinta silveriä edes kuunnellut, ei kannattaisi lähteä puhumaan bändin nykytilasta yhtään mitään. Horses in the sky on enemmänkin jotain taidefolkkia kuin post-rockia.
 
EDIT: Niin ja Spiderland ja Hex ovat kummatkin aivan uskomattomia levyjä, mutta eipä niillä GYBE:n kanssa paljokaan yhteistä ole.

 
Hyvä vaan, että uudistuvat. Pitääkin tutustua.
 
Slintin molemmat levyt ja se viimeiseksi jäänyt 10" single ovat loistavia, ei vain Spiderland.
 
Jos postrock kiinnostaa, kannattaa tutustua Lupatarkastajan postrock-kokoelmiin. Sieltä saattaa löytyä jotain mielenkiintoistakin.
 
http://lupatarkastaja.samizdat.info … 0/mixtapes/lupatarkastaja-mixtapes/
 
pimeys
26.05.2006 15:17:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ja jos jokin definitiivinen tuotos pitäisi valita, kallistuisi vaakani varmaan Set Fire to Flamesin huikeaan Signs Reign Rebuilderiin. Kokeilevaa äänimaisemaa ja säästeliäästi viljeltyjä murskaavan kauniita melodioita. Ei ehkä helpoin levy päästä sisälle, mutta mielestäni yksi palkitsevimmista.
 
ydinaukio
27.05.2006 15:16:32 (muokattu 27.05.2006 15:19:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Set firen toka on parempi kuin eka.

EDIT: Niin ja Tweez on aika huono, se EP aika hyvä.
Ja joskus latasin jotain tuolta Lupatarkastajan sivulta. Ei ole mitään karmeampaa kuin huono post-rock.
 
pimeys
27.05.2006 23:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Set firen toka on parempi kuin eka.

EDIT: Niin ja Tweez on aika huono, se EP aika hyvä.
Ja joskus latasin jotain tuolta Lupatarkastajan sivulta. Ei ole mitään karmeampaa kuin huono post-rock.

 
Jälkimmäisestä en voi olla muuta kuin samaa mieltä, mutta Tweez on minusta ehdottomasti mainettaan parempi albumi. Sillä on jännä, aivan omaa luokkaansa oleva tunnelma, sekä mielenkiintoisia sovitusratkaisuja. Toki se on melko erilainen kuin Spiderland, mutta kokonaisuutena levy on helvetin toimiva.
 
Set firen tokaa en ole kuullut, mutta olen kuullut siitä melko negatiivisia kommentteja.
 
ydinaukio
28.05.2006 12:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Set firen tokaa en ole kuullut, mutta olen kuullut siitä melko negatiivisia kommentteja.
 
No jos ekasta tykkäät niin kannattaa nyt ihmeessä hommata se tokakin. Sillä ei ole enää mitään tekemistä postrokin kanssa, esim. levyllä on jonkinlainen rumpukomppi yhdessä biisissä.
 
aksiom
28.05.2006 17:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauanko kesti ja levyt hyvässä kunnossa? Itsekin olen sieltä ajatellut muutaman tilailla katsos.
 
Pari viikkoa ja hienosti oli pakattu. Levyt täydessä kunnossa.
 
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
kingdom
10.09.2006 12:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko nostaa tämä ketju vain mainitakseni että Stormin alku on kenties musiikinhistorian hienoin hetki.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «