Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiss - maailman maagisin bändi
1 2 3 4 5131 132 133 134 135
mpekkanen
03.01.2024 01:41:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Genehän ei kai 70-luvun jälkeen ole soitellut bassoa levyille? Mietin, että onko se kuitenkin tehnyt ne bassoriffit vai onko se haamusoittaja ne keksinyt?
 
E: Niin ja onko se Paukkakaan pahemmin levyille soitellut :D

 
On kyllä melkoinen rock bändi jos ei edes itse soita levyillä. Kissin pisteet kyllä laskee entisestään minun silmissä. Luulin kyllä jo, ettei alemmaksi enää päästä, mutta väärässä olin...
 
trih
03.01.2024 01:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: On kyllä melkoinen rock bändi jos ei edes itse soita levyillä. Kissin pisteet kyllä laskee entisestään minun silmissä. Luulin kyllä jo, ettei alemmaksi enää päästä, mutta väärässä olin...
 
No, kyllähän ne livenä veti ennenvanhaan, eli soitto- ja laulutaitoa on. Ja hittibiisejä tekivät. Sittemmin varmaan miljoonien ja vanhenemisen myötä alkoi tuo taustanauhojen käyttö.
 
slowdive
03.01.2024 07:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: Arroganttia ja narsistista roolia vetää julkisuudessa joo, mutta jos on nähnyt Genestä yhtään pidempiä ja rauhallisempia haastiksia tai lukenut noita kirjoja, aika äkkiä käy läpi että ihan normaali jamppa siellä on alla, ja vieläpä aika hauska ja itseironinen sellainen. Tai sanotaanko että niin normaali kuin tuollaisen uran jälkeen voi olla.
 
No näin määkin olen aina ajatellut ja melkolailla itsestäänselvänä pitänyt. Toki tuo nyt edustaa ja esilletuo arvoja mitä on hankala arvostaa tms., mutta joka tapauksessa oon kyllä tuota sen raharaha-minäminä -hahmoa pitänyt lähinnä sellaisena showpainityyppisenä överiroolina.
 
Knobs to the southeast.
Regalis Apertura
03.01.2024 09:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistankos oikein että Creaturesille joku muu kuin Ace soitti sen osuudet? Ace varmaan erosi bändistä (sai kenkää?) ennen julkaisua mutta naama oli silti kannessa...
 
trih
03.01.2024 09:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Muistankos oikein että Creaturesille joku muu kuin Ace soitti sen osuudet? Ace varmaan erosi bändistä (sai kenkää?) ennen julkaisua mutta naama oli silti kannessa...
 
Vinnie Vincent ne kai soitti. Varmaan soittanut kaikki kitarat, nyt kun tietää tuota historiaa 80-luvun meiningistä. Onko soittanut bassotkin :D
 
zedder
03.01.2024 11:09:05 (muokattu 03.01.2024 11:10:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Vinnie Vincent ne kai soitti. Varmaan soittanut kaikki kitarat, nyt kun tietää tuota historiaa 80-luvun meiningistä. Onko soittanut bassotkin :D
 
Vielä silloin nimellä Vincent Cusano tunnettu tyyppi soitti toki aika monessa biisissä, mutta levyn studiosessiot taisivat olla kaiken kaikkiaan semmoinen omituisten otusten kerho:
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Creatures_of_the_Night
 
Alanyyttinen pohdiskelija
zedder
03.01.2024 11:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Genehän ei kai 70-luvun jälkeen ole soitellut bassoa levyille? Mietin, että onko se kuitenkin tehnyt ne bassoriffit vai onko se haamusoittaja ne keksinyt?
 
E: Niin ja onko se Paukkakaan pahemmin levyille soitellut :D

 
Gene on tietääkseni soittanut bassot aina omissa biiseissään, mutta aikataulullisista ja taiteellisista syistä "muiden" kipaleissa soittaa bassoa usein joku muu: Paul, Eric, Bruce jne... Esim. Love Gunin (biisi) bassot soittaa Paul.
 
Alanyyttinen pohdiskelija
aivokuolio
03.01.2024 12:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: On kyllä melkoinen rock bändi jos ei edes itse soita levyillä. Kissin pisteet kyllä laskee entisestään minun silmissä. Luulin kyllä jo, ettei alemmaksi enää päästä, mutta väärässä olin...
 
Aika yleistähän tuo on että levyille tarvittavia juttuja soittavat ne joilta jutut taittuvat kaikista parhaiten ja jotka ovat ylipäätänsä paikalla studiossa kun punainen valo palaa, vaikka kansilehdet muuta väittäisivätkin. KISSiltä löytyy biisejä joissa bassoa joku muu kuin Simmons, mutta sanoisin että 90-prosenttisesti siellä kuullaan ihan Genea, ja onpahan hänkin soittanut puolestaan kitaraa joissain biiseissä. Eli aika tavanomaista toimintaa.
 
Oma taiteenlajinsa ovat sitten nuo levyt jotka tehtiin siinä vaiheessa kun bändi oli hajoamassa jo käsiin yhden tai useamman jäsenen ollessa lähtökuopissa.
 
trih
03.01.2024 12:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Creatures on mun suosikkilevy tältä bändiltä. Mielenkiintoista miten sekavaa aikaa ne on silloin viettäneet tuon bändijäsenyyden ja levysoittajien suhteen.
 
shuffle
03.01.2024 12:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kymmenissä Stonesin biiseissä bassot soittaa Keith, sattuuhan tuota. Kyse oli ilmeisesti silloin siitä, että Keith halusi biisiin sellaisen AC/DC-plektrabasson, ja sellaistahan Bill ei soita mihinkään vaan vetää sormilla ja soittaa moninuottisia kuvioita. Creaturesilla tosiaan muistaakseni ramppasi puolenkymmentä kitaristia kepittämässä. Jos muistan oikein niin sessioissa kävi jokin suurikin nimi kokeilemassa, en muista enää kuka. Oliko Eddie Van Halen tai joku vastaava. Genellä ja Eddiellähän oli vanha yhteys Halenin signausajoilta. Hienon levyn saivat aikaan kuitenkin. Creaturesin jälkeen Kissistä tuli vähän eri bändi. Kaksi kertaa näin livenä, -88 ja -98.
 
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
trih
03.01.2024 13:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Kymmenissä Stonesin biiseissä bassot soittaa Keith, sattuuhan tuota. Kyse oli ilmeisesti silloin siitä, että Keith halusi biisiin sellaisen AC/DC-plektrabasson, ja sellaistahan Bill ei soita mihinkään vaan vetää sormilla ja soittaa moninuottisia kuvioita. Creaturesilla tosiaan muistaakseni ramppasi puolenkymmentä kitaristia kepittämässä. Jos muistan oikein niin sessioissa kävi jokin suurikin nimi kokeilemassa, en muista enää kuka. Oliko Eddie Van Halen tai joku vastaava. Genellä ja Eddiellähän oli vanha yhteys Halenin signausajoilta. Hienon levyn saivat aikaan kuitenkin. Creaturesin jälkeen Kissistä tuli vähän eri bändi. Kaksi kertaa näin livenä, -88 ja -98.
 
Voisi kuvitella, että Creaturesin jälkeen iski jokin uusiutumisen tarve. Maskit jäi pois ym.
 
Genehän oli käsittääkseni 70-luvulla Van Halenia nostamassa suosioon.
 
Tuo tavallaan kertoo siitä, että Gene on ollut bisnesmies siitä lähtien kun sen on tajunnut, että mikä maksaa :D
 
Flash
03.01.2024 15:14:25 (muokattu 03.01.2024 15:14:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Genehän oli käsittääkseni 70-luvulla Van Halenia nostamassa suosioon.
 
Oli ja ei. Yritti kyllä saada Van Halenille levytys sopparia, mutta ei onnistunut siinä.
 
Creaturesin aikoihin onneaan kävi tosiaan koettamassa nimi jos toinenkin. Suurin osa ns. tunnetuista hahmoista nousi tunnetuksi vasta myöhemmin (mm. Richie Sambora ja Doug Aldrich).
 
Live Music Is Better!
Zägädä74
03.01.2024 15:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Revenge on mun suosikki levy, tulee vieläkin kuunneltua useasti. Samoin Alive 3 soundit on vieläkin mahtavat. Kiss on mulle yllättävänkin tärkeä bändi kun oikein aloin funtsimaan. Mä tykkään et jätkissä on särmää, etenkin Genen kommentit on ihan timanttia. Ku on olemassa ihmistyyppi joka pahoittaa mielensä kaikesta, tälle porukalle liioitellun itsevarma Simmons on myrkkyä. Joo joo miehiä on ihan liikaa. "Mikä on parasta mitä voit antaa maailmalle?" Tähän kysymykseen mitäpä muuta Simmons voisikaan vastata..... Spermani
 
Kefiiri
03.01.2024 15:55:36 (muokattu 03.01.2024 15:56:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zägädä74: "Mikä on parasta mitä voit antaa maailmalle?" Tähän kysymykseen mitäpä muuta Simmons voisikaan vastata..... Spermani
 
Hah! Naurattaa hyvin. Rupesin äsken sitä miettimään että jos Gene on ulkoistanut ne bassonsoittohommat niin onkohan sama panohommien suhteen?
Tuskin :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Henri Henri Olavi
03.01.2024 16:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä enää stondaa. Sehän on about 100 vuotta.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
zedder
03.01.2024 16:21:06 (muokattu 03.01.2024 18:26:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos lukee kaikki nämä kirjat, niin saattaa saada suodatettua ehkä suunnilleen totuudenmukaisen kuvan siitä, että minkämoista tuossa orkesterissa joskus oli, miten he sen kokivat ja millaista sekoilua re-union oli ym:
 
https://www.amazon.com/Kiss-Make-Up-Gene-Simmons/dp/0609810022
 
https://www.amazon.com/Face-Music-Exposed-Paul-Stanley/dp/0062114050
 
https://www.amazon.com/No-Regrets-Ace-Frehley/dp/1451613954
 
https://www.amazon.com/Makeup-Breakup-Life-Out-Kiss/dp/1451620837
 
Ei taida olla isompaa merkitystä sillä että kenenkä todistajanlausunnon lukee ekana, kaikki varmaankin vetävät tulkinnoissaan runsaasti kotiinpäin..
 
Itsellä on nuo kaikki luettuna ja hyllyssä. Se Criscuola on aika pitkälti katkerin tyyppi musabisneksessä, minkä minä tiedän. Jos Vincent Cusano olisi julkaissut vastaavan vuodatuksen, niin se varmaan olisi ohkoisempi teos, mutta siinä voisi olla samanlaisia piirteitä kuin edellä mainitun muistelmissa.
 
Alanyyttinen pohdiskelija
Kefiiri
03.01.2024 16:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Ei sillä enää stondaa. Sehän on about 100 vuotta.
 
Vähän yli seitsemänkymppinen, mies parhaassa iässä :)
Eikös joku saman ikäinen näyttelijäkin tullut justiin isäksi, tehtiin DNA-testit ja kaikki?
 
En ole musiikin asiantuntija.
badcompany
03.01.2024 18:05:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Kymmenissä Stonesin biiseissä bassot soittaa Keith, sattuuhan tuota. Kyse oli ilmeisesti silloin siitä, että Keith halusi biisiin sellaisen AC/DC-plektrabasson, ja sellaistahan Bill ei soita mihinkään vaan vetää sormilla ja soittaa moninuottisia kuvioita. Creaturesilla tosiaan muistaakseni ramppasi puolenkymmentä kitaristia kepittämässä. Jos muistan oikein niin sessioissa kävi jokin suurikin nimi kokeilemassa, en muista enää kuka. Oliko Eddie Van Halen tai joku vastaava. Genellä ja Eddiellähän oli vanha yhteys Halenin signausajoilta. Hienon levyn saivat aikaan kuitenkin. Creaturesin jälkeen Kissistä tuli vähän eri bändi. Kaksi kertaa näin livenä, -88 ja -98.
eikös bon jovin levyille soittanut joku sessioässä bassoraidat ja Alec john such heilui sitten keikal basson kanssa?.
 
RNold
04.01.2024 00:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Vielä silloin nimellä Vincent Cusano tunnettu tyyppi soitti toki aika monessa biisissä, mutta levyn studiosessiot taisivat olla kaiken kaikkiaan semmoinen omituisten otusten kerho:
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Creatures_of_the_Night

 
Nimibiisin bassottelu groovaa ku hirvi, Porcaro veti hyvin.
 
Flash
04.01.2024 08:39:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: eikös bon jovin levyille soittanut joku sessioässä bassoraidat ja Alec john such heilui sitten keikal basson kanssa?.
 
Hugh McDonald soittaa kaikilla muilla Bon Jovi levyillä, paitsi 7800 Fahrenheit. Ja ukostahan tuli myöhemmin sitten bändin jäsen.
 
Live Music Is Better!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5131 132 133 134 135

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «